Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medyczny jednorazowego użytku oraz materiałów dla Pracowni Stomijnej Wielkopolskiego Centrum Onkologii.

Numer zamówienia:

/136/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 14.12.2010 r

EZ/ 8446 /2010




Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 136/2010 na zakup i dostawę sprzętu medyczny jednorazowego użytku oraz materiałów dla Pracowni Stomijnej Wielkopolskiego Centrum Onkologii.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:


Pytanie 1 -dotyczy pakietu nr 3: czy Zamawiający wyrazi zgodę na mniejszy rozmiar przylepca tzn.55mm?
Odpowiedź: TAK, pod warunkiem, że nie będzie to worek pediatryczny.

Pytanie 2 - dotyczy pakietu nr 4: czy Zamawiający wyrazi zgodę na mniejszy rozmiar przylepca tzn.50mm?
Odpowiedź: NIE, 60mm jest rozmiarem uniwersalnym i pasuje do płytek mocujących i rękawów irygacyjnych będących na wyposażeniu szpitala.

Pytanie 3- dotyczy pakietu nr 5: czy Zamawiający wyrazi zgodę na mniejszy rozmiar przylepca tzn.50mm?
Odpowiedź: NIE, 60mm jest rozmiarem uniwersalnym i pasuje do płytek mocujących i rękawów irygacyjnych będących na wyposażeniu szpitala.

Pytanie 4- dotyczy §6a: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie kary umownej z 2% na 0,5% za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu zamówionej partii towaru.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a) i b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie sprzętu objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 5 - dotyczy §6b: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie kary umownej z 5% na 1,0% za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu zamówionej partii towaru.
Odpowiedź: odpowiedź na pytanie 5 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 4

Pytanie 6 - dotyczy § 5 pkt.1 Czy Zamawiający wyraża zgodę na dopisanie „Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania umowy w pełnym zakresie, jednakże zmniejszenie nie będzie przekraczało 20 % wartości umowy.”
Odpowiedź: Zamawiający uwzględniając słuszny interes wykonawców wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1, tak aby zagwarantować wykonawcy możliwość zbycia co najmniej 20 % oferowanych towarów. Jednocześnie zamawiający podtrzymuje, wynikająca zresztą wprost z brzmienia przepisu art. 145 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, możliwość odstąpienia od umowy w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

W związku z powyższym zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”
wprowadza następujący zapis:
„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania, w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, całej ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazane w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych lub umowa niniejsza nie wygaśnie, w szczególności z powodu jej rozwiązania lub odstąpienia od niej.”

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia