• (+48 61) 885 05 00

Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa cytostatyków

Numer zamówienia:

350/86/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 04.01.2021
EZ/350/86/2020/12


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 86/2020
dotyczy: Zakup i dostawa cytostatyków
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie zapisu dotyczące dostaw na „cito” w zakresie pakietu nr 20 ?
Podanie leku opisanego w pakiecie 20 zawsze poprzedzone jest diagnostyką i nie ma konieczności zamawiania wskazanego leku w trybie „cito”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienie czy w zakresie Pakietu nr 20 Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie zapisu par.4 ust. 8 dotyczącego zwrotu leku. Zgodnie z definicją umowy dostawy zawartą w Kodeksie Cywilnym, po dokonaniu dostawy własność, a co za tym idzie, wszelkie ryzyka związane z towarem przechodzą na Zamawiającego. Nie ma zatem możliwości „zwrotu”, takiej dostawy, jeśli nie była to dostawa na próbę, a SIWZ o takim rodzaju dostaw nie wspomina. Wobec powyższego ewentualny „zwrot” , jeśli nie jest dokonywany w wykonaniu uprawnień wynikających z rękojmi lub gwarancji, stanowi sprzedaż (hurtową) produktu leczniczego przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy, co nie jest dozwolone prawem. Nadto produkty „zwracane” w praktyce nie nadają się już do dalszego obrotu, zatem procedura taka generować będzie niemal stuprocentową stratę po stronie Wykonawcy. Ponadto podanie leku opisanego w pakiecie nr 20 poprzedzone jest zawsze szczegółowa diagnostyką a w przypadku przyjęcia zwrotu lek zostanie zutylizowany. Powołując się na względy gospodarności prosimy o wykreślenie zapisu.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Wykonawca zwraca się z wnioskiem do Zamawiającego o wyjaśnienie paragrafu 5 ustęp 7 umowy dla pakietu nr 20. Czy Zamawiający będzie przyjmował faktury w wersji pdf przesyłane na wskazany adres e-mail w dniu dostarczenia towaru ? Systemy księgowe Wykonawcy nie pozwalają na zmianę formatu. Wykonawca wraz z dostawą dostarczy dokument WZ.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe. Faktury można wysyłać na adres wskazany w umowie lub dodatkowy faktury@wco.pl.

PYTANIE
Wykonawca wnosi o wyjaśnienie treści umowy (par. 5 pkt 3 a) w zakresie utrzymania niezmiennej ceny brutto, a nie netto towarów w zakresie pakietu 20. W przypadku podwyższenia stawki VAT grozi to dostawami po rażąco niskiej cenie. W przypadku obniżenia stawki VAT z kolei to Zamawiający uiszczać będzie cenę wyższą.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza, iż niezmienność ceny dotyczy wartości netto.

PYTANIE
Dotyczy § 6 ust. 1 pkt. b) i c) oraz ust. 3 pkt. a) wzoru umowy – kary umowne
Czy Zamawiający zgodzi się w § 6 ust. 1 pkt. b) i c) oraz ust. 3 pkt. a) wzoru umowy na zmianę kary umownej wynoszącej 5 % łącznej wartości brutto umowy na karę wynoszącą 5% wartość brutto niezrealizowanej części umowy?
Mając na uwadze wytyczne UZP i wypracowane stanowisko KIO w którym określając wysokość kar umownych, Zamawiający powinien kierować się zdrowym rozsądkiem. Zbyt restrykcyjne kary umowne w połączeniu z wynikającą z ustawy o finansach publicznych koniecznością ich dochodzenia przez zamawiającego może prowadzić nie tylko do negatywnych konsekwencji dla wykonawcy, ale być powodem niemożności zrealizowania zamówienia. Powyższy zapis w brzmieniu przewidującym karę umowną zamówienia również prawidłowo zrealizowanego pozostaje w sprzeczności funkcją kary umownej określonej przez przepisy kodeksu cywilnego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego. W paragrafie 6 Kary dla Zamawiającego i Wykonawcy ustanowione są na równym poziomie.

PYTANIE
Dotyczy wzoru umowy
Proszę o wyjaśnienie czy w razie wystąpienia braku statusu refundacyjnego leku, wstrzymanie lub wycofanie produktu leczniczego z obrotu decyzją Głównego Inspektora Farmaceutycznego oraz zaprzestanie produkcji, skutkujących uniemożliwieniem realizacji umowy przez Wykonawcę, przy jednoczesnym udokumentowanym braku możliwości dostarczenia przez Wykonawcę towaru równoważnego/odpowiednika, nastąpi rozwiązanie umowy za porozumieniem stron (bez naliczenia kar umownych) w zakresie w/w produktu z uwagi na niemożność spełnienia świadczenia zgodnie z przepisami KC?
Zaoferowanie produktu zamiennego jest możliwe tylko w sytuacji posiadania przez wykonawcę produktu leczniczego zamiennego danego producenta, do którego obrotu jest upoważniony na podstawie koncesji, jako hurtownia farmaceutyczna. Niemożliwy i niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa jest obrót produktami leczniczymi, na które wykonawca nie posiada koncesji.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.



PYTANIE
Zwracam się z zapytaniem czy w Pak. nr 5 poz. 1 Zamawiający dopuszcza Docetaxelum. Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji 160mg/8ml, który wykazuje stabilność chemiczną i fizyczną minimum 72 h po pierwszym otwarciu opakowania udokumentowaną oświadczeniem producenta leku?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe, pod warunkiem, że oświadczenie o stabilności jednoznacznie pochodzi od producenta leku.


UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.






Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



mgr inż. Magdalena Kraszewska
























Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia