• (+48 61) 885 05 00

Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do hodowli komórkowej.

Numer zamówienia:

350/55/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt 485

Poznań, dnia 2020-07-16
EZ/350/55/2020 …485…….


Wg rozdzielnika - do zainteresowanych


Dotyczy: przetargu nieograniczonego 55/2020 Zakup i dostawa odczynników i materiałów zużywalnych do hodowli komórkowej.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż udziela odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.


Pytanie
1. Dotyczy rozdziału IV SIWZ, ustęp 2 oraz wzoru umowy, §2, ustęp 3, podpunkt a) - pakiet 1 i 2.
Uprzejmie prosimy o wydłużenie terminu realizacji dostaw cząstkowych z 5 dni roboczych do 18 dni roboczych.
Prośbę swoją motywujemy tym, iż odczynniki wymienione w treści zamówienia są produkowane i magazynowane poza granicami kraju. Producent odczynników wymienionych w pakiecie 1 i 2 przewiduje termin dostawy do 21 dni kalendarzowych.
Nie jesteśmy w stanie spełnić w/w kryterium.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający dokonuje zmiany w zapisach specyfikacji – wydłuża się termin realizacji dostaw max do 10 dni roboczych.

Zmiana zapisów specyfikacji:
Jest pkt IV.2. - 2. Dostawy sukcesywne ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 5 dni roboczych zgodnie z zamówieniami częściowymi składanymi faxem lub mailem.
Winno być: pkt IV.2. - 2. Dostawy sukcesywne ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych zgodnie z zamówieniami częściowymi składanymi faxem lub mailem.

Zmiana zapisów formularza ofertowego:
Jest: 2. Dostawy sukcesywne ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 5 dni roboczych zgodnie z zamówieniami częściowymi składanymi faxem lub mailem.
Winno być: 2. Dostawy sukcesywne ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych zgodnie z zamówieniami częściowymi składanymi faxem lub mailem.

Zmiana zapisów w umowie §2. ust. 3.a)
Jest: a) Dostawy sukcesywnie ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 5 dni roboczych zgodnie z zamówieniami częściowymi składanymi faxem, mailem.
Winno być: a) Dostawy sukcesywnie ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych zgodnie z zamówieniami częściowymi składanymi faxem, mailem.


Pytanie
2. Dotyczy załącznika nr 1 do SIWZ, ustęp 3, - pakiet 1 i 2.
Zamawiający zapisał:
„Oferujemy termin ważności odczynników – minimum 12 m-cy od dnia dostawy”
Wnosimy o korektę w/w zapisu w odniesieniu do pakietu 1 i 2 tak by brzmiał:
„Oferujemy termin ważności odczynników – minimum 80% maksymalnego terminu deklarowanego przez producenta od dnia dostawy”
Odczynniki wyspecyfikowane w pakiecie 1 i 2 charakteryzuje b. różne terminy ważności ze względu na ich budowę fizyko-chemiczną. Ustalony termin 12 miesięcy nie ma odniesienia do odczynników laboratoryjnych.
Nie jesteśmy w stanie spełnić tego kryterium Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający dokonuje zmiany w zapisach formularza ofertowego:
Jest: 3. Oferujemy termin ważności odczynników – minimum 12 m-cy od dnia dostawy.
Winno być: 3. Oferujemy termin ważności odczynników – minimum 80% maksymalnego terminu deklarowanego przez producenta od dnia dostawy”

Pytanie
3. Dotyczy załącznika nr 1 do SIWZ, ustęp 4, - pakiet 1 i 2.
Wnosimy o skrócenie terminu płatności z 60 dni na do 30 dni.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie dokonuje zmian w wymaganiach i zapisach specyfikacji.


Pytanie
4. Dotyczy wzoru umowy , §3, ustęp 2 - pakiet 1 i 2.
W treści umowy Zamawiający zapisał: „Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę Przedmioty umowy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.”
Uprzejmie prosimy o korektę w/w zapisu tak by brzmiał: „Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę Przedmioty umowy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W przypadku braku daty ważności na opakowaniu, strony przyjmują 8 miesięczny termin ważności produktu licząc od daty dostawy”
Prośbę naszą motywujemy tym, iż na opakowaniach naszych produktów nie zawsze można znaleźć adres producenta. Na naszej stronie internetowej można jednak znaleźć wszystkie interesujące Zamawiającego dane.
Nie na wszystkich produktach można znaleźć także termin ważności. Dla takich produktów producent deklaruje minimum 8 miesięczny termin ważności licząc od daty dostawy.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający dokonuje zmian w umowie.

Jest: § 3.
2. Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę Przedmioty umowy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
Winno być:: § 3.
2. Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę Przedmioty umowy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W przypadku braku daty ważności na opakowaniu, strony przyjmują 8 miesięczny termin ważności produktu licząc od daty dostawy.


Pytanie
5. Dotyczy wzoru umowy, §3, ustęp 3 – pakiet 1 i 2.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie w/w zapisu z umowy? Nasze dostawy są realizowane z magazynu centralnego znajdującego się poza granicami kraju.
Proces logistyczny nie uwzględnia uzupełnianie dostaw o ulotki w językach krajów docelowych przesyłki.
Producent gwarantuje dostęp do informacji na temat produktów na swojej stronie internetowej 24h/7dni w tygodniu a informacje o produkcie na stronie producenta podane są wyłącznie w języku angielskim.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający dokonuje zmiany w zapisach umowy
§3. Ust. 3
Jest: 3. Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.

Winno być: 3. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć na wezwanie Zamawiacego ulotki w języku polskim, lub przekazać adres strony internetowej zawierający niezbędne informacje o produkcie.

Pytanie
6. Dotyczy wzoru umowy, §4, ustęp 2 - pakiet 1 i 2.
W treści umowy Zamawiający zapisał:
„Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej, jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Przedmiotów umowy z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.”
Uprzejmie prosimy o korektę w/w zapisu tak by brzmiał:
„Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 80% terminu maksymalnego deklarowanego przez producenta 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Przedmiotów umowy z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.”
Prośbę swoją motywujemy tym, iż produkty wymienione w postępowaniu charakteryzuje krótszy niż zakłada Zamawiający termin długości gwarancji. Nie jesteśmy w stanie spełnić tego warunku a wiedząc z góry, że nasze produkty mają krótsze terminy niż zakłada Zamawiający nie możemy wyrazić zgody na uzależnianie dostaw tego typu produktu każdorazowo od woli Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający dokonuje zmiany zapisów umowy
§4, ustęp 2
Jest: 2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej, jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Przedmiotów umowy z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
Winno być: 2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 80% terminu maksymalnego deklarowanego przez producenta od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy.


Pytanie
7. Dotyczy wzoru umowy, §4, ustęp 5 – pakiet 1 i 2
Uprzejmie prosimy o wydłużenie terminu dostawy w ramach reklamacji z 3 dni roboczych do 18 dni roboczych.

Prośbę naszą motywujemy tym, iż nasz asortyment jest produkowany i magazynowany poza granicami kraju. Nie jesteśmy w stanie spełnić tego warunku Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający dokonuje zmiany w zapisach umowy – wyraża zgodę na max 10 dni roboczych
Zmiana zapisów umowy§4, ustęp 5
Jest: 5. W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
Winno być: 5. W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.


Pytanie
8. Dotyczy wzoru umowy, §6, ustęp 1
Prosimy o skrócenie terminu płatności z 60 dni na do 30 dni.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie dokonuje zmian wymogów i zapisów specyfikacji.



Z poważaniem,

/-/ mgr inż. Magdalena Kraszewska Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych

« Powrót do szczegółów zamówienia