Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/125/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Informacja o złożonych pytaniach + przesuniecie terminu składa i otwarcia ofert

Poznań, dn. 26.10.2010 r

EZ/ 7324/ 2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 125/2010 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, o następującej treści:

Pytanie 1
pakietu nr IV
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia ujął sprzeczne informacje dot. wymagań laminatu z jakiego Maja być wykonane serwety. Prosimy o sprecyzowanie czy Zamawiający wymaga serwet wykonanych z dwuwarstwowego czy trójwarstwowego laminatu?
Czy na potwierdzenie parametrów wymaganego laminatu oferenci mogą dołączyć karty danych technicznych wystawionych przez producenta włókniny użytej do produkcji gotowego wyrobu?

Pytanie 2
Pakiet I, poz. 1, 2
Prosimy Zamawiającego o odstąpienie od wymogu, aby 100% rękawic było testowanych elektronicznie. Wymóg takiego testowania po pierwsze nie jest uwzględniony w normie EN 455, gdyż badanie to nie jest w pełni wiarygodne dla stwierdzenia szczelności bądź braku szczelności produktów wykonanych z materiałów silnie rozciągających się (np. rękawic wykonanych z lateksu). Najbardziej oczywistym tego jest fakt, ze gdyby testowanie elektroniczne gwarantowało 100% szczelność rękawic to ich współczynnik szczelności AQL ustalany zgodnie z EN 455 w teście wodnym wynosiłby „zero”. Żadna rękawica z dostępnych na rynku w tym również te testowane elektronicznie nie gwarantują tak niskiego AQL.

Pytanie 3
Do umowy:
Czy w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, Zamawiający przewiduje możliwość podpisania z jednym wykonawcą oddzielnych umów na poszczególne pakiety?
W razie udzielenia na powyższe pytanie odpowiedzi odmownej, w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, uprzejmie prosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na wprowadzenie w treści umowy obejmującej wszystkie pakiety, w ramach których konkretnemu wykonawcy zostało udzielone zamówienie, poniższego zapisu: „Realizacja każdego z pakietów z osobna ma charakter samodzielnego zobowiązania stron”.

Pytanie 4
Prosimy Zamawiającego o zmianę treści art. 3, ust. 4, pkt. A) „(…) sukcesywnie w terminie ……….. dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego Zamówienia telefonicznie (potwierdzone niezwłocznie pisemnie) lub faksem”

Pytanie 5
Pakiet I, poz. 1
Czy rękawice mają posiadać trójwarstwową strukturę z wewnętrzną warstwą nitrylową, zmniejszającą ryzyko alergii oraz podwyższającą odporność mechaniczną i chemiczną rękawic?

Pytanie 6
Pakiet I, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o odstąpienie od wymogu „potwierdzenia na opakowaniu 100% testu elektronicznego na szczelność” na rzecz rękawic zgodności z normą 455 oraz potwierdzenia testowania szczelności przez producenta stosownymi dokumentami.

Pytanie 7
Pakiet 1, poz. 2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie rękawic chirurgicznych zgodnych z normą EN PN 455 o dł. Min. 270 mm.

Pytanie 8
Pakiet 1, poz. 2
Prosimy Zamawiającego o odstąpienie od wymogu „potwierdzenia na opakowaniu 100% testu elektronicznego na szczelność” na rzecz rękawic zgodności z normą 455 oraz potwierdzenia testowania szczelności przez producenta stosownymi dokumentami.

Pytanie 9
Pakiet II, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie rękawic chirurgicznych zgodnych z normą EN PN 455 o dł. Min. 270 mm.

Pytanie 10
Pakiet 6, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie strzykawek pakowanych w opakowania maksymalnie 100 szt.

Pytanie 11
Pakiet 6, poz. 1
Czy strzykawki luer – lock maja być oznakowane na cylindrze oznaczeniem producenta (logo) oraz typem strzykawki? Tego typu rozwiązanie pozwala na szybką i wiarygodną identyfikację strzykawki bez konieczności posiadania jej opakowanie jednostkowego.

Pytanie 12
Pakiet 6, poz. 1
Czy ze względu na specyfikę szpitala i bezpieczeństwo pacjentów strzykawki mają być przeznaczone do rozpuszczania leków cytostatycznych, co ma być potwierdzone dołączonym do oferty oświadczeniem producenta ww. strzykawek?

Pytanie 13
Pakiet 7, poz. 1
Czy kraniki mają posiadać trójramienne białe pokrętło oraz optyczny i wyczuwalny indykator pozycji otwarty/zamknięty, umożliwiające swobodną i precyzyjną obsługę w/w kraników ?

Pytanie 14
Pakiet 7, poz. 1
Czy kraniki trójdrożne mają posiadać dodatkowe kolorowe znaczniki (czerwony, niebieski) umożliwiające oznaczenie kranika w zależności od zastosowania dotętniczego lub dożylnego ?

Pytanie 15
Pakiet 7, poz. 1
Czy końcówka Luer-Lock w kranikach ma być niezależnie obracająca się?

Pytanie 16
Pakiet VIII
Czy Zamawiający w trosce o zachowanie uczciwej konkurencji, dopuści do postępowania, system do odsysania konkurencyjnego producenta, pod warunkiem doposażenia szpitala, na czas trwania umowy w niezbędne oprzyrządowanie ( kanistry, mocowniki)? W przypadku pozytywnej odpowiedzi proszę o określenie ilości stanowisk do doposażenia.
System nasz charakteryzuje się kanistrami ( wyskalowane) bez żadnych przyłączeń ( wszystkie w pokrywach wkładów jednorazowych). Wkłady posiadające w pokrywie tylko dwa króćce ( pacjent, próżnia) o różnej średnicy co zapobiega mylnemu podłączeniu drenów, wyposażone w filtr antybakteryjny i hydrofobowy, pełniący funkcję zastawki odcinającej ssanie, zabezpieczający źródło ssania przed zalaniem jak i personel przed kontaktem z odsysaną wydzieliną. Wkłady samo zasysają się i samo uszczelniają po uruchomieniu ssania. Nie posiadają otworu do żelowania wkładu jak i otworu do pobierania próbek. W proponowanym przez nas systemie proszek żelujący zasysany jest w sposób bezpieczny poprzez port pacjenta. Dostępne pojemności: 1, 2 i 3L ( wkłady 2L- wyskalowane)

Pytanie 17
Pakiet VIII
Czy Zamawiający wymaga aby na każdym wkładzie znajdowała się fabrycznie nadrukowana data ważności co jest uwarunkowane datą skuteczności i przydatności filtra antybakteryjnego i hydrofobowego we wkładzie?

Pytanie 18
Pakiet VIII
Czy Zamawiający wymaga aby w pokrywie wkładu znajdowały się tylko dwa króćce, o różnej średnicy co zapobiega mylnemu podłączeniu drenów?

Pytanie 19
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XII zaoferowanie portów wykonanych z syntetycznego kamienia Delrin™ wyposażonych w tytanowy rdzeń komory o objętości komory 0,6ml ze strzykawką 12ml w zestawie z cewnikiem długości 50cm o średnicy zewnętrznej 8Fr i wewnętrznej 1,5mm wyposażonym w distalną zastawkę hemostatyczną Groshong™ zabezpieczającą przed wykrzepianiem krwi w kanale wewnętrznym cewnika ?

Pytanie 20
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XII zaoferowanie portów o wysokości 9,4mm o objętości komory 0,2ml ze strzykawką 12ml w zestawie z cewnikiem długości 50cm o średnicy zewnętrznej 8Fr i wewnętrznej 1,5mm wyposażonym w distalną zastawkę hemostatyczną Groshong™ zabezpieczającą przed wykrzepianiem krwi w kanale wewnętrznym cewnika ?

Pytanie 21
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XII zaoferowanie portów o wysokości 9,4mm o objętości komory 0,2ml ze strzykawką 12ml w zestawie?

Pytanie 22
Czy Zamawiający dopuszcza w pakiecie nr XI zaoferowanie zestawów do gastrostomii endoskopowej w rozmiarze 28Fr ?

Pytanie 23
Dotyczy terminu składania ofert
Zamawiający zamieścił ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21.10.2010 roku. Wobec powyższego minimalny, zgodny z ustawą, 7-dniowy termin składania ofert powinien kończyć się nie wcześniej niż 29.10.2010 roku. Do oblicznania terminów, zgodnie z art. 14 Pzp mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 111 § 2 kodeksu cywilnego: “jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nieuwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło”. W przedmiotowym przypadku będzie to dzień zamieszczenia ogłoszenia. 21.10.2010 roku to siódmy dzień terminu liczonego od zamieszczenia ogłoszenia. Aby wykonawcy mieli pełne 7 dni (minimalny ustawowy termin) na przygotowanie ofert, termin składania ofert powinien się kończyć najwcześniej 8 dnia, czyli 29.10.2010.
Pytanie 24
Pakiet II
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie poziomu protein poniżej 96 ug/g

Pytanie 25
Pakiet II
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie długości rękawicy min. 28,3 cm

Pytanie 26
Umowa par 6 ust. 1 a
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmniejszenie wysokości kary do 0,5 % niezrealizowanej części zamówienia za każdy dzień zwłoki.

Pytanie 27
Umowa par 6 ust. 1 b
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmniejszenie wysokości kary do 1 % niezrealizowanej części zamówienia za każdy dzień zwłoki.

Pytanie 28
Umowa par 6 ust. 1 c
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o modyfikację zapisu na: „… karę umowną w wysokości 5 % niezrealizowanej części wartości netto umowy”
Pytanie 29
Dotyczy pakietu 1 poz. 2
Czy Zamawiający dopuści w pakiecie nr 1 poz. 2 zaoferowanie rękawic chirurgicznych bezpudrowych z wewnętrzna warstwą polimerową, z przeznaczeniem do chirurgii, spełniające pozostałe wymagania SIWZ?

Pytanie 30
Dotyczy: Pakietu XII Port żylny dla dorosłych
Czy Zamawiający dopuści strzykawkę o pojemności 10 ml zamiast 20 ml? W razie odmowy czy Zamawiający zgodzi się na dołączenie strzykawki 20 ml oddzielnie do każdego portu?

Pytanie 31
Dotyczy: Pakietu XII Port żylny dla dorosłych
Czy Zamawiający dopuści port wyposażony w zestaw wprowadzający zawierający m.in. rozszerzadło i metalową prowadnicę typu „J” zamiast drucianej?

Pytanie 32
Dotyczy: Pakietu XII Port żylny dla dorosłych
Czy Zamawiający dopuści by 1 igła do płukania portu w rozmiarze 22G/30 mm oraz igła do portu z drenem w rozmiarze 20G/20 mm były dołączane oddzielnie do każdego portu?

Pytanie 33
Dotyczy zapisu § 6 ust. 1 Załącznika nr 5 do siwz stanowiącego wzór umowy.
Prosimy o zmianę powyższych zapisów, na:
„… 1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 1% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) wykreślony;
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 5 % łącznej wartości niezrealizowanej części niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu.”

Pytanie 34
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o wydzielenie do osobnego pakietu pozycji 3 i 4.

Pytanie 35
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 1 protez naczyniowych uszczelnianych żelatyną wchłanialną na drodze hydrolizy, dwustronnie welurowanych z niskim welurem wewnętrznymi i wysokim zewnętrznym o grubości ściany 0.55mm.

Pytanie 36
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 1 protez o długości 60cm dla średnicy 16mm.

Pytanie 37
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dpuszczenie w pozycji 2 protez naczyniowych ze zbrojeniem spiralnym zewnętrznym wykonanym z PTFE z możliwością regulacji zbrojenia na całej długości protezy.

Pytanie 38
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 4 łat naczyniowych uszczelnianych żelatyną wchłanialną na drodze hydrolizy z dodatkowym powleczeniem każdego włókna monomerem PTFE o grubości ściany 0,36mm.

Pytanie 39
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 4 łat naczyniowych o rozmiarze 10x75 lub 15x75mm (oferowanych w tej samej cenie) zamiast protez o rozmiarze 12x75mm.

Pytanie 40
Dotyczy przedmiotu zamówienia – pakiet nr XVI
Prosimy o dopuszczenie w pozycji 4 łat o rozmiarze 15x75mm zamiast 14x75mm

Pytanie 41
Poz. Nr 1
Czy Zamawiający dopuści fartuchy chirurgiczne z dwiema ściereczkami celulozowymi w rozmiarze 33 x 33 owinięte w papier krepowy?

Pytanie 42
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy Zamawiający dopuści do przetargu porty o objętości wypełnienia komory 0,3ml, z cewnikiem z oznaczeniami co 5cm, wykonanym ze specjalnego materiału PolyFlow (cewnik jest sztywny podczas zakładania a w temperaturze ciała pacjenta staje się bardziej elastyczny), oraz igłami w rozmiarze 20G, 19 mm i dwoma strzykawkami 12ml wchodzącymi w skład zestawu?

Pytanie 43
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy ze względu na konieczność wypełnienia cewnika podczas procedury implantacji – Zamawiający będzie wymagał aby w zestawie z portem dostarczana była tępa igła uniemożliwiająca uszkodzenie cewnika?

Pytanie 44
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy Zamawiający będzie wymagał aby w zestawie z portem dostarczone było narzędzie do tunelizacji, niezbędne podczas wszczepiania portu metodą nakłucia przezskórnego?

Pytanie 45
Dotyczy pakietu nr 12 – port żylny 300 szt.
Czy przez broszurę informacyjną dołączaną Zamawiający rozumie książeczkę zawierającą podstawowe informacje o porcie żylnym i sposobach postępowania z nim, przeznaczoną dla pacjentów i ich rodzin?

Pytanie 46
Czy Zamawiający w pakiecie 3 pozycja 1, ma na myśli fartuchy wzmocnione posiadające wzmocnienie z wodoszczelnej folii z przodu fartuchów oraz w rękawach?

Pytanie 47
Czy Zamawiający w pakiecie 3 pozycja 1 dopuści fartuchy o gramaturze 35 gram/m2, pozostałe parametry zgodnie z SIWZ?

Pytanie 48
Czy w pakiecie IV Zamawiający oczekuje serwet dwuwarstwowych wykonanych z laminatu z materiału z włókien sztucznych (polipropylen/polietylen) bez zawartości włókien wiskozowych i celulozowych (dwuwarstwowy laminat)?

Pytanie 49
Czy Zamawiający w pakiecie IV dopuści zestaw do chirurgii otoalryngologicznej o następującym składzie i parametrach:
- serweta z przylepnym „U” o wymiarach 150cm x 250cm (rozmiar „U”- 7cm x 70cm)
- serweta nieprzylepna 75cm x 90cm
- serweta przylepna 100cm x 75cm
- serweta na stolik instrumentariuszki 200cm x 150cm
- serweta na stolik Mayo 78cm x 144cm
- 4 serwetki do rąk
- 2 taśmy samoprzylepne 10cm x 55cm
Materiał serwet: materiał z włókien sztucznych, dwuwarstwowy (polipropylen i polietylen - laminat) , bez dodatku wiskozy i celulozy; gramatura materiału : 60 g/m2; I klasa palności wdł 16 CFR 1610; materiał niepylący, chłonny, absorpcyjny na całej powierzchni; bez dodatku lateksu; zastosowany klej – klej akrylowy, hypoalergiczny, repozycjonowany (umożliwiający swobodne odklejanie i przyklejanie bez ryzyka uszkodzenia materiału); obłożenia i serwety spełniają wymogi Normy EN 13 795 dla materiałów o podwyższonym standardzie w obszarze krytycznym; minimalna odporność na przenikanie płynów 200cm H20



Pytanie 50
Czy Zamawiający w Pakiecie nr XII dopuści zaoferowanie podskórnego portu o następującej specyfikacji:

- Masa 6 gram;
- wysokość portu 12,3 mm;
- objętość wewnętrzna komory 0,37 ml;
- cewnik silikonowy 750 cm;
- Średnica wewnętrzna cewnika 1,0 mm;
- Średnica zewnętrzna cewnika 2,2 mm

SKŁAD ZESTAWU:
1 port , 1 cewnik (dł. 750mm), 1 igła do przepłukiwania, 1 igła Hubera prosta (22G x 25mm), 2 sztuki click-connectora, 1 igła Hubera zakrzywiona z przedłużaczem (22G x 25mm), 1 element do podnoszenia naczynia, 1 strzykawka trzyczęściowa poj. 10ml, zestaw do zakładania (rozszerzacz naczyniowy, kaniula rozrywalna-osłonka, prowadnica typu J, igła do punkcji),

pozostałe parametry bez zmian?


Zamawiający informuje, że w związku z koniecznością przygotowania odpowiedzi na pytania przez użytkownika sprzętu, przesuwa się termin składania i otwarcia ofert z dnia 28.10.2010r na dzień 02.11.2010 – przy czym składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert – o godz. 11.00.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia