Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa, montaż i serwis gwarancyjny sprzętu komputerowego.

Numer zamówienia:

/54/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany wzór umowy WORD

Załącznik nr 5 do specyfikacji


UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 54/2010

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako: _______________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

została zawarta umowa o następującej treści:

§ 1

1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 54/2010 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Sprzętu i Oprogramowania,
c. zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Sprzętu będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.
d. Sprzęt jest wolny od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
§ 2

Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 3

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest sprzedaż, dostawa, montaż i serwis gwarancyjny sprzętu komputerowego oraz materiałów eksploatacyjnych opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanych w niniejszej umowie „Sprzętem” oraz oprogramowania opisanego szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanego w niniejszej umowie „Oprogramowaniem”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży, dostawy i montażu (obejmującego wniesienie Sprzętu w miejsce wskazane przez Zamawiającego, instalację i uruchomienie Sprzętu i Oprogramowania oraz sprawdzenie poprawności instalacji Sprzętu i Oprogramowania) Sprzętu i Oprogramowania w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy, stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy Sprzętu i Oprogramowania: a) drukarek kodów kreskowych i czytników kodów kreskowych w terminie ……………………. od dnia zawarcia niniejszej umowy,
b) materiałów eksploatacyjnych (etykiet termotransferowych i kalek do zadruku etykiet) sukcesywnych w okresie 12 miesięcy od daty podpisania niniejszej umowy:

i) sukcesywnie w terminie ..........................dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faxem.

ii) w dni robocze w godz. od 8:00 do 14:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. i) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.

4. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Sprzętu i Oprogramowania własnym transportem i na własny koszt i ryzyko w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
5. Wykonawca zobowiązuje się, nie dostarczać Sprzętu i Oprogramowania w sobotę ani w dzień ustawowo wolny od pracy chyba, że Zamawiający wyrazi na to uprzednio pisemną zgodę.
6. Zamawiający w chwili dokonania odbioru Sprzętu i Oprogramowania ma prawo do zbadania, czy są one zgodne z postanowieniami niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączonymi dokumentami.
7. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Sprzętu i Oprogramowania niezbędne do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim lub angielskim, w tym w szczególności instrukcję obsługi oraz dokumenty gwarancyjne Sprzętu oraz wszelkie dokumenty dotyczące Oprogramowania niezbędne do zabezpieczenia Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami ze strony osób trzecich z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej, w tym w szczególności praw autorskich, patentowych, praw ochronnych na znak towarowy, licencji nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Sprzętu i Oprogramowania.
8. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Sprzętu i Oprogramowania strony podpiszą protokół odbioru Sprzętu i Oprogramowania. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Sprzętu lub Oprogramowania, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie ____ dni, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Sprzętu i Oprogramowania zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
9. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru są:
a. ze strony Wykonawcy: ___________________________________________
b. ze strony Zamawiającego: – mgr inż. Dariusz Kowalczyk – Z-ca Kierownika Sekcji Informatycznej
10. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w ust. 9 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
11. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Sprzętu lub Oprogramowania i żądania wymiany na Sprzęt lub Oprogramowanie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Sprzętu lub Oprogramowania niewłaściwej jakości.
b) dostarczenia Sprzętu lub Oprogramowania niezgodnego z zapotrzebowaniem,
12. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia Sprzętu lub Oprogramowania dostarczonego z opóźnieniem.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Sprzętu.
14. Wykonawca udziela gwarancji jakości na Sprzęt przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta Sprzętu lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.
15. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu
a. wliczone w cenę Sprzętu pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Sprzętu
b. przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu następnego dnia roboczego od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu i Oprogramowania, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia
c. dokonanie naprawy Sprzętu w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy w terminie nie dłuższym niż 48 godzin od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej w razie dokonywania naprawy Sprzętu w siedzibie Zamawiającego.
d. w przypadku konieczności wykonania naprawy Sprzętu poza siedzibą Zamawiającego nieprzekraczalny czas usunięcia wady wynosi 14 dni roboczych od dnia powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu.
e. w razie nieusunięcia wady Sprzętu w terminie wskazanym w pkt. d. niniejszego ustępu Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się do Wykonawcy jest wymiany Sprzęt na nowy lub zapłaty kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu i Oprogramowania, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia.
f. w przypadku naprawy trwającej dłuższej, niż 48 godzin od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej – dostarczenie sprzętu zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego Sprzętu.
g. okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy Sprzętu, liczony od momentu powiadomienia o wykryciu jego wady do momentu jej usunięcia.
h. w przypadku, gdy wada Sprzętu nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej Sprzętu wada Sprzętu nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Sprzęt na nowy.
i. jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Sprzętu, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni Sprzęt na nowy.
16. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnej wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Sprzętu, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
17. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 24 miesiące od chwili wydania Sprzętu Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.
18. W przypadku Sprzętu (materiałów eksploatacyjnych - etykiety termotransferowych i kalek do zadruku) Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonego Sprzętu. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonego Sprzętu.
19. W razie stwierdzenia, że dostarczony Sprzęt (materiały eksploatacyjne - etykiety termotransferowych i kalki do zadruku etykiet) posiada wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwy Sprzęt na Sprzęt wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 21 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
20. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 19 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 5 ust. 1 pkt b) niniejszej umowy.
21. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Sprzętu dostarczonego przez Wykonawcę oraz ich zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
22. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w ust. 3 pkt b) ppkt. i) niniejszego paragrafu (......... dni roboczych od momentu złożenia zamówienia faxem lub telefonicznie) zamówionego Sprzętu, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę Sprzętu u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.

§ 4
1. Całkowita wartość Sprzętu i Oprogramowania wynosi: netto: _______________ PLN
(słownie: __________________________ złotych ___/100)
Brutto: _______________ PLN
(słownie: __________________________ złotych ___/100)
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki 22 % w kwocie __________ PLN.
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Sprzętu i Oprogramowania wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowiąca zarazem łączną cenę jego sprzedaży, a także dostawy i montażu nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Zapłata ceny za sprzedany, dostarczony i zamontowany Sprzęt i Oprogramowanie nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
4. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru Sprzętu i Oprogramowania, o którym mowa w § 3 ust. 8 niniejszej umowy
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie Sprzętu lub Oprogramowania Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu i Oprogramowania, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust. 3 niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności niedostarczenie przez Wykonawcę Sprzętu lub Oprogramowania lub zaprzestanie wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 20 % całkowitej wartości netto Sprzętu i Oprogramowania, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy.
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. a. niniejszego ustępu
d) naruszenia zobowiązania opisanego w § 1 ust. 3 pkt c. niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej wartości wymienionej części zamiennej lub podzespołu Sprzętu, nie spełniającej warunków opisanych w § 1 ust. 3 pkt c. niniejszej umowy,
e) niedostarczenia Zamawiającemu sprzętu zastępczego, o którym mowa w § 3 ust. 15 pkt f. niniejszej umowy lub dostarczenia sprzętu zastępczego o parametrach gorszych niż parametry naprawianego Sprzętu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych),
f) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 7 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 3 ust. 7 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 10 % wartości Sprzętu lub Oprogramowania, którego dotyczą niedostarczone dokumenty, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 7 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 40 % wartości Sprzętu lub Oprogramowania, którego dotyczą niedostarczone dokumenty.
g) w przypadku opóźnienia w dostawie sprzętu (materiałów eksploatacyjnych- etykiet termotransferowych i kalek do zadruku etykiet) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego ma podstawie §3 ust.3 pkt. niniejszej umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie Sprzętu i Oprogramowania będzie przekraczać 10 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 1 niniejszej umowy.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
§ 6
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – mgr inż. Dariusz Kowalczyk – Z-ca Kierownika Sekcji Informatycznej, tel. 61/88 50 883, 691-164-777.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 7
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas do chwili odebrania przez Zamawiającego dostarczonego przez Wykonawcę Sprzętu i Oprogramowania, w tym w szczególności logistyczny proces dostarczenia Sprzętu i Oprogramowania w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
§ 8
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o ochronie danych osobowych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany niniejszej umowy mogą mieć miejsce, tylko w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

Wykonawca: Zamawiający:

« Powrót do szczegółów zamówienia