Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa i montaż platformy do stosowania noża ultradźwiękowgo.

Numer zamówienia:

/5/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 26.01.2011
EZ/551/2/2011



Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
Dotyczy: przetarg nieograniczony nr 5/2011 Zakup, dostawa i montaż platformy do stosowania noża ultradźwiękowgo


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Prosimy o zmianę zapisu umowy § 3 ust. 9
Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Urządzenia strony podpiszą protokół odbioru Urządzenia. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Urządzenia, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie ____ dni (3 dni) , do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Urządzenia zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
ODPOWIEDŹ
Zamawiajacy wyraża zgodę na powyższą zmianę.

PYTANIE
Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 3 ust. 15

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Uwzględnienie wniosku wykonawcy nie jest możliwe, z uwagi na to, że w sytuacji, w której sprzedana rzecz będzie miała wady prawne, fizyczne lub nie będzie posiadać wymaganych parametrów technicznych jakościowych w interesie zamawiającego leży pozostawienie sobie możliwości odstąpienia od umowy bez konieczności przeprowadzania potencjalnie długotrwałego postępowania reklamacyjnego. Z punktu widzenia działalności zamawiającego jako podmiotu świadczącego usługi w zakresie ochrony zdrowia nie można wykluczyć, iż odstąpienie od umowy będzie korzystniejsze niż korzystanie np. z uprawnień przysługujących z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi. Należy nadto wskazać, iż projekt umowy nie przewiduje możliwości przeprowadzania postępowania reklamacyjnego, a zatem wyrażenia zgody na propozycję wykonawcy prowadziłoby do stanu niepewności prawej, albowiem nie można byłoby w sposób precyzyjny wskazać, w jakiej sytuacji aktualizuje się uprawnienie zamawiającego do odstąpienia od umowy.

PYTANIE
Prosimy o zmianę zapisu umowy § 5 ust. 3 lit c
Warunki gwarancji:
c)Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max …………(max 24 godziny) W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu.

PYTANIE
Prosimy o zmianę zapisu umowy § 5 ust. 9
Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającemu na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 12 miesiące od chwili podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 6 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 9 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

W związku z faktem, że dla okresu obowiązywania rękojmi nie ma znaczenia fakt udzielenia gwarancji, albowiem, zgodnie z art. 579 Kodeksu cywilnego, zamawiający ma prawo wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wskazać przy tym należy, że uprawnienia z tytułu rękojmi, w przeciwieństwie do uprawnień gwarancyjnych obejmują m.in. możliwość odstąpienia od umowy w przypadku, gdy rzecz sprzedana ma wady. Z uwagi na specyfikę działalności Zamawiającego nie można wykluczyć, że w konkretnej sytuacji korzystniejsze dla Zamawiającego będzie skorzystanie z uprawnień wynikających z rękojmi a nie z tytułu gwarancji. W związku z tym, zamawiający jako podmiot udzielający świadczeń z zakresu opieki zdrowotnej, biorąc pod uwagę znaczenie sprzętu będącego przedmiotem zamówienia dla działalności zamawiającego, nie wyraża zgody na skrócenie terminu udzielonej rękojmi.

PYTANIE
Prosimy o zmianę zapisu umowy § 7 ust. 5
Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 730dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
ODPOWIEDŹ
Mając na uwadze słuszny interes Wykonawców, Zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 7 ust. 5 w sposób w ten sposób, że nadje mu brzmienie:
„5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 30 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.”


PYTANIE
Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 9 ust. 1-2
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 9 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zapis zgodny jest z wyrażoną w art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego zasadą, zgodnie z którą ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego (w tym wypadku – zamawiającego) z chwilą wydania rzeczy. A contrario do chwili wydania rzeczy ryzyko powyższe obciąża sprzedającego (wykonawcę). Analogicznie to wykonawca odpowiadać musi (zgodnie z ogólnymi zasadami odpowiedzialności cywilnej) za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku z wykonywaniem jego zobowiązań wynikłych z umowy zawartej z zamawiającym do momentu wydania zamówionego sprzętu zamawiającemu.

PYTANIE
Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 6 ust. 8
ODPOWIEDŹ
Z uwagi na konieczność uchylenia § 6 załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy zawierającego postanowienia dotyczące danych osobowych, które nie znajdą zastosowania w niniejszym postępowaniu, a także wprowadzenie innych drobnych zmian oraz związaną z tym konieczność dostosowania odwołań do poszczególnych paragrafów Zamawiający zmienia załącznik numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w ten sposób, że uchyla go w całości i wprowadza następujący zapis:


„Załącznik nr 6 do SIWZ

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 5/2011

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako: _______________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

została zawarta umowa o następującej treści:


§ 1

1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 5/2011 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Urządzeń,
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.
d) Urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.

§ 2

Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 3

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest oraz sprzedaż, dostawa i montaż ……………………. opisanego szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanego w niniejszej umowie „Urządzeniem” oraz świadczenie usług polegających na przeszkoleniu personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży, dostawy i montażu (obejmującego wniesienie Urządzenia w miejsce wskazane przez Zamawiającego, instalację i uruchomienie Urządzenia oraz sprawdzenie poprawności instalacji Urządzenia) Urządzenia w sposób zgodny z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy, stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży, dostawy i montażu Urządzenia w terminie __________________ od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Urządzenia własnym transportem i na własny koszt i ryzyko w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
5. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że dostarczone Zamawiającemu Urządzenie będzie fabrycznie nowe i wolne od wad fizycznych i prawnych.
6. Koszt ubezpieczenia Urządzenia na czas transportu oraz od momentu dostawy Urządzenia do siedziby Zamawiającego do chwili zakończenia jego montażu i podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu ponosi Wykonawca.
7. Zamawiający w chwili dokonania odbioru Urządzenia ma prawo do zbadania, czy jest ono zgodne z postanowieniami niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączonymi dokumentami.
8. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Urządzenia niezbędne do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim, w tym w szczególności instrukcję obsługi oraz dokumenty gwarancyjne Urządzenia oraz wszelkie dokumenty dotyczące Urządzenia niezbędne do zabezpieczenia Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami ze strony osób trzecich z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej, w tym w szczególności praw autorskich, patentowych, praw ochronnych na znak towarowy, licencji nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Urządzenia.
9. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Urządzenia strony podpiszą protokół odbioru Urządzenia. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Urządzenia, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie ____ dni (3 dni) , do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Urządzenia zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
10. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu są:
a. ze strony Wykonawcy: ___________________________________________
b. ze strony Zamawiającego: __________________________________________
11. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w ust. 10 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
12. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzenia nie będą gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
13. Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego zapewnienia asysty uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy podczas wykonywania przez pracowników Zamawiającego pierwszych trzech zabiegów z użyciem nowego sprzętu.
14. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości,
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zapotrzebowaniem.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę.
16. Przy podpisaniu protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie ___________ od dnia dostarczenia Urządzenia.

§ 4

1. Całkowita wartość Urządzenia wynosi: netto: …………………………………..
(słownie: …………………………)
Brutto: ………………………………………………
(słownie: …………………………………………….)
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki ……………………. w kwocie: ………………………….. PLN (…………………………………………….).
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Urządzenia wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowiąca zarazem łączną cenę jego sprzedaży, a także dostawy i montażu oraz świadczenia usług w zakresie przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Zapłata ceny za sprzedane, dostarczone i zamontowane Urządzenie nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
4. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru Urządzenia, o którym mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy.
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5

1. Wykonawca udziela gwarancji jakości na Urządzenie przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta Urządzenia lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.
2. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu
a) wliczone w cenę Urządzenia pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Urządzenia,
b) przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż do godziny 14 następnego dnia roboczego po dniu, w którym Wykonawca został powiadomiony o wykryciu wady. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,1 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia,
c) dokonanie naprawy Urządzenia w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 72 godziny od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej, z zastrzeżeniem postanowień pkt. d) niniejszego ustępu,
d) w razie konieczności dokonania naprawy Urządzenia poza siedzibą Zamawiającego lub jeżeli z przyczyn technicznych nie jest możliwe dokonanie naprawy Urządzenia w terminie wskazanym w pkt. c) niniejszego ustępu – dokonanie naprawy w terminie 7 dni roboczych od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej, a w razie konieczności sprowadzenia części niezbędnych do dokowania naprawy spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej,
e) w razie nieusunięcia wady Urządzenia w terminie wskazanym w pkt. c) lub d) niniejszego ustępu Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się do Wykonawcy wymiany Urządzenia na nowy lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,1 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia,
f) w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 3 dni robocze od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej – dostarczenie urządzenia zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego Urządzenia,
g) okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy Urządzenia, liczony od momentu powiadomienia o wykryciu jego wady do momentu jej usunięcia,
h) w przypadku, gdy wada Urządzenia nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej Urządzenia wada Urządzenia nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Urządzenie na nowe,
i) jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni Urządzenie na nowe.
3. Nieuzasadniona odmowa wykonania przez Wykonawcę naprawy gwarancyjnej może zostać potraktowana jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 6 ust. 1 pkt b) niniejszej umowy.
4. W przypadku odmowy wykonania przez Wykonawcę naprawy gwarancyjnej Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Urządzenia oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli żądanie Zamawiającego okaże się uzasadnione, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
5. Wszystkie ewentualne przeglądy gwarancyjne odbywają się na koszt Wykonawcy.
6. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Urządzenia, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
7. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej serwisu gwarancyjnego autoryzowanego przez producenta Urządzenia, przez co strony rozumieją obowiązek zapewnienia usług serwisowych i oryginalnych części zamiennych dla Urządzenia.
8. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającemu na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 24 miesiące od chwili wydania Urządzenia Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy.

§ 6

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie lub montażu Urządzenia Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 3 ust. 3 niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności niedostarczenie przez Wykonawcę Urządzenia lub zaprzestanie wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b) niniejszego ustępu,
d) naruszenia zobowiązania opisanego w § 1 ust. 3 pkt c). niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej wartości wymienionej części zamiennej lub podzespołu Urządzenia, nie spełniającej warunków opisanych w § 1 ust. 3 pkt c) niniejszej umowy,
e) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 8 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 3 ust. 8 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 1 % całkowitej wartości netto Urządzenia, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 8 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 10 % całkowitej wartości netto Urządzenia.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odmówić przyjęcia Urządzenia i/lub odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie lub montażu Urządzenia będzie przekraczać 10 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 3 niniejszej umowy.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 7

1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – _____________________________________, tel. _______________________, e-mail __________________________________
oraz
ze strony Zamawiającego – _____________________________________, tel. _______________________, e-mail __________________________________.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 8

1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas do chwili podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy.

§ 9

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Istotne zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.



Wykonawca: Zamawiający:”

PYTANIE
Umowa, Paragraf 9, punkt 1. Czy Zamawiający zgodzi się usunąć zapisem „ w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków”, z uwagi na fakt, iż Wykonawca może ponosić odpowiedzialność wyłącznie za prawidłowość działania urządzenia używanego zgodnie z instrukcją obsługi, nie za zdarzenia losowe oraz nieszczęśliwe wypadki?
ODPOWIEDŹ

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 9 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Zapis zgodny jest z wyrażoną w art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego zasadą, zgodnie z którą ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego (w tym wypadku – zamawiającego) z chwilą wydania rzeczy. A contrario do chwili wydania rzeczy ryzyko powyższe obciąża sprzedającego (wykonawcę). Analogicznie to wykonawca odpowiadać musi (zgodnie z ogólnymi zasadami odpowiedzialności cywilnej) za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku z wykonywaniem jego zobowiązań wynikłych z umowy zawartej z zamawiającym do momentu wydania zamówionego sprzętu zamawiającemu.



















Z poważaniem,














Sprawę prowadzi Sylwia Krzywiak, dział z amówień publicznych i zaopatrzenia, Tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia