Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych wraz z selektywną zbiórką surowców wtórnych na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/124/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

informacja o proteście














Poznań, dnia 12.12.2008 r.
EZ/...7328....../2008


Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego 124/2008 – wywóz odpadów komunalnych..

Zgodnie z art. 181 ust.3 PZP Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w dniu
11-12-2008 r. emailem Zamawiający otrzymał protest, którego treść stanowi załącznik do niniejszego pisma.

Zamawiający jednocześnie informuje, iż zgodnie z art. 181 ust. 4, 5 i 6:
„uczestnikami postępowania protestacyjnego stają się też wykonawcy uczestniczący w postępowaniu, którzy przystąpią do protestu w terminie 3 dni od otrzymania zawiadomienia.”
„wykonawca zgłasza przystąpienie do postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i określając swoje żądanie w zakresie zarzutów zawartych w proteście”
„wykonawca, który nie przystąpił do protestu, nie może następnie wnieść protestu powołując się na te same okoliczności”.
Niniejsze pismo przesłane zostanie pocztą.
Zgodnie z art. 181 ust.1 i 2 bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
Zgodnie z art. 182 ust.1 zawiesza się termin zawarcia umowy.

UWAGA: W dniu dzisiejszym zawieszone zostają terminy - daty składania i otwarcia ofert.
O nowych terminach poinformujemy z chwilą rozstrzygnięcia protestu.

Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

OŚWIADCZENIE *
POTWIERDZAM OTRZYMANIE NINIEJSZEGO PISMA


data......................... pieczątka i podpis.......................................
* wysłać na nr fax. (061) 88 50 643


TREŚĆ PROTESTU (na kolejnych stronach)



Poznań, dnia 11 grudzień 2008 r.





Wielkopolskie Centrum Onkologii
Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia
ul. Grabary 15
61-866 Poznań
fax. 0 61 88 50 644
email: sylwia.krzywiak@wco.pl zaopatrzenie@wco.pl



Wykonawca:
Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o.
ul. Górecka 104
61 – 483 Poznań
tel. 0 61 66 40 622
fax. 0 61 8 322 481



Dotyczy: przetarg nieograniczony nr 124/2008 na świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych wraz z selektywną zbiórką surowców wtórnych na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii



PROTEST DOTYCZĄCY TREŚCI
SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA



Działając na podstawie art. 180 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm. – dalej Ustawa PZP), niniejszym Wykonawca (zwany dalej również Protestującym) składa protest w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego nr 124/2008 na usługę „Świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych wraz z selektywną zbiórką surowców wtórnych na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii”.




Protestujący składa protest na postanowienia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zawarte w:


1. Części VI SIWZ „Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu” w pkt. C, akapit nr 2

„W przypadku braku stosownego ubezpieczenia lub, gdy Wykonawca posiada ubezpieczenie na mniejszą wartość albo ubezpieczenie jest zawarte na krótszy termin, niż wymagany - Wykonawca musi załączyć do oferty oświadczenie, że zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności PLN nie mniejszą, niż 300 000 zł na okres minimum do 31.12.2011 r.”

Protestujący żąda zmiany treści powyżej cytowanego zapisu i wprowadzenie następującej treści:

„W przypadku braku stosownego ubezpieczenia lub, gdy Wykonawca posiada ubezpieczenie na mniejszą wartość albo ubezpieczenie jest zawarte na krótszy termin, niż wymagany - Wykonawca musi załączyć do oferty oświadczenie, że zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dowodu aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w kwocie nie mniejszej niż 300 000 zł, a w przypadku gdyby ubezpieczenie było zawarte na termin krótszy, niż wymagany, że zobowiązuje się do terminowego przedłużania ubezpieczenia, w celu zachowania jego kontynuacji, aż do dnia 31.12.2011 r.”

Uzasadnienie:

Wykonawca zawiera umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej każdorazowo na okres 1 roku, tj. od 01 stycznia do 31 grudnia. Aktualna polisa ubezpieczeniowa Wykonawcy obowiązuje do końca br. Nowa polisa ubezpieczeniowa OC będzie zawarta na okres od 01 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. Kolejne polisy ubezpieczeniowe OC będą zawierane na kolejne lata, po upływie obowiązywania dotychczasowych. Wykonawca oświadcza, że przez cały okres obowiązywania umowy będzie posiadał ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.

W przypadku braku zgody na wprowadzenie postulowanej przez Wnioskodawcę zmiany dojdzie do naruszenia interesu Wnioskodawcy oraz naruszenia m.in. art. 7 Ustawy PZP. Protestowany zapis nakłada bowiem na Wykonawcę obowiązek ponoszenia wysokich kosztów ubezpieczenia OC z góry na okres 3 lat.


2. Załączniku nr 1 do SIWZ „FORMULARZ OFERTOWY” w ustępie nr 8

„8. Utrzymamy stałość cen przez okres trwania umowy - 36 miesięcy.”

Protestujący żąda zmiany treści powyżej cytowanego zapisu i wprowadzenie następującej treści:

„8. Utrzymamy stałość cen przez okres trwania umowy - 36 miesięcy, z zastrzeżeniem § 5 ust. 3 UMOWY do przetargu nieograniczonego nr 124/2008.”

Uzasadnienie:

Postulowana zmiana jest bezpośrednio związana z żądaniem określonym w pkt. 3 niniejszego protestu, dotyczącym zmiany treści § 5 ust. 3 załącznika nr 5 do SIWZ „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 124/2008”. Uwzględnienie żądania określonego w pkt. 3 niniejszego protestu pociąga za sobą konieczność wprowadzenia zmiany jak wyżej.


3. Załączniku nr 5 do SIWZ „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 124/2008” w § 5 ust. 3

„3. Wynagrodzenie wykonawcy nie podlega zmianie i waloryzacji, chyba iż w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zamiana przepisów podatkowych, mających wpływa wysokość stawki podatku VAT.”

Protestujący żąda zmiany treści powyżej cytowanego zapisu i wprowadzenie następującej treści:

„3. Wynagrodzenie wykonawcy nie podlega zmianie i waloryzacji, chyba iż w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zamiana przepisów podatkowych, mających wpływ na wysokość stawki podatku VAT oraz zmiana kosztów zagospodarowania odpadów (w szczególności zmiana wysokości opłaty środowiskowej za składowanie odpadów na składowisku oraz zmiana wysokości opłaty wysypiskowej).”

Uzasadnienie:

Zgodnie z treścią art. 144 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. 2007, Nr 223, poz. 1655 ze zm.) zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ oraz określił warunki takiej zmiany.

Na koszty realizacji usługi odbioru odpadów składa się wiele elementów (są to w szczególności koszty wynagrodzeń, koszty paliw, koszty utrzymania linii sortowniczej, amortyzacja urządzeń, a także opłata za korzystanie ze środowiskowa i opłata wysypiskowa). W przypadku zmiany kosztów realizacji usługi, w szczególności tych kosztów, które nie zależą od woli Wykonawcy (np. opłata za korzystanie ze środowiska oraz opłata wysypiskowa), wynagrodzenie wykonawcy powinno ulec zmianie. Możliwość wprowadzenia takiej zmiany musi być, zgodnie z treścią art. 144 Ustawy, przewidziana w SIWZ.

W przypadku braku zgody na wprowadzenie postulowanej przez Wnioskodawcę zmiany dojdzie do naruszenia interesu Wnioskodawcy oraz naruszenia m.in. art. 7 Ustawy PZP. Niektóre koszty realizacji usługi odbioru odpadów (takie jak np. opłaty za korzystanie ze środowiska) nie stanowią przychodu przedsiębiorcy świadczącego usługi odbioru odpadów i nie zależą od jego woli. Opłaty te nie mają bowiem charakteru fakultatywnego i obciążają podmiot zanieczyszczający środowisko z mocy samej ustawy. Zgodnie z art. 291 ustawy Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. 2008, Nr 25, poz. 150 ze zm.) minister właściwy do spraw środowiska, nie później niż do dnia 31 października każdego roku, ogłasza, w drodze obwieszczenia wysokość stawek opłat (za korzystanie ze środowiska) na rok następny, uwzględniając dotychczasowe zmiany wysokości stawek. Skoro opłata ta ulega corocznie ustawowej zmianie, Zamawiający powinien uwzględnić to w SIWZ.


Protestujący wnosi o niezwłoczne potwierdzenie faktu otrzymania niniejszego protestu na nr faksu 0 61 8 322 481.







........................................................ ...................................................................
Marek Osiecki – Prezes Zarządu Wojciech Kulak – Wiceprezes Zarządu






W załączeniu:
- odpis z KRS Wykonawcy


























« Powrót do szczegółów zamówienia