Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Rozbudowa pełnej zintegrowanej linii radioterapeutycznej firmy Varian Medical System.

Numer zamówienia:

350/100/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany projekt umowy

Załącznik nr 8 do specyfikacji

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 100/2016

zawarta w Poznaniu na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm.) w dniu ______________ pomiędzy:
Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291/204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a firmą:
_______________________________________________
_______________________________________________
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: _______________ prowadzącą działalność gospodarczą jako:_________________________________ lub zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
posiadającą numer NIP: ______________, REGON: ____________;
reprezentowaną przez:
_______________________________________________
_______________________________________________
zwaną dalej Wykonawcą,
zwani wspólnie Stronami.
§ 1.
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 100/2016 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm).
2. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnym do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień umowy .
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Sprzętu,
c. zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane przedmioty umowy będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.
d. przedmiot umowy jest wolny od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy i nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.

§ 2.
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest rozbudowa pełnej zintegrowanej linii radioterapeutycznej firmy Varian Medical System zgodnie z cenami oraz zakresem asortymentu wynikającymi ze złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia ______________ (dalej jako Przedmiot umowy lub Sprzętem) .
2. Dostawa Przedmiotu umowy będzie zrealizowania dostawa jednorazową w terminie ………… dni od daty podpisania umowy.
3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Przedmiotów umowy na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
4. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowej dostawy Przedmiotów umowy, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami.

§ 3.
1. Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
2. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Sprzętu niezbędne do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim lub angielskim, w tym w szczególności instrukcję obsługi oraz dokumenty gwarancyjne Sprzętu niezbędne do zabezpieczenia Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami ze strony osób trzecich z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej, w tym w szczególności praw autorskich, patentowych, praw ochronnych na znak towarowy, licencji nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Sprzętu.
3. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie funkcjonowania Sprzętu, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 7 dni, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Sprzętu zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
4. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru są:
a. ze strony Wykonawcy: ___________________________________________
b. ze strony Zamawiającego pracownicy Zakładu Fizyki Medycznej
Bartosz Pawałowski, tel. 61/ 88 50 550
5. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w ust. 4 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
6. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Sprzętu i żądania wymiany na Sprzęt i wolny od wad w przypadku:
1. dostarczenia Sprzętu niewłaściwej jakości.
2. dostarczenia Sprzętu niezgodnego z zamówieniem.
7. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia Sprzętu dostarczonego z opóźnieniem.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Sprzętu. Odstąpienie będzie poprzedzone wezwaniem w formie pisemnej Wykonawcy do prawidłowego wykonania umowy w terminie 7 dni roboczych. W przypadku bezskutecznego upływu terminu zakreślonego w tym wezwaniu może mieć miejsce odstąpienie, o którym mowa w zadaniu pierwszym.”
9. Wykonawca udziela ……………. m-cy gwarancji jakości na sprzedany i dostarczony Sprzęt przez okres wskazany w załączniku do niniejszej umowy na poszczególne pozycje, licząc od dnia wydania Sprzętu Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.
10. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu:
a. wliczone w cenę Sprzętu:
- pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Sprzętu (w tym transport do i z siedziby Zamawiającego)
- przeglądy okresowe zaoferowanych urządzeń w okresie gwarancji min. 2 w ciągu roku W okresie gwarancji …………….. (min. 2 przeglądy x rok) gwarancyjne lub wg zaleceń producenta, wliczone w cenę oferty
b. czas reakcji serwisu, rozumiany jako czas podjęcia naprawy od chwili zgłoszenia, wynosi odpowiednio: dla zgłoszenia w dniach od poniedziałku do czwartku - czas reakcji do 24h, dla zgłoszeń w dniach piątek, sobota, niedziela - czas reakcji do poniedziałku do godziny 13:00, dla zgłoszeń w dni świąteczne - czas reakcji w najbliższy dzień roboczy do godziny 13:00; możliwość zgłoszeń 24h/dobę przez 365 dni w roku. Wykonawca udostępnia Zamawiającemu możliwość zgłaszania awarii pocztą elektroniczna na adres: …………………………. .
c. Wykonawca zobowiązuje się do dokonania naprawy w terminie:
- w przypadku naprawy urządzeń nie wymagających zastosowania części zamiennych - nie dłuższym niż 2 dni robocze od przesłanego zgłoszenia
- w przypadku naprawy urządzeń wymagających zastosowania części zamiennych - nie dłuższym niż 7 dni roboczych od przesłanego zgłoszenia
d. w razie nieusunięcia wady Sprzętu lub wymiany Sprzętu na nowy w terminie 7 dni roboczych Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się od Wykonawcy wymiany Sprzętu na nowy lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,15 %, wskazanej w § 5 ust. 1 Umowy kwoty brutto jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówień publicznych, będących przedmiotem umowy, za każdy dzień opóźnienia.
e. okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy Sprzętu, liczony od momentu powiadomienia o wykryciu jego wady do momentu jej usunięcia.
f. w przypadku, gdy wada Sprzętu nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej Sprzętu wada Sprzętu nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Sprzęt na nowy. W przypadku wymiany uszkodzonego sprzętu na nowy lub wymiany podzespołu obowiązywać będą warunki gwarancji i serwisu, wynikające ze złożonej oferty
g. jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Sprzętu, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie oraz niemożliwe do naprawy, Wykonawca wymieni Sprzęt na nowy w terminie 7 dni od daty stwierdzenia powyższego.
h. Nazwa serwisu i adres:
…………………………………………………………
Tel. …………………………………….
Fax …………………………………….
e-mail: …………………………………
11. W razie kolizji postanowień Umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Sprzętu, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia Umowy.
12. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.
13. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w czasie eksploatacji, jeśli są one spowodowane nie stosowaniem się przez personel Zamawiającego do dostarczonych instrukcji obsługi przedmiotu umowy.

§ 4.
1. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Przedmiotami umowy, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. do wykonania wszelkich świadczeń, będących przedmiotem niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim okresem gwarancji, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy.
3. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie gwarancji dostarczonych Przedmiotów umowy.
4. W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
5. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Przedmiotu umowy dostarczonego przez Wykonawcę oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Wykonawcę w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
6. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej zgodnie z § 7 ust. 1 lit. c) niniejszej umowy.
7. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Przedmiotu umowy i żądania jego wymiany na Przedmiot umowy wolny od wad w szczególności w przypadku:
a) dostarczenia Przedmiotu umowy niewłaściwej jakości lub niezgodnego z właściwościami, które winien posiadać,
b) dostarczenia Przedmiotu umowy niezgodnego z zapotrzebowaniem


§ 5.
1. Całkowita wartość Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Przedmiotów umowy) wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie.................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Wartość wynagrodzenia należnego Wykonawcy będzie obliczana na podstawie ilości faktycznie zrealizowanej dostawy Przedmiotu umowy zgodnie z cenami jednostkowymi wynikającymi z oferty Wykonawcy.
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Przedmiotów umowy wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Przedmioty umowy, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Przedmiotów umowy, wprowadzonych rozporządzeniem właściwego Ministra, ,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Przedmioty umowy importowane,
4. Zmiany wartości (cen) Przedmiotów umowy wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości i nie wymaga podpisania aneksu. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości
5. W przypadku szczególnych okoliczności, takich jak wstrzymanie lub zakończenie produkcji Przedmiotów umowy, Strony dopuszczają możliwość dostarczania odpowiedników Przedmiotów umowy objętych umową po uprzednim podpisaniu odpowiedniego aneksu.
6. Strony dopuszczają także zmianę cen jednostkowych Przedmiotów umowy w przypadku zmiany wielkości opakowania, wprowadzonej przez producenta danego Przedmiotu umowy z zachowaniem zasady proporcjonalności w stosunku do wartości (ceny) tego przedmiotu umowy ustalonej niniejszą umową.

§ 6.
1. Zapłata za zamówione i dostarczone Przedmioty umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT za zrealizowane zamówienie po spełnieniu warunków, których mowa w § 2-3 niniejszej umowy z wyłączeniem roszczeń z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. Podstawą wystawienia faktury jest protokół odbioru, o którym mowa w §3 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % wartości umowy brutto określonej w § 5 ust. 1, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 2 niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy przed wykonaniem umowy w części dot. dostawy Przedmiotu umowy lub zaprzestania przez Wykonawcę wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, w takim przypadku Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy,.
2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie będzie przekraczać 10 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 2 niniejszej umowy.
3. Przed rozwiązaniem umowy lub odstąpieniem od umowy Zamawiający pisemnie wezwie pisemnie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy
4. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy,
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 28 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 8.
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
• ze strony Wykonawcy:
imię i nazwisko________________________________ tel. ______________
• ze strony Zamawiającego: mgr Bartosz Pawałowski, tel. 61/88 50 550,
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 9.
Powierzenie przetwarzania danych osobowych
1. Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie (Zamawiający) jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U.2014.1182 j.t., dalej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbiorów danych osobowych WCO.
2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy, określonym w §2 ust. 1 niniejszej.
3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
4. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
5. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować czynności, o których mowa w art. 7 pkt 2) UODO.
6. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza powierzenie przetwarzania danych osobowych Podwykonawcy w tym samym zakresie i celu oraz na tych samych warunkach co Wykonawca, w przypadku powierzenia przez Wykonawcę Podwykonawcy czynności serwisowych. Jeżeli taka sytuacja wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego przed przydzieleniem dostępu do danych.
7. Wykonawca oświadcza, iż ma/nie ma powołanego i zgłoszonego Administratora Bezpieczeństwa Informacji: .……………………………………………… do jawnego rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
8. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
9. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje Wykonawca w postaci papierowej w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
10. Fakt wydania upoważnienia Wykonawca odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
11. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Wykonawca będzie zobligowany do upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nowych pracowników, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO.
12. Za zapoznanie pracowników Wykonawcy z przepisami ochrony danych osobowych odpowiada Wykonawca.
13. Wykonawca zapewnia, że oprogramowanie, w którym będą przetwarzane dane osobowe spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
14. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez
a) żądanie złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień,
b) żądania dostarczenia kserokopii dokumentów, w szczególności Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzania oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
15. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
16. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
17. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
18. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszego paragrafu lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 15 000 zł (piętnaście tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
19. Niniejsze postanowienia obowiązują przez czas trwania umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w ust. 17 niniejszego paragrafu.
§ 10.
1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, w przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zastrzeżone w niniejszej umowie kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Zamawiającego odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia następujących okoliczności:
a. wskazanych w § 5 ust. 3,
b. w wyniku zmiany Umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości badań wykonywanych przez Zamawiającego
c. będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa
d. zostanie wprowadzony produkt zmodyfikowany lub udoskonalony,
e. bądź w sytuacji wstrzymania lub zakończenia produkcji,
f. bądź w sytuacji, gdy nastąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową, strony dopuszczają zmianę przedmiotu umowy w zakresie: jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu umowy, w tym zmianę numeru katalogowego, bądź nazwy własnej produktu. Ewentualna zmiana produktu może być dokonana na pisemny wniosek wykonawcy, który w terminie 7 dni od otrzymania wniosku, zostanie pozytywnie rozpatrzony przez Zamawiającego. Cena dostarczonego odpowiednika nie może przekroczyć ceny jednostkowej netto produktu, którego dotyczy 2 odpowiednik, a w przypadku dostarczenia odpowiednika o niższej cenie rynkowej, strony umowy w formie pisemnego aneksu określającego wartość
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Integralną częścią niniejszej umowy jest dokumentacja przetargowa, w tym w szczególności specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta Wykonawcy.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w 2/dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po 1/jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.


Zamawiający: Wykonawca:


_________________________ _______________________

« Powrót do szczegółów zamówienia