Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa i montaż gamma kamery SPECT/CT dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

/128/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 1.12.2010 r

EZ/ 8151/2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 128/2010 na zakup, dostawę i montaż gamma kamery SPECT/CT dla potrzeb Wielkopolskiego Centrum Onkologii.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że w dniu 29.11.2010r wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymienionego w tytule przetargu, o treści:


Pytanie 1 Dot. SIWZ

1. dot. roz. VI pkt. B 3
W celu umożliwienia załączenia jak najbardziej aktualnych materiałów zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na załączenie materiałów w oryginalnym języku angielskim.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i podtrzymuje swoje wymagania zawarte w pkt. VI.B.3 dotyczące złożenie katalogów/broszur/folderów potwierdzających parametry techniczne zaoferowanego sprzętu, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia wraz z zaznaczeniem parametrów podlegających ocenie - w języku polskim.

Pytanie 2 Dot. załącznika 6 do SIWZ

2. dot. §2 ust. 9 – przeszkolenie personelu

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmianę zapisów o „nieodpłatnym” przeszkoleniu na „w ramach ceny”. Użyte określenie może rodzić niezamierzone skutki podatkowe dla obu stron.

Odpowiedź:
Zamawiający, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 9

z dotychczasowego:
„Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Sprzętu.”

na następujący:
„Wykonawca w ramach ceny zobowiązuje się do przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Sprzętu.”

Pytanie 3 i 4 Dot. załącznika 6 do SIWZ

3. dot. §2 ust. 22 pkt. b - Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o ograniczenie kar umownych do wysokości 0,2%.

4. dot. §2 ust. 22 pkt. e - Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o ograniczenie kar umownych do wysokości 0,2%.

Odpowiedź na pytanie 3 i 4 :
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 22 pkt b) i e) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.


Pytanie 5 i 6 Dot. załącznika 6 do SIWZ

5. dot. §2 ust. 22 pkt. f – sprzęt zastępczy - Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wykreślenie wymogu zawartego w §2 ust. 22 pkt. f.

6. dot. §2 ust. 22 pkt. h – wymiana sprzętu - Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmianę zapisów na poniższa treść:

„w przypadku dokonania 3-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten elementu lub podzespół na nowy”

Odpowiedź na pytanie 5 i 6 :
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 22 pkt f) i h) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zobowiązanie wykonawcy do wymiany wadliwego sprzętu na nowy wolny od wad, gdy pomimo dokonania 2 napraw gwarancyjnych Sprzętu wada Sprzętu nie zostanie usunięta, ma podstawowe znaczenie dla zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie prawidłowego wykonania umowy, co przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy, w szczególności biorąc pod uwagę znaczenie Sprzętu dla działalności Zamawiającego


Pytanie 7 Dot. załącznika 6 do SIWZ

7. dot. §4 – stawka VAT
Mając na uwadze zapowiadane przez rząd zmiany stawek podatku VAT zwracamy się z prośba o wyrażenie zgody na umieszczenie w umowie klauzuli w następującym brzmieniu:

„W razie zmiany stawki podatku VAT po zawarciu umowy, dla Stron wiążąca będzie stawka VAT obowiązująca w dniu wystawienia faktury, a zmiana kwoty ceny brutto z tego tytułu jest akceptowana przez Strony bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń.”

Powyższe pozwoli w dniu wystawienia faktury zastosować wykonawcy właściwą aktualnie obowiązującą stawkę VAT bez naruszania kwoty netto wskazanej w ofercie i umowie.

Odpowiedź:
Zamawiający, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4

z dotychczasowego:

§ 4
1. Całkowita wartość Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Sprzętu), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Sprzętu wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowiąca zarazem łączną cenę jego sprzedaży, a także dostawy i montażu nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Zapłata ceny za sprzedany, dostarczony i zamontowany Sprzęt nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
4. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru Sprzętu, o którym mowa w § 2 ust. 15 niniejszej umowy
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.


na następujący:

§ 4
1. Całkowita wartość Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Sprzętu), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Sprzętu wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowiąca zarazem łączną cenę jego sprzedaży, a także dostawy i montażu nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Zapłata ceny za sprzedany, dostarczony i zamontowany Sprzęt nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
4. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru Sprzętu, o którym mowa w § 2 ust. 15 niniejszej umowy
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.
6. W razie zmiany stawki podatku VAT po zawarciu umowy, dla Stron wiążąca będzie stawka VAT obowiązująca w dniu wystawienia faktury, a zmiana kwoty ceny brutto z tego tytułu jest akceptowana przez Strony bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń.

Pytanie 7 Dot. załącznika 6 do SIWZ

8. dot. §5 ust. 1 pkt. a– kary umowne

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmianę zapisów na poniższą treść:

„Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 2 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności niedostarczenie przez Wykonawcę Sprzętu lub zaprzestanie wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b) niniejszego ustępu”

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a) i b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy


Z poważaniem
p.o. Zastępcy Dyrektora
ds. Lecznictwa
dr n. med. J.Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia