Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa odczynników wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych

Numer zamówienia:

/147/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 05.01.2011
EZ/………/2011



Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
Dotyczy: przetarg nieograniczony nr 147/2010 Dostawa odczynników wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

Dotyczy projektu umowy – zał. nr 5 do SIWZ

PYTANIE
§ 3 ust. 4a – Zwracamy uwagę, że zamówienia przyjmujemy drogą pisemną za pośrednictwem faksu, maila lub pocztą kurierską. Telefonicznie za pisemnym potwierdzeniem.
ODPOWIEDŹ
Towar objęty niniejszym zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia dostaw przedmiotowego sprzętu w jak najkrótszym terminie. Możliwość dokonania zamówienia telefonicznie, bez konieczności pisemnego potwierdzania tego zamówienia, sprzyja sprawnemu i szybkiemu dostarczeniu leków objętych zamówieniem.
Podkreślenia wymaga, że to zamawiający jest podmiotem uprawnionym do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie form składania zamówień towarów objętych zamówieniem publicznym.

PYTANIE
§ 3 ust. 9 – Prosimy o uzupełnienie zapisu po słowach „[…] taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy Zakupem Interwencyjnym” zwrotem: „Zastosowanie powyższego środka nastąpi po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu wyznaczonego Dostawcy dla podjęcia wykonania obowiązków umownych”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 9 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych oraz skorzystania z możliwości zakupu interwencyjnego. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie sprzętu objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia zarówno kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania, jak i możliwości zakupu interwencyjnego, bez wyznaczania wykonawcy dodatkowego terminu.

PYTANIE
§ 3 ust. 18 - Sugerujemy doprecyzować termin „rażącego opóźnienia” poprzez dodanie sformułowania tj. „ 3 dni robocze licząc od dnia, w który miała nastąpić dostawa”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 18 :

z dotychczasowego:

„Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonego przez Wykonawcę Sprzętu lub Odczynników, w przypadku jego dostarczenia przez Wykonawcę z rażącym opóźnieniem, w szczególności w przypadku wcześniejszego dokonania Zakupu Interwencyjnego.”

na następujący:

„Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonego przez Wykonawcę Sprzętu lub Odczynników, w przypadku jego dostarczenia przez Wykonawcę z rażącym opóźnieniem ( tj. z opóźnieniem trzech dni roboczych licząc od dnia, w którym miała nastąpić dostawa), w szczególności w przypadku wcześniejszego dokonania Zakupu Interwencyjnego.”

PYTANIE
§ 4 ust. 1- Zwracamy uwagę na brak postanowienia regulującego termin płatności. Prosimy o dodanie postanowienia w następujący brzmieniu: „Zapłata następować będzie w ciągu 30 dni od daty wystawienia faktury przez Wykonawcę” oraz prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu: „Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 poprzez dodanie ustępów 5 i 6:

5. Zapłata ceny Sprzętu i Odczynników nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
6. Strony zgodnie postanawiają, iż datą zapłaty wszelkich należności przysługujących Wykonawcy na podstawie postanowień niniejszej umowy jest dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

PYTANIE
§ 4 ust. 4 - Prosimy o uzupełnienie postanowienia o zapis „zgody takiej nie można bezpodstawnie odmówić”.

Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia swojego świadczenia przed Zamawiającym i jednocześnie udziela mu kredytu. Wykonawca czyni to w przekonaniu, iż otrzyma ekwiwalent tego świadczenia. Nie zrealizowanie, w przewidzianym w umowie terminie, obowiązku zapłaty z dostarczony towar stanowi w świetle przepisów Kodeksu Cywilnego niewykonanie zobowiązania. W związku z czym Wykonawca powinien mieć prawo, w sytuacji gdy dojdzie do naruszenia przez Zamawiającego, postanowień umownych w tym zakresie, do odzyskania należnego mu wynagrodzenia na drodze prawem przewidzianych środków. Jednym z tych środków jest prawo przeniesienia wierzytelności na osobę trzecią. Zamawiający ogranicza uprawnienia Wykonawcy w tym zakresie zastrzegając sobie prawo do nie wyrażenia zgody na cesję, tym samym wyłączając prawo do podochodzenia należnego Wykonawcy świadczenia, poza drogą przymusu sądowego. Tak skonstruowany zapis daje Zamawiającemu pełną swobodę i dowolność w podejmowaniu decyzji, co w istocie jest narzuceniem Wykonawcy uciążliwych warunków umownych w zakresie egzekwowania swoich praw. Dlatego też działając w ramach zasady równości praw i obowiązków stron Wykonawca prosi, o zwrot, iż zgody takiej nie można bezpodstawnie odmówić.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 4 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający nie widzi uzasadnienia dla uzależnienia odmowy wyrażenia zgody na dokonanie przelewu wierzytelności przysługujących wykonawcy wobec zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich, jedynie od ważnych przyczyn. W razie nieuiszczenia należności przez zamawiającego wykonawcy przysługuje prawo dochodzenia ich na drodze sądowej, co niewątpliwie zabezpiecza w sposób wystarczający jego interesy. Wykonawcy w razie opóźnienia się przez zamawiającego z zapłatą należności przysługują także, na podstawie art. 481 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, odsetki ustawowe. Natomiast uzależnienie możliwości dokonania cesji wierzytelności od wyrażenia zgody przez dłużnika (tu: zamawiającego) dopuszczalne jest z mocy art. 509 §1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. W ocenie zamawiającego przedmiotowe postanowienie jest stosowane powszechnie i w żadnym razie nie można uznać go za nadmiernie uciążliwe. Jednocześnie wypada wskazać, iż żaden przepis prawa nie zobowiązuje zamawiającego do identycznego traktowania stron umowy o zamówienie publiczne, zatem brak równoprawności stron, na który powołuje się wykonawca (a którego to poglądu zamawiający nie podziela) nie może stanowić podstawy zmiany treści projektu umowy zgodnie z jego żądaniem.

PYTANIE
§ 4 - Prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu: „W wypadku przekroczenia terminu zapłaty Wykonawca będzie uprawniony do naliczania odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia w zapłacie.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawcy w razie opóźnienia się przez zamawiającego z zapłatą należności przysługują odsetki ustawowe, na podstawie art. 481 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Zatem nie ma konieczności, aby dopisywać postanowienie zaproponowane przez Wykonawcę do treści projektu umowy.

PYTANIE
§ 5 - Prosimy o uzupełnienie zapisu o zwrot „obowiązek sukcesywności dostaw nie dotyczy przekroczenia terminów zapłaty ponad 30 dni”.

Zamawiający dokonał ograniczeń praw Wykonawcy przynależnych mu w przypadku nie wykonania zobowiązania Zamawiającego. Mianowicie, w przypadku braku zapłaty za dostarczoną część przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest nieprzerwanie realizować kolejne zamówienia, mimo, iż za poprzednie nie otrzymał zapłaty w umówionym terminie. Skoro Zamawiający zapisuje cały szereg sankcji wobec Wykonawcy za niewłaściwą realizację umowy, to tym bardziej nie powinien pozbawić Wykonawcy części jego ustawowych praw przysługujących w przypadku niewłaściwego wykonania umowy wzajemnej przez Zamawiającego. Zastosowanie w praktyce treści tego zapisu może zagrażać płynności finansowej Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie §5 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnych odczynników. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania odczynników od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co zabezpiecza jego interesy, nie narażając jednocześnie na szkodę pacjentów zamawiającego, dla których kwestia możliwości otrzymania odczynników ma istotne znaczenie.

PYTANIE
§ 6 ust. 5 - Prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu:
„W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT), ceny brutto określone w umowie ulegną odpowiedniej zmianie. Zmiana cen spowodowana wprowadzeniem ustawowej zmiany stawki podatku VAT obowiązuje od dnia wskazanego w ustawie i nie wymaga zawierania przez strony odrębnej umowy w tym zakresie”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 5 :

z dotychczasowego:

§ 6 ust. 5 Wykonawca oświadcza, iż wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w § 4 ust. 1 tiret trzecie § 6 ust. 4 przez okres trwania umowy nie ulegnie zamianie. Zapłata czynszu następować będzie przelewem na rachunek Wykonawcy (Wydzierżawiającego) w okresach miesięcznych z dołu w ciągu 30 dni licząc od daty wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego).

na następujący:
Wykonawca oświadcza, iż wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w § 4 ust. 1 tiret trzecie § 6 ust. 4 przez okres trwania umowy nie ulegnie zamianie. Zapłata czynszu następować będzie przelewem na rachunek Wykonawcy (Wydzierżawiającego) w okresach miesięcznych z dołu w ciągu 30 dni licząc od daty wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego). W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT), ceny brutto określone w umowie ulegną odpowiedniej zmianie. Zmiana cen spowodowana wprowadzeniem ustawowej zmiany stawki podatku VAT obowiązuje od dnia wskazanego w ustawie i nie wymaga zawierania przez strony odrębnej umowy w tym zakresie”.

PYTANIE
§ 6 ust. 1 - Prosimy o dokonanie zmiany zwrotu „opóźnienia” na „zwłoki”.

Należy pamiętać, że w przypadku opóźnienia w zapłacie, wierzycielowi służą odsetki ustawowe. Karę umowną zastrzega się w przypadku niespełnienia świadczenia rzeczowego. Proszę o zmianę zapisu „za opóźnienie” na zwrot „ za zwłokę”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a) i b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania, bez rozróżniania czy niespełnienie świadczenia przez wykonawcę w terminie uzgodnionym przez strony jest zwykłym opóźnieniem czy zawinioną zwłoką.

PYTANIE
§ 6 ust. 3 - Zwracamy uwagę na kwestię potrącania kar umownych z wynagrodzenia. Proponuję usunięcie tego zapisu. Zasadne byłoby znać ewentualną kwotę kary umownej przed jej potrąceniem i ewentualnie wówczas godzić się na potrącenie. Takie automatyczne i jednostkowe „potrącanie” może prowadzić do licznych błędów.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia. Należy przy tym wskazać, iż zatwierdzenie kary umownej przez wykonawcę nie znajduje żadnego uzasadnienia prawnego ani faktycznego, może natomiast prowadzić do sparaliżowania możliwości zastosowania tej instytucji w razie odmowy dokonania takiego zatwierdzenia przez wykonawcę, co byłoby bardzo niekorzystne dla zamawiającego. Wykonawcom natomiast przysługiwać będzie oczywiście uprawnienia do podnoszenia wszelkich zarzutów przeciwko prawidłowości naliczenia kary umownej w razie zaistnienia sporu sądowego o jej zapłatę lub o zapłatę należności wykonawcy, z którymi potrącenia dokonałby zamawiający.

PYTANIE
§ 6 - Prosimy o dodanie postanowienia w brzmieniu – „Na wypadek w zwłoce zapłaty ceny zakupu ponad 30 dni licząc od terminu zapłaty, Wykonawca będzie uprawniony do powstrzymania się ze spełnieniem obowiązku kolejnych dostaw do dnia zapłaty całości zaległych należności”.

W stosunkach zobowiązaniowych wynikających z umów wzajemnych jest regułą, że każda ze stron, zobowiązując się do świadczenia, czyni to w przekonaniu, iż otrzyma ekwiwalent swego świadczenia od kontrahenta, dlatego też zgodnie z art. 490 KC gdy spełnienie świadczenia przez drugą stronę staje się wątpliwe ze względu na jej stan majątkowy, strona zobowiązana do wcześniejszego świadczenia może powstrzymać się z jego spełnieniem do czasu gdy druga strona zaofiaruje świadczenie wzajemne lub nie da stosownego zabezpieczenia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie §6 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnego sprzętu. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania sprzętu medycznego od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co zabezpiecza jego interesy, nie narażając jednocześnie na szkodę pacjentów zamawiającego, dla których kwestia możliwości otrzymania sprzętu objętego przedmiotową umową ma istotne znaczenie.

PYTANIE
Ponadto zwracamy uwagę na błąd w numeracji paragrafów w niniejszym projekcie umowy (dwukrotne wystąpienie § 6).

ODPOWIEDŹ
Zamawiający, biorąc pod uwagę oczywistą omyłkę pisarską, zmienia załącznik numer 5 do siwz stanowiący projekt umowy w zakresie numeracji 3 ostatnich paragrafów i w związku z tym,
- dotychczasowy paragraf zatytułowany „kary umowne” oznaczony będzie jako paragraf 7,
- dotychczasowy paragraf zatytułowany „Osoby odpowiedzialne za realizację przedmiotu umowy” oznaczony będzie jako paragraf 8,
- dotychczasowy paragraf zatytułowany „Inne postanowienia umowne” oznaczony będzie jako paragraf 9.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie analizatorów hematologicznych wykorzystujących technikę automatycznego pomiaru i różnicowania WBC z zastosowaniem cytometrii przepływowej i światła lasera bez konieczności dodatkowych barwień cytochemicznych, co w znacznym stopniu obniża koszty eksploatacyjne?
ODPOWIEDŹ
. Zamawiający nie przedstawił w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymogu dodatkowych barwień cytochemicznych w technice pomiaru i różnicowania WBC, w związku z czym pytanie nie jest zasadne.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie analizatora hematologicznego wykorzystującego do oceny płytek metodą pomiaru impedancji?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający podtrzymuje wymóg zastosowania metody optycznej pomiaru płytek w oferowanych analizatorach.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie analizatora 5 diff o minimalnej objętości aspirowanej próbki 200 μl?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie analizatora 5 DIFF o minimalnej objętości aspirowanej próbki 200 μl.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie analizatora 3 diff o minimalnej wydajności 50 oznaczeń/h?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie analizatora 3 DIFF o minimalnej wydajności 50 oznaczeń/h.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie analizatora 3 diff, w którym pomiar stężenia hemoglobiny polega na spektofotometrycznym pomiarze cyjanmedhemoglobiny?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie metody pomiaru cyjanmethemoglobiny do oznaczeń hemoglobiny. W specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający umieścił wymóg stosowania odczynników bezcyjankowych.

PYTANIE
Dotyczy: Załącznik 6 do specyfikacji, tabela: „Opis przedmiotu zamówienia-parametry graniczne analizatorów WBC-5DIff”, pkt. 4 str.32:
> Czy Zamawiający zgadza się aby jeden z zaproponowanych analizatorów posiadał możliwość oznaczania płytek metodą optyczną?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę aby jeden z zaproponowanych analizatorów posiadał możliwość oznaczania płytek metodą optyczną.

PYTANIE
Dotyczy: Załącznika 6 do SIWZ, tabela: „Opis przedmiotu zamówienia-parametry graniczne analizatorów WBC-5Diff”, pkt. 6 str. 32:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zaproponowanie jednego analizatora o wydajności 80 oznaczeń na godzinę, a drugiego 60 oznaczeń na godzinę?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zaproponowanie jednego analizatora o wydajności 80 oznaczeń na godzinę, a drugiego 60 oznaczeń na godzinę.

PYTANIE
Dotyczy: Załącznik 6 do SIWZ, tabela: „Opis przedmiotu zamówienia-parametry graniczne analizatorów WBC-3Diff”, str. 34 i 35:
Sądząc z opisu wymaganych parametrów granicznych i zapisu w tabeli na str. 35 „Parametry oceniane dla analizatora WBC-5Diff” Zamawiający wymaga zaoferowania analizatora 5-Diff.
Czy w związku z tym wszystkie poprzednie zapisy WBC-3diff (dot. zał. nr 1 i zał. nr 6) można uznać jako omyłki pisarskie?

ODPOWIEDŹ
W tytule tabeli zaistniała pomyłka pisarska. Tytuł tabeli otrzymuje brzmienie „Parametry oceniane dla analizatora WBC-3Diff”

PYTANIE
Prosimy o uściślenie, w jakim terminie Zamawiający wymaga, aby były przekazane kompletne i gotowe do uruchomienia analizatory. W załączniku nr 2, pkt. 10 Zamawiający określił ten termin jako „(…)nie później niż do 4 tygodni od daty zawarcia umowy(…)”, natomiast w SIWZ pkt. II.10 Zamawiający podał jako czas dostarczenia urządzeń do dzierżawy – „(…)do 6 tygodni od daty podpisania umowy(…).
ODPOWIEDŹ
Zamawiający uściśla: czas dostarczenia urządzeń do dzierżawy – „(…)do 4 tygodni od daty podpisania umowy(…).

PYTANIE
Czy Zamawiający zgadza się aby zaoferowane analizatory 5 diff do różnicowania WBC stosowały technologię MAPSS, polegającą na wykorzystaniu światła lasera i czterech detektorów optycznych?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę aby zaoferowane analizatory 5 diff do różnicowania WBC stosowały technologię MAPSS, polegającą na wykorzystaniu światła lasera i czterech detektorów optycznych

PYTANIE
Czy Zamawiający wymaga aby optyczna metoda oznaczania płytek była stosowana w każdym pomiarze? Jeśli nie, to prosimy określić dla jakiej ilości pomiarów.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga aby optyczna metoda oznaczania płytek była stosowana w około 70% pomiarów.
PYTANIE
Czy Zamawiający zgadza się aby zaoferowany analizator 3 diff do różnicowania WBC stosował technikę impedancyjną?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę aby zaoferowany analizator 3 diff do różnicowania WBC stosował technikę impedancyjną.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę terminu dostaw z 3 na 5 dni od złożenia zamówienia?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu dostaw z 3 na 5 dni od złożenia zamówienia.

PYTANIE
Prosimy o uściślenie terminu dostawy dzierżawionego urządzenia: w siwz jest 6 tygodni a w formularzu ofertowym 4 tygodnie od dnia zawarcia umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający uściśla: termin dostawy dzierżawionego urządzenia - 4 tygodnie od dnia zawarcia umowy.

PYTANIE
Zgodne z „zieloną” inicjatywą naszej firmy, jak również ogólnoświatową tendencją,
która ma na celu:
- ograniczenie ilości odpadów z opakowań,
- oszczędności papieru
- zmniejszenie ilości wyrzucanego papieru
nasza firma przeszła ze stosowania papierowych wersji dokumentów na ich elektroniczne wersje.
Dlatego tez prosimy o ODSTĄPIENIE OD WYMOGU DOSTARCZENIA ULOTEK i proponujemy, aby Państwo skorzystali z dostępu do ww dokumentów bezpośrednio via Internet (w przypadku pozytywnej odpowiedzi podamy Państwu adres odpowiednich stron www)
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie dokumentacji ulotek w wersji elektronicznej.





Z poważaniem,

« Powrót do szczegółów zamówienia