Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa podtlenku azotu

Numer zamówienia:

/116/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 18.10.2010
EZ/7210/2010



Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
Dotyczy: przetarg nieograniczony nr 116/2010 Zakup i dostawa podtlenku azotu


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
W § 2. - PROSIMY ZMIENIĆ ZAPIS NA:
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych Podtlenków:
a) sukcesywnie w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia telefonicznie ( faksem na numer: ……………………..).
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień częściowych bez ograniczeń, co do ilości przedmiotu zamówienia oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości poszczególnych Podtlenków objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Podtlenku na własny koszt i staraniem do siedziby Zamawiającego w Poznaniu. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tychże podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
10. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy bez uzasadnionej przyczyny i z własnej winy, w wymaganym terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu (3 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia) przedmiotu zamówienia, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu, tytułem odszkodowania, karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę przedmiotu, u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego. W ramach zakupu interwencyjnego Zamawiający może nabyć tylko taką ilość przedmiotu zamówienia i o takich samych parametrach, która nie została mu dostarczona przez Wykonawcę bez uzasadnionej przyczyny i z winy Wykonawcy.
12. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Podtlenek o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Podtlenków. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Podtlenków z terminem ważności krótszym niż 6 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
14. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Podtlenków. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w przeciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji faksem na numer: …………. lub pocztą elektroniczną na adres: …@.... . Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Podtlenków, o którym mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu.
16. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 14 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 5 niniejszej umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 4 pkt a)

Z dotychchczasowego:

“Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych Podtlenków:
a) sukcesywnie w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faxem.”

na następujący:

„Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych Podtlenków:
a) sukcesywnie w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faksem na numer: ……………………...”

Dot. zmian proponowanych w ustępie 5
Zamawiający, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 5

Z dotychczasowego:

“Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień bez ograniczeń, co do ilości przedmiotu zamówienia oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości poszczególnych Podtlenków objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.”

Na nastepujący:

„Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień częściowych bez ograniczeń, co do ilości przedmiotu zamówienia oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości poszczególnych Podtlenków objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.”

Dot. zmian proponowanych w ustępach 6 i 10

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 6 i 10 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Nie ma podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w zakresie określonym przez Zamawiającego w projekcie umowy (“Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Podtlenku na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego”). Zgodnie z art. 473 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 14 Ustawy – Prawo zamówień publicznych wykonawca może na drodze umowy przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi. Zamawiając zobowiązany jest dążyć do najlepszego możliwego zabezpieczenia interesów swoich – jako publicznego zakładu opieki zdrowotnej, jak i pacjentów, w związku z czym należy uznać, że kwestionowane przez wykonawcę postanowienie projektu umowy, jako zabezpieczające zamawiającego przed szkodą powstałą w związku z wykonywaniem umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, winno pozostać niezmienione.

Dot. zmian proponowanych w ustępie 12
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 12 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zapewnienie okresu ważności w wymierze minimum 12 miesięcy (krótszy okres ważności jedynie po uzyskaniu pisemnje uprzedniej zgody Zamawiającego) ma podstawowe znaczenie dla zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie prawidłowego wykorzystania w ramach działalalności Zamawiającego podtlenków będących przedmiotem zamówienia, co przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy.

Dot. zmian proponowanych w ustępie 14
Zamawiający, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 14

Z dotychczasowego:

Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Podtlenków. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Podtlenków, o którym mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu.

Na następujący:

Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Podtlenków. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem (nr …………….) lub pocztą elektroniczną (……………@.............). Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Podtlenków, o którym mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu.

Dot. zmian proponowanych w ustępie 16
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 16 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wysokość kary umownej, do której odwołanie znajduje się w § 2 ust. 16, jest określona w § 5 ust. 1 pkt c) tiret pierwsze niniejszej umowy. Odwołanie zaproponowane przez wykonawcę (odwołanie do § 5) byłoby odwołaniem nieprecyzyjnym, a w konsekwencji egzekwowanie tego zapisu byłoby znacznie utrudnione.

PYTANIE
W § 4. - PROSIMY ZMIENIĆ ZAPIS NA:
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania, w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, całej ilości asortymentu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 80% ilości asortymentu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy- Prawo zamówień publicznych.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający jest zobowiązany wziąć pod uwagę zmiany zapotrzebowań na podtlenek objęty zamówieniem. Biorąc pod uwagę specyfikę funkcjonowania Wielkopolskiego Centrum Onkologicznego, należy wyraźnie wskazać, że nie można przewidzieć rzeczywistego zużycia podtlenku, mimo prowadzonych przez zamawiającego rzetelnych szacunków i badań w tym zakresie. Ze względu na wprowadzane nowe technologie, zmiany sposobów leczenia oraz często zmieniające się tendencje na rynku medycznym, zamawiający nie jest w stanie przewidzieć dokładnej ilości przedmiotu zamówienia, które zużyje w zakresie swojego funkcjonowania.
W związku z tym, zamawiający nie może zobowiązać się do zamówienia zbyt dużej ilości podtlenku objętego zamówieniem, albowiem mogłoby to wiązać się z niekorzystnymi finansowymi skutkami dla zamawiającego oraz narazić go na zarzut niegospodarności. Zobowiązanie w wysokości zaproponowanej w dotychczasowej treści projektu umowy (20%) uwzględnia, w ocenie zamawiającego, interesy wykonawcy w wystarczającym stopniu.

PYTANIE
W § 5. - PROSIMY ZMIENIĆ ZAPIS NA:
1. W razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy strony zobowiązują się zapłacić sobie nawzajem tytułem odszkodowania kary umowne w następujących wypadkach i wysokościach:
a/ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu, na jego pisemne uzasadnione wezwanie, karę umowną w wysokości 0,1% wartości umownej danej dostawy brutto, za każdy nieuzasadniony dzień zwłoki w dostawie przedmiotu umowy.
b/ Wykonawca może skutecznie uwolnić sie od kary wskazanej w ust. 2 wykazując, że zwłoka w dostawie przedmiotu umowy była uzasadniona i niezawiniona przez Wykonawcę.
c/ Niezasadne odstąpienie od umowy, jej wypowiedzenie lub rozwiązanie przez jedną ze stron lub z winy tej strony, będzie podstawą do żądania przez drugą stronę kary umownej w wysokości 5% wartości niezrealizowanej części umownej brutto, za wyjątkiem sytuacji gdy odstąpienie od umowy nastąpiło w trybie i na zasadach określonych wart. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
d/ W razie opóźnienia zapłaty za przedmiot dostawy Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek.
6. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy strony uprawnionej w terminie 7 dni od daty wezwania drugiej strony do ich zapłaty.

W § 5 – PROPONUJEMY WYKREŚLIĆ :
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich kar umownych przewidzianych w niniejszej umowie w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
7. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt a) i b) niniejszego paragrafu będą naliczane do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Podtlenków u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, o której mowa w § 2 ust. 10 niniejszej umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 i 6 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym podtlenku, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż opóźnienie w dostarczeniu potlenku spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 2, 3, 7 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Art. 484 § 1 zdanie 2 Kodeksu cywilnego wyraźnie daje możliwość umownego postanowienia, aby wysokość odszkodowania mogła przewyższać wysokość zastrzeżonej kary umownej. Zamawiający, zobowiązany, jako publiczny zakład opieki zdrowotnej, do zabezpieczenia swoich interesów, taki zapis uznaje za konieczny.

Ponadto, należy podkreślić, że Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

PYTANIE
W § 6. - PROSIMY ZMIENIĆ ZAPIS NA:
1. Zapłata za zamówione i dostarczone Podtlenki nastąpi na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia wystawienia faktury przez Wykonawcę, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. Z tym, że data wystawienia danej faktury nie może być wcześniejsza niż dzień realizacji dostawy której ta faktura dotyczy.

W § 6. – PROPONUJEMY WYKREŚLIĆ :
2. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1

Z dotychczasowego:

Zapłata za zamówione i dostarczone Podtlenki nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, po spełnieniu warunków, których mowa w § 2 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.

Na następujący:

„Zapłata za zamówione i dostarczone Podtlenki nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, po spełnieniu warunków, o których mowa w § 2 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze, z tym, że data wystawienia danej faktury nie może być wcześniejsza niż dzień realizacji dostawy której ta faktura dotyczy.”

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 2 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający nie widzi uzasadnienia dla wyłączenia zakazu dokonywania przelewu wierzytelności przysługujących wykonawcy wobec zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich. W razie nieuiszczenia należności przez zamawiającego wykonawcy przysługuje prawo dochodzenia ich na drodze sądowej, co niewątpliwie zabezpiecza w sposób wystarczający jego interesy. Wykonawcy w razie opóźnienia się przez zamawiającego z zapłatą należności przysługują także, na podstawie at. 481 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, odsetki ustawowe. Natomiast uzależnienie możliwości dokonania cesji wierzytelności od wyrażenia zgody przez dłużnika (tu: zamawiającego) dopuszczalne jest z mocy art. 509 §1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. W ocenie zamawiającego przedmiotowe postanowienie jest stosowane powszechnie i w żadnym razie nie można uznać go za nadmiernie uciążliwe.

PYTANIE
W § 8. – PROPONUJEMY WYKREŚLIĆ :
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego do chwili odebrania przez Zamawiającego dostarczonych przez Wykonawcę Podtlenków, w tym w szczególności logistyczny proces dostarczenia Podtlenków w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 8 ust. 1 -2 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zgodnie z art. 473 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 14 Ustawy – Prawo zamówień publicznych wykonawca może na drodze umowy przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi. W związku z powyższym jest dopuszczalne obciążenie wykonawcy odpowiedzialnością za skutki nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń losowych. Zamawiający zaś zobowiązany jest dążyć do najlepszego możliwego zabezpieczenia interesów swoich – jako publicznego zakładu opieki zdrowotnej, jak i pacjentów, w związku z czym należy uznać, że kwestionowane przez wykonawcę postanowienie projektu umowy, jako zabezpieczające zamawiającego przed szkodą powstałą w związku z wykonywaniem umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, winno pozostać niezmienione

PYTANIE
W § 9. - PROSIMY ZMIENIĆ ZAPIS NA:
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej (negocjacje).
5. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu w terminie 14 dni liczonych od pierwszej czynności związanej z negocjacjami, wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby powoda.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 9 ust. 4 -5 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Kwestionowany przez Wykonawcę zapis daje możliwość wyboru formy ugodowego rozstrzygnięcia, nie ograniczając jej tylko do negocjacji. Zamawiający ponadto nie widzi potrzeby, aby ograniczać czas konieczny stronom na ugodowe rozstrzygnięcie sporu. 14-dniowy termin może być terminem niewystarczajacym na ugodowe rozstrzygnięcie pewnego rodzaju sporów.
Ponadto, należy podkreślić, że Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy i w związku z tym powinien liczyć się również z zapisem dotyczącym właściwości sądów.






Z poważaniem,
-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna

























Sprawę prowadzi Sylwia Krzywiak, dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia