Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
Zakup i dostawa systemu analitycznego do badania ogólnego moczu i elementów upostaciowanych moczu.
Numer zamówienia:
350/38/2020
« Powrót do szczegółów zamówieniaodp na pyt+zmiana terminow
Poznań, dnia 2020-06-01EZ/350/38/2020/……337…………
Wg rozdzielnika - do zainteresowanych
Dotyczy: Zakup i dostawa systemu analitycznego do badania ogólnego moczu i elementów upostaciowanych moczu Nr sprawy: 38/2020.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż udziela odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Załącznik nr 7
1. Pkt 19 – czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę na 24 godziny w dni robocze?
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający dokonuje zmiany
Jest:
19. 19. Czas reakcji serwisu – 24 godziny od momentu zgłoszenia awarii.
Winno być:
19. Czas reakcji serwisu – 24 godziny w dni robocze od momentu zgłoszenia awarii
[dni robocze to dni od poniedziałku do piątku]
Pytania do umowy (zał. nr 6):
2. §3 ust. 3 – Czy Zamawiający w przypadku, gdy ulotki do zaoferowanych odczynników znajdują się na stronie wykonawcy (ogólnodostępnej – bezpłatnej) czy Zamawiający odstąpi od wymogu dołączania ich do dostaw?
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający odstąpi od wymogu dołączania ulotek zaoferowanych odczynników do każdorazowej dostawy pod warunkiem podania linku do strony internetowej Wykonawcy, z której można pobrać ulotkę dla danej serii odczynnika w formacie pdf.
3. §4 ust. 2- Czy ze względu na chemiczną specyficzność niektórych dostarczanych materiałów, oraz uwzględniając to, że dostawy odbywać się będą sukcesywnie, w zależności od zapotrzebowania Zamawiający wyrazi zgodę ażeby minimalny termin ważności od dokonania dostawy wynosił 3 miesiące?
ODPOWIEDŹ: Mając na uwadze specyfikę odczynników stosowanych do badania moczu Zamawiający wyrazi zgodę, aby minimalny termin ważności od dokonania dostawy wynosił 3 miesiące.
4. §4 ust. 4 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu na: ,,Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Przedmiotów umowy, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.”?
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający dokonuje zmiany zapisu umowy
Jest:
§4 ust. 4. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Przedmiotów umowy, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.
Winno być:
§ 4 ust. 4. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Przedmiotów umowy, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.
5. § 5 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na wstawienie ust. 7: „Strony dopuszczają wprowadzenie zmiany producenta lub w przypadku zaprzestania produkcji przez dotychczasowego producenta z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, o czym Wykonawca nie mógł wiedzieć w chwili zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zaoferuje produkty o takich samych (lub lepszych) parametrach technicznych i użytkowych, w takiej samej cenie.”?
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający dodaje w § 5 ust. 7 o treści:
„7. Strony dopuszczają wprowadzenie zmiany producenta lub w przypadku zaprzestania produkcji przez dotychczasowego producenta z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, o czym Wykonawca nie mógł wiedzieć w chwili zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zaoferuje produkty o takich samych (lub lepszych) parametrach technicznych i użytkowych, w takiej samej cenie.”
6. § 7 ust. 2 lit. c – Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu na: ,,…- 5 % niezrealizowanej wartości brutto umowy,”? Uzasadnienie: W przypadku odstąpienia od umowy na etapie np. zrealizowania umowy w 90%, kara ta winna być liczona od części, której Wykonawca nie zrealizował. Kara liczona od wartości całej umowy (dwuletniego kontraktu), staje się wówczas nieadekwatna do ewentualnego uchybienia Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku, z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego. Kary dla Zamawiającego i Wykonawcy zostały ustalone na równym poziomie.
Zamawiający dokonuje zmiany terminów postepowania:
Ustala się:
Termin składania ofert do dnia 09-06-2020 r. do godz. 9.00
Termin otwarcia ofert w dniu 09-06-2020 r. o godz. 10.00
Z poważaniem,
__________________
« Powrót do szczegółów zamówienia