Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ROZBUDOWA WCO. Rozbudowa budynku Wielkopolskiego Centrum Onkologii wraz z rozbiórką kolidujących części budynków na częściach działek nr 15 i 16, ark. 36, obręb Poznań – w ramach projektu poprawy wykrywalności, standardów diagnostyki nukle

Numer zamówienia:

/10/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt. 31

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA 2007-2013.

Poznań, dnia 10-03-2011
EZ/____823/31____/2011


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych postępowaniem o udzielenie zamienia publicznego

Dotyczy: przetargu nieograniczonego 10/2011 ROZBUDOWA WCO.


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania do specyfikacji.
Informujemy, iż pytania te wpłynęły po terminie, jednakże z uwagi na istotę sprawy Zamawiający udziela odpowiedzi.

Pytanie
1. W związku z odpowiedzią Zamawiającego w piśmie nr EZ/823/15/2011 z dnia 21.02.2011 i uwagą zawartą w III części SIWZ, informujemy, że stwierdziliśmy różnicę pomiędzy zakresem prac wynikającym z dokumentacji projektowej, a ujętym w przedmiarze robót.
W przedmiarze instalacji wentylacji i klimatyzacji zmieniliśmy ilości obmiarowe w następujących pozycjach:
- poz. 66 - było 3 szt., jest 2 szt.
- poz. 72 - było 2 szt., jest 1 szt.
- poz. 73 - było 2 szt., jest 1 szt.
W przedmiarze instalacji c.o., c.t. i wody lodowej zmieniliśmy ilości obmiarowe w następujących pozycjach:
- poz. 23 - było 24 szt., jest 22 szt.
- poz. 24 - było 24 szt., jest 22 szt.
- poz. 25 - było 24 szt., jest 124 szt.
- poz. 27 - było 27 szt., jest 26 szt.
- poz. 28 - było 76 szt., jest 75 szt.
- poz. 29 - było 24 szt., jest 22 szt.
- poz. 34 - było 128 szt., jest 102 szt.
- poz. 36 - było 24 szt., jest 4 szt.
- poz. 42 - było 20 szt., jest 4 szt.
- poz. 44 - było 128 szt., jest 124 szt.
- poz. 57 - było 12 szt., jest 2 szt.
- poz. 91 - było 46 m, jest 66 m.

Odpowiedź
W przedmiarze instalacji wentylacji i klimatyzacji w pozycjach:
- poz. 66 - poprawna ilość 2 szt.
- poz. 72 - poprawna ilość 1 szt.
- poz. 73 - poprawna ilość 1 szt.

W przedmiarze instalacji c.o., c.t. i wody lodowej w pozycjach:
- poz. 23 - poprawna ilość 22 szt.
- poz. 24 - poprawna ilość 22 szt.
- poz. 25 - poprawna ilość 124 szt., niniejszym koryguje się odpowiedź w piśmie EZ/823/29/2011 z dnia 04.03.2011 r.,
- poz. 27 - poprawna ilość 26 szt.
- poz. 28 - poprawna ilość 75 szt.
- poz. 29 - poprawna ilość 22 szt.
- poz. 34 - poprawna ilość 102 szt.
- poz. 36 - poprawna ilość 4 szt.
- poz. 42 - poprawna ilość 4 szt.
- poz. 44 - poprawna ilość 124 szt.
- poz 44a - poprawna ilość 102 szt., niniejszym koryguje się odpowiedź w piśmie EZ/823/29/2011 z dnia 04.03.2011 r.,
- poz. 57 - poprawna ilość 4 szt., różna od propozycji oferenta,
- poz. 91 - poprawna ilość 66 m.




Pytanie
2. W projekcie SSP brakuje Scenariusza Działania Systemu Sygnalizacji Pożaru. Wyżej wymieniony scenariusz jest niezbędny do poprawnego doboru urządzeń w celu sporządzenia kalkulacji, prosimy o uzupełnienie materiałów przetargowych.

Odpowiedź
W punkcie 44 dokumentacji znajduje się scenariusz pożarowy.

Pytanie
3. W związku z Załącznikiem nr 14 (Informacje uzupełniające do projektu budowlanego i wykonawczego Interdyscyplinarnego Centrum Nowoczesnych Technologii UMK w Toruniu), mówiącym, że w nakładach należy uwzględnić m.in. koszty uzyskania decyzji administracyjnych związanych z wycinką drzew , prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zmieni odpowiednio terminy realizacyjne, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2 projektu umowy (załącznik do SIWZ), jeżeli zgodnie z uzyskaną przez Wykonawcę decyzją zezwalającą na usunięcie drzew i krzewów, ich wycinka byłaby możliwa tylko poza okresem lęgowym ptaków.
W konsekwencji prosimy też, aby w § 13 ust. 3 projektu umowy (załącznik do SIWZ) dopisać lit. e) w brzmieniu: „e) wydania decyzji, postanowień, itp. przez organy administracyjne, mających wpływ na terminy wykonania przedmiotu umowy”.

Odpowiedź
Pytanie nie dotyczy właściwego postępowania.

Pytanie
4. Odpowiedzią na pytanie nr 1, zawartą w piśmie Zamawiającego z dnia 24.02.2011 r. znak EZ/823/22/2011, Zamawiający zmienił treść załączników do SIWZ, a konkretnie formularza ofertowego (zał. nr 1) oraz wzoru umowy (zał. nr 2) poprzez rozbicie ceny ofertowej na elementy robót objęte 8% stawką podatku VAT (instalacja gazów medycznych) i 23% stawką podatku VAT (zadanie budowlano-instalacyjne).
Natomiast wg wiedzy Wykonawcy, popartej stosowną Interpretacją Ministerstwa Finansów (kopia Interpretacji w załączeniu), która zachowuje swoją aktualność w niniejszym postępowaniu przetargowym nie jest możliwe wyodrębnienie stawki podatku VAT na wykonanie instalacji gazów medycznych jako oddzielnej stawki podatkowej w sytuacji, gdy wykonanie takiej instalacji stanowi w istocie element usługi budowlanej polegającej, w tym konkretnym przypadku, na rozbudowie i rozbiórce budynków szpitala/zakładu opieki medycznej. Instalacja gazów medycznych jest bowiem w tym przypadku częścią składową robót budowlanych, stąd dla jej opodatkowania właściwa będzie stawka podstawowa. MF stwierdziło też, że wykonanie instalacji gazów medycznych jest częścią procesu budowlanego i powinno być opodatkowane stawką właściwą dla realizowanego obiektu - świadczonej usługi budowlanej (a więc w tym przypadku 23% w 2011 r.), nawet jeśli Zamawiający wyodrębni wynagrodzenie za wykonanie takiej instalacji, bowiem wyodrębnienie to nie zmieni charakteru świadczonej usługi, która nadal będzie usługą budowlaną.
Ponadto, w przypadku dopuszczenia przez Zamawiającego możliwości zróżnicowania stawek podatku VAT istnieje realne i uzasadnione ryzyko otrzymania przez Zamawiającego ofert nieporównywalnych cenowo, podczas gdy jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej w niniejszym postępowaniu jest właśnie kryterium ceny.
W świetle powyższego prosimy zatem o przywrócenie pierwotnej treści § 5 ust. 1 projektu umowy (zał. nr 2 do SIWZ) oraz punktu 3 formularza ofertowego (zał. nr 1 do SIWZ) z doprecyzowaniem, iż stawka podatku VAT na dzień podpisania umowy wynosi 23%, by zachować spójność punktu 3 formularza ofertowego z zapisami § 5 ust. 1 projektu umowy.

Odpowiedź
Biorąc pod uwagę, że ryzyko ustalenia nieprawidłowego VAT-u obciąża Wykonawcę, na którym spoczywa obowiązek podatkowy z tytułu podatku od towarów i usług, a także potwierdzone przez orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej twierdzenie, że Zamawiający nie jest i nie powinien być traktowany jako organ podatkowy weryfikujący wysokość zobowiązań podatkowych wykonawców (KIO, 29 marca 2010 roku - sygn. akt KIO/UZP 260/10), Zamawiający zmienia treść załącznika numer 2 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1, oraz zmienia treść załącznika numer 1 do siwz stanowiącego formularz ofertowy w zakresie punktu 3.

I
W związku z powyższym, Zamawiający zmienia treść załącznika numer 2 do siwz, stanowiącego umowę do przetargu nieograniczonego nr 10/2011 w zakresie § 5 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie kosztorysowe za
realizację przedmiotu zamówienia ustalone na podstawie kosztorysów ofertowych
sporządzonych przez Wykonawcę, stanowiących integralną część niniejszej umowy,
w wysokości:
Netto…………………………… złotych (słownie ………………….. złotych),
Brutto ………………………….. złotych (słownie ………………….. złotych),
w tym podatek VAT w wysokości na dzień podpisania niniejszej umowy 8% i 23%
oraz kwocie ………… złotych (słownie ………………….. złotych).

wprowadza następujący zapis:

1. Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie kosztorysowe za realizację przedmiotu zamówienia ustalone na podstawie kosztorysów ofertowych sporządzonych przez Wykonawcę, stanowiących integralną część niniejszej umowy, w wysokości:
Netto…………………………… złotych (słownie ………………….. złotych),
Brutto ………………………….. złotych (słownie ………………….. złotych),
w tym podatek VAT w wysokości na dzień podpisania niniejszej umowy …………. % oraz kwocie ………… złotych (słownie ………………….. złotych).


II
Ponadto, Zamawiający zmienia treść załącznika numer 1 do siwz, stanowiącego formularz ofertowy do przetargu nieograniczonego nr 10/2011 w zakresie punktu 3 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:


Kalkulacja ofertowa dla poszczególnych elementów zamówienia i sposób
wyliczenia łącznej ceny ofertowej stanowi załącznik do oferty.
Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z załączonym kosztorysem ofertowym
za kwotę:
Cena netto (instalacja gazów medycznych) ……………..…..zł,
słownie………………………………………………………………………………
…...…
Stawka VAT (instalacja gazów medycznych) 8%
Cena netto (zadanie budowlano-instalacyjne) ……………………..zł,
słownie………………………………………………………………………………
…...….
Stawka VAT (zadanie budowlano-instalacyjne) 23%
Cena netto na wykonanie zadania (ogółem) ………………….……zł,
słownie……………………………………………………………………

Cena brutto na wykonanie zadania (ogółem) …………………………zł,
słownie……………………………………………………………………




Wprowadza następujący zapis:


Kalkulacja ofertowa dla poszczególnych elementów zamówienia i sposób wyliczenia łącznej ceny ofertowej stanowi załącznik do oferty.
Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z załączonym kosztorysem ofertowym za kwotę:
............................................................zł netto, słownie:...................................................................................................................
.............................................................zł brutto, słownie:....................................................................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości .................................%.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia