Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
Zakup, dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie wraz z przeszkoleniem użytkowników akceleratora medycznego.
Numer zamówienia:
350/74/2020
« Powrót do szczegółów zamówieniaodpowiedzi na pytania
Poznań, dnia 15.10.2020EZ/350/74/2020/702
Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 74/2020
dotyczy: Zakup, dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie wraz z przeszkoleniem użytkowników akceleratora medycznego
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.
PYTANIE
SIWZ:
Pkt III - Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ, par. 5 ust. 1 pkt 1.1 w ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga dostawy oferowanego akceleratora do magazynu Wykonawcy i przechowania do czasu transportu do Zamawiającego w celu rozpoczęcia instalacji i uruchamiania.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
SIWZ:
Pkt III ppkt 4 w zw. z §1 ust. 4 ppkt 4 zał. nr 4 do SIWZ oraz Załącznikiem nr 1 do SIWZ, pkt 7 oraz Załącznikiem nr 2 do SIWZ - Zamawiający proszony jest o wskazanie, w której z płatności tj. 1, 2 czy 3 ujęte ma zostać wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu magazynowania i ubezpieczenia akceleratora?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający oznajmia, że wynagrodzenie za ubezpieczenie i magazynowanie powinno zostać ujęte w punkcie 2 formularza cenowego. Dodatkowo Zamawiający informuje, że zmieniony został § 1 ust. 4 i usunięty 5 umowy z:
4. Cena łączna umowy zgodnie ze złożoną ofertą przetargową wynosi:
netto: ……………………… PLN,
słownie złotych: …………………………………..
brutto: ……………………. PLN,
słownie złotych: …………………………………………
w tym:
1)………………………. PLN - cena brutto za akcelerator,
2)………………………. PLN - cena brutto za montaż, instalację, uruchomienie
3)………………………. PLN - cena brutto za szkolenia personelu,
4)……………………….. PLN - cena brutto za zmagazynowanie i ubezpieczenie akceleratora w okresie pomiędzy dostawą, a rozpoczęciem montażu.
5. Ustalona cena obejmuje dodatkowo:
koszty pakowania przedmiotu umowy i znakowania wymaganego do przewozu,
koszty transportu przedmiotu umowy do miejsca użytkowania przez Zamawiającego,
koszty ubezpieczenia przedmiotu umowy do daty dostawy i podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przez Zamawiającego,
koszty załadunku i rozładunku,
należyte zainstalowanie dostarczonego przedmiotu umowy, uruchomienie oraz szkolenie personelu z zakresu prawidłowej obsługi, eksploatacji oraz konserwacji, wskazanego przez Zamawiającego,
koszty podatku VAT.
Na
4. Cena łączna umowy zgodnie ze złożoną ofertą przetargową wynosi:
netto: ……………………… PLN,
słownie złotych: …………………………………..
brutto: ……………………. PLN,
słownie złotych: …………………………………………
w tym:
1)………………………. PLN - cena brutto za akcelerator,
2)………………………. PLN - cena brutto za dostawę, montaż, instalację, uruchomienie oraz za zmagazynowanie i ubezpieczenie akceleratora w okresie pomiędzy dostawą, a rozpoczęciem montażu
3)………………………. PLN - cena brutto za szkolenia personelu,
pomiędzy dostawą, a rozpoczęciem montażu.
PYTANIE
SIWZ:
Pkt IV w zw. z §2 ust. 1 pkt 1) oraz §5 ust. 1 pkt 1 ppkt 1.1 zał. nr 4 do SIWZ oraz Załącznikiem nr 1 do SIWZ, pkt 4 – Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że termin wykonania zamówienia w części „Dostawa urządzenia do 9.12.2020 r.” rozumieć należy jako dostarczenie akceleratora, w terminie do dnia 9 grudnia 2020 r., do magazynu Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
SIWZ:
Pkt IV w zw. z Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa, §2, ust. 1, pkt. 2) - Uwzględniając czas realizacji niezbędny na dostawę z magazynu Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, następnie instalację, uruchamianie oraz przeprowadzenie testów akceptacyjnych, Zamawiający proszony jest o wydłużenie terminu na instalację wraz z uruchomieniem do dnia 31.05.2021 r. pod warunkiem przekazania Wykonawcy do dnia 16.03.2021 r. bunkra spełniającego wymogi instalacyjne oferowanego akceleratora oraz ochrony radiologicznej.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie zgadza się na wydłużenie terminu na instalację wraz z uruchomieniem do dnia 31.05.2021 r. Jednakże zmianie ulegnie zapis dotyczący przekazania bunkra Wykonawcy z 16.03.2021 r. na 15.02.2021.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§3, ust. 2, pkt 3) - Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że płatność za magazynowanie akceleratora oraz jego ubezpieczenie będzie dokonana po uruchomieniu akceleratora potwierdzonym podpisaniem przez strony Protokołu z uruchomienia, w terminie 60 dni.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§3, ust. 2, pkt 3) - Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że płatność za dostawę, montaż, instalację i uruchomienie będzie dokonana po uruchomieniu, a nie zainstalowaniu akceleratora potwierdzonym podpisaniem przez strony Protokołu z uruchomienia a nie instalacji, w terminie 60 dni.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§3 ust. 2 pkt 1) oraz pkt 2) w zw. z §5 ust. 1 pkt 1.1 tego załącznika – Zamawiający proszony jest potwierdzenie, że protokół zdawczo-odbiorczy, o którym mowa w §3 ust. 2 pkt 1) oraz pkt 2) ma potwierdzać dostarczenie akceleratora do magazynu Wykonawcy, o którym mowa w §5 ust. 1 pkt 1.1 tego załącznika oraz że protokół ten stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury z tytułu sprzedaży tego urządzenia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§3 ust. 2 w zw. z §5 ust. 1 pkt 1.1 tego załącznika – Zamawiający proszony jest o ujęcie w §3 ust. 2 zasad i terminów płatności wynagrodzenia z tytułu magazynowania i ubezpieczenia akceleratora.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia §3 ust. 2 w zw. z §5 ust. 1 pkt 1.1 tego załącznika.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§3 ust. 4 w zw. z §3 ust. 2 pkt 1) – Zamawiający, z uwagi na niezgodność postanowień §3 ust. 4 oraz §3 ust. 2 załącznika, proszony jest o zmianę treści ust. 4 w ten sposób, że otrzyma on brzmienie: „4. Zapłata za Przedmiot umowy płatna będzie na podstawie prawidłowo wystawionych przez Wykonawcę faktur VAT (w formie papierowej doręczonej na adres Zamawiającego lub formie elektronicznej przesłanej na adres https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl) w terminie do 60 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu każdej z faktur, z zastrzeżeniem płatności z tytułu sprzedaży akceleratora w części, o której mowa w §3 ust. 2 pkt 1) Umowy, która płatna będzie w terminie 30 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu faktury VAT z tytułu sprzedaży akceleratora. Wszystkie płatności z tytułu niniejszej umowy uiszczane będą przez Zamawiającego przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w treści każdej z faktur.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia §3 ust. 4 w zw. z §3 ust. 2 pkt 1.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§4 ust. 6 w zw. z ust. 7 oraz art. 578 kc – Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że gwarancja obejmuje usuwanie wad, uszkodzeń powstałych z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§4 ust.8 – Zamawiający proszony jest o uzupełnienie odesłania. W ocenie Wykonawcy prawidłowe odesłanie to odesłanie do §1 ust. 4 Umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający uzupełnia odesłanie.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§4 ust.8 - Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o modyfikację zapisu i zaakceptowanie dokumentu „Raport Serwisowy” jako dokumentu potwierdzającego wykonanie usługi przeglądu tj.: „W czasie trwania gwarancji, Wykonawca dokona zgodnie z zaleceniami producenta autoryzowanych przeglądów serwisowych potwierdzonych Raportem Serwisowym.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający akceptuje.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§4 ust. 12 – Zamawiający proszony jest o dodanie zdania drugiego w brzmieniu: „Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, termin ten upływa z końcem następnego dnia, który nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy ani sobotą.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§4 ust. 12 - Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wydłużenie maksymalnego czasu naprawy do 120 godzin.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie zgadza się na wydłużenie maksymalnego czasu naprawy, wymagany obecnie czas naprawy jest spójny z obecnie posiadanymi umowami serwisowymi
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§4 ust. 13 – Zamawiający proszony jest o dodanie, że chodzi o dzień roboczy rozumiany jako dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§5 ust. 1 pkt 1.1 – Zamawiający proszony jest o uzupełnienie odesłania. W ocenie Wykonawcy prawidłowe odesłanie to odesłanie do §2 ust. 1 pkt 1 Umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający uzupełnia odesłanie.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§5 ust. 1 pkt 1.2 – Zamawiający proszony jest o usunięcie zapisu o treści „zgodnie z pozytywnie zaopiniowanym projektem ochrony radiologicznej”. Z godnie z przedmiotem umowy Wykonawca nie jest zobowiązany do wykonania projektu ochrony radiologicznej, a dodatkowo Państwowa Agencja Atomistyki obecnie nie opiniuje projektów ochrony radiologicznej.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający usuwa powyższy zapis.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§5 ust. 1 pkt 1.8 – Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że pod pojęciem „Przekazanie Zamawiającemu Sprzętu gotowego do pracy” rozumieć należy odbiór akceleratora od Wykonawcy na podstawie testów akceptacyjnych producenta. W przypadku negatywnej odpowiedzi Zamawiający proszony jest o zdefiniowanie w sposób jasny co rozumieć należy jako „przekazanie Zamawiającemu Sprzętu gotowego do pracy” tak aby zakres obowiązków Wykonawcy określony w SIWZ pozwalał na złożenie oferty.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§6 ust. 2 lit. c) – Zamawiający proszony jest o zweryfikowanie odwołania. W ocenie Wykonawcy może chodzić o odwołanie do terminu z §2ust. 1 pkt. 1 Umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający poprawia odesłanie.
PYTANIE
Załącznik nr 4 do SIWZ Umowa:
§6 ust. 13 w zw. z art. 2 pkt 2) Pzp – Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że pod pojęciem „dostawy” rozumieć należy termin dostarczenia akceleratora do magazynu Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 7 do Umowy – Umowa przetwarzania danych osobowych w imieniu administratora (powierzenia przetwarzania danych osobowych) dalej „UPD”:
§1 ust. 2 UPD – wnosimy o dodanie do treści niniejszego postanowienia zastrzeżenia, że przetwarzanie powierzonych danych osobowych będzie równe okresowi istnienia celu przetwarzania danych osobowych opisanego w ust. powyżej: „2. Rozpoczęcie przetwarzania danych osobowych nastąpi z dniem ……………… r. wraz z powstaniem celu przetwarzania danych osobowych z ust. powyżej i będzie realizowane przez okres obowiązywania Umowy, chyba że Administrator Danych zażąda uzupełnienia środków technicznych lub organizacyjnych stosowanych przez Podmiot przetwarzający zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 7 do Umowy – Umowa przetwarzania danych osobowych w imieniu administratora (powierzenia przetwarzania danych osobowych) dalej „UPD”:
§2 ust. 1 UPD – w odniesieniu do tego ustępu Zamawiający proszony jest o dodanie zastrzeżenia, że
Podmiot przetwarzający ponad wymienione podstawy przetwarzania wykonuje operacje na powierzonych danych także zgodnie z celem przetwarzania określonym w §1 ust. 2 Umowy;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 7 do Umowy – Umowa przetwarzania danych osobowych w imieniu administratora (powierzenia przetwarzania danych osobowych) dalej „UPD”:
§2 ust. 2 UPD – analogicznie jak w powyższej uwadze, wnosimy o dodanie jeszcze w treści komentowanego postanowienia stwierdzenia, że przetwarzanie powierzonych danych osobowych odbywa się ponadto co wskazane również zgodnie z celem przetwarzania.
DPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE
Załącznik nr 5 do SIWZ Specyfikacja techniczna
tabela poz. 15.4 - Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymagany klin schodkowy dotyczy kontroli jakości promieniowania kilowoltowego.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza. Klin schodkowy wykonany z aluminium dedykowany do kontroli jakość obrazowania za wykorzystaniem promieniowania kilowoltowego typu PRO-RTG 21 steps firmy ProProject.
PYTANIE
Załącznik nr 5 do SIWZ Specyfikacja techniczna
tabela poz. 15.7 - Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że zaakceptuje ofertę zawierającą dwa niezależne urządzenia: jedno do pomiaru temperatury i wilgotności (1 szt.) oraz drugie do pomiaru ciśnienia barometrycznego (1 szt.).
ODPOWIEDŹ
Zamawiający doprecyzowuje, że wymaga dwóch urządzeń umożliwiających jednoczasowy pomiar temperatury, wilgotności i ciśnienia barometrycznego typu Testo 622, do kontroli warunków w pomieszczeniu bunkra oraz pomieszczeniu technicznym.
PYTANIE
Załącznik nr 5 do SIWZ Specyfikacja techniczna
tabela poz. 15.7 - Zamawiający proszony jest o doprecyzowanie jakiego wymaga wzorcowania oferowanych urządzeń: wzorcowania producenta czy wzorcowania w laboratorium akredytowanym przez PCA (zgodnie z normą ISO 17025)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający doprecyzowuje, że wymagana jest kalibracja w laboratorium akredytowanym przez PCA.
PYTANIE
Załącznik nr 5 do SIWZ Specyfikacja techniczna
tabela poz. 15.9 - Zważywszy na obecny stan epidemiologiczny i związane z tym ograniczenia w podróżowaniu oraz organizowaniu szkoleń w ośrodku szkoleniowym producenta zlokalizowanym poza granicami Polski, Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że zaakceptuje ofertę zawierającą przeszkolenie 2 osób w ośrodku szkoleniowym producenta lub szkolenie zdalne typu on-line poprzez dostępne systemy do wideokonferencji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zaakceptuje taką ofertę.
W związku z udzielonymi odpowiedziami Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert
Składanie ofert do dnia 21.10.2020 do godz. 08.00
Otwarcie ofert w dniu 21.10.2020 o godz. 12.00
UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.
Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomicznych
mgr inż. Magdalena Kraszewska
Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl
« Powrót do szczegółów zamówienia