Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych wraz z selektywną zbiórką surowców wtórnych na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/124/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmiany(modyfikacja)SIWZ






Poznań, 17.12.2008 r.
WCO/EZ/ 7482/ 2008


Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 124/2008 na świadczenie usług w zakresie odpadów komunalnych wraz z selektywną zbiórką surowców wtórnych na ternie Wielkopolskiego Centrum Onkologii


Wg rozdzielnika do wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego.

Na podstawie art. 38 w zw. z art. 183 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje Wykonawców o zmianach wprowadzonych do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, związanych m.in. ze zmianą treści ogłoszenia, w oparciu o dyspozycję art. 38 ust. 4a pkt 1 cytowanej ustawy.

Zmiany wprowadzone do treści SIWZ w ramach postępowania przetargowego nr 124/2008

1) Punkt IV. SIWZ pn. Termin wykonania zamówienia:

Jest: Wymagany termin realizacji zamówienia – Umowa zawarta będzie na okres 3 lat, tj.
od 01.01.2009 r. do 31.12.2011 r.
Po zmianie jest:
Wymagany termin realizacji zamówienia od 2.02.2009 do 1.02.2012 r.

2) Punkt V SIWZ pn. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

W podpunkcie 1 tiret trzecie jest:
„znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; w tym wykażą się, iż w zakresie prowadzonej działalności - obejmującej przedmiot zamówienia posiadają polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na sumę nie niższą, niż 300 000 zł”

Po zmianie w podpunkcie 1 tiret trzecie jest:

„znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; w tym wykażą się, iż w zakresie prowadzonej działalności - obejmującej przedmiot zamówienia posiadają polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na sumę nie niższą, niż 300.000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
W przypadku braku stosownego ubezpieczenia lub, gdy Wykonawca posiada ubezpieczenie na mniejszą wartość albo ubezpieczenie jest zawarte na krótszy termin, niż wymagany - Wykonawca musi załączyć do oferty oświadczenie, że zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dowodu aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w kwocie nie mniejszej niż 300 000 zł, a w przypadku gdyby ubezpieczenie było zawarte na termin krótszy, niż wymagany, że zobowiązuje się do terminowego przedłużania ubezpieczenia, w celu zachowania jego kontynuacji, aż do dnia 1.02.2011 r.”

3) Punkt VI SIWZ pn. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.

W podpunkcie C jest:
W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:

„Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą, niż 300 000 zł w zakresie prowadzonej działalności - obejmującej przedmiot zamówienia”.

„W przypadku braku stosownego ubezpieczenia lub, gdy Wykonawca posiada ubezpieczenie na mniejszą wartość albo ubezpieczenie jest zawarte na krótszy termin, niż wymagany- Wykonawca musi załączyć do oferty oświadczenie, że zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności PLN nie mniejszą, niż 300 000 zł na okres minimum do 31.12.2011 r.
W przypadku niedostarczenia dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie w przedmiotowym zakresie, umowa z Wykonawcą nie zostanie podpisana z winy Wykonawcy”.

Po zmianie w podpunkcie C punktu VI SIWZ jest:

„Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na sumę nie niższą, niż 300.000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
W przypadku braku stosownego ubezpieczenia lub, gdy Wykonawca posiada ubezpieczenie na mniejszą wartość albo ubezpieczenie jest zawarte na krótszy termin, niż wymagany - Wykonawca musi załączyć do oferty oświadczenie, że zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dowodu aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w kwocie nie mniejszej niż 300 000 zł, a w przypadku gdyby ubezpieczenie było zawarte na termin krótszy, niż wymagany, że zobowiązuje się do terminowego przedłużania ubezpieczenia, w celu zachowania jego kontynuacji, aż do dnia 1.02.2011 r.”
W przypadku niedostarczenia dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie w przedmiotowym zakresie, umowa z Wykonawcą nie zostanie podpisana z winy Wykonawcy.

4) W punkcie XI SIWZ pn. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
Jest:
1) Miejsce oraz termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w pokoju 301 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16.12.2008 r. do godz. 900.
2) Miejsce oraz termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16.12.2008 r. o godz. 1000 w siedzibie Zamawiającego – Kantor Cegielskiego, Rotunda, parter pokój nr 001.

Po zmianie jest:
1) Miejsce oraz termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w pokoju 301 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22..12.2008 r. do godz. 900.
2) Miejsce oraz termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.12.2008 r. o godz. 1000 w siedzibie Zamawiającego – Kantor Cegielskiego, Rotunda, parter pokój nr 001.


5) Formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ.
Jest:
„Utrzymamy stałość cen przez okres trwania umowy- 36 miesięcy”.

Po zmianie w pkt 8 formularza ofertowego jest:

„Utrzymamy stałość cen przez okres trwania umowy - 36 miesięcy, z zastrzeżeniem § 5 ust. 3 UMOWY do przetargu nieograniczonego nr 124/2008”.


6) Projekt umowy, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ.


W § 5 ust. 3 projektu umowy, jest:

„Wynagrodzenie wykonawcy nie podlega zmianie i waloryzacji, chyba iż w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zamiana przepisów podatkowych, mających wpływa wysokość stawki podatku VAT”.

Po zmianie w § 5 ust. 3 jest:

„Wynagrodzenie wykonawcy nie podlega zmianie i waloryzacji, chyba iż w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zamiana przepisów podatkowych, mających wpływ na wysokość stawki podatku VAT oraz zmiana kosztów zagospodarowania odpadów (w szczególności zmiana wysokości opłaty środowiskowej za składowanie odpadów na składowisku oraz zmiana wysokości opłaty wysypiskowej”.

Jednocześnie dokonują zmiany w § 5 ust. 3 projektu umowy, stanowiącego załącznik
nr 5 do SIWZ Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 w zw. z art. 144 ustawy wprowadza do projektu umowy nowe jednostki redakcyjne, a mianowicie po § 5 ust. 3 dodaje się:

- ust. 3a w brzmieniu:
Zmiany, o których mowa w § 5 ust. 3 następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Zmiany wynikające z postanowień § 5 ust. 3 mogą dotyczyć, zarówno podwyższenia, jak obniżenia wartości określonych w § 5 ust. 3, a tym samym skutkować odpowiednimi korektami wygrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy. Wykonawca informuje Zamawiającego o zmianach mających wpływ na wysokość wynagrodzenia, a wynikających z postanowień § 5 ust. 3, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem.

- ust. 3b w brzmieniu:
Zmiany wynikające z okoliczności, o których mowa w § 5 ust. 3 wprowadza się do treści umowy na podstawie aneksu, podpisanego do przez dwie strony, pod rygorem ich nieważności. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.

Na podstawie art. 27 ust. 2 cytowanej ustawy oraz odpowiednich zapisów SIWZ prosimy o niezwłoczne potwierdzenie faktu otrzymania niniejszej informacji na nr faksu
061- 8 850-643.


Z poważaniem,
Inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych




« Powrót do szczegółów zamówienia