Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych.

Numer zamówienia:

350/67/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań dn. 25.08.2016r

350/67/2016/ 1244


Wg rozdzielnika



dotyczy przetargu nieograniczonego nr 67/2016 na zakup i dostawę urządzeń medycznych.



Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, odpowiada niniejszym na pytania złożone w niniejszym postępowaniu:

Pytanie 1
Do punktu 4: Czy Zamawiający dopuści kardiomonitor, który nie jest kompatybilny z posiadanymi przez szpital monitorami serii Infinity ? Pozytywna odpowiedź na to pytanie umożliwia złożenie konkurencyjnej oferty.
Odp. NIE. Zamawiający posiada dużą ilość monitorów systemu infinity. Kompatybilność pozwala np. na podłączenie posiadanych zaawansowanych modułów typu: PICCO, CO2 itp. oraz wymianę modułów między oddziałami.

Pytanie 2
Do punktu 6: Czy Zamawiający dopuści kardiomonitor, który nie umożliwia przenoszenia danych pacjenta z monitora do monitora ?
Odp. NIE. Przenoszenia danych pacjenta z monitora do monitora jest przydatną funkcją w praktyce klinicznej oferowana przez wielu producentów.

Pytanie 3
Do punktu 8: Czy Zamawiający dopuści kardiomonitor bez specjalnej stacji dokującej ?
ODP. NIE. Stacje dokujące umożliwiają szybkie odłączenie monitora np .w wypadku pilnego transportu i jego szybkie bezpieczne zamontowanie na stanowisku.

Pytanie 4
Do punktu 13: Czy Zamawiający dopuści kardiomonitor umożliwiający wyświetlanie 6 krzywych jednocześnie (bez możliwości rozbudowy do wyświetlania 8 krzywych) ?
ODP. TAK

Pytanie 5
Do punktu 15: Czy Zamawiający dopuści monitorowanie 3 odprowadzeń jednocześnie z 7 możliwych do wyboru, przy użyciu kabla 5 żyłowego ?
ODP. TAK

Pytanie 6
Do punktu 19: Czy Zamawiający dopuści przewód do podłączenia 3 elektrod z równolegle umieszczonymi elektrodami ? Jest to rozwiązanie częściej stosowane.
ODP.TAK

Pytanie 7
Do punktu 23: Czy Zamawiający dopuści kardiomonitor z pomiarem saturacji w technologii równoważnej GE Healthcare TruSignal?
ODP. NIE. Zamawiający stosuje w posiadanych monitorach system Oximax, co umożliwia np. wymienność czujników. System Oximax oferuje wielu producentów.

Pytanie 8
Do punktu 29: Czy Zamawiający dopuści kardiomonitor z dokładnością pomiaru temperatury ± 0,3 w zakresie 10-24,9°C oraz ± 0,3 w zakresie 25-45 °C?
ODP.TAK.

Pytanie 9
Do punktu 30: Czy Zamawiający dopuści inwazyjne pomiar ciśnienia w monitorze, bez możliwości podłączenia akcesoriów systemu Infinity ?
ODP. NIE. Zamawiający posiada dużą ilość monitorów systemu Infinity z akcesoriami do pomiaru inwazyjnego ciśnienia co umożliwi ich stosowanie w razie potrzeby także w monitorach będących przedmiotem postępowania.


Pytanie 10

SEKCJA WARUNKI GWARANCJI I SERWISU pakiet 1 – kardiomonitor – 9 sztuk.
Załącznik do nr 7 do siwz
SEKCJA WARUNKI GWARANCJI I SERWISU

Do punktu 3 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu reakcji serwisowej do okresu 24 godzin? Okres 8 godzin jest rażąco krótki i w przypadku wystąpienia awarii w godzinach wieczornych wymagałby reakcji serwisu w próżnych godzinach nocnych. Standardem rynkowym jest wymóg czasu reakcji serwisu do 24 godzin.
Odp. Tak Zamawijacy wyraża zgodę na wydłużenie czasu reakcji do 24 godz.

Pytanie 11

SEKCJA WARUNKI GWARANCJI I SERWISU pakiet 1 – kardiomonitor – 9 sztuk.
Załącznik do nr 7 do siwz
SEKCJA WARUNKI GWARANCJI I SERWISU

Do punktu 6 - Praktyka rynkowa dowodzi, że czasami dla wykonania naprawy konieczny jest import części zamiennych spoza UE i dokonania ich odprawy celnej, co zazwyczaj wydłuża czas importu od 2 do 4 dni roboczych. Przy założeniu, że wykonanie diagnostyki nastąpi w ciągu 1 dnia roboczego w takich przypadkach niemożliwe jest ukończenie naprawy w czasie 3 dni roboczych. W związku z powyższym czy Zamawiający dopuści (w okresie gwarancji): Czas naprawy bez konieczności wymiany części do 3 dni roboczych, czas naprawy do 10 dni roboczych w przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych spoza Polski?
Odp. Nie . Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany. Zamawiający określił warunki w podanych wyżej punktach, które uwzględniają naprawę bez wymiany części z zagranicy do 4 dni oraz Czas usunięcia awarii w razie konieczności sprowadzenia części niezbędnych do dokowania naprawy spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych od chwili powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia.

Pytanie 12 pak. 5
Dot. projektu umowy par. 3 ust. 16 pkt. a)
Prosimy o wykreślenie słowa „i rękojmi” gdyż w ust. 18 strony ustalają, że okres rękojmi wynosi 12 miesięcy (więc nie jest równy okresowi gwarancji wymaganej na min. 24 miesiące)
Odp. Zamawiający modyfikuje zapis w §3 ust. 16 a poprzez zmianę treści tego zapisu na poniższy:
18. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 24 miesięcy od chwili wydania Urządzenia Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.

Pytanie 13 pak. 5
Dot. pakietu 5 projektu umowy par. 3 ust. 16 pkt. f) oraz warunki serwisu i gwarancji lp.8
Czy Zamawiający dopuści dostawę sprzętu zastępczego w przypadku naprawy przedłużającej się więcej niż 5 dni roboczych?
W przypadku endoskopów nie jest możliwa diagnostyka i naprawa urządzenia w miejscu użytkowania i wymaga ona transportu do serwisu autoryzowanego, dużą część czasu pochłania logistyka i transport wydłużenie tego czasu o jeden dzień roboczy jest konieczne aby wypełnić postanowienie umowy.
Odp. Nie, zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.
W przypadku endoskopów przekazywanych kurierem do naprawy do serwisu czas liczy się od momentu dostawy urządzenia do serwisu.
W związku z tym, jeżeli naprawa nie jest możliwa w terminie 4 dni od daty dostarczenia urządzenia, wykonawca dostarczy wideoendoskop zamienny o nie gorszych parametrach jak oferowany.

Pytanie 14 pak. 5
Dot. projektu umowy par. 3 ust. 16 pkt. g)
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku dostarczenie sprzętu zastępczego kary nie będą naliczane, poprzez dodanie zadania „W przypadku dostarczenia sprzętu zastępczego kara nie będzie naliczana”.
Interes Zamawiającego i pacjentów jest w tym przypadku chroniony, utrzymana jest ciągłość pracy pracowni i nie ma narażenia na żadne konsekwencje finansowe. Przedłużające się naprawy nie są w interesie sprzedającego z uwagi na przedłużająca się gwarancję jak i koszty użytkowania sprzętu.
Odp. Zamawijacy modyfikuje zapis w par. 3 ust. 16 pkt. g) na poniższy:
g) W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto przedmiotu zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia. W przypadku dostarczenia aparatu zastępczego o nie gorszych parametrach niż wynikający ze złożonej oferty, kara za niedotrzymanie terminu naprawy nie będzie naliczana.

Pytanie 15 pak. 5
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie sprzętu fabrycznie nowego, ale wyprodukowanego w 2015 r.?
Odp. Tak.



Pytanie 16 pak. 5
Dot. warunków serwisu i gwarancji pakiet 5 lp. 4.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu reakcji do 24 godzin w dni robocze?
Odp. Nie, zamawijacy nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany. Wyznaczony w pkt. 3 termin rozumiany jest jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej.

Pytanie 17 pak. 5
Dot. warunków serwisu i gwarancji pakiet 5 lp. 5.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu reakcji do 3 dni roboczych?
Odp. Nie. Patrz odpowiedź na pytanie 18.

Pytanie 18 pak. 5
Dot. warunków serwisu i gwarancji pakiet 5 lp. 5.
Czy Zamawiający zrezygnuje w całości z tego zapisu?
Ze względu na specyfikę obsługi sprzętu i konieczność przeprowadzenia specjalistycznych badań, przy pomocy dedykowanych urządzeń diagnostycznych, naprawa/przegląd jest możliwa jedynie w serwisie Wykonawcy. Dlatego w ramach standardu obsługi serwisowej oferujemy bezpłatny transport kurierem urządzenia do i z serwisu; dostarczamy również wypełnione listy przewozowe. W związku z tym wizyta serwisanta byłaby bezcelowa.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wykreśla pkt. 5 ww tabeli warunków gwarancji i serwisu pak. 5., - wszystkie pozostałe wymagania obowiązują.
W przypadku przesłania urządzenia bezpłatnym kurierem terminy napraw liczą się od dnia dostarczenia urządzenia do serwisu wykonawcy wg podanych w warunkach gwarancji i serwisu pak. 5.

Pytanie 19 pak. 5
Dot. warunków serwisu i gwarancji pakiet 5 lp. 6. Pakiet 5
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu do 5 dni roboczych?
Konieczność wynika ze specyfiki transportu aparatów i przebiegu diagnostyki.
Odp. Nie , zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany, ponieważ w odpowiedzi na pytanie 18 uwzględniony został czas na transport wideoendoskopu.

Pytanie 20 pak. 5
Dot. warunków serwisu i gwarancji pakiet 5 lp. 7 Pakiet 5
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu do 12 dni roboczych?
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu naprawy do 12 dni roboczych przy jednoczesnym spełnieniu wymogu 8 tabeli: W przypadku naprawy trwającej dłużej niż 4 dni robocze zapewnienie i dostarczenie na koszt wykonawcy aparatu zastępczego o nie gorszych parametrach.
Urządzenie zastępcze winno być dostarczone niezależnie od sposobu przekazania wideoendoskpu do naprawy.

Pytania do łóżek szpitalnych rehabilitacyjnych elektrycznych - 7szt.:

Pytanie 21. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne bez sygnalizacji włączenia do sieci ?
Odp. Nie Zamawiający nie dopuszcza i wymaga zgodnie z siwz łóżko z sygnalizacją włączenia do sieci.

Pytanie 22. Czy zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne bez akumulatora z sygnalizacją jego naładowania?
Odp. Nie Zamawiający nie dopuszcza i wymaga zgodnie z siwz łóżka wyposażonego w akumulator z sygnalizacją jego naładowania

Pytanie 23. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne z leżem wypełnionym panelami tworzywowymi z płyty HPL łatwymi w dezynfekcji?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza łóżka z leżem wypełnionym panelami z płyty HPL. Zamawiający oczekuje aby panele wypełniające leże były lekkie, łatwo demontowalne bez użycia narzędzi. Proponowane rozwiązanie niesie za sobą konieczność mocowania paneli HPL na stałe do leża, bez możliwości demontażu bez użycia narzędzi. Dodatkowo duży rozmiar paneli HPL sprawia trudności w dokładnej ich dezynfekcji.

Pytanie 24. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne z leżem wypełnionym panelami mocowanymi na stałe?
Odp. Nie zamawiający nie dopuszcza ze względu na konieczność wyjmowania w celu dezynfekcji łóżka.

Pytanie 25. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne bez protektorów zabezpieczających pacjenta na całej długości leża?
Odp. Zamawiający dopuszcza łóżka zabezpieczające pacjenta na długości min. 75% długości leża bez możliwości montażu dodatkowych protektorów.

Pytanie 26. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne wyposażone w szczyty wyjmowane od strony nóg i głowy pewnie posadowione w gniazdach w ramie bez potrzeby stosowania dodatkowych blokad przed wypadnięciem w trakcie transportu, tym samym bez blokady?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza – wymaga zgodnie z siwz. - szczyty łóżka, wyjmowane od strony nóg i głowy z możliwością zablokowania szczytu przed wyjęciem na czas transportu łóżka w celu uniknięcia wypadnięcia szczytu i stracenia kontroli nad łóżkiem. Zamontowane w leżu szczyty bez widocznych elementów metalowych

Pytanie 27. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne sterowane elektrycznie przy pomocy pilota przewodowego bez podświetlanych przycisków i latarki?
Odp. Zamawiający dopuszcza sterowanie przy pomocy pilota przewodowego bez latarki.

Pytanie 28. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne z regulacją wysokości leża w zakresie od 350 do 810 mm? Oferowany zakres jest korzystniejszy od wymaganego oraz spełnia wymagania w zakresie minimalnego poziomu leża?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 29. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne posiadające zaawansowaną funkcję autoregresji wykonującą ruch odsuwania się segmentu plecowego oraz uda nie tylko do tyłu, ale i do góry (ruch po łuku/okręgu) podczas podnoszenia segmentów, jednak bez systemu teleskopowego?
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza i wymaga zgodnie z wymaganiami opisanymi w siwz.

Pytanie 30. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne z możliwością regulacji pozycji Trendelenburga do 18 stopni? Oferowany parametr jest korzystniejszy od wymaganego w SIWZ.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 31. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne z możliwością regulacji pozycji anty-Trendelenburga do 18 stopni? Oferowany parametr jest korzystniejszy od wymaganego w SIWZ.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 32. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko szpitalne wyposażone w panel sterowania posiadający specjalne piktogramy wskazujące obecny stan blokady funkcji elektrycznych łóżka, zamiast rozwiązania opisanego w SIWZ? Oferowane rozwiązanie jest korzystniejsze od wymaganego w SIWZ z uwagi na jego bezawaryjność, przy zastosowaniu np. tylko diod - w przypadku przepalenia diody wskaźnika operator nie będzie w stanie wizualnie ustalić stanu blokady.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 33. Czy zamawiający dopuści d zaoferowania łóżka szpitalne bez alarmu dźwiękowego informującego o próbie użycia zablokowanej funkcji?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga zgodnie z siwz alarmu dźwiękowego.

Pytanie 34 .Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne z zabezpieczeniem przed nieświadomym uruchomieniem funkcji na pilocie poprzez konieczność aktywowania pilota za pomocą specjalnego kluczyka oraz z panelem sterowania z zabezpieczeniem przed nieświadomym uruchomieniem funkcji poprzez konieczność wciśnięcia przycisku uruchamiającego dostępność funkcji? Oferowane rozwiązanie jest równoważne do opisanego w SIWZ.
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymagania dotyczące zabezpieczenia przed nieświadomym uruchomieniem funkcji poprzez konieczność wciśnięcia przycisku uruchamiającego dostępność funkcji

Pytanie 35. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne posiadające panel centralny bez systemu odłączenia wszelkich regulacji po 180 sekundach nieużywania regulacji, jednak posiadający zabezpieczenie w postaci pokrywy (po podniesieniu której dostępne są wszystkie funkcje w tym funkcje ratujące życie) oraz system dezaktywujący pilot przewodowy po upływie ok. 50 sek. nieużywania z koniecznością świadomego ponownego uruchomienia regulacji?
Odp. Nie , zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymóg zawarty w siwz.

Pytanie 36. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne bez przycisku bezpieczeństwa STOP?
Odp. Nie , zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymóg zawarty w siwz aby łóżka posiadały przycisk bezpieczeństwa STOP ( lub o innym oznaczeniu).

Pytanie 37. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne z bezpiecznym obciążeniem roboczym dla każdej pozycji leża i segmentów na poziomie 230 kg?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 38. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne wyposażone w barierki boczne wyposażone w mechanizm z systemem blokady umożliwiającym ich odblokowanie – składanie i rozkładanie za pomocą jednej ręki, bez specjalnego uchwytu?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza i wymaga aby Barierki wyposażone w uchwyt z system blokady umożliwiającym odblokowywanie, składanie i rozkładanie za pomocą jednej ręki. Mechanizm wbudowany w górną poprzeczkę barierki – do wszystkich łóżek

Pytanie 39. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka szpitalne wyposażone w poręcze boczne z mechanizmem do ich składania oraz rozkładania łatwo dostępnym, wbudowanym w ukośną poprzeczkę/wspornik w dolnej części poręczy?
Odp. Nie , zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymóg zawarty w siwz - Mechanizm wbudowany w górną poprzeczkę barierki – do wszystkich łóżek

Pytanie 40. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania wyroby posiadające dokumenty dopuszczające je do obrotu na terenie UE i Polski zgodnie z Ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20.05.2010 r. Dz. U. z 2010 r. nr 107 poz. 679 w tym deklaracje zgodności CE wydane przez producenta oraz zgłoszenie lub wpis do Urzędu rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych?
Odp. Tak.

Pytanie do warunków gwarancji i serwisu:
Pytanie 41.Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu reakcji serwisu do 24 godzin od momentu zgłoszenia fax-em lub mailem ?
Odp. Tak.

Pakiet 6 – łóżko szpitalne rehabilitacyjne elektryczne – 7 sztuk.
Pytanie 42
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka bez sygnalizacji włączenia do sieci?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga łóżka z sygnalizacją zgodnie z siwz.

Pytanie 43
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka wyposażone w akumulator bez sygnalizacji jego naładowania?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga łóżka z sygnalizacją jego naładowania - zgodnie z siwz.

Pytanie 44
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z leżem 4 – sekcyjnym, w tym 3 segmenty ruchome, z segmentami wypełnionymi gładką płytą HPL, łatwą do dezynfekcji, zamontowaną na stałe do segmentów leża?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza łóżka z leżem wypełnionym panelami z płyty HPL. Zamawiający oczekuje aby panele wypełniające leże były lekkie, łatwo demontowalne bez użycia narzędzi. Proponowane rozwiązanie niesie za sobą konieczność mocowania paneli HPL na stałe do leża, bez możliwości demontażu bez użycia narzędzi. Dodatkowo duży rozmiar paneli HPL sprawia trudności w dokładnej ich dezynfekcji.

Pytanie 45
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z leżem przystosowanym do montażu barierek bocznych zabezpieczających pacjenta na długości ok. 75% długości leża, bez możliwości montażu dodatkowych protektorów?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza łóżka z protektorami zabezpieczającymi pacjenta na długości min. 75% długości leża bez możliwości montażu dodatkowych protektorów.

Pytanie 46
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka wyposażone w szczyty tworzywowe, wyjmowane od strony nóg i głowy, bez możliwości zablokowania szczytu przed wyjęciem, ale sztywno i mocno osadzone w gniazdach leża, co uniemożliwia ich niepożądane wypadniecie? Pragniemy zauważyć, że zablokowany szczyt może w sytuacji zagrożenia życia przedłużyć czas uzyskania szybkiego dostępu do pacjenta.
Odp. Nie. Zamawiający wymaga łóżka ze szczytami wg wymagań zgodnych z siwz.

Pytanie 47
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z pilotem przewodowym dla pacjenta?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga łóżka z przyciskami z podświetlaniem wg wymagań zgodnych z siwz.

Pytanie 48
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z pilotem przewodowym dla pacjenta bez latarki?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 49
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z regulacją elektryczną leża w zakresie od 450 mm do 850 mm, gwarantującą bezpieczne opuszczenie łóżka?
Odp. Nie. Zamawiający dopuszcza regulacje wysokości leża w zakresie 350mm – 810mm.

Pytanie 50
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z elektryczną regulacją części nożnej w zakresie 450 ? Jest to parametr lepszy niż wymagany.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 51
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z panelem sterowniczym z blokadami dla poszczególnych regulacji, bez elektronicznych wskaźników informujących o zablokowanych lub aktywnych funkcjach łóżka? Blokowanie funkcji elektrycznych w proponowanych łóżkach odbywa się poprzez pokrętła na panelu sterowniczym, pozycja pokrętła i jego oznakowanie informuje czy dana funkcja jest aktywna czy zablokowana.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 52
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka bez alarmu dźwiękowego informującego o próbie użycia zablokowanej funkcji? Pragniemy zauważyć, że alarmy dźwiękowe mają na celu sygnalizować niebezpieczne stany lub zdarzenia, a do takich nie należy zablokowanie jakiejś funkcji łóżka (nawet przy zablokowanych funkcjach w oferowanych łóżkach dostępne są tzw. „funkcje ratunkowe”).
Odp. Nie. Zamawiający wymaga łóżka z alarmem dźwiękowym wg wymagań zgodnych z siwz.

Pytanie 53
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka bez zabezpieczenia przed nieświadomym uruchomienia funkcji? Pragniemy zauważyć, że z pilota przewodowego dostępnego dla pacjenta można tylko regulować podstawowe funkcje, bardziej zaawansowane funkcje dostępne są tylko z panelu sterowniczego obsługiwanego przez przeszkolony personel medyczny.
Odp. Nie. Zamawiający wymaga łóżka z zabezpieczeniami wg wymagań siwz.

Pytanie 54
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka bez funkcji odłączenia wszelkich regulacji z powodu nieużywania regulacji? W proponowanym łóżku ze względów bezpieczeństwa, regulacje poszczególnych funkcji są przez cały czas aktywne.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 55
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka bez przycisku bezpieczeństwa oznaczonego charakterystycznie STOP lub też o innym oznaczeniu?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymóg zawarty w siwz aby łóżka posiadały przycisk bezpieczeństwa STOP ( lub o innym oznaczeniu).

Pytanie 56
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z barierkami bocznymi, metalowymi, lakierowanymi, składanymi wzdłuż ramy leża, o wysokości 360 mm ?
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza. Zamawiający wymaga barierek zgodnie z obowiązującymi normami min. 450mm.

Pytanie 57
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z barierkami bocznymi z uchwytem z systemem blokady wbudowanym w dolną poprzeczkę barierki?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga łóżka wg wymagań siwz - Mechanizm wbudowany w górną poprzeczkę barierki – do wszystkich łóżek.

Pytanie 58
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżka z barierkami bocznymi bez listew odbojowych zamontowanych na całej długości barierek?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pakiet 6 – Łóżko szpitalne rehabilitacyjne elektryczne – 7 szt.

Pytanie 59 Czy Zamawiający dopuści łóżko z możliwością przedłużenia leża o 200 mm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 60 Czy Zamawiający dopuści łóżko wyposażone w pilot przewodowy bez latarki?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 61
Czy Zamawiający dopuści łóżko z regulacją wysokości leża w zakresie od 365 do 815 mm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 62
Czy Zamawiający dopuści łóżko z elektryczną regulacją części nożnej w zakresie 40°?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 63
Czy Zamawiający dopuści łóżko z elektryczną regulacją pozycji Trendelenburga i anty-Trendelenburga 16°?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 64 Czy Zamawiający dopuści barierki boczne, zgodne z obowiązującą normą EN 60601-2-52, z systemem opuszczania ich za pomocą oznaczonej dźwigni umieszczonej w dolnej części barierek?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga w górnej części z uwagi na możliwość szybkiego i łatwego opuszczania.


Modyfikacja zapisów umowy:

Zamawiający modyfikuje treść umowy poprzez dodanie par. 9 dotyczącego ochrony danych osobowych
§ 9
Powierzenie przetwarzania danych osobowych

1. Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie (Zamawiający) jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U.2014.1182 j.t., dalej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbiorów danych osobowych WCO.
2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy, określonym w §2 ust. 1 niniejszej umowy i/lub w zakresie systemów informatycznych :


3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
4. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
5. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować czynności, o których mowa w art. 7 pkt 2) UODO.
6. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy.
7. Wykonawca oświadcza, iż ma / nie ma* powołanego i zgłoszonego Administratora Bezpieczeństwa Informacji: .……………………………………………… do jawnego rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
8. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
9. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje Wykonawca w postaci papierowej w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
10. Fakt wydania upoważnienia Wykonawca odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
11. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Wykonawca będzie zobligowany do upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nowych pracowników, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO.
12. Za zapoznanie pracowników Wykonawcy z przepisami ochrony danych osobowych odpowiada Wykonawca.
13. Wykonawca zapewnia, że oprogramowanie, w którym będą przetwarzane dane osobowe spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
14. Zamawiający zezwala na zdalny dostęp Wykonawcy do systemu informatycznego o nazwie:


zgodnie z niniejszymi zasadami:
a) dostęp jest realizowany tylko dla osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego, którego imienną listę Wykonawca przedstawi Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji (ABI) Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy
b) każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy Wykonawca będzie zobligowany do dostarczenia ewentualnej aktualizacji listy imiennej pracowników Wykonawcy upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego oraz zdalnego dostępu do tych danych,
c) dostęp z użyciem szyfrowanego protokołu ……………………………………………….

a. wyłącznie ze stałego(ych) adresu(ów) IP Wykonawcy:
b. …………………………………………………………………………………………………
d) zestawienie połączenia będzie następowało po uzyskaniu zgody Działu Informatyki Zamawiającego, w celu uzyskania której Wykonawca każdorazowo będzie się zwracał w postaci elektronicznej na adres informatycy@wco.pl lub telefonicznie na numer 61/88 50 636, 61/88 50 869,
e) zestawienie połączeń będzie następowało w godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego tj. w dni robocze, od godz. 07:00 do 16:00, a po godzinach pracy automatycznie zamykane z zastrzeżeniem punktu d. niniejszego ustępu,
f) w szczególnych przypadkach, jeżeli będą za tym przemawiały przesłanki merytoryczne, zestawienie połączenia będzie mogło nastąpić po godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego lub w trybie ciągłym, przy czym każdorazowo w takich okolicznościach Strony uzgodnią szczegóły otwarcia i zamknięcia połączenia,
g) wykonanie połączenia zostanie każdorazowo odnotowane w dzienniku połączeń – Ewidencja zdalnych połączeń prowadzonym przez Dział Informatyki Zamawiającego (za wyjątkiem połączeń w trybie ciągłym).
15. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez
a) żądanie złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień,
b) żądania dostarczenia kserokopii dokumentów, w szczególności Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzania oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
16. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
17. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
18. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
19. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 15 000 zł (piętnaście tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
20. Niniejsze postanowienia obowiązują przez czas trwania umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w §11 ust. 1niniejszej umowy


W związku z tym następny paragraf przyjmuje numer 10.





Uwaga informacja do wpłat wadium – zmiana w SIWZ Od dnia 25-08-2016 nastąpi zmiana banku oraz nr konta bankowego na: Bank BGZ BNP Paribas SA: Konto depozytowe – 51 1600 1462 1833 5288 9000 0003.


Załącznikami do niniejszego pisma są zmodyfikowane tabele Warunki gwarancji i serwisu załącznika nr 7 dla pakietu 1, 5 i 6. Zmodyfikowany projekt umowy dla pakietu 1-4 i 6, zmodyfikowany projekt umowy dla pakietu 5 umieszczone zostały na stronie internetowej WCO pod adresem www.wco.pl dla postępowania przetargowego 350/67/2016.

UWAGA:
W ofercie należy uwzględnić odpowiedzi na pytania wraz z wprowadzoną modyfikacją.

Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia