Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

BUDOWA OŚRODKA RADIOTERAPII NA TERENIE WYDZIELONYM ZE SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO W PILE PRZY UL. RYDYGIERA, W SKŁAD KTÓREGO WCHODZĄ: CZĘŚĆ BUNKROWA, CZĘŚĆ DIAGNOSTYCZNA I PORADNIE, HOSTEL DLA PACJENTÓW, WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ UZBROJENIA TERENU ORAZ PRZEBUDOWA (MODERNIZACJA Z ROZBUDOWĄ CZĘŚCI ELEKTROENERGETYCZNEJ) ISTNIEJĄCEJ STACJI TRANSFORMATOROWEJ.

Numer zamówienia:

350/74/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany projekt umowy

załącznik nr 6 do specyfikacji


UMOWA
na roboty budowlane nr 74/2015

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z póź. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
_______________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako : _______________________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:

§ 1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/74/2015 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2
Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.


§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie Ośrodka Radioterapii – filii Wielkopolskiego Centrum Onkologii – na terenie wydzielonym ze Szpitala Specjalistycznego w Pile przy ul. Rydygiera.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji Robót w zakresie i na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ___________________ – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załączoną do niej dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz oferta przetargowa Wykonawcy wraz z kosztorysami ofertowymi.
4. Wykonawca oświadcza, że
a) zna i akceptuje warunki realizacji przedmiotu umowy, a w szczególności zapoznał się warunkami technicznymi i lokalizacją przedmiotu umowy oraz założeniami i oczekiwaniami Zamawiającego, co do standardu i jakości realizowanych robót budowlanych oraz oświadcza, że otrzymane informacje umożliwiły mu jednoznaczną ocenę zakresu robót, warunków i czasu koniecznego do należytego wykonania zadania oraz pozwoliły na dokonanie ostatecznej kalkulacji wynagrodzenia.
b) Sprawdził pod kątem technicznej prawidłowości i kompletności dokumentację stanowiącą załączniki do umowy oraz oświadcza, że nie stwierdził żadnych błędów, sprzeczności lub braków, które mogą wpłynąć na należyte wykonanie zobowiązania.
c) posiada odpowiednie umiejętności, kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem, materiałami oraz wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do profesjonalnego świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
d) posiada w szczególności możliwość pozyskania mieszanki barytobetonowej o parametrach założonych w projekcie i wykonania z niej przegród o wymaganej gęstości, zapewniającej odpowiednią osłonność radiologiczną,
e) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się świadczeniem Robót,
f) zobowiązuje się do tego, by Roboty świadczone były zgodnie z wymogami stawianymi przez obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności aby Roboty świadczone były przez osoby przeszkolone w zakresie wymaganym przepisami prawa,
g) posiada wszelkie niezbędne zgody, pozwolenia, zezwolenia lub koncesje wymagane przepisami prawa do wykonywania wszelkich czynności wiążących się z wykonywaniem Robót i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.

§ 4

1. Do obowiązków Zamawiającego należy:
a) Wprowadzenie Wykonawcy na obiekt objęty przedmiotem umowy i przekazanie placu budowy w ciągu 14 dni od podpisania umowy.
b) Wskazanie punktów poboru energii elektrycznej i wody do celów objętych przedmiotem umowy.
c) Wyznaczenie inspektorów nadzoru inwestorskiego.
d) Dokonywanie odbiorów na zasadach określonych w § 9 niniejszej umowy.
e) Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy w dniu podpisania niniejszej umowy niezbędne do realizacji zamówienia dokumenty: projekt budowlany z pozwoleniem na budowę oraz projekt wykonawczy. W przypadku przekazania Wykonawcy egzemplarza oryginalnego projektu budowlanego, stanowi on depozyt, który kierownik budowy winien przechować w stanie kompletnym i nie uszkodzonym, a po zakończeniu robót zwrócić Zamawiającemu.
f) Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru autorskiego.
g) Zamawiający zapewnia, że posiada środki finansowe na realizację przedmiotu umowy i zobowiązuje się do terminowej zapłaty wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy.

2. Do obowiązków Wykonawcy należy:
a) Wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z niniejsza umową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, a przede wszystkim prawem budowlanym, obowiązującymi przepisami bhp, Sanepid, p.poż, wiedzą techniczną, Polskimi Normami oraz wskazówkami i zaleceniami inspektorów nadzoru wyznaczonych przez Zamawiającego.
b) Prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy w zakresie umożliwiającym uzyskanie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, pozwolenia na użytkowanie oraz użytkowanie tych obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem.
c) Stosowanie przy realizacji przedmiotu umowy, jedynie wyrobów/materiałów budowlanych dopuszczonych do używania w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
d) Dostarczenie atestów, certyfikatów, świadectw jakości itp. na materiały i wyroby budowlane wykorzystywane przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy.

3. Ponadto, do obowiązków Wykonawcy należy:
a) Opracowanie w ciągu 14 dni od podpisania umowy harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót i pisemne uzgodnienie go z Zamawiającym.
b) Wytyczenie geodezyjne nowych obiektów i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej nowych obiektów, jak również urządzeń podziemnych po zakończeniu robót.
c) Zapewnienie prowadzenia, przy realizacji inwestycji, prac archeologicznych, o których mowa w POZWOLENIU NR 137/2014/C, wydanym przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Pile – stanowiącym załącznik nr 17 do projektu budowlanego.
d) Wykonanie robót budowlanych, objętych przedmiotem umowy w sposób nie naruszający interesów Zamawiającego i osób trzecich.
e) Opracowanie planu zagospodarowania budowy i uzgodnienie go ze służbami zamawiającego. Zorganizowanie placu budowy, w tym wykonanie dróg, ogrodzeń, instalacji, zabudowań prowizorycznych i wszystkich innych elementów niezbędnych do właściwego wykonania robót. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować teren prowadzonych robót oraz dbać o stan techniczny ogrodzenia i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji robót budowlanych, zapewnić, w bezpieczny sposób, ciągłość ruchu drogowego na wszystkich drogach, chodnikach i parkingach zlokalizowanych wokół terenu przeznaczonego pod budowę, oraz uzyskać wszystkie niezbędne do tego celu uzgodnienia i pozwolenia. Wykonawca jest odpowiedzialny przed odpowiednimi służbami za użytkowanie dróg publicznych w związku z realizacją niniejszej umowy oraz ponosi koszty związane z czasowym zajęciem pasa drogowego, a także innych terenów dzierżawionych. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy.
f) Zapewnienie w okresie realizacji przedmiotu umowy i na jej potrzeby dostawy wszystkich mediów na potrzeby własne, nadzoru autorskiego i nadzoru inwestorskiego.
g) Utrzymanie w czasie realizacji robót porządku na terenie budowy, bieżące usuwanie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów przez składowiska i dokonanie stosownych opłat.
h) Prowadzenie dokumentacji budowy, o której mowa w prawie budowlanym, w tym dziennika budowy i udostępnianie go Zamawiającemu oraz innym upoważnionym osobom lub organom celem dokonywania wpisów i potwierdzeń.
i) Współpraca ze służbami technicznymi Zamawiającego, w tym udział w odbiorach częściowych, odbiorze końcowym i odbiorze ostatecznym oraz spotkaniach i naradach zarządzonych przez Zamawiającego, inspektora nadzoru inwestorskiego lub osoby sprawujące nadzór autorski.
j) Przygotowanie wykonanych robót - do odbioru oraz zgłoszenie ich gotowości do odbioru przez Zamawiającego.
k) Brania udziału, wraz z przedstawicielami Zamawiającego, w czynnościach mających na celu uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz wykonanie ewentualnych zaleceń Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Nadzoru Budowlanego, koniecznych dla uzyskania takiego pozwolenia.
l) Opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej we wszystkich branżach w 2 egzemplarzach w formie pisemnej (papierowej) oraz na płytach CD i przekazanie jej zamawiającemu na 2 dni przed terminem odbioru końcowego przedmiotu umowy. W ramach dokumentacji powykonawczej należy przekazać Zamawiającemu instrukcję konserwacji wykonanych obiektów oraz instrukcje obsługi wszystkich zamontowanych urządzeń.
m) Zapewnienie przeprowadzenia specjalistycznego rozruchu technologicznego zamontowanych urządzeń i praktycznego przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie użytkowania budynku, przeprowadzonego w porozumieniu z Zamawiającym.
n) Uzyskanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku (audyt energetyczny) w oparciu o charakterystykę energetyczną, stanowiącą załącznik do dokumentacji budowlanej i przekazanie go Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach, najpóźniej w terminie odbioru końcowego.
o) Przygotowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego z planem ewakuacji, o którym mowa w par. 6 rozporządzenia MSWiA z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80 poz. 536) i przekazanie ich Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach, najpóźniej w terminie odbioru końcowego.
p) Przestrzeganie przepisów BHP, sanitarnych i przeciwpożarowych. Kierownik budowy przed rozpo¬częciem robót budowlanych powinien opracować plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zwany „planem BIOZ” zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. (DzU nr 120, poz. 1126 ze zm.) oraz przedstawić go Zamawiającemu i zapewnić jego stosowanie.
q) Zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami. Oprócz kierownika budowy, który posiada wymagane uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, Wykonawca ustanowi również kierownika robót sanitarnych oraz kierownika robót elektrycznych, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane.
r) Zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych.
s) Likwidacja zaplecza własnego Wykonawcy oraz doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także – w razie korzystania – ulicy i sąsiedniej nieruchomości bezzwłocznie po zakończeniu prac.

§ 5.
1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w następujących terminach:
- rozpoczęcie – ……… 2015 r. (14 dni od podpisania umowy)
- zakończenie – ……………………
2. Terminy ustalone w ust. 1 ulegają przesunięciu w przypadku:
a) Przestojów i opóźnień z przyczyn za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający oraz zawinionych przez Zamawiającego
b) Działania siły wyższej mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót.
c) Wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności
3. W przedstawionych powyżej przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy wykonania przedmiotu umowy, z tym, że minimalny okres przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
4. Za datę zakończenia przedmiotu umowy uznaje się datę zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego, jeśli odbiór został dokonany

§ 6.

1. Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia zgodne z ofertą , które jest stałe i ostateczne , w wysokości:
Netto…………………………… złotych (słownie ………………….. złotych),
Brutto ………………………….. złotych (słownie ………………….. złotych),
w tym podatek VAT w wysokości na dzień podpisania niniejszej umowy 23% oraz kwocie ………… złotych (słownie ………………….. złotych).
2. Cena oferty obejmuje wszystkie nakłady związane z wykonaniem robót budowlano montażowych, wynikających wprost z dokumentacji projektowej, jak również nie ujęte w tej dokumentacji, a bez których nie można wykonać zamówienia z uwzględnieniem wymagań warunków technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych, jak również ich wykonania zgodnie z normami i obowiązującymi przepisami.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 6 ust. 1 umowy płatne będzie w częściach, uiszczanych co miesiąc w wysokości odpowiadającej wartości kosztorysowej prac zrealizowanych w miesiącu poprzednim na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, wystawionej po podpisaniu przez inspektorów nadzoru częściowych protokołów odbioru robót, o których mowa w § 9 ust. 1 niniejszej umowy, wykazujących stan zaawansowania w poszczególnych pozycjach harmonogramu rzeczowo-finansowego robót.
4. Wartość faktury końcowej nie może być niższa niż 10% wartości zamówienia.
5. Wykonawca zobowiązuje się do naliczenia podatku VAT zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, stosując stawkę podatku VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawiania faktury.
6. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 6 ust. 1, płatne będzie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę na fakturze, w terminie 30 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu.
7. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia objętego fakturą częściową lub końcową, jest dostarczenie przez Wykonawcę – przed terminem płatności danej faktury – kserokopii potwierdzonego przelewu bankowego na kwotę należną podwykonawcom.
8. Za datę zapłaty przyjmuje się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
9. Na fakturach VAT wystawianych Zamawiającemu na podstawie niniejszej umowy Wykonawca umieści: nr niniejszej umowy, nr NIP Zamawiającego i Wykonawcy.
10. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.
11. W przypadku zmiany stawek urzędowych podatku VAT zmianie ulegnie wynagrodzenie umowne Wykonawcy – odpowiednio do tych zmian.

§ 7.

1. Zamawiający uwzględnia, iż Wykonawca może powierzyć podwykonawcy wykonanie części zamówienia, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi oraz prace związane z rozmieszczeniem i instalacją w ramach dostawy.
2. Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się do zawarcia umowy z
podwykonawcami:
1) .................................... w zakresie: .........................................................
2) ..................................... w zakresie .........................................................
3. Wykonawca odpowiada za działania podwykonawców jak za własne.
4. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty
budowlane, jest obowiązany w trakcie realizacji zamówienia, do przedłożenia
Zamawiającemu projektu tej umowy, a także projektu jej zmiany przy czym
podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.
5. Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy
przewidziany w umowie o podwykonawstwo wynosi 30 dni od dnia doręczenia
wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku,
potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy
dostawy, usługi lub roboty budowlanej.
6. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą jest wymagana zgoda
Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez
Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.
7. W przypadku zawarcia umowy podwykonawcy z dalszym podwykonawcą wymagana
jest zgoda Zamawiającego i Wykonawcy. W tym przypadku stosuje się odpowiednio
postanowienia ust. 5, zdanie 2.
8. Zamawiający zgłasza na piśmie zastrzeżenia do projektu umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą i do projektu jej zmiany lub sprzeciw do umowy o
podwykonawstwo i do jej zmiany w terminie 14 dni od dnia ich doręczenia w
przypadkach:
1) niespełnienia wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2) ustalenia terminu zapłaty wynagrodzenia dłuższego niż określony w ust. 5.
9. Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o
podwykonawstwo lub sprzeciwu do umowy o podwykonawstwo której przedmiotem są roboty budowlane w terminie o którym mowa w ust. 8 uważa się za akceptację projektu umowy przez Zamawiającego.
10. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca niniejszej umowy przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
11. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca niniejszej umowy przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000 zł.
12. Przepisy ust. 4-11 stosuje się do zmian tej umowy o podwykonawstwo.


§ 8

1. Wykonawca obowiązany jest informować Zamawiającego o wysokości wynagrodzenia
należnego podwykonawcom i o zapłatach dla podwykonawców, a wraz z fakturą za
wykonane roboty przedstawić Zamawiającemu kserokopie potwierdzonego przelewu
bankowego na kwotę należną podwykonawcom.
2. Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia
przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł
zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem
są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną Zamawiającemu umowę o
podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, wobec których
Zamawiający nie wyraził sprzeciwu, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty
odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę niniejszego
zamówienia.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 2, dotyczy wyłącznie należności powstałych po
zaakceptowaniu przez Zamawiającego, umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem
są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność
z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub
usługi.
4. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek,
należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.
5. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwi wykonawcy zgłoszenie
pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia
podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 2 Zamawiający
informuje o terminie zgłaszania uwag, nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia tej
informacji.
6. W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w ust. 5, w terminie wskazanym przez
Zamawiającego, Zamawiający może:
1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu
podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty,
2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia
podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej
wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu,
któremu płatność się należy,
3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu
podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże
zasadność takiej zapłaty.
7. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu
podwykonawcy, o których mowa w ust. 2, Zamawiający potrąci kwotę wypłaconego
wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy. W takim przypadku
Wykonawca nie będzie domagał się zapłaty wynagrodzenia w części przekazanej
bezpośrednio podwykonawcy.
12. Konieczność trzykrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub
dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 2, lub konieczność dokonania
bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5 % wartości umowy w sprawie zamówienia
publicznego może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy w sprawie zamówienia
publicznego przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy.
9. Wykonawca w umowach z podwykonawcami, a podwykonawcy w umowach z dalszymi
podwykonawcami zobowiązani są zastrzec postanowienie, iż Zamawiający ma prawo
wglądu w dokumenty finansowe podwykonawców lub dalszych podwykonawców i
żądania przedstawienia na każde żądanie Zamawiającego dowodów zapłaty należnego
podwykonawcom wynagrodzenia.

§ 9

1.
1.1. Odbiory częściowe robót budowlanych dokonywane będą co miesiąc, do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano roboty będące przedmiotem odbioru częściowego. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o gotowości do przeprowadzenia obiorów częściowych co najmniej na 3 dni robocze przed terminem ich dokonania. W obiorach częściowych, o których mowa w zdaniu pierwszym, uczestniczyć będą przedstawiciele Wykonawcy i Zamawiającego.
1.2 Przedmiotem odbioru częściowego jest wykonanie elementów robót wykazanych w poszczególnych pozycjach harmonogramu rzeczowo-finansowego, a przedmiotem odbioru końcowego jest wykonanie całości przedmiotu zamówienia objętego niniejszą umową – 100% zakresu rzeczowego przedmiotu umowy.
1.3 Na co najmniej 2 dni robocze przed dniem dokonania odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wszystkie dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu odbioru. W przypadku odbioru końcowego Wykonawca przedłoży Zamawiającemu komplet dokumentów odbiorowych, który powinien składać się m.in. z:
– oryginału dziennika budowy,
– dokumentacji powykonawczej sporządzonej zgodnie z wymogami zamawiającego,
– wymaganych certyfikatów, aprobat i atestów,
– wymaganych dokumentów, protokołów i zaświadczeń z przeprowadzonych przez wykonawcę sprawdzeń, badań, prób,
– oświadczenia kierownika budowy o zgodności wykonania prac budowlanych z warunkami – pozwolenia na budowę oraz przepisami i obowiązującymi normami,
– geodezyjnego pomiaru powykonawczego zatwierdzonego przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej.
1.4 Zakończenie czynności związanych z odbiorami częściowymi powinno nastąpić najpóźniej w terminie 5 dni roboczych, licząc od dnia ich rozpoczęcia.
1.5. Odbiory częściowe, o których mowa w § 9 ust. 1, oraz odbiór końcowy stwierdzone zostaną protokołami odbioru częściowego oraz końcowego. Protokoły z odbioru częściowego stanowić będą podstawę do wystawienia faktur VAT obejmujących część wynagrodzenia za prace objęte odbiorem częściowym.
1.6 Protokoły odbioru częściowego, o których mowa w § 9 ust. 1.5 zawierają w szczególności:
a) okres, w którym wykonano prace będące przedmiotem odbioru częściowego,
b) odniesienie do niniejszej umowy,
c) stopień realizacji prac określonych w harmonogramie rzeczowo finansowym - w formie załącznika, stanowiącego odpowiedni tabelaryczny wyciąg z harmonogramu.
d) ocenę jakości wykonanych robót,
e) ewentualne uwagi komisji,
f) imiona i nazwiska osób uczestniczących w odbiorze i ich podpisy,
2.
2.1 Odbiór końcowy podjęty zostanie przez komisję powołaną przez Zamawiającego, w terminie 7 dni od zakończenia wszystkich prac. Zakończenie czynności odbiorowych winno nastąpić najpóźniej 21 dnia licząc od dnia ich rozpoczęcia.
2.2. Z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego na Zamawiającego przechodzi ryzyko uszkodzenia przedmiotu umowy.
2.3 Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zadania zostaną stwierdzone wady:
2.3.1 nadające się do usunięcia, to Zamawiający może zażądać usunięcia wad wyznaczając odpowiedni termin. Fakt usunięcia wad zostanie stwierdzony protokolarnie . Terminem odbioru w takich sytuacjach będzie termin usunięcia wad określony w protokole usunięcia wad.
2.3.2 nie nadające się do usunięcia, to Zamawiający może :
a) jeżeli wady umożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej
b) jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem zażądać wykonania wadliwie wykonanych elementów po raz drugi, zachowując prawo do naliczania Wykonawcy zastrzeżonych kar umownych i odszkodowań za zwłokę na zasadach określonych w niniejszej umowie.
c) w przypadku nie wykonania w ustalonym terminie przedmiotu umowy po raz drugi Zamawiający odstąpi od umowy z winy Wykonawcy.
3.
3.1 Odbiory częściowe, o których mowa w § 9 ust. 1, oraz odbiór końcowy stwierdzone zostaną protokołami odbioru częściowego oraz końcowego. Protokoły z odbioru częściowego stanowić będą podstawę do wystawienia faktur VAT obejmujących część wynagrodzenia za prace objęte odbiorem częściowym.
3.2 Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszystkich wad, stwierdzonych w protokołach odbioru, na własny koszt w terminie określonym w protokole.
3.3 Jeżeli w toku prowadzenia czynności związanych z którymkolwiek z odbiorów, o których mowa w § 9, zostanie stwierdzone, że przedmiot odbioru nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót lub ich wadliwego wykonania, to Zamawiający ma prawo odmówić dokonania odbioru z winy Wykonawcy.

§ 10.

1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
a. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca w wysokości 10 % wynagrodzenia netto określonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy.
b. Za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca w wysokości 10 % wynagrodzenia netto określonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy.
c. Za zwłokę w oddaniu określonego w umowie przedmiotu odbioru, w wysokości 0,1 % wynagrodzenia netto określonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy za każdy dzień zwłoki, jednakże nie więcej niż 10% wartości tego wynagrodzenia.
d. Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,2 % wartości przedmiotu odbioru ( zadania) za każdy dzień zwłoki, liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad, jednakże nie więcej niż 10% wartości wynagrodzenia netto określonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający w wysokości 10 % wynagrodzenia netto określonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy. za wyjątkiem wystąpienia okoliczności przewidzianych w art. 145 ustawy Prawa zamówień publicznych.

3. Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
4. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia wszelkich ewentualnych kar umownych przewidzianych niniejszą umową z należności Wykonawcy przysługujących mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
5. W przypadku uzgodnienia zmiany terminów realizacji wykonania przedmiotu umowy, kara umowna będzie liczona od nowych terminów.
6. Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów.
7. Zamawiający, po uprzednim wezwaniu i wyznaczeniu dodatkowego odpowiedniego terminu może usunąć, w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt, wady nieusunięte przez niego w wyznaczonym terminie
§ 11.

1. Zamawiającemu przysługuje – i to w terminie 30 dni od powzięcia wiedzy o podstawie odstąpienia - prawo do odstąpienia od umowy w przypadku:
a. wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
b. nie przystąpienia do wykonywania robót budowlanych w terminie 30 dni od daty zawarcia niniejszej umowy pomimo pisemnego wezwania do rozpoczęcia robót budowlanych.
c. przerwy w wykonywaniu robót budowlanych trwającej dłużej niż jeden miesiąc, chyba że przerwa spowodowana jest okolicznościami, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
d. opóźnienia w wykonywaniu robót budowlanych w stosunku do uzgodnionego harmonogramu wynoszącego więcej niż trzy miesiące, chyba że opóźnienie spowodowane jest okolicznościami, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
e. ogłoszenia upadłości lub rozwiązania firmy Wykonawcy
f. gdy zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy w wysokości powyżej 50% aktywów, które może mieć realny wpływ na realizację niniejszej umowy
2. Wykonawcy przysługuje i to w terminie 30 dni od powzięcia wiedzy o podstawie odstąpienia prawo odstąpienia od umowy, w jeżeli:
a. Zamawiający pozostaje w zwłoce z zapłatą jakiejkolwiek części wynagrodzenia przez okres co najmniej trzech miesięcy.
b. Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia bez uzasadnionej przyczyny podpisania protokołu odbioru robót.
c. Zamawiający pisemnie zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.
3. Odstąpienie od umowy winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki szczegółowe:
a. W terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku wg stanu na dzień odstąpienia.
b. Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, z której winy nastąpiło odstąpienie od umowy.
c. Wykonawca sporządzi wykaz tych materiałów, konstrukcji lub urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nieobjętych niniejszą umową, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego.
d. Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada.
e. Wykonawca niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od daty skutecznego odstąpienia od umowy, usunie z terenu budowy dostarczone przez niego lub wniesione urządzenia zaplecza.
5. Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności zobowiązany jest do:
a) Dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia.
b) Odkupienia materiałów, konstrukcji lub urządzeń określonych w ust. 4 lit. c, po cenach przedstawionych w kosztorysie ofertowym.
c) Przejęcie od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy.

§ 12.

1. Wykonawca udziela Zamawiającemu …………… miesięcznej gwarancji i okres ………………………rękojmi na wykonane roboty, o których mowa w § 3 umowy, licząc ich początek od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Gwarancja i rękojmia na zainstalowane urządzenia nie może być krótsza niż 24 miesiące liczone od odbioru końcowego
2. W ramach gwarancji i rękojmi, o których mowa w § 12 ust. 1 umowy - Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia bezpłatnie wszystkich wad fizycznych robót określonych w § 3 umowy, stwierdzonych w zakresie, za który odpowiada Wykonawca.
3. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie ustalonym przez Zamawiającego, to Zamawiający może zlecić usunięcie wad osobie trzeciej. Udokumentowany koszt usunięcia wad przez osobę trzecią ponosi Wykonawca.
4. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej:
a. - w okresie realizacji umowy.
b. - w okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi.

§ 13.

1 Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny brutto przedstawionej w ofercie co stanowi kwotę................................zł ( słownie :............................................................)
2 Zabezpieczenie będzie wniesione w formie.............................................. najpóźniej w dniu zawarcia umowy w pełnej wysokości powyższej kwoty
3 Zabezpieczenie w przypadku należytego wykonania robót zwrócone zostanie w 70% jego wysokości w ciągu 30 dni od daty zakończenia robót, ich protokólarnego przekazania bez zastrzeżeń Zamawiającemu.
4 Pozostałe 30% wysokości zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi zwrócone będzie w terminie 14 dni po okresie rękojmi.
§ 14.

1 Wykonawca zobowiązuje się do uregulowania należności za ewentualnie świadczone przez Zamawiającego usługi w zakresie zapewnienia możliwości korzystania z energii elektrycznej i wody dla celów budowy i socjalnych, itp. na podstawie wskazań odpowiednich podliczników, lub ryczałtowo zgodnie z obustronnie spisanym porozumieniem.
2 W przypadku korzystania z innych usług Zamawiającego ich zakres i sposób rozliczenia będzie przedmiotem dodatkowego porozumienia.

§ 15.

Strony wyznaczają swoich przedstawicieli w zakresie objętym przedmiotem niniejszej umowy – zamówienia:
Zamawiający - mgr inż. Tadeusz Krzymański – Kierownik Działu Inwestycji i Remontów.
Wykonawca: - ………………………………

§ 16.

1 Zgodnie z postanowieniami art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania stosownego aneksu. Zmiany te zgodnie z zapisami art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie mogą wykraczać poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ.
2 Zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
3 W szczególności Zamawiający dopuszcza:
a) Aktualizacje danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej, zmianę osoby reprezentującej itp.,
b) Skrócenie terminu realizacji zamówienia z uwagi na zmianę możliwości finansowych Zamawiającego na korzystniejsze w danym roku, co będzie miało swoje odwzorowanie w zaktualizowanym harmonogramie rzeczowo- finansowym dla całej inwestycji,
c) Zmniejszenia zakresu robót stanowiących przedmiot umowy, w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodujących, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia lub rezygnację z wykonania części robót budowlanych oraz związane z tym zmniejszenie wartości umowy,
d) Zmianę zastosowanej technologii wykonania zamówienia na lepszą ( np. nowocześniejszą, mniej energochłonną), po zaakceptowaniu jej przez inspektorów nadzoru inwestorskiego i osoby pełniące nadzór autorski oraz osoby upoważnione przez Zamawiającego, pod warunkiem, że cena oferty nie ulegnie zmianie,
e) Wykonanie robót zamiennych, zgodnie z procedurami i wymogami zawartymi w przepisie art. 36a ustawy Prawo budowlane,
f) Zmiana parametrów urządzeń lub wyposażenia, wynikających z dostępności danych produktów na rynku, nie gorszych niż zaprojektowanych, po zaakceptowaniu jej przez osoby pełniące nadzór autorski, inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz osoby upoważnione przez Zamawiającego pod warunkiem, że cena oferty nie ulegnie zmianie,
g) Zmianę terminów realizacji zamówienia z przyczyn wskazanych w § 5 ust. 2 niniejszej umowy, z przyczyn innych niż zawinione przez Wykonawcę, to jest:
• Siły wyższej,
• Zmian dokumentacji projektowej,
• Zawieszenia robót przez Zamawiającego
Zmiana terminu może wystąpić wyłącznie o czas trwania i czas usunięcia skutków działania ww. czynników.
4 Jeżeli zmiany wymagają zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Strona inicjująca zmianę przedstawia:
a) Projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o konieczności- lub braku- zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt wprowadzonych zmian wymaga akceptacji nadzoru inwestorskiego oraz zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego:
b) Uzasadnienie zmiany;
c) Obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w niniejszej umowie, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy
d) Opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowo- finansowy i termin wykonania umowy.
5 W przypadku wystąpienia przesłanki określonej przepisami art. 142 ust 5 pkt 2 i 3 ustawy Wykonawcy przysługuje uprawnienie wystąpienia do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego. Wraz z wnioskiem, o którym mowa Wykonawca zobowiązany jest przedstawić jego uzasadnienie dokumentujące wpływ zaistniałych zmian na koszty wykonania zamówienia



§ 17.

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
4. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy może mieć miejsce jedynie w razie wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie realizacji przedmiotu umowy poprzez: przesunięcie w czasie spowodowane obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację przedmiotu umowy zgodnie z pierwotną wersją harmonogramu.
5. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.


Zamawiający: Wykonawca:


_______________________ ________________________

« Powrót do szczegółów zamówienia