Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/125/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + przesunięcie terminu

Poznań, dn. 27.10.2010 r

EZ/ 7311/2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 125/2010 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1
pakietu nr IV
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia ujął sprzeczne informacje dot. wymagań laminatu z jakiego Maja być wykonane serwety. Prosimy o sprecyzowanie czy Zamawiający wymaga serwet wykonanych z dwuwarstwowego czy trójwarstwowego laminatu?
Czy na potwierdzenie parametrów wymaganego laminatu oferenci mogą dołączyć karty danych technicznych wystawionych przez producenta włókniny użytej do produkcji gotowego wyrobu?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga w pakiecie IV serwet dwuwarstwowych bez taśmy lepnej. Zamawiający dopuszcza dołączenia do oferty kart danych technicznych wystawionych przez producenta włókniny.

Pytanie 2
Pakiet I, poz. 1, 2
Prosimy Zamawiającego o odstąpienie od wymogu, aby 100% rękawic było testowanych elektronicznie. Wymóg takiego testowania po pierwsze nie jest uwzględniony w normie EN 455, gdyż badanie to nie jest w pełni wiarygodne dla stwierdzenia szczelności bądź braku szczelności produktów wykonanych z materiałów silnie rozciągających się (np. rękawic wykonanych z lateksu). Najbardziej oczywistym tego jest fakt, ze gdyby testowanie elektroniczne gwarantowało 100% szczelność rękawic to ich współczynnik szczelności AQL ustalany zgodnie z EN 455 w teście wodnym wynosiłby „zero”. Żadna rękawica z dostępnych na rynku w tym również te testowane elektronicznie nie gwarantują tak niskiego AQL.
Odpowiedź: Zamawiający odstępuje od tego wymogu.

Pytanie 3
Do umowy:
Czy w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, Zamawiający przewiduje możliwość podpisania z jednym wykonawcą oddzielnych umów na poszczególne pakiety?
W razie udzielenia na powyższe pytanie odpowiedzi odmownej, w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, uprzejmie prosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na wprowadzenie w treści umowy obejmującej wszystkie pakiety, w ramach których konkretnemu wykonawcy zostało udzielone zamówienie, poniższego zapisu: „Realizacja każdego z pakietów z osobna ma charakter samodzielnego zobowiązania stron”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia z jednym wykonawcą oddzielnych umów na sprzedaż i dostawę sprzętu wchodzącego w skład poszczególnych pakietów. W ocenie zamawiającego prowadziłoby to do nieuzasadnionego powielenia dokumentacji oraz prowadziło do zwiększenia formalności, co powodowałoby wydłużenie czasu potrzebnego do zawarcia umów oraz powodowało niepotrzebne komplikacje, co należy uznać za niezasadne, w szczególności przy uwzględnieniu specyfiki sprzętu wchodzącego w skład poszczególnych pakietów, powodującej, że nie ma konieczności wprowadzania jakichkolwiek odrębnych postanowień do umów dotyczących odrębnych pakietów.

Pytanie 4
Prosimy Zamawiającego o zmianę treści art. 3, ust. 4, pkt. A) „(…) sukcesywnie w terminie ……….. dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego Zamówienia telefonicznie (potwierdzone niezwłocznie pisemnie) lub faksem”
Odpowiedź:
Mając na uwadze pewność dokonywania zamówień w ramach przedmiotowego przetargu, Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 3 ust. 4 punkt a) w sposób zaproponowany przez Wykonawcę i w związku z tym Zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz, w zakresie § 3 ust. 4 punkt a)

z dotychczasowego:
„Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionego Sprzętu:
a) sukcesywnie w terminie ..........................dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faxem.”

na następujący:
„Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionego Sprzętu:
a) sukcesywnie w terminie ..........................dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie (potwierdzone niezwłocznie pisemnie) lub faxem.”

Pytanie 5
Pakiet I, poz. 1
Czy rękawice mają posiadać trójwarstwową strukturę z wewnętrzną warstwą nitrylową, zmniejszającą ryzyko alergii oraz podwyższającą odporność mechaniczną i chemiczną rękawic?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisane wyżej rękawice.

Pytanie 6
Pakiet I, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o odstąpienie od wymogu „potwierdzenia na opakowaniu 100% testu elektronicznego na szczelność” na rzecz rękawic zgodności z normą 455 oraz potwierdzenia testowania szczelności przez producenta stosownymi dokumentami.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający odstępuje od tego wymogu.

Pytanie 7
Pakiet 1, poz. 2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie rękawic chirurgicznych zgodnych z normą EN PN 455 o dł. Min. 270 mm.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy siwz – długość min. 280 mm, ponieważ w trakcie zabiegów nie może dojść do odsłonięcia przestrzeni między dłonią a połową przedramienia.

Pytanie 8
Pakiet 1, poz. 2
Prosimy Zamawiającego o odstąpienie od wymogu „potwierdzenia na opakowaniu 100% testu elektronicznego na szczelność” na rzecz rękawic zgodności z normą 455 oraz potwierdzenia testowania szczelności przez producenta stosownymi dokumentami.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający odstępuje od tego wymogu.

Pytanie 9
Pakiet II, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie rękawic chirurgicznych zgodnych z normą EN PN 455 o dł. Min. 270 mm.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy siwz – długość min. 280 mm, ponieważ w trakcie zabiegów nie może dojść do odsłonięcia przestrzeni między dłonią a połową przedramienia.

Pytanie 10
Pakiet 6, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie strzykawek pakowanych w opakowania maksymalnie 100 szt.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza pakowanie strzykawek w opakowaniach max po 100szt.

Pytanie 11
Pakiet 6, poz. 1
Czy strzykawki luer – lock maja być oznakowane na cylindrze oznaczeniem producenta (logo) oraz typem strzykawki? Tego typu rozwiązanie pozwala na szybką i wiarygodną identyfikację strzykawki bez konieczności posiadania jej opakowanie jednostkowego.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza znakowanie cylindra strzykawek oznaczeniem (LOGO) producenta oraz typem strzykawki.

Pytanie 12
Pakiet 6, poz. 1
Czy ze względu na specyfikę szpitala i bezpieczeństwo pacjentów strzykawki mają być przeznaczone do rozpuszczania leków cytostatycznych, co ma być potwierdzone dołączonym do oferty oświadczeniem producenta ww. strzykawek?
Odpowiedź: zgodnie z zapisem siwz Zamawiający wymaga dołączenia do oferty oświadczenia producenta potwierdzającego możliwość stosowania strzykawek przy rozpuszczaniu leków cytostatycznych.

Pytanie 13
Pakiet 7, poz. 1
Czy kraniki mają posiadać trójramienne białe pokrętło oraz optyczny i wyczuwalny indykator pozycji otwarty/zamknięty, umożliwiające swobodną i precyzyjną obsługę w/w kraników ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisane wyżej kraniki..

Pytanie 14
Pakiet 7, poz. 1
Czy kraniki trójdrożne mają posiadać dodatkowe kolorowe znaczniki (czerwony, niebieski) umożliwiające oznaczenie kranika w zależności od zastosowania dotętniczego lub dożylnego ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisane wyżej kraniki .

Pytanie 15
Pakiet 7, poz. 1
Czy końcówka Luer-Lock w kranikach ma być niezależnie obracająca się?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisane wyżej końcówki kraników.


Pytanie 16
Pakiet VIII
Czy Zamawiający w trosce o zachowanie uczciwej konkurencji, dopuści do postępowania, system do odsysania konkurencyjnego producenta, pod warunkiem doposażenia szpitala, na czas trwania umowy w niezbędne oprzyrządowanie ( kanistry, mocowniki)? W przypadku pozytywnej odpowiedzi proszę o określenie ilości stanowisk do doposażenia.
System nasz charakteryzuje się kanistrami ( wyskalowane) bez żadnych przyłączeń ( wszystkie w pokrywach wkładów jednorazowych). Wkłady posiadające w pokrywie tylko dwa króćce ( pacjent, próżnia) o różnej średnicy co zapobiega mylnemu podłączeniu drenów, wyposażone w filtr antybakteryjny i hydrofobowy, pełniący funkcję zastawki odcinającej ssanie, zabezpieczający źródło ssania przed zalaniem jak i personel przed kontaktem z odsysaną wydzieliną. Wkłady samo zasysają się i samo uszczelniają po uruchomieniu ssania. Nie posiadają otworu do żelowania wkładu jak i otworu do pobierania próbek. W proponowanym przez nas systemie proszek żelujący zasysany jest w sposób bezpieczny poprzez port pacjenta. Dostępne pojemności: 1, 2 i 3L ( wkłady 2L- wyskalowane)
Odpowiedź: Odpowiedź na powyższe pytanie zostanie udzielona niezwłocznie w terminie poźniejszy.

Pytanie 17
Pakiet VIII
Czy Zamawiający wymaga aby na każdym wkładzie znajdowała się fabrycznie nadrukowana data ważności co jest uwarunkowane datą skuteczności i przydatności filtra antybakteryjnego i hydrofobowego we wkładzie?
Odpowiedź Zamawiający wymaga daty ważności na każdym wkładzie i dopuszcza wkłady zarówno sterylne jak i mikrobiologicznie czyste.

Pytanie 18
Pakiet VIII
Czy Zamawiający wymaga aby w pokrywie wkładu znajdowały się tylko dwa króćce, o różnej średnicy co zapobiega mylnemu podłączeniu drenów?
Odpowiedź Zamawiający wymaga aby na pokrywie znajdował się szerszy otwór do wsypywania proszku żelującego, dren oraz dren do podłączenia próżniowego.

Pytanie 19
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XII zaoferowanie portów wykonanych z syntetycznego kamienia Delrin™ wyposażonych w tytanowy rdzeń komory o objętości komory 0,6ml ze strzykawką 12ml w zestawie z cewnikiem długości 50cm o średnicy zewnętrznej 8Fr i wewnętrznej 1,5mm wyposażonym w distalną zastawkę hemostatyczną Groshong™ zabezpieczającą przed wykrzepianiem krwi w kanale wewnętrznym cewnika ?
Odpowiedź Zamawiający dopuszcza porty o podanych parametrach; pozostałe zapisy bez zmian.

Pytanie 20
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XII zaoferowanie portów o wysokości 9,4mm o objętości komory 0,2ml ze strzykawką 12ml w zestawie z cewnikiem długości 50cm o średnicy zewnętrznej 8Fr i wewnętrznej 1,5mm wyposażonym w distalną zastawkę hemostatyczną Groshong™ zabezpieczającą przed wykrzepianiem krwi w kanale wewnętrznym cewnika ?
Odpowiedź Zamawiający nie dopuszcza portów ze względu na małą pojemność komory wewnętrznej.

Pytanie 21
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XII zaoferowanie portów o wysokości 9,4mm o objętości komory 0,2ml ze strzykawką 12ml w zestawie?
Odpowiedź Zamawiający nie dopuszcza portów ze względu na małą pojemność komory wewnętrznej.

Pytanie 22
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XI zaoferowanie zestawów do gastrostomii endoskopowej w rozmiarze 28Fr ?
Odpowiedź Zamawiający nie dopuszcza zestawów w rozmiarze 28F ze względu na specyfikę leczenia w WCO.

Pytanie 23
Dotyczy terminu składania ofert
Zamawiający zamieścił ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21.10.2010 roku. Wobec powyższego minimalny, zgodny z ustawą, 7-dniowy termin składania ofert powinien kończyć się nie wcześniej niż 29.10.2010 roku. Do oblicznania terminów, zgodnie z art. 14 Pzp mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 111 § 2 kodeksu cywilnego: “jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nieuwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło”. W przedmiotowym przypadku będzie to dzień zamieszczenia ogłoszenia. 21.10.2010 roku to siódmy dzień terminu liczonego od zamieszczenia ogłoszenia. Aby wykonawcy mieli pełne 7 dni (minimalny ustawowy termin) na przygotowanie ofert, termin składania ofert powinien się kończyć najwcześniej 8 dnia, czyli 29.10.2010.
Odpowiedź
Zamawiający nie podziela stanowiska Wykonawcy w zakresie wyznaczenia terminu do składania ofert. Zgodnie z treścią art. 43 ustawy prawo zamówień publicznych jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia oferty, z tym że w przypadku dostaw lub usług termin ten nie może być krótszy niż 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, a w przypadku robót budowlanych - nie krótszy niż 14 dni.
Stosownie do treści art. 14 ustawy prawo zamówień publicznych, do o czynności podejmowanych przez zamawiającego i wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej. Z uwagi na brak odmiennych uregulowań przepisy kodeksu cywilnego stosować należy także do terminów. Art. 111 § 2 kodeksu cywilnego stanowi, że jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło. Przy tym termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia. W związku powyższym 7 dniowy termin od daty zamieszczenia ogłoszenia – od dnia 21 października 2010 roku upłynie w dniu 28 października 2010 roku o północy. Żaden przepis ani kodeksu cywilnego ani ustawy prawo zamówień publicznych nie stanowi o 7 „pełnych” dniach na przygotowanie ofert. Regulacja dotycząca terminów i ich upływu została jak wspomniano w sposób wyczerpujący i jasny zawarta w kodeksie cywilnym. Tym samym sugerowanie, iż termin do składania ofert powinien upłynąć najwcześniej 8 dnia od ogłoszenia jest nadinterpretacją przepisów prawa.

Pytanie 24
Pakiet II
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie poziomu protein poniżej 96 ug/g.
Odpowiedź Zamawiający podtrzymuje zapis siwz. Zmniejszona zawartość białek lateksowych przyczynia się do mniejszej ilości odczynów alergicznych u użytkowników.

Pytanie 25
Pakiet II
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie długości rękawicy min. 28,3 cm
Odpowiedź Zamawiający dopuszcza min. długość rękawicy 28,3 cm.

Pytanie 26
Umowa par 6 ust. 1 a
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmniejszenie wysokości kary do 0,5 % niezrealizowanej części zamówienia za każdy dzień zwłoki.
Odpowiedź Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a), b) i c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Ponadto powiązanie wysokości kary umownej za nieuzasadnione zerwanie umowy, par. 6 ust. 1 pkt c), z wartością niezrealizowanej części zamówienia może prowadzić (przy niewielkiej jej wartości) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do terminowego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością sprzętu objętego umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów zamawiającego, pozwala nadto na precyzyjne obliczenie wysokości kary umownej, z uwagi na fakt, iż łączna wartość przedmiotowego sprzętu wskazana jest wprost w umowie (§4 ust. 1).

Pytanie 27
Umowa par 6 ust. 1 b
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmniejszenie wysokości kary do 1 % niezrealizowanej części zamówienia za każdy dzień zwłoki.
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 27 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 26

Pytanie 28
Umowa par 6 ust. 1 c
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o modyfikację zapisu na: „… karę umowną w wysokości 5 % niezrealizowanej części wartości netto umowy”
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 28 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 26

Pytanie 29
Dotyczy pakietu 1 poz. 2
Czy Zamawiający dopuści w pakiecie nr 1 poz. 2 zaoferowanie rękawic chirurgicznych bezpudrowych z wewnętrzna warstwą polimerową, z przeznaczeniem do chirurgii, spełniające pozostałe wymagania SIWZ?
Odpowiedź: Zamawiający modyfikuje zapis siwz w pakiecie 1 poz. 2 i zmienia wymóg zawarty w treści opisu z : „- przeznaczone do mikrochirurgii” na „przeznaczone do chirurgii”

Pytanie 30
Dotyczy: Pakietu XII Port żylny dla dorosłych
Czy Zamawiający dopuści strzykawkę o pojemności 10 ml zamiast 20 ml? W razie odmowy czy Zamawiający zgodzi się na dołączenie strzykawki 20 ml oddzielnie do każdego portu?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza strzykawkę o pojemności 10 ml.

Pytanie 31
Dotyczy: Pakietu XII Port żylny dla dorosłych
Czy Zamawiający dopuści port wyposażony w zestaw wprowadzający zawierający m.in. rozszerzadło i metalową prowadnicę typu „J” zamiast drucianej?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 32
Dotyczy: Pakietu XII Port żylny dla dorosłych
Czy Zamawiający dopuści by 1 igła do płukania portu w rozmiarze 22G/30 mm oraz igła do portu z drenem w rozmiarze 20G/20 mm były dołączane oddzielnie do każdego portu?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 33
Dotyczy zapisu § 6 ust. 1 Załącznika nr 5 do siwz stanowiącego wzór umowy.
Prosimy o zmianę powyższych zapisów, na:
„… 1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 1% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) wykreślony;
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 5 % łącznej wartości niezrealizowanej części niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 34
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o wydzielenie do osobnego pakietu pozycji 3 i 4.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie poz. 3 i 4 z pakietu XVI i tworzy z nich nowy pakiet nr XIX.

Pytanie 35
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 1 protez naczyniowych uszczelnianych żelatyną wchłanialną na drodze hydrolizy, dwustronnie welurowanych z niskim welurem wewnętrznymi i wysokim zewnętrznym o grubości ściany 0.55mm.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na uszczelnianie żelatyną, ponieważ kolagen jest najbardziej optymalną formą uszczelniania. Ponadto to kolagen występuje naturalnie w tkance łącznej człowieka, jest biokompatybilny i nie wywołuje reakcji alergicznych. Takie uszczelnienie zachowuje największa drożność i największe światło protezy, ponadto protezy takie wygajają się w przewidywalny sposób.

Pytanie 36
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 1 protez o długości 60cm dla średnicy 16mm.
Odpowiedź: Zamawiający wymaga złożenia oferty na protezy rozwidlone 16/8 mm i 18/9 mm o długości 50mm.

Pytanie 37
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 2 protez naczyniowych ze zbrojeniem spiralnym zewnętrznym wykonanym z PTFE z możliwością regulacji zbrojenia na całej długości protezy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza protezy ze zbrojeniem spiralnym. Pozostałe zapisy siwz bez zmian.

Pytanie 38
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 4 łat naczyniowych uszczelnianych żelatyną wchłanialną na drodze hydrolizy z dodatkowym powleczeniem każdego włókna monomerem PTFE o grubości ściany 0,36mm.
Odpowiedź: Patrz odpowiedź na pytanie 35.

Pytanie 39
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 4 łat naczyniowych o rozmiarze 10x75 lub 15x75mm (oferowanych w tej samej cenie) zamiast protez o rozmiarze 12x75mm.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę rozmiarów, ponieważ wiąże się to ściśle z rodzajem przeprowadzanych zabiegów w szpitalu WCO.

Pytanie 40
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 4 łat o rozmiarze 15x75mm zamiast 14x75mm
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza łaty w rozmiarze 15 x 75mm.

Pytanie 40
Poz. Nr 1
Czy Zamawiający dopuści fartuchy chirurgiczne z dwiema ściereczkami celulozowymi w rozmiarze 33 x 33 owinięte w papier krepowy?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza fartuch owinięty w papier krepowy.

Pytanie 41
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy Zamawiający dopuści do przetargu porty o objętości wypełnienia komory 0,3ml, z cewnikiem z oznaczeniami co 5cm, wykonanym ze specjalnego materiału PolyFlow (cewnik jest sztywny podczas zakładania a w temperaturze ciała pacjenta staje się bardziej elastyczny), oraz igłami w rozmiarze 20G, 19 mm i dwoma strzykawkami 12ml wchodzącymi w skład zestawu?
Odpowiedź Zamawiający nie dopuszcza proponowanych portów ze względu na małą pojemność komory wewnętrznej.

Pytanie 42
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy ze względu na konieczność wypełnienia cewnika podczas procedury implantacji – Zamawiający będzie wymagał aby w zestawie z portem dostarczana była tępa igła uniemożliwiająca uszkodzenie cewnika?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 43
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy Zamawiający będzie wymagał aby w zestawie z portem dostarczone było narzędzie do tunelizacji, niezbędne podczas wszczepiania portu metodą nakłucia przezskórnego?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 44
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy przez broszurę informacyjną dołączaną Zamawiający rozumie książeczkę zawierającą podstawowe informacje o porcie żylnym i sposobach postępowania z nim, przeznaczoną dla pacjentów i ich rodzin?
Odpowiedź: TAK.

Pytanie 45
Czy Zamawiający w pakiecie 3 pozycja 1, ma na myśli fartuchy wzmocnione posiadające wzmocnienie z wodoszczelnej folii z przodu fartuchów oraz w rękawach?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający wymaga w pakiecie 3 poz. 1 fartuchów bez wzmocnień.

Pytanie 46
Czy Zamawiający w pakiecie 3 pozycja 1 dopuści fartuchy o gramaturze 35 gram/m2, pozostałe parametry zgodnie z SIWZ?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza fartuchy o gramaturze 35g/m2.

Pytanie 47
Czy w pakiecie IV Zamawiający oczekuje serwet dwuwarstwowych wykonanych z laminatu z materiału z włókien sztucznych (polipropylen/polietylen) bez zawartości włókien wiskozowych i celulozowych (dwuwarstwowy laminat)?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga laminatu polipropylenowego/polietylenowego.

Pytanie 48
Czy Zamawiający w pakiecie IV dopuści zestaw do chirurgii otoalryngologicznej o następującym składzie i parametrach:
- serweta z przylepnym „U” o wymiarach 150cm x 250cm (rozmiar „U”- 7cm x 70cm)
- serweta nieprzylepna 75cm x 90cm
- serweta przylepna 100cm x 75cm
- serweta na stolik instrumentariuszki 200cm x 150cm
- serweta na stolik Mayo 78cm x 144cm
- 4 serwetki do rąk
- 2 taśmy samoprzylepne 10cm x 55cm
Materiał serwet: materiał z włókien sztucznych, dwuwarstwowy (polipropylen i polietylen - laminat) , bez dodatku wiskozy i celulozy; gramatura materiału : 60 g/m2; I klasa palności wdł 16 CFR 1610; materiał niepylący, chłonny, absorpcyjny na całej powierzchni; bez dodatku lateksu; zastosowany klej – klej akrylowy, hypoalergiczny, repozycjonowany (umożliwiający swobodne odklejanie i przyklejanie bez ryzyka uszkodzenia materiału); obłożenia i serwety spełniają wymogi Normy EN 13 795 dla materiałów o podwyższonym standardzie w obszarze krytycznym; minimalna odporność na przenikanie płynów 200cm H20


Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy siwz i wymaga zestawów trójwarstwowych.

Pytanie 49
Czy Zamawiający w Pakiecie nr XII dopuści zaoferowanie podskórnego portu o następującej specyfikacji:
- Masa 6 gram;
- wysokość portu 12,3 mm;
- objętość wewnętrzna komory 0,37 ml;
- cewnik silikonowy 750 cm;
- Średnica wewnętrzna cewnika 1,0 mm;
- Średnica zewnętrzna cewnika 2,2 mm
SKŁAD ZESTAWU:
1 port , 1 cewnik (dł. 750mm), 1 igła do przepłukiwania, 1 igła Hubera prosta (22G x 25mm), 2 sztuki click-connectora, 1 igła Hubera zakrzywiona z przedłużaczem (22G x 25mm), 1 element do podnoszenia naczynia, 1 strzykawka trzyczęściowa poj. 10ml, zestaw do zakładania (rozszerzacz naczyniowy, kaniula rozrywalna-osłonka, prowadnica typu J, igła do punkcji),
pozostałe parametry bez zmian?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza proponowanego zestawu ze względu na małą pojemność wewnętrzną komory, co nie odpowiada profilowi leczenia w szpitalu WCO.

Pytanie 51
Czy Zamawiający zgadza się na zastosowanie niżej przedstawionych tolerancji parametrów granicznych proponowanego asortymentu?
Pakiet nr XII:
- dotyczy wyposażenia zestawu wprowadzającego: strzykawka 10- 20 ml
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza strzykawkę 10-20ml.

Pytanie 52
Prosimy Zamawiającego o sprecyzowanie, czy w pakiecie nr XVI w pozycji nr 1 miał na myśli protezy naczyniowe dziane, rozwidlone w rozmiarach: średnica 16/8 mm i długość 50 cm oraz średnica 18/9 mm i długość 50 cm?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający wymaga złożenia oferty na protezy naczyniowe rozwidlone 16/8mm i 18/9 mm dł. 50cm.

W związku z udzielonymi odpowiedziami prowadzącymi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 02.11.2010r na dzień 05.11.2010 – przy czym składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert – o godz. 11.00.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia