Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych wraz z selektywną zbiórką surowców wtórnych na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/124/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

ROZSTRZYGNIĘCIE PROTESTU








Poznań, 17.12.2008 r.
WCO/EZ/7459/ 2008



Protestujący:
Remondis Sanitech Poznań
Sp. z o.o.
ul. Górecka 104
61-483 Poznań



Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 124/2008 na świadczenie usług w zakresie odpadów komunalnych wraz z selektywną zbiórką surowców wtórnych na ternie Wielkopolskiego Centrum Onkologii.

ROZSTRZYGNIĘCIE PROTESTU

złożonego w dniu 11.12.2008 r. przez Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Górecka 104, 61-483 Poznań, określanego w dalszej części przedmiotowego rozstrzygnięcia Protestującym, na postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie postępowania przetargowego 124/2008.

Na podstawie art. 183 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) Zmawiający uwzględnia protest w całości, jako zasadny

UZASADNIENIE

Składając środek ochrony prawnej, przewidziany w art. 180 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Protestujący, wnosił o:
1. zmianę treści cyt. „Części VI SIWZ „Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu w pkt. C, akapit nr 2”, żądając cyt. „...wprowadzenia następującej treści: W przypadku braku stosownego ubezpieczenia lub, gdy Wykonawca posiada ubezpieczenie na mniejszą wartość albo ubezpieczenie jest zawarte na krótszy termin, niż wymagany - Wykonawca musi załączyć do oferty oświadczenie, że zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dowodu aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w kwocie nie mniejszej niż 300 000 zł, a w przypadku gdyby ubezpieczenie było zawarte na termin krótszy, niż wymagany, że zobowiązuje się
do terminowego przedłużania ubezpieczenia, w celu zachowania jego kontynuacji,
aż do dnia 31.12.2011 r.”
2. zmianę treści formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ pkt 8,
w którym Zamawiający ustalił zapis – utrzymamy stałość cen przez okres trwania – umowy – 36 miesięcy żądając cyt. „...wprowadzenia następującego treści:
8. Utrzymamy stałość cen przez okres trwania umowy - 36 miesięcy, z zastrzeżeniem
§ 5 ust. 3 UMOWY do przetargu nieograniczonego nr 124/2008”.
3. zmianę treści projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, gdzie w § 5
ust. 3 Zamawiający ustalił zapis - Wynagrodzenie wykonawcy nie podlega zmianie i waloryzacji, chyba iż w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zamiana przepisów podatkowych, mających wpływa na wysokość stawki podatku VAT żądając cyt. „...wprowadzenia następującego treści: Wynagrodzenie wykonawcy nie podlega zmianie i waloryzacji, chyba iż w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zamiana przepisów podatkowych, mających wpływ na wysokość stawki podatku VAT oraz zmiana kosztów zagospodarowania odpadów (w szczególności zmiana wysokości opłaty środowiskowej za składowanie odpadów na składowisku oraz zmiana wysokości opłaty wysypiskowej”.

Odnosząc się do powyższych zarzutów Zamawiający uznał, na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz analizy zarzutów wskazanych w proteście, o zasadności podnoszonych twierdzeń i żądań.
W związku z powyższym na podstawie art. 183 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający powtarza oprotestowane czynności, polegające na sporządzeniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia z naruszeniem interesu prawnego Protestującego.
Jednocześnie Zamawiający informuję, iż uwzględniając normy prawne wynikające z dyspozycji art. 183 ust. 5 lit. a w zw. z art. 38 ust. 4, 4a pkt 1 i ust. 6 dokona odpowiednich zmian w treści ogłoszenia o zamówieniu, jak i w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Biorąc pod uwagę Zmawiający postanowił, jak w sentencji rozstrzygnięcia.
Na podstawie art. 27 ust. 2 cytowanej ustawy oraz odpowiednich zapisów SIWZ prosimy o niezwłoczne potwierdzenie faktu otrzymania niniejszego rozstrzygnięcia na nr faksu
061- 8 850-643.


P O U C Z E N I E


Na podstawie art. 181 ust. 6 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych informujemy, iż:
- Wykonawca wnoszący protest oraz wykonawca wezwany zgodnie z art. 181 ust. 3 nie mogą następnie korzystać ze środków ochrony prawnej na czynności zamawiającego wykonane zgodnie z ostatecznym rozstrzygnięciem protestu zapadłym w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu.
- Wykonawca wnoszący protest oraz wykonawca wezwany zgodnie z art. 183 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie mogą następnie wnieść protestu, powołując się na te same okoliczności.
Jednocześnie na podstawie art. 183 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych wskazujemy, iż o powtórzeniu oprotestowanej czynności lub dokonaniu czynności bezprawnie zaniechanej zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców.



Z poważaniem
z-ca dyrektora ds. lecznictwa

dr n. med. Jerzy Załuski




« Powrót do szczegółów zamówienia