Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

USLUGI TRANSPORTU SANITARNEGO

Numer zamówienia:

350/32/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

SIWZ W PDF

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA.

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.)– procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości powyżej 209 000 EURO.

DOTYCZY PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO nr 32/2016.

Przedmiot zamówienia: USŁUGI TRANSPORTU SANITARNEGO.
I. Nazwa oraz adres zamawiającego
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15
61-866 Poznań
tel. 61/88 50 500
fax. 61/8 52 19 48
Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia
tel 61/88 50 643[644] fax 61/ 88 50 698
godziny pracy: od poniedziałku do piątku od 7.25 do 15.00
www.wco.pl mailto: zaopatrzenie@wco.pl

II. Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego – procedura, jak dla zamówienia publicznego powyżej 209.000 EURO, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.),zwanej dalej ustawą oraz przepisami aktów wykonawczych wydanych podstawie ww. ustaw.
1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych [nie dopuszcza się dzielenia pakietu]
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych,
3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej,
4. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych (oferowany przedmiot zamówienia nie gorszy niż ten określony w SIWZ), jeżeli z opisu przedmiotu zamówienia mogłoby wynikać, iż przedmiot zamówienia określony został poprzez wskazanie znaku towarowego, pochodzenia lub patentu. W ofercie należy podać swoje odpowiedniki.
5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67.ust. 1 pkt. 7 ustawy.
6. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
7. Rabaty naturalne nie będą uwzględniane.

III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest ŚWIADCZENIE USŁUG TRANSPORTU SANITARNEGO w pakietach:
Pakiet 1.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Pakiet 2.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą - transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem - transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
Pakiet 3.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Pakiet 4.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym - transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem - za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
2. Usługi winny być wykonywane:
 specjalistycznym środkiem transportu
 z zespołem specjalistycznym uprawnionym do wykonywania medycznych czynności
 z personelem posiadającym odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje zgodnie z ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym
3. Miejsce wykonania: Wielkopolskie Centrum Onkologii ul. Garbary 15 61-866 Poznań
4. Dopuszcza się składanie ofert częściowych .
5. Nie dopuszcza się dzielenia pakietu – udział biorą oferty złożone przez Wykonawców na całość pakietu.
6. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
7. Wybrani Wykonawcy - podpisujący umowę z Zamawiającym - winni być zarejestrowani i wpisani w SZOI NFZ – System Zarządzania Obiegiem Informacji.
8. Wspólny słownik zamówień (CPV): 60130000-8 Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wszystkie wymagania określone w załączniku do specyfikacji - OPIS PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA.

IV. Termin wykonania zamówienia - usługi sukcesywne w miarę potrzeb przez okres 4 lat (48 m-cy) -planowana realizacja umowy rozpocznie się od lipca 2016.

V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków;
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), spełniają warunki i wymagania określone w niniejszej Specyfikacji oraz w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.).
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
Lp. Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2 Wiedza i doświadczenie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące wiedzy i doświadczenia.
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
 Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Warunek powyższy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał minimum 3 usługi transportu sanitarnego - każda o wartości brutto minimum na kwotę wskazaną w pkt. rozdz.VI.1.2

Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych usług wraz z dokumentem potwierdzającym, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.
3 Potencjał techniczny
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
 Wykaz środków transportu których zobowiązuje się używać Wykonawca przy realizacji zamówienia w oferowanym pakiecie
 Oświadczenie o spełnieniu warunków.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
4 Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:

 Oświadczenie o spełnieniu warunków .
 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż podana w pkt. VI. 1. 3.
W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet Wykonawca może złożyć jedną polisę na wartość stanowiącą sumę wartości wymaganą we wszystkich złożonych pakietach.

 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

3. Dysponowanie zasobami innego podmiotu.
4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
5. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie musi wskazywać:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
6. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami, których będzie dysponował Wykonawca:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
8. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
10. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się.
11. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu na którego zasoby Wykonawca powoływał się Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełni je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
13. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców na podstawie przepisów art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm..).
14. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), należy przedłożyć:
Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o spełnianiu warunków
Oświadczenie o spełnianiu warunków
2 Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży Wykaz wykonanych usług/dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych usług/dostaw, w okresie ostatnich 3/trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z dokumentem potwierdzającym, że te usługi/dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - co najmniej 3 usługi transportu sanitarnego każda o wartości brutto minimum na kwotę:
Pakiet nr Wartość ( PLN)
1 47890,-
2 164260,-
3 100466,-
4 472160,-

3 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż:
Pakiet nr Wartość ( PLN)
1 79815,-
2 273770,-
3 167443,-
4 786934,-

4 Wykaz środków transportu których zobowiązuje się używać Wykonawca przy realizacji zamówienia.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), należy przedłożyć:
Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
2 Aktualny odpis lub oświadczenie
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestr lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
5 Aktualna informacja z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy
Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
6 Aktualna informacja z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy
Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
7 Aktualna informacja z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy
Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
8 Dokumenty dotyczące przynależności do grupy kapitałowej
Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
Jeżeli w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sadowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu skąpania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

3. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
A. Wymagany dokument odpowiadający pkt. części VI pkt. 3 ppkt. 1-4 i 6
Lp. Wymagany dokument odpowiadający pkt. części VI pkt. 3 ppkt. 1-4 i 6
1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
2 Dokument potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
3 Dokument potwierdzający, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
4 Dokument potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

B. Wymagany dokument odpowiadający pkt. części VI pkt. 3 ppkt. 5, 7, 8
Lp. Wymagany dokument odpowiadający pkt. części VI pkt. 3 ppkt. 5, 7, 8
5 Zaświadczenie w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
6 Zaświadczenie w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
7 Dokumenty dotyczące przynależności do grupy kapitałowej
Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów określonych w części A i B, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
b)W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
VII. Potwierdzenie pozostałych wymagań specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W celu potwierdzenia, ż oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów:
Lp. Wymagany dokument
1. Wypełniony formularz ofertowy, według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w którym Wykonawca określi całkowitą wartość przedmiotu zamówienia w PLN (netto i brutto), - będącą sumą wartości, tak brutto jak i netto – podpisany przez osoby upoważnione do podejmowania czynności prawnych, w tym do zaciągania zobowiązań skutkujących finansowo.
2. Formularz cenowy – wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej specyfikacji
3. Oświadczenie o przekazaniu części zamówienia podwykonawcom wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej specyfikacji. Stosownie do dyspozycji ustawy Prawo zamówień publicznych - Zamawiający nie określa, która część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom.
4 Pełnomocnictwo
Pełnomocnictwo do podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty tylko w przypadku, gdy oferta jest podpisania przez osobę nie figurującą w rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Brak podpisu na ofercie lub podpisanie oferty przez osobę do tego nieupoważnioną spowoduje konieczność odrzucenia oferty. W przypadku składnia oferty przez podmioty występujące wspólnie, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego jeżeli oferta nie jest podpisana przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego nie jest postępowaniem sądowym, stwierdzić należy, że złożenie dokumentu pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii przez pełnomocnika wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie podlega opłacie skarbowej.
5 Oświadczenie o przedmiocie zamówienia stanowiące załącznik do SIWZ.

Po wyborze oferty wraz z umową Wykonawca będzie zobowiązany podpisać: Protokół koordynacyjny dla wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie i na rzecz Wielkopolskiego Centrum Onkologii. [wzór w zał.]

Wskazane dokumenty mogą być doręczone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

VIII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
Godziny pracy WCO – 7.25 - 15.00.
Wszelką korespondencję należy kierować na adres Wielkopolskiego Centrum Onkologii ul. Garbary 15, 61-866 Poznań - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia.
Na podstawie art. 27 ustawy Prawo zamówień publicznych – Zamawiający ustala następujące sposoby porozumiewania się z Wykonawcami.
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
2. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. W przypadku oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanych faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. Wybrany sposób przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji nie może ograniczać konkurencji; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.).
4. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: w terminach wskazanych w art. 38 ust. 1 z uwzględnieniem art. 11.8 ustawy Pzp. 8 – pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.
5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie.
6. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza ją także na tej stronie.
7. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
Merytorycznie i formalno-prawnie - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia - Katarzyna Witkowska, Sylwia Krzywiak, Maria Wielgus, tel. 61/88 50 644, ….. 643, fax 61/ 88 50 698, mail zaopatrzenie@wco.pl

IX. Wymagania dotyczące wadium.

1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości :
Pakiet nr Wartość ( PLN)
1 800,-
2 2738,-
3 1670,-
4 7870,-

2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w:
2.1. pieniądzu;
2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
2.3. gwarancjach bankowych;
2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wykonawca, który złoży Ofertę niezabezpieczoną akceptowalną formą wadium będzie podlegał wykluczeniu, a jego oferta zostanie odrzucona.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać na konto Zamawiającego:
ING Bank Śląski 85105015201000002330047743
Na przelewie należy umieścić informację o treści : „WADIUM – Usługi transportu sanitarnego. Przetarg nieograniczony 32/2016”
W OFERCIE NALEŻY PODAĆ NR RACHUNKU BANKOWEGO, NA KTÓRY ZAMAWIAJĄCY ZWRÓCI WADIUM ZŁOŻONE W FORMIE PRZELEWU.
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Wadium w pozostałych akceptowanych formach należy składać w siedzibie Zamawiającego, w Dziale Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, Kantor Cegielskiego, pokój 028, I piętro.
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.
8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
13.1. Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
13.2. Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
13.3. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

X. Termin związania ofertą.
Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

XI. Opis sposobu przygotowywania ofert.
1. Ofertę, zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, zgodnie z art. 82 ust. 1 cytowanej ustawy.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Faks lub droga elektroniczna nie stanowią formy pisemnej, aby były skuteczne muszą być niezwłocznie potwierdzone pismem.
3. Wykonawca składa ofertę, zgodnie z wymaganiami ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu .
5. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu składania ofert.
6. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisywania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty, o których mowa w punkcie VI podpunkt 1.1 specyfikacji, upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisywania oferty oraz dokonywania innych czynności w toku postępowania o zamówienie publiczne winno być dołączone do oferty.
7. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, które wskazane są tam jako upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.
8. Wszystkie strony oferty winny być połączone – (zszyte zszywaczem lub bindownicą lub w skoroszycie) w sposób zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty. Poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być datowane i własnoręcznie podpisane przez osobę podpisującą ofertę.
9. Do oferty Wykonawca dołączy wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej specyfikacji. W przypadku gdy Wykonawca dołączy jako załącznik do oferty kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W sytuacji gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii tegoż dokumentu.
10. Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o ile wykonawca składając ofertę zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane innym wykonawcom. W takim przypadku wskazane jest, aby informacje te były przygotowane i przekazane przez Wykonawcę w formie odrębnego załącznika do oferty opatrzonego klauzulą „TAJNE”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 cytowanej ustawy.
a) Oferty należy składać w zamkniętych kopertach oznaczonych pieczątką Oferenta oznaczonych w następujący sposób:
Przetarg nieograniczony 32/2016
Usługi transportu sanitarnego dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii.
Nie otwierać przed ..........................................” /data otwarcia ofert/
Każda Oferta opatrzona zostanie numerem wpływu odnotowanym na kopercie oferty.
b) Oferty, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Poczty Polskiej, poczty kurierskiej, należy przygotować w sposób określony w pkt 2 i przesłać w zewnętrznej kopercie, na której powinna znajdować się pieczęć Wykonawcy, zaadresowanej w następujący sposób:
Wielkopolskie Centrum Onkologii
Ul. Garbary 15,
61-866 Poznań
Przetarg nieograniczony 32/2016 Usługi transportu sanitarnego
XII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1) Miejsce oraz termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w pokoju 3089 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie do 24-05-2016 r. r. do godz. 09.00
2) Miejsce oraz termin otwarcia ofert:
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24-05-2016 r. o godz. 10.00 w siedzibie Zamawiającego – Kantor, Rotunda, parter pokój nr 001.
- Otwarcie ofert jest jawne. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego pisemny wniosek Zamawiający prześle mu informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz informacje dotyczące ceny oferty.
- Oferty zostaną sprawdzone pod katem, czy zostały sporządzone zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
- Zamawiający poprawia w ofercie:
o oczywiste omyłki pisarskie,
o oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
o inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona
Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty

XIII. Opis sposobu obliczenia ceny
Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
Wykonawca winien uwzględnić w cenie oferty wszystkie przewidywane koszty realizacji zamówienia, które mają wpływ na cenę oferty.
Cena oferty winna być wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w walucie polskiej, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z obowiązującą ustawą o cenach i obliczona zgodnie z formularzem cenowym i ofertowym, stanowiącego załącznik nr 1 nr 2 do niniejszej specyfikacji z uwzględnieniem podatku VAT naliczonym zgodnie z obowiązującymi w terminie składania oferty przepisami. Obowiązkiem składającego ofertę jest wypełnić formularz cenowy dokonując obliczeń wg zasad obowiązujących w rachunkowości.
Nabycie przedmiotu zamówienia dotyczy ich wszystkich wskazań, a w konsekwencji przyjęta zostaje wycena skalkulowana w trybie art. 9 ust. 1 ustawy refundacyjnej
Przedstawiona przez Wykonawcę oferta cenowa nie może stanowić ogólnych cenników, kalkulacji, itp., stosowanych przez Wykonawcę w toku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, lecz winna zostać sporządzona wyłącznie z ukierunkowaniem na przedmiotowe postępowanie i odpowiadać wymogom Zamawiającego określonym w niniejszej SIWZ.
Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę w ofercie są ustalone na okresie trwania umowy, poza przypadkami określonymi we wzorze umowy (załącznik siwz) i nie wzrosną i nie podlegają negocjacjom.
Błąd w obliczeniu ceny spowoduje odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Za oczywistą omyłkę rachunkową zamawiający uzna w szczególności:
1) błędny wynik mnożenia ceny jednostkowej oraz ilości zamawianych sztuk,
2) błędny wynik podsumowania poszczególnych pozycji, przyjmując, że prawidłowo wyliczono cenę za poszczególne pozycje,
3) rozbieżność pomiędzy wartością ceny podaną liczbą i słownie, przy czym za prawidłową uznaje się tę wartość, która odpowiada poprawnemu arytmetycznie wyliczeniu ceny
Poprawiając omyłki rachunkowe, zamawiający uwzględni konsekwencje rachunkowe wynikające z ich poprawienia.
Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty.

XIV. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Kryteria, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z wagami (procentowym znaczeniem), oraz sposób obliczenia wartości punktowej oferty.
Kryteria: (opis kryterium/ i jego znaczenie (wag):
Cena 95 %
Ocena techniczna 5 %
--------------------------
Razem 100 %

Kryterium: cena 95%
Ocena oferty będzie obliczona wg wzoru:

Najniższa cena
A = --------------------------------------------- x waga x 100
Cena badanej oferty
A – ilość punktów przyznana w kryterium cena
Przy ocenie wysokości zaproponowanej ceny wykonania przedmiotu zamówienia najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto – oferta najkorzystniejsza (art. 2 pkt.5 w zw. z art. 91 ustawy). Oferta o najniższej cenie brutto otrzyma max 95 punktów, pozostałym ofertom przyznane zostaną punkty zgodnie z ww. wzorem.

Kryterium: ocena techniczna 5%
Ocena techniczna – rozumiany jako: rok produkcji pojazdu przeznaczonego do realizacji zadania
Punktacja:
- rocznik pojazdu 2005 – 0 pkt
- rocznik pojazdu 2006 – 0,5 pkt
- rocznik pojazdu 2007 – 1 pkt
- rocznik pojazdu 2008 – 1,5 pkt
- rocznik pojazdu 2009 – 2 pkt
- rocznik pojazdu 2010 – 2,5 pkt
- rocznik pojazdu 2011 – 3 pkt
- rocznik pojazdu 2012 – 3,5 pkt
- rocznik pojazdu 2013 – 4 pkt
- rocznik pojazdu 2014 – 4,5 pkt
- rocznik pojazdu 2015/2016 – 5 pkt

Zamawiający z przyczyn technicznych nie określa ilości wymaganych pojazdów.
Jeśli Wykonawca przedstawi roczniki kilku pojazdów – wyliczona zostanie średnia.

Ocena oferty będzie obliczona wg wzoru:
Ilość przyznanych punktów ocenianej oferty
B = ----------------------------------------------------------------------------------------------- x waga x 100
Maksymalna ilość punktów przyznana ofercie wybranej z ofert ważnych
B – ilość punktów przyznana w kryterium ocena techniczna
Przy ocenie technicznej najwyżej będzie punktowana oferta z najkorzystniejszym rocznikiem pojazdu.
Oferta otrzymać może max 5 punktów, pozostałym ofertom przyznane zostaną punkty zgodnie z ww. wzorem.
Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą sumę punktów z ww. kryteriów oraz będzie spełniała warunki zawarte w SIWZ.

XV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana ma obowiązek zawarcia umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w załącznik do specyfikacji oraz na warunkach podanych w swojej ofercie, tożsamych ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w terminie określonym przez Zamawiającego.
Zawarcie umowy pomiędzy wykonawcą a zamawiającym nastąpi po spełnieniu warunków określonych dyspozycją art. 94 Prawo zamówień publicznych.
Wyniki postępowania:
Informacja o wynikach postępowaniach o zawarciu umowy zostanie upubliczniona stosownie do dyspozycji art. 92 i 95 ustawy Prawo zamówień publicznych.

XVI. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

XVII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowy sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
1. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy będzie tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie złożonej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
3. Zmiany umowy wymagać będą zachowania formy pisemnego aneksu podpisanego przez obie Strony, pod rygorem nieważności, i dopuszczalne będą w warunkach określonych we wzorze umowy.

XVIII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcy a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu przedmiotowego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz niniejszej SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt. 5 ustawy.
3. Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 1 i 2 są odwołanie oraz skarga do sadu.

XIX. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

XX. Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramowa, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XXI. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

XXII. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim musza odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

XXIII. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną.

Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii – zaopatrzenie@wco.pl;
Zasady porozumiewania z Wykonawcami zostały określone w pkt. VII niniejszej specyfikacji.

XXIV. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy zamawiającym a wykonawca, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia walutach obcych.
 Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza specyfikacji dokonywane będą w walucie polskiej - PLN.
 Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z wykonania zamówienia publicznego w obcej walucie.

XXV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z stasowaniem aukcji elektronicznej.

XXVI. Zwrot kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu

XXVII. Pozostałe informacje.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego powyżej 209.000 EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm), stąd też w kwestiach nie uregulowanych zapisami przedmiotowej specyfikacji bezpośrednie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych obowiązujących przepisów prawa.


Poznań, dnia …………………..

Zatwierdzam treść niniejszej specyfikacji:


_____________________________________
DYREKTOR
























Załącznik nr 1 do specyfikacji

...............................................................
(Pieczęć wykonawcy)
FORMULARZ OFERTOWY

1. Dane wykonawcy:
Pełna nazwa oferenta, adres, telefon, fax ...............................................................................................................................
adres ul...........................................................................................................................
miejscowość, kod…………………………………województwo…………………….
NIP................................................ REGON.........................................
telefon.............................................fax...............................................................
mailto:................................................

Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania .......................................
tel. ........................mailto: ………………..............................
Przedmiot oferty: Usługi transportu sanitarnego.
My niżej podpisani
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działając w imieniu i na rzecz
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Składamy ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym w SIWZ
/poniżej należy wypełnić pakiety, które Wykonawca oferuje/

Pakiet 1.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą.
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

Pakiet 2.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą.
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

Pakiet 3.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym.
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem.
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

Pakiet 4.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym.
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem.
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

1. Termin realizacji zamówienia oferujemy - sukcesywnie przez okres 4/czterech lat, (48 m-cy)
2. Oferujemy realizację zamówienia pojazdami posiadającymi rok produkcji ……………
3. Dostępność usług - sposób zgłaszania usług transportowych:
• Telefonicznie
i /lub [wymienić poniżej]
• ................................................
• ................................................
3. Środki łączności w miejscu Wykonawcy ( Dyspozytornia):
Telefon stacjonarny - numer(y) abonenta.......................................................................
Telefon komórkowy - numer(y) abonenta......................................................................
4. Oświadczamy ze zapoznaliśmy się ze szczegółowymi warunkami przetargu, ustalonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uznajemy się za związanych określonymi w niej postanowienia i zasadami postępowania.
5. Szczegółowy wykaz cen jednostkowych i sposób wyliczenia łącznej ceny ofertowej stanowi załącznik do oferty.
6. Wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ.
Dla wykazania wiarygodności ekonomicznej i technicznej naszej firmy oraz doświadczenia i praktyki w zakresie stanowiącym przedmiot niniejszego przetargu, przedkładamy oświadczenia i dokumenty wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Potwierdzenie spełnienia wymogów dotyczących przedmiotu zamówienia.
Zapewniamy, że oferowany przez nas przedmiot zamówienia, posiada odpowiednią jakość i właściwości użytkowe dopuszczające do stosowania w placówkach ochrony zdrowia.
7. W przypadku braku wykonania usługi zobowiązujemy się do pokrycia różnicy w cenie u innego Wykonawcy w ramach usługi interwencyjnej.
8. Warunki płatności. Termin zapłaty - przelew w ciągu 30 dni licząc od dnia otrzymania faktury przez zamawiającego. Płatności 1 raz w miesiącu, po upływie okresu miesiąca kalendarzowego.
9. Utrzymanie stałości cen. Zobowiązujemy się utrzymać stałość cen przez okres 48 miesięcy.
10. Oświadczamy, iż w niniejszym postepowaniu zostało złożone wadium w kwocie :
Pakiet nr Wartość ( PLN)
1 ……………………..
2 ……………………..
3 ……………………..
4 ……………………..
w formie _______________________ [np. przelew lub gwarancja – właściwą formę wpisać].
11. Jednocześnie oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej żadnych uwag.
12. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia pisemnej umowy, której treść zawiera SIWZ, w terminie i miejscu wyznaczonym przez zamawiającego.
13. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz innych wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia do oferty załączamy:
a) ………………………………………………………………………………………………
b) ………………………………………………………………………………………………
c) ……………………………………………………………………………………………… itd.
14. ZASTRZEŻENIA WYKONAWCY - Wykonawca zastrzega [jeżeli dotyczy], iż wymienione niżej dokumenty składające się na ofertę - są tajne - nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji: [zaznaczyć jako tajne]
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ….................... stron.

…………………, dn. …… …………………………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych
do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy
Załącznik nr 2 do specyfikacji
................................................................
(Pieczęć Wykonawcy/Wykonawców) Formularz cenowy:
Pakiet 1
Zadanie / Rodzaj usługi Teren miasta Poznania
cena ryczałtu za kurs
cena netto cena brutto
Zadanie 1 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą.
Zadanie 2 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
……………………

……………………
……………………

……………………
Razem

………………dnia…………………
................................................................
Pieczątka i podpis osoby upoważnionej
Pakiet 2
Zadanie / Rodzaj usługi Teren poza miastem Poznań
cena za 1 km
cena netto cena brutto
Zadanie 1 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą.
Zadanie 2 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
……………………

……………………
……………………

……………………
Razem


………………dnia…………………
................................................................
Pieczątka i podpis osoby upoważnionej

Pakiet 3
Zadanie / Rodzaj usługi Teren miasta Poznania
cena ryczałtu za kurs
cena netto cena brutto
Zadanie 1 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą , sanitariuszem, ratownikiem medycznym
Zadanie 2 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą , sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem.
……………………

……………………
……………………

……………………
Razem

………………dnia…………………
................................................................
Pieczątka i podpis osoby upoważnionej

Pakiet 4
Zadanie / Rodzaj usługi Teren poza miastem Poznań
cena za 1 km
cena netto cena brutto
Zadanie 1 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą , sanitariuszem, ratownikiem medycznym
Zadanie 2 – usługi transportowe karetką pogotowia z kierowcą , sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem.
……………………

……………………
……………………

……………………
Razem


………………dnia…………………
................................................................
Pieczątka i podpis osoby upoważnionej




Załącznik nr 3 do specyfikacji

pieczęć wykonawcy )




OŚWIADCZENIE

Składając ofertę w trybie przetargu nieograniczonego
na:_______________________________________________________________________

oświadczamy, że brak jest podstaw do wykluczenia nas na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.).



dnia
czytelny podpis lub pieczęć imienna osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy





















Załącznik nr 4 do specyfikacji

(pieczęć wykonawcy )

OŚWIADCZENIE o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na:
……………………………………………………………………………………………………..

Składam/my w imieniu firmy:


………………………………………………………………………………………………………

oświadczenie, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 w związku z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. że:
1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
2. posiadamy wiedzę i doświadczenie,
3. dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4. spełniamy warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej

..........................,dn....................
……………………………………………………
Podpisy osoby/osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy









Załącznik nr 5 do specyfikacji

--------------------------------------------
(pieczęć oferenta)

OŚWIADCZENIE



Oświadczam, iż wykonanie przedmiotowego zamówienia powierzę /nie powierzę* podwykonawcom.

* Niewłaściwe skreślić.

W przypadku powierzenia zamówienia podwykonawcom proszę o podanie nazwy podwykonawcy, adresu i zakresu prac jakie obejmuje podwykonawstwo wraz z ich procentowym udziałem w całości realizowanego zamówienia.

Wykaz podwykonawców wraz z wymaganymi informacjami.
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................., dn..............................


………………………………………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy










Załącznik nr 6 do specyfikacji

U M O W A 32/2016
zawarta w Poznaniu na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tj. j. Dziennik Ustaw z 2013 r. poz. 907 z póż. zm.) w dniu …………………….. pomiędzy:

Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
1. inż. Małgorzatę Kołodziej–Sarnę – Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno–eksploatacyjnych
2. dr Mirellę Śmigielską – Głównego Księgowego,
zwanym dalej „Zamawiającym”
a firmą:
________________________
z siedzibą ________________________
________________________
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________ prowadzącą działalność gospodarczą jako: _______________________________________ lub wpisaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
posiadającą numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
reprezentowaną przez:
1. ..................................................................................................
2. ..................................................................................................
zwaną dalej „Wykonawcą”,
na podstawie przetargu nieograniczonego, o następującej treści:

§ 1
1. Przedmiotem umowy jest świadczenie USŁUG TRANSPORTU SANITARNEGO w zakresie pakietu nr……. Karetkami pogotowia zwanymi w niniejszej umowie „pojazdami”, na rzecz Zamawiającego, zgodnie z treścią oferty Wykonawcy, stanowiącej załącznik do niniejszej umowy.
2. Wykonawca oświadcza, że:
a. Zobowiązuje się do wykonania niniejszej umowy z należytą starannością, a w szczególności pełną dyspozycyjnością, oraz do podstawiania karetek sprawnych technicznie, czystych na zewnątrz i wewnątrz,
b. posiada odpowiednie umiejętności, kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje środkami transportu niezbędnymi do profesjonalnego świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny,
c. posiada wszelkie niezbędne zezwolenia i zgody wymagane przepisami prawa do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy,
d. posiadany przez niego sprzęt, w szczególności zaś środki transportu wykorzystywany do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy spełnia wszelkie wymogi przewidziane przepisami prawa,
e. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej,
f. wszystkie środki transportu wykorzystywane przez wykonawcę przy świadczeniu na rzecz Zamawiającego usług będących przedmiotem niniejszej umowy są objęte obowiązkowym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej,
g. zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
3. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające spełnianie wymogów, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania przedmiotowego żądania.
§ 2
1. Wykonawca zobowiązuje się niniejszym do świadczenia na rzecz Zamawiającego usług polegających na [w zależności od wybranego pakietu] podstawieniu na wezwanie Zamawiającego:
i. karetki pogotowia z kierowcą, 7 dni w tygodniu, na każdorazowe wezwanie Zamawiającego, w czasie max. 4 godzin od wezwania,
ii. karetki pogotowia z kierowcą i sanitariuszem, 7 dni w tygodniu, na każdorazowe wezwanie Zamawiającego, w czasie max. 4 godzi od wezwania,
iii. karetki pogotowia z kierowcą, sanitariuszem i ratownikiem medycznym, 7 dni w tygodniu, na każdorazowe wezwanie Zamawiającego, w czasie max. 4 godzin od wezwania,
iv. Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem
Uwaga! Poniższe podpunkty i, ii dotyczą pakietu pierwszego, natomiast podpunkty iii, iv dotyczą pakietu drugiego. W przypadku podpisania oddzielnych umów na pakiet pierwszy i drugi, należy zostawić odpowiednio podpunkty i,ii bądź iii,iv.
i przewozie:
i. Karetką pogotowia wyników dla laboratorium, krwi i preparatów krwiopochodnych,
ii. Karetką pogotowia pacjentów ze szpitala do szpitala oraz ze szpitala do miejsca zamieszkania pacjenta,
iii. Karetką pogotowia pacjentów ze szpitala do szpitala i ze szpitala do miejsca zamieszkania pacjenta,
iv. Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem.
2. Wykonawca zobowiązuje się do wyposażenia karetki, o której mowa:
w ust. 1 i) w syrenę- sygnał dźwiękowy i telefon komórkowy,
w ust. 1 ii) w nosze wielofunkcyjne, butle tlenowe, pasy do noszy, prześcieradła, sygnał dźwiękowy (syrena), telefon komórkowy,
w ust. 1 iii) w nosze wielofunkcyjne, butle tlenowe, pasy do noszy, prześcieradło, sygnał dźwiękowy (syrena), telefon komórkowy,
w ust. 1 iv) w nosze wielofunkcyjne, butle tlenowe, pasy do noszy, prześcieradło, sygnał dźwiękowy (syrena), telefon komórkowy, defibrylator, respirator, ssak, pulsolsymetr.
3. Zamawiający może zgłosić dodatkowe zapotrzebowanie na pojazd inny niż określony w ustępie 1 niniejszego paragrafu.

§ 3
1. Z tytułu świadczenia usług, o których mowa w paragrafie 2 ust. 1 niniejszej umowy Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia za wykonane usługi w cenach jednostkowych:
/wypełnić należy wybrany pakiet/
Pakiet 1.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą.
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

Pakiet 2.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą.
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

Pakiet 3.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym.
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem.
za transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

Pakiet 4.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym.
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem.
za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
cena netto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
cena brutto........................................zł. słownie zł.: ...........................................
podatek VAT w wysokości .........%

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w niniejszym paragrafie obejmuje jednokrotny przewóz pacjentów, jednym samochodem.
3. Wartość wynagrodzenia należnego Wykonawcy będzie obliczana na podstawie ilości faktycznie zrealizowanych usług zgodnie ze składanymi przez Zamawiającymi zamówieniami i wysokościami cen jednostkowych wynikających z oferty Wykonawcy.
4. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany ceny umowy wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Przedmioty umowy, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Przedmiotów umowy, wprowadzonych rozporządzeniem właściwego Ministra. Korekta cen w przypadku obniżenia cen urzędowych nie ma zastosowania, jeśli w ramach Umowy usługa jest po cenie niższej
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Przedmioty umowy importowane,
d) w przypadku wystąpienia przesłanki określonej przepisami art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawcy przysługuje uprawnienie wystąpienia do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego.
Wraz z wnioskiem, o którym mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić jego uzasadnienie dokumentujące wpływ zaistniałych zmian na koszty wykonania zamówienia.
5. Zmiany wartości (cen) Przedmiotów umowy wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 4 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości i nie wymaga podpisania aneksu. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 4 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 4 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Zmiana cen w przypadku obniżenia cen urzędowych ( ust. 4 lit. b) nie ma zastosowania, jeśli w ramach Umowy towar oferowany jest po cenie niższej.
6. Wynagrodzenie, o którym mowa w niniejszym paragrafie płatne będzie 1/jeden raz w miesiącu, na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT obejmującej wynagrodzenie usługi świadczone w okresie od 1/pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca, w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
7. Maksymalna wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług [w zakresie wybranego pakietu wynosi :
Dla pakietu 1 wynosi 80.000,- brutto (słownie: osiemdziesiąt tysięcy zł. 00/100)
Dla pakietu 2 wynosi 274.000,- brutto (słownie: dwieście siedemdziesiąt cztery tysiące zł. 00/100)
Dla pakietu 3 wynosi 167.000,- brutto (słownie: sto sześćdziesiąt siedem tysięcy zł. 00/100)
Dla pakietu 4 wynosi 787.000,- brutto (słownie: siedemset osiemdziesiąt siedem tysięcy zł 00/100)
8. Strony zgodnie postanawiają, że wszelkie koszty związane ze świadczeniem przez Wykonawcę usług będących przedmiotem niniejszej umowy, w szczególności koszty korzystania ze środków transportu używanych przez Wykonawcę do świadczenia tych usług, w tym koszty paliwa, innych materiałów eksploatacyjnych, napraw i konserwacji obciążają wyłącznie Wykonawcę.
9. Za datę zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

§ 4
1. Podstawę do obliczenia wynagrodzenia za zadania Wykonawca fakturować będzie na podstawie pisemnych zleceń na transport pacjenta wystawionych przez dany Oddział Szpitalny Zamawiającego, potwierdzonych podpisem i pieczątką imienną przez upoważnionego pracownika Zamawiającego (Ordynatora lub lekarza do tego upoważnionego).
2. Wykonawca załączał będzie do faktury specyfikację, która będzie zawierała: nr zlecenia, datę zlecenia, godzinę zlecenia, oddział zlecający, osobę zlecającą, nazwisko pacjenta, trasę przejazdu, ilość przejechanych kilometrów (nie dotyczy pojazdów ryczałtowych), cenę usługi.
3. Wykonawca usługi jest zobowiązany do zaopatrzenia kierowcy w kartę drogową.
4. W razie awarii pojazdu Wykonawcy lub planowanej i nieplanowanej nieobecności kierowcy oraz innych nieprzewidzianych okoliczności Wykonawca podstawi na własny koszt pojazd zastępczy.

§ 5
1. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek przedstawić do kontroli dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia.
2. Osobą odpowiedzialną za realizację umowy ze strony Wykonawcy jest:_________________ .
3. Osobą odpowiedzialną za realizację umowy ze strony Zamawiającego jest: _______________
4. Środki łączności w siedzibie Wykonawcy są następujące:
a. telefon stacjonarny numer: _______________,
b. telefon komórkowy numer: _______________.

§ 6
1. Zamawiającemu nie wolno wykorzystywać pojazdów niezgodnie z postanowieniami niniejszej umowy.
2. Kierowca ma obowiązek wykonywania czynności związanych ze świadczeniem usług będących przedmiotem niniejszej umowy, w szczególności przenoszenia krwi, preparatów krwiopochodnych, wyników oraz towarów w sposób niepowodujący zanieczyszczenia pojazdu i jego wykluczenia z eksploatacji oraz przy zachowaniu obowiązujących zasad BHP.

§ 7
W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.

§ 8
1. Wykonawca zastrzega sobie prawo wstrzymania wykonania usługi w przypadku nie uregulowania należności w terminie podanym w § 3 niniejszej umowy.
2. W przypadku nienależytego lub nieterminowego wykonywania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest zapłacić na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1.000 PLN (jeden tysiąc zł. 00/100) za każde nienależyte lub nieterminowe wykonywanie przedmiotu umowy.
3. Jeżeli rzeczywista szkoda przekroczy wysokość kary umownej strony mogą dochodzić odszkodowania przekraczającego karę umowną.
§ 9
1. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody będące następstwem jego działalności związane z wykonywaniem umowy.
2. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, wyłączającą odpowiedzialność zamawiającego od w/w szkód.

§ 10
1. Niniejsza umowa zawarta jest na czas 48 miesięcy - określony od dnia _________________ do _______________________ lub do osiągniecia maksymalnej kwoty wynagrodzenia określonego w § 3 ust 7.
2. Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenie niniejszej umowy z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
3. Zleceniobiorca oświadcza gotowość poddania się kontroli Funduszu na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie wynikającym z zawartej umowy.

§ 11
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego oraz przepisów Ustawy o działalności leczniczej oraz Ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

§ 12
Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności.

§ 13
Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczące jej interpretacji lub wykonania strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego ze względu na miejsce siedziby Zamawiającego.

§ 14
Umowę sporządzono w 2/dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po 1/jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.



ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA:


_______________________ ____________________








































Załącznik nr 7 do specyfikacji
.................................................
Pieczęć adresowa wykonawcy


OŚWIADCZENIE
Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: _____________________________________________
składam:


Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.* ( na dzień składania ofert).
Nazwa podmiotu:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________dnia _________________

____________________________________
Podpis(-y) osoby(osób) wskazanej(-ych) w dokumencie uprawniającym do występowania
w obrocie prawnym lub posiadającej(-ych) pełnomocnictwo(-a).
(Zalecany czytelny podpis(-y) lub podpis(-y) i pieczątka(-i) z imieniem i nazwiskiem).


Informuję, o tym, że nie należę/nie należałem do żadnej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r. Nr 50, poz. 331, ze zm.)*, na dzień składania ofert.
________________dnia _________________
____________________________________
Podpis(-y) osoby(osób) wskazanej(-ych) w dokumencie uprawniającym do występowania
w obrocie prawnym lub posiadającej(-ych) pełnomocnictwo(-a).
(Zalecany czytelny podpis(-y) lub podpis(-y) i pieczątka(-i) z imieniem i nazwiskiem).

* niepotrzebne skreślić lub usunąć











Załącznik nr 8 do specyfikacji
.................................................
Pieczęć adresowa wykonawcy



Oświadczamy, że:

1. Zapewnimy niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia środki transportu sanitarnego, które spełniają wszystkie wymagania do przewożenia osób, umożliwiające przewóz osób a w szczególności spełniające warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku W sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia [Dz. U. z 2003 r. Nr 32 poz. 262 z późn zm],
2. Dysponujemy (lub będziemy dysponować na etapie realizacji umowy) potencjałem kadrowym, który będzie realizował przedmiot zamówienia i posiadającym uprawnienia oraz umiejętności szczególnie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej,
3. Spełniamy wszystkie wymagania techniczne dotyczące przedmiotu zamówienia.

W przypadku wybrania naszej oferty, jako najkorzystniejszej na etapie zawarcia umowy oraz na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązujemy się przekazać kserokopie ww. dokumentów.

Ww. dokumenty posiadają termin ważności na dzień składania i otwarcia ofert.




..........................., dn..............................


………………………………………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy













Załącznik nr 9 do specyfikacji

OPIS PRZEDMIOTU ZAMóWIENIA – WYMAGANIA TECHNICZNE.
Usługi winny być wykonywane:
 specjalistycznym środkiem transportu
 z zespołem specjalistycznym uprawnionym do wykonywania medycznych czynności
 z personelem posiadającym odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje zgodnie z ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym
Miejsce wykonania: Wielkopolskie Centrum Onkologii ul. Garbary 15 61-866 Poznań

Pakiet 1.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Usługi transportowe karetką pogotowia - pojazd z kierowcą, m.in. przewóz wyników dla laboratorium, transport krwi i preparatów krwiopochodnych, probówek itp

Pakiet 2.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą - transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem - transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
Usługi transportowe karetką pogotowia – pojazd z kierowcą i sanitariuszem, m.in. przewóz pacjentów ze szpitala do szpitala i ze szpitala do miejsca zamieszkania pacjenta

Pakiet 3
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem - transport na terenie m. Poznania – cena ryczałtu za kurs,
Usługi transportowe karetką pogotowia – pojazd z kierowcą, sanitariuszem i ratownikiem medycznym m.in. przewóz pacjentów ze szpitala, do szpitala i ze szpitala do miejsca zamieszkania pacjenta

Pakiet 4.
Zadanie 1 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym - transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
Zadanie 2 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem - za transport poza terenem m. Poznania - cena za 1 km
Usługi transportowe karetką pogotowia – pojazd z kierowcą, sanitariuszem, ratownikiem medycznym i lekarzem m.in. przewóz pacjentów pomiędzy placówkami służby zdrowia ewent. do miejsca zamieszkania pacjenta.







Pakiet nr Typ pojazdu Usługi Wymagane minimalne i bezwarunkowe wyposażenie medyczne i poza medyczne pojazdów
1 Karetka pogotowia z kierowcą 7 dni w tygodniu
teren miasta poznania i poza miastem
na wezwanie w przeciągu 1-4 godz.
termin transportu uzgodniony każdorazowo z zamawiającym Karetka pogotowia z kierowcą
- telefon komórkowy
- lodówka przenośna - turystyczna,
- syrena – sygnał dźwiękowy

2 Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
7 dni w tygodniu
teren miasta poznania i poza miastem
na wezwanie w przeciągu 1-4 godz.
termin transportu uzgodniony każdorazowo z zamawiającym Karetka pogotowia z kierowcą i sanitariuszem
- nosze wielofunkcyjne,
- butle tlenowe,
- pasy do noszy,
- prześcieradło,
- koc,
- sygnał dźwiękowy (syrena),
- telefon komórkowy

3 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem i ratownikiem medycznym 7 dni w tygodniu
teren miasta poznania i poza miastem
na wezwanie w przeciągu 1-4 godz.
termin transportu uzgodniony każdorazowo z zamawiającym Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem i ratownikiem medycznym
- nosze wielofunkcyjne,
- butle tlenowe,
- pasy do noszy,
- prześcieradło,
- koc,
- sygnał dźwiękowy (syrena),
- telefon komórkowy

4 Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem i ratownikiem medycznym i lekarzem 7 dni w tygodniu
teren miasta poznania i poza miastem
na wezwanie w przeciągu 1-4 godz.
termin transportu uzgodniony każdorazowo z zamawiającym
lub
natychmiast na wezwanie - RATUNEK ŻYCIA – CITO ! Karetka pogotowia z kierowcą, sanitariuszem i ratownikiem medycznym i lekarzem
- nosze wielofunkcyjne,
- butle tlenowe,
- pasy do noszy,
- prześcieradło,
- koc,
- sygnał dźwiękowy (syrena),
- telefon komórkowy,
- defibrylator,
- respirator,
- ssak mechaniczny,
- pulsoksymetr,


Wykonawca w ramach swoich usług zapewni środki łączności. Zamawiający dopuszcza różne nowoczesne rozwiązania łączności - niezbędne do komunikacji z Zamawiającym zlecającym przewóz karetkami Wykonawcy.



Wymagania stawiane Wykonawcy:
1. Pełna dyspozycyjność - obowiązek podstawienia pojazdu na żądanie Zamawiającego – w przypadku przewozu krwi lub wyników termin: „odwrotny”, w przypadku przewozu pacjenta zlecenie przekazywane jest w dzień poprzedzający transport (z wyjątkiem przewozów „na cito” – których nie można było wcześniej przewidzieć).
2. W razie awarii pojazdu, planowanej i nie planowanej nieobecności kierowcy oraz innych nieprzewidzianych okoliczności odwrotne podstawienie pojazdu zastępczego, dojazd na koszt Wykonawcy.
3. Podstawiany przez Wykonawcę pojazd musi być sprawny technicznie, czysty na zewnątrz i wewnątrz i posiadać pełne wymagane wyposażenie.
4. Wykonywanie przez kierowcę czynności związanych ze świadczeniem usług transportu sanitarnego zleconych przez Zamawiającego (w tym m.in. przewóz krwi, preparatów krwiopochodnych, wyników itp.).
5. Posiadanie przez kierowcę aktualnego zaświadczenia o ukończeniu kursu /szkolenia/ z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
6. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych oraz wszystkich innych przepisów dotyczących ochrony danych medycznych.
7. W chwili zawarcia umowy Wykonawca musi przedstawić oświadczenie o wpisie - zarejestrowaniu w SZOI NFZ – System Zarządzania Obiegiem Informacji























załącznik nr 10 do specyfikacji

WIELKOPOLSKIE CENTRUM ONKOLOGII
Protokół koordynacyjny dla wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie i na rzecz Wielkopolskiego Centrum Onkologii. Edycja
1


W związku z wdrożonym w Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej – Curie w Poznaniu (nazywanym dalej WCO) Systemem Zarządzania Środowiskowego i Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zobowiązuje się wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie należącym do WCO do stosowania poniższych zasad:
1. Przed przystąpieniem do realizacji zadania wykonawca wyznacza osobę odpowiedzialną za przestrzeganie zobowiązań zawartych w niniejszym dokumencie.
2. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania wymagań funkcjonującego w WCO Systemu Zarządzania Środowiskowego, a w szczególności do:
a. Przestrzegania przez podległe osoby ogólnych przepisów oraz zasad BHP i Ppoż.,
b. Organizacji stanowisk roboczych – zgodnie z w.w. przepisami,
c. Zapoznania się ze szczegółowymi instrukcjami wewnętrznymi BHP i Ppoż. oraz wysłuchanie niezbędnych wyjaśnień osoby nadzorującej,
d. Przeprowadzenie uzupełniającego instruktażu stanowiskowego uwzględniającego wymogi instrukcji BHP i Ppoż.,
e. Zobowiązanie osób bezpośrednio nadzorujących wykonawstwo do stosowania się do szczegółowych uwag i zaleceń otrzymywanych od osoby zlecającej wykonanie prac oraz od służby BHP,
f. Właściwej gospodarki odpadami:
- Prowadzenie segregacji odpadów w miejscu ich powstawania,
- Gromadzenie wytworzonych odpadów w wyznaczonych, oznakowanych
i zabezpieczonych miejscach,
- usuwanie odpadów z terenów należących do WCO we własnym zakresie,
- uzgodnienie sposobu i miejsca tymczasowego gromadzenia i postępowania z odpadami niebezpiecznymi z Inspektorem ds. BHP WCO,
g. Oznakowanie i zabezpieczenie terenu przed skażeniem substancjami niebezpiecznymi,
h. Oznakowanie i zabezpieczenie terenu prowadzonych prac remontowo-budowlanych,
i. Zabezpieczenia terenu zakładu przed niepożądanymi emisjami pyłów i gazów technicznych,
j. Realizacji zadania w sposób najmniej uciążliwy dla środowiska w tym racjonalnego korzystania z wody, energii elektrycznej i innych surowców,
k. Stosowania przy realizacji zadań sprzętu sprawnego technicznie, m.in.:
- bez wycieków oleju,
- spełniającego wymogi BHP i prawa o ruchu drogowym,
l. W przypadku zaistniałej awarii natychmiast powiadomić Inspektora ds. BHP / Z-cę Dyrektora ds. Ekonomiczno-Eksploatacyjnych, w celu podjęcia wspólnych działań naprawczych – jeżeli nastąpi niekontrolowany wyciek oleju należy zastosować skuteczny sorbent, zebrać warstwę skażoną i przetransportować do utylizacji,
m. Utrzymania porządku w obszarze swojej działalności,
n. Uporządkowania terenu po zakończeniu przedsięwzięcia,
3. Wykonawca odpowiada za negatywne wpływy na środowisko naturalne wynikające z postępowania niezgodnego z w.w. zasadami.
4. Wykonawca odpowiada w całości za prewencję BHP i Ppoż., postępowania powypadkowe dotyczące swoich pracowników.
5. Wykonawca zewnętrzny zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania również służb BHP WCO o zaistniałym wypadku / pożarze z udziałem swoich pracowników.
6. Osoby, które przebywają na terenie należącym do WCO przez określony krótki czas wymagany dla wykonania prac, jak np.: kierowcy taboru samochodowego, zobowiązani są do przestrzegania wszelkich znaków i opisów zakazu i nakazu. Osoby te nie mogą przebywać w rejonach innych niż wyznaczone dla np. załadunku lub rozładunku.
7. WCO zastrzega sobie prawo kontroli realizacji powyższych zobowiązań przez swoich przedstawicieli.
8. Wykonawcy prac zobowiązują się do natychmiastowego usunięcia z terenu WCO osób, wskazanych przez przedstawicieli WCO, które nie stosują się do w/w zasad oraz ogólnych i szczegółowych (obowiązujących w WCO) zasad BHP i Ppoż.
Oświadczam, że przyjmuję zasady ustalone w niniejszym protokole
WYKONAWCA ……………………………..

……………………………..

…………………………….. ZLECAJĄCY Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej – Curie w Poznaniu
Przedstawiciel Wykonawcy: …………………………….. Przedstawiciel Zlecającego: ……………………………..
Data: …………………………….. Data: ……………………………..
Podpis:


…………………………….. Podpis:

« Powrót do szczegółów zamówienia