Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa zestawu do operacji laparoskopowych

Numer zamówienia:

/105/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Pytania do Siwz

Poznań, dn. 20.09.2010 r

EZ/ 6427/2010




Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 105/2010 na zakup i dostawę zestawu do operacji laparoskopowych



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że w dniu 14.09.2010r wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymienionego w tytule przetargu, o następującej treści:

Pytanie nr 1 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 1

Czy Zamawiający dopuści kamerę medyczną 1 CCD HDTV ze skanowaniem interlines o parametrach użytkowych niezgorszych niż wyspecyfikowane, a jednocześnie uznanych na rynku medycznym ?

Pytanie nr 2 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 3
Prosimy o doprecyzowanie opisu przedmiotu zamówienia i podanie co Zamawiający rozumie pod określeniem wyjście FBAS

Pytanie nr 3 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 10
Czy Zamawiający dopuści głowicę kamery bez zoom optycznego Parfocal?

Pytanie nr 4 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 11
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie monitora LCD o przekątnej 21,3 cala

Pytanie nr 5 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 12
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie monitora o min. rozdzielczości 1600x1200?


Pytanie nr 6 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 15
Czy nie nastąpiła oczywista omyłka pisarka w podanych wartościach (kąt widzenia min. 178°/178°)?

Pytanie nr 7 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 15
Prosimy o dopuszczenie monitora o kącie widzenia 85°/85°

Pytanie nr 8 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 17
Prosimy o wyjaśnienie konieczności zaoferowania wyjścia D-sub ?


Pytanie nr 9 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 21
Prosimy o dopuszczenie na zmianę zapisu na „halogen mocy max. 250W uruchamiany automatycznie w przypadku awarii portu ksenonowegolampy awaryjnej ?

uwagi: jest to wystarczająca moc lampy awaryjnej, pozwalająca na dokończenie zabiegu w przypadku awarii ksenonowej lampy głównej, a w przypadku wprowadzenia wartości mocy ksenona jako 300W,
i ma to być główna lampa, nie jest konieczne i zasadne jest wprowadzanie zapisu dotyczącego mocy halogena, jako dodatkowej, awaryjnej lampy, określając min. na poziomie 250W?


Pytanie nr 10 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 22
Czy zamawiający dopuści źródło światła z licznikiem czasu na panelu przednim?

Pytanie nr 11 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 27
Czy Zamawiający wpisując zapis „min.” miał na myśli światłowód o długości min 3m i średnicy
min. 4,8 mm?

Pytanie nr 12 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 45
Czy zamawiający dopuści pompę z wydajnością ssania i płukania min. 1300 ml/min.

Pytanie nr 13 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 46
Czy zamawiający dopuści urządzeniem z ciśnieniem w torze płukania o wartości 1200 mbar?

Pytanie nr 14 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 47
Czy zamawiający dopuści urządzeniem z ciśnieniem w torze ssania o wartości 660 mbar?

Pytanie nr 15 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 53

Prosimy o dopuszczenia wózka z włącznikiem/wyłącznikiem na panelu przednim.
Uwagi: Określenie, iż wyłącznik/włącznik ma być na ścianie bocznej wózka wskazuje na konkretnego wykonawcę zamówienia.

Pytanie nr 16 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 57
Prosimy o dopuszczenie optyki laparoskopowej o dł. 310 mm.

Pytanie nr 17 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 58
Prosimy o dopuszczenie optyki laparoskopowej o dł. 310 mm.

Pytanie nr 18 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 59
Prosimy o zmianę zapisu odnośnie wymiarów kosza na optykę, gdyż ogranicza to ilość uczestników postępowania, na „o wymiarach dostosowanych do optyki”.

Pytanie nr 19 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 62
Czy Zamawiający dopuści trokar o średnicy 13 mm?

Pytanie nr 20 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 65
Czy Zamawiający dopuści grot do trokara o średnicy 13 mm?

Pytanie nr 21 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 70
Prosimy o odstąpienie od zapisu „pokryte ceramiką”, gdyż taki zapis wskazuje na jednego konkretnego wykonawcę?

Pytanie nr 22 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 72
Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający ma na myśli pod pojęciem „typu Mixer”?


Pytanie nr 23 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 90
Czy Zamawiający dopuści popychacz o średnicy 5mm?

Pytanie nr 24 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 92
Czy Zamawiający dopuści podważkę wątrobową o długości 380 mm?

Pytanie nr 25 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycja 93
Prosimy o zmianę zapisu odnośnie kontenera do narzędzi na: „Kontener narzędziowy dostosowany swoimi wymiarami do oferowanych narzędzi.”

uwagi: opis wskazuje na konkretnego wykonawcę, a określenie koloru pokrywy nie jest istotnym elementem w rozumieniu użytkowym.


Pytanie nr 26 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) pozycje 61-75
Czy Zamawiający dopuści inne rozwiązanie łączenia wkładu z rączką tj. „klik” zamiast „wkręcane”?

Uwagi: Zamawiającemu znane jest połączenie narzędzi na „klik”, gdyż takie właśnie używa w swojej placówce. Takie rozwiązanie gwarantuje szybkie i bezpieczne wymienianie wkładów pracujących podczas zabiegów.

Pytanie 27 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)
Prosimy o dopuszczenie na następujący zapis w § 2 punkt 15

„Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Sprzętu strony podpiszą protokół odbioru Sprzętu. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Sprzętu, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 2 dni roboczych, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Sprzętu zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości”

Pytanie 28 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)

Prosimy o dopuszczenie na następujący zapis w § 2 punkt 22 podpunkt a, b
„Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu
a) wliczone w cenę Sprzętu pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą gwarancyjną Sprzętu
b) przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin w dni robocze od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,5% wartości netto naprawianego sprzętu, za każdy dzień opóźnienia”


Pytanie 29 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)

Prosimy o dopuszczenie na następujący zapis w § 2 punkt 22 podpunkt e
„w razie nieusunięcia wady Sprzętu w terminie wskazanym w pkt. c. lub d. niniejszego ustępu Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się do Wykonawcy wymiany Sprzętu na nowy lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,5% wartości netto naprawianego sprzętu, za każdy dzień opóźnienia”


Pytanie 30 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)

Prosimy o dopuszczenie na następujący zapis w § 2 punkt 22 podpunkt h
w przypadku, gdy wada Sprzętu nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego podzespołu Sprzętu wada Sprzętu nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Sprzęt na nowy”

Pytanie 31 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)

Prosimy o dopuszczenie na następujący zapis w § 5 punkt 1 podpunkt a
„opóźnienia w dostawie Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% wartości netto opóźnionej dostawy”

Uwagi: § 3 ust. 4 pkt a - ten paragraf odnosi się do poufności danych termin dostawy jest określony w paragrafie 2. ustęp 4. punkt a niniejszej umowy,


Pytanie 32 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)
Czy nie nastąpiła oczywista omyłka pisarska w § 5 punkt 1 podpunkt d ?

uwagi: brak punktu § 1 ust. 3 pkt c


Pytanie 33 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)
Czy nie nastąpiła oczywista omyłka pisarska w § 5 punkt 1 podpunkt e ?

(nie ma takiego „§ 3 ust. 22 pkt e” – może powinien być § 2 , §3 ma tylko 9 ustępów)


Pytanie 34 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)
Prosimy o zmniejszenie wysokości kar umownych w § 5 punkt 1 podpunkt e: z 1000 zł na „0,5% wartości netto naprawianego sprzętu za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu sprzętu zastępczego o prawidłowych parametrach”


Pytanie 35 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)

Czy nie nastąpiła oczywista omyłka pisarska w § 5 punkt 1 podpunkt f ?
Uwagi – brak „w § 3 ust. 14” - § 3. ma tylko 9 ustępów)


Pytanie 36 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)
Prosimy o zmniejszenie wysokości kar umownych § 5 punkt 1 podpunkt f z 40 % na 0,5 %


Pytanie 37 dotyczące warunków umowy „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2010” (załącznik nr 6 do SIWZ)
Prosimy o dopuszczenie na następujący zapis w § 7 punkt 1

„Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem oraz nieszczęśliwych wypadków”


Pytanie nr 38 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ) V „Medyczny system do archiwizacji”

Czy Zamawiający dopuści system do archiwizacji, który w rozumieniu Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o wyrobach medycznych (art. 3.1. ppkt. 15 i ppkt. 17) nie jest wyrobem medycznym, stanowi zgodnie z Ustawą wyposażenie wyrobu medycznego”



Odpowiedzi na wszystkie pytania złożone w przedmiotowej sprawie zostaną udzielone niezwłocznie. Jednocześnie Zamawiający informuje, że w związku z koniecznością przygotowania odpowiedzi na pytania przez użytkownika sprzętu, pismem WCO nr EZ/6323/2010 z dn. 14.09.2010r przesunięty został termin składania i otwarcia ofert z dnia 17.09.2010r na dzień 05.10.2010 – przy czym składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert – o godz. 10.00.


Z poważaniem

p.o. Dyrektora ds. Lecznictwa
dr n. med. J.J. Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia