Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa i montaż aparatu ekg.

Numer zamówienia:

/4/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

zmiana terminu i odp na pyt.

Poznań, dnia 20-01-2011
EZ/__________/2011




Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych postępowaniem o udzielenie zamienia publicznego

Dotyczy: przetarg nieograniczony 4/2010 ZAKUP, DOSTAWA I MONTAŻ APARATU EKG.


ZMIANA TERMINU.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, dokonuje zmian terminów postępowania.

Ustala się:
• Termin składania ofert do dnia 31.01.2011 do godz.9.00
• Termin otwarcia ofert w dniu 31.01.2011 o godz. 10.00


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:


UWAGA do SIWZ:
Informujemy, iż specyfikacja – zamówienie opiewa na: aparat EKG - ilość 1 szt .



Pytanie 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu reakcji serwisu od zgłoszenia awarii ( w dni robocze od poniedziałku do piątku) na max. 48 godzin?
Zamawiający wymaga 12 godzinnego czasu reakcji serwisu na zgłoszenie awarii. Zapis powyższy wymaga od Wykonawcy podjęcia czynności serwisowych w czasie nierealnym dla oferentów mających siedzibę w miastach znacznie oddalonych od siedziby Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający uwzględniając słuszny interes wykonawców wyraża zgodę na zmianę:
- treści pkt. III B tiret 3 siwz,
-treści pkt 3 tiret 2 formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ,
- oraz treści § 5 ust. 3 pkt c) projektu umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ,
w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

W związku z powyższym zamawiający zmienia treść pkt. III B tiret 3 siwz w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

 Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii ( w dni robocze od poniedziałku do piątku): max 12 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,

wprowadza następujący zapis:
 Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii ( w dni robocze od poniedziałku do piątku): max 48 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,


Ponadto, w związku z powyższym zamawiający zmienia treść punktu 3 tiret 2 formularza ofertowego, ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

• Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max 12 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,
wprowadza następujący zapis:
• Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max 48 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,

Ponadto, w związku z powyższym zamawiający zmienia treść § 5 ust. 3 pkt c) projektu umowy, w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

c) Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max ………………………... W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,

wprowadza następujący zapis:
c) Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max 48 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,


Pytanie 2
Prosimy od ujednolicenie zapisów SIWZ, formularza ofertowego i wzoru umowy dotyczących czasu naprawy urządzenia, do zapisów zawartych w SIWZ i formularzu ofertowym.
Odpowiedź:

Zamawiający zmienia treść pkt. III B tiret 2 siwz w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
 Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 3 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,
wprowadza następujący zapis:
 Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,


Ponadto, Zamawiający zmienia treść § 5 ust. 3 pkt. c) projektu umowy stanowiącego załącznik nr 6 do siwz w ten sposób, że uchyla jego dotychczasową treść w brzmieniu:
„Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max ………………………... W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,”

I w to miejsce wprowadza następujący zapis:

„Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max 12 meisięcy W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówieni”


Zamawiający zmienia treść § 5 ust. 3 pkt. d) projektu umowy stanowiącego załącznik nr 6 do siwz w ten sposób, że uchyla jego dotychczasową treść w brzmieniu:
„Wykonawcy zobowiązuje się naprawić uszkodzone urządzenia – przedmiot zamówienia w terminie do 72 godzin od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 10 dni. W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia”

I w to miejsce wprowadza następujący zapis:

„Wykonawcy zobowiązuje się naprawić uszkodzone urządzenia – przedmiot zamówienia w terminie do 5 dni od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 10 dni. W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia.”



Pytanie 3
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu § 5 ust. 3 pkt e wzoru umowy oraz zapisów SIWZ na następujący: „W przypadku 3-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element (podzespół) na nowy.”?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 pkt e) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

W niniejszym przypadku interes zamawiającego wymaga, aby aparat ekg dostarczony przez wykonawcę funkcjonował sprawnie i umożliwiał jego bezproblemową eksploatację bez konieczności jego wielokrotnego naprawiania. Stąd też nie jest możliwe wyrażenie zgody na przyznanie zamawiającemu uprawnienia do domagania się wymiany urządzenia na nowe dopiero po 3-krotnym dokonaniu naprawy gwarancyjnej. W ocenie zamawiającego jeśli wada aparatu ekg ujawnia się po raz trzeci (po dokonaniu dwóch napraw gwarancyjnych) oznacza to, iż wada ma charakter nieusuwalny lub też że wykonawca nie jest w stanie jej usunąć, a zatem zachodzi konieczność wymiany urządzenia na wolne od wad.


Pytanie 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę § 5 ust. 9 wzoru umowy na następujący: „Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającemu na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji.” ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 6 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 9 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
W związku z faktem, że dla okresu obowiązywania rękojmi nie ma znaczenia fakt udzielenia gwarancji, albowiem, zgodnie z art. 579 Kodeksu cywilnego, zamawiający ma prawo wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. W związku z tym, zamawiający jako podmiot udzielający świadczeń z zakresu opieki zdrowotnej, biorąc pod uwagę znaczenie sprzętu będącego przedmiotem zamówienia dla działalności zamawiającego, nie wyraża zgody na zmianę terminu udzielonej rękojmi i na uzależnienie tego terminu od terminu gwarancji.


Pytanie 5
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie ze wzoru umowy § 3 ust. 13.
W § 3 ust. 16 Wykonawca zobowiązuje się do przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi sprzętu, co powoduje, że wymóg asysty przedstawiciela podczas trzech pierwszych zabiegów z użyciem nowego sprzętu jest w tym przypadku nieuzasadniony. Ponadto wymóg ten wpływa na podwyższenie ceny oferowanego urządzenia.
Odpowiedź:
Tak, nie jest wymagana asysta przedstawiciela podczas zabiegów.
Skreśla się § 3 ust. 13.
Wykonawca zobowiązuje się do asysty uprawnionego przedstawiciela podczas pierwszych trzech zabiegów z użyciem nowego sprzętu.
Kolejność numeracji ulega zmianie będzie kolejno:
……
12. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzenia nie będą gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
13. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości.
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zapotrzebowaniem,
14. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę.
15. Przy podpisaniu protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie ___________ od dnia dostarczenia Urządzenia.

Jednakże zgodnie z wymogiem specyfikacji pkt III. 5. Cyt ”Przeprowadzenie instruktażu wstępnego oraz szkoleń użytkowników wskazanych przez Zamawiającego w terminach ustalonych z Zamawiającym w zakresie prawidłowej eksploatacji przedmiotu zamówienia” – szkolenia pracowników są wymagane.


Pytanie 6
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę § 3 ust. 15 wzoru umowy na następujący: „Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych z ofertą złożoną przez Wykonawcę.”?

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Należy podkreślić, że w sytuacji, w której sprzedana rzecz będzie miała zarówno wady prawne, jak i fizyczne lub nie będzie posiadać wymaganych parametrów technicznych, jak i jakościowych, w interesie zamawiającego leży pozostawienie sobie możliwości odstąpienia od umowy bez konieczności przeprowadzania potencjalnie długotrwałego postępowania reklamacyjnego. Z punktu widzenia działalności zamawiającego jako podmiotu świadczącego usługi w zakresie ochrony zdrowia nie można wykluczyć, iż odstąpienie od umowy będzie korzystniejsze niż korzystanie np. z uprawnień przysługujących z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi.


Pytanie 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę § 6 ust. 1 pkt a wzoru umowy na następujący „opóźnienia w dostawie lub montażu Urządzenia Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 3 ust. 3 niniejszej umowy,”?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż opóźnienia w dostawie sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Kara umowna stanowiąca substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania stanowi instrument mający mobilizować wykonawców do terminowego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań.


Pytanie 8
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę § 6 ust. 4 wzoru umowy na następujący: „Zamawiający ma prawo odmówić przyjęcia Urządzenia i/lub odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie lub montażu Urządzenia będzie przekraczać 30 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 3 niniejszej umowy.”?
Odpowiedź:
Zamawiający, nie wyraża zgody na zmianę zapisów umowy pozostaje zapis: „….przekraczać 10 dni roboczych…”. Termin realizacji jest terminem wystarczająco długim - 6 tygodni.



Pytanie 9
Prosimy Zamawiającego o zmianę nazwy przedmiotu zamówienia w formularzu ofertowym na „Zakup, dostawa i montaż aparatu ekg”
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia treść załącznika numer 3 do siwz stanowiącego „FORMULARZ OFERTOWY” w zakresie nazwy przedmiotu zamówienia w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

„OFERTA
Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest:
Zakup, dostawa i montaż aparatu rtg”

Wprowadza następujący zapis:
„OFERTA
Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest:
Zakup, dostawa i montaż aparatu ekg”



Pytanie 10
Czy Zamawiający odstąpi od wymogu dołączenia do oferty wpisu do Rejestru Wyrobów Medycznych?
Zgodnie z ustawą z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych nie jest dokumentem potwierdzającym dopuszczenie do obrotu, ponieważ zgodnie z nowymi przepisami nie istnieje już ww. rejestr.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę pkt. VI lit. C siwz w sposób zaproponowany przez wykonawcę, tj. poprzez odstąpienie od wymogu dołączania do oferty dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia do Rejestru Wyrobów Medycznych i Podmiotów Odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i do używania – w formie świadectwa rejestracji wyrobu, a w przypadku wyrobów nie podlegających obowiązkowi zgłoszenia dokument potwierdzający wywiązanie się wytwórcy z obowiązku nałożonego ustawą z dnia 20.4.2004 roku o wyrobach medycznych.
Jednocześnie zamawiający informuje, że na mocy nowej Ustawy o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 roku obowiązek zgłoszenia wyrobu do Rejestru Wyrobów Medycznych zastąpiony został obowiązkiem zgłoszenia wyrobu do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (art. 58 ust. 1 Ustawy o wyrobach medycznych) lub powiadomienia o wprowadzeniu wyrobu do obrotu (art. 58 ust. 3 Ustawy o wyrobach medycznych). Zgodnie z art. 64 ust. 1 Ustawy o wyrobach medycznych Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych gromadzi dane zawarte w zgłoszeniach i powiadomieniach w bazie danych.
Wskazać jednocześnie należy, że zgodnie z art. 133 ust. 1 obecnie obowiązującej Ustawy o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 roku, obowiązek zgłoszenia wyrobu do Prezesa Urzędu nie dotyczy, w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy (tj. od dnia 18 września 2010 roku), wyrobów wpisanych do Rejestru Wyrobów Medycznych. W tym też okresie aktualność zachowują zaświadczenia o wpisie wyrobu medycznego do Rejestru Wyrobów Medycznych lub dokumenty potwierdzające dokonanie zgłoszenia wyrobu do takiego rejestru.
Natomiast w odniesieniu do wyrobów medycznych wprowadzonych do obrotu pod rządami nowej ustawy o wyrobach medycznych, dokumentem potwierdzającym zgłoszenie wyrobu do Prezesa Urzędu lub powiadomienie o wprowadzeniu wyrobu medycznego do obrotu jest zaświadczenie o dokonaniu takiego zgłoszenia lub powiadomienia. Zaznaczyć przy tym należy, że wspomniane zaświadczenie dotyczy jedynie czynności zgłoszenia i nie jest równoznaczne z wpisaniem wyrobu do bazy danych Prezesa Urzędu.
Wskazać przy tym należy, że z uwagi na specyfikę działalności prowadzonej przez Zamawiającego jest on zobowiązany do najwyższej staranności i dbałości o jakość wykonywanych przez siebie świadczeń na rzecz pacjentów onkologicznych. Jakość oferowanych świadczeń pozostaje w ścisłym związku z jakością wykorzystywanych wyrobów medycznych. Stąd w celu maksymalnego zabezpieczenia dostawy wyrobów należytej jakości Zamawiający wymaga od wykonawców dokumentów potwierdzających wykonanie obowiązków nałożonych na nich przepisami Ustawy o wyrobach medycznych.




Dodatkowa informacja:

Niniejszym Zamawiający zmienia pkt. VI lit. C ppk. 2 siwz w ten sposób, że uchyla całą jego treść w brzmieniu:

„Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia do Rejestru Wyrobów Medycznych i Podmiotów Odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i do używania – w formie świadectwa rejestracji wyrobu (jeżeli dotyczy wyrobu), a w przypadku wyrobów nie podlegających obowiązkowi zgłoszenia dokument potwierdzający wywiązanie się wytwórcy z obowiązku nałożonego ustawą z dnia 20.4.2004r o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 107, poz. 679).”

I w jego miejsce wprowadza następujący zapis:

„Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia do Rejestru Wyrobów Medycznych i Podmiotów Odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i do używania – w formie świadectwa rejestracji wyrobu (jeżeli dotyczy wyrobu), a w przypadku wyrobów nie podlegających obowiązkowi zgłoszenia dokument potwierdzający wywiązanie się wytwórcy z obowiązku nałożonego ustawą z dnia 20.4.2004r o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 107, poz. 679) albo dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia wyrobu medycznego Prezesowi Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych bądź dokument potwierdzający dokonanie powiadomienia Prezesa Urzędu o wprowadzeniu wyrobu medycznego do obrotu a w przypadku wyrobów nie podlegających obowiązkowi zgłoszenia lub powiadomienia dokument potwierdzający wywiązanie się wytwórcy z obowiązku nałożonego ustawą z dnia 20.5.2010 roku o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679)”.

Kolejne pytania i odpowiedzi:

1. Zamawiający wymaga czasu reakcji serwisu maksymalnie do 12 godzin. W przypadku aparatów EKG, jako urządzeń o niewielkich gabarytach w okresie gwarancji praktykowana jest wysyłka do siedziby serwisu na koszt wykonawcy. Jest to procedura pozwalająca na znaczne obniżenie kosztów serwisu. Czy Zamawiający dopuści wyżej zaproponowane rozwiązanie i w taki przypadku wykreśli zapisy dotyczące czasu reakcji serwisu?
ODPOWIEDŹ nr 1:

Zamawiający uwzględniając słuszny interes wykonawców wyraża zgodę na zmianę:
- treści pkt. III B tiret 3 siwz,
-treści pkt 3 tiret 2 formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ,
- oraz treści § 5 ust. 3 pkt c) projektu umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, wydłużając czas reakcji od zgłoszenia awarii.

W związku z powyższym zamawiający zmienia treść pkt. III B tiret 3 siwz w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

 Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii ( w dni robocze od poniedziałku do piątku): max 12 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,

wprowadza następujący zapis:
 Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii ( w dni robocze od poniedziałku do piątku): max 48 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,


Ponadto, w związku z powyższym zamawiający zmienia treść punktu 3 tiret 2 formularza ofertowego, ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

• Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max 12 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,
wprowadza następujący zapis:
• Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max 48 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,

Ponadto, w związku z powyższym zamawiający zmienia treść § 5 ust. 3 pkt c) projektu umowy, w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

c) Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max ………………………... W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,

wprowadza następujący zapis:
c) Czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii: max 48 godzin. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości netto zamówienia,



2. Zamawiający w pkt III B SIWZ oraz pkt 3 formularza ofertowego wymaga dokonania naprawy w terminie 5 dni lub 10 dni w przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych z zagranicy natomiast w § 5 ust. 3d umowy Zamawiający podaje odpowiednio 3 i 10 dni. Z uwagi na rozbieżność wnosimy o korektę § 5 ust. 3d umowy.
ODPOWIEDŹ nr 2


Biorąc pod uwagę oczywistą omyłkę pisarską w określeniach czasu naprawy zawartych w pkt III B SIWZ, pkt 3 formularza ofertowego oraz § 5 ust. 3 punkt d) projektu umowy, zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 pkt d)
z dotychczasowego:

c) Wykonawcy zobowiązuje się naprawić uszkodzone urządzenia – przedmiot zamówienia w terminie do 72 godzin od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 10 dni. W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia.

na następujący:

Wykonawcy zobowiązuje się naprawić uszkodzone urządzenia – przedmiot zamówienia w terminie do 5 dni od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 10 dni. W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia.



3. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby czas przeznaczony na naprawę uszkodzonego przedmiotu zamówienia biegł w dni robocze od poniedziałku do piątku?
Odpowiedź nr 3: Tak


4. Zamawiający wymaga dostarczenia pełnej dokumentacji technicznej wraz z oprogramowaniem serwisowym. Oferowany przez nas aparat EKG nie posiada oprogramowania serwisowe, gdyż nie jest ono konieczne do naprawy urządzenia. Czy w związku z powyższym Zamawiający odstąpi od wymogu dostarczenia oprogramowania serwisowego?
ODPOWIEDŹ nr 4

Biorąc pod uwagę oczywistą omyłkę pisarską w określeniach czasu naprawy zawartych w pkt III B SIWZ, pkt 3 formularza ofertowego oraz § 5 ust. 3 punkt b) projektu umowy, zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 pkt b)
z dotychczasowego:

b) Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 3 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,

na następujący:

Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,


Ponadto, zmienia treść punktu III B tiret 2 SIWZ z dotychczasowego:

 Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 3 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,
Na następujący:

 Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,

5. Zamawiający w pkt III B SIWZ oraz w § 5 ust. 3b umowy wymaga, aby okres gwarancji został przedłużony o czas naprawy urządzenia w przypadku naprawy trwającej powyżej 3 dni natomiast w pkt 3 formularza ofertowego w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni. Z uwagi na rozbieżność wnosimy o stosowną korektę zapisu.


Z poważaniem,
p.o. Zastępcy Dyrektora
ds. Lecznictwa

dr n. med. J. Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia