Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup tomografu komputerowego do planowania radioterapii z opcją wirtualnej symulacji oraz bramkowaniem oddechowym wraz z dostawą, instalacją (tj.: adaptacją pomieszczeń, montażem, uruchomieniem urządzenia) i przeszkoleniem personelu.

Numer zamówienia:

350/22/2019

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany projekt umowy

Załącznik nr 4 do specyfikacji

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 22/2019


Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. Nr 1986 z póź. zm.) w dniu ____________ pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;

reprezentowanym przez:
inż. Magdalenę Kraszewską - Z-cę Dyrektora ds. ekonomicznych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
firmą:
_______________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako : _______________________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 22/2019 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. Nr 1986 z póź. zm.).
2. Chwilą zawarcia niniejszej Umowy jest moment jej podpisania przez ostatnią ze stron. Integralną część umowy stanowi Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz oferta Wykonawcy.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a) zna i akceptuje warunki realizacji przedmiotu umowy, a w szczególności zapoznał się warunkami technicznymi i lokalizacją przedmiotu umowy oraz założeniami i oczekiwaniami Zamawiającego.
b) posiada odpowiednie umiejętności, kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem, materiałami oraz wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do profesjonalnego świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
c) zobowiązuje się do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy z należytą starannością wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującym się świadczeniem przedmiotowych usług.

d) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
e) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Urządzeń,
f) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.

§ 1
1. Umowa zostaje zawarta w przedmiocie Zakup tomografu komputerowego do planowania radioterapii z opcją wirtualnej symulacji oraz bramkowaniem oddechowym wraz z dostawą, instalacją (tj.: adaptacją pomieszczeń, montażem, uruchomieniem urządzenia) i przeszkoleniem personelu, zwanych w dalszej części aparatem dla Ośrodka Radioterapii WCO w Pile, ul. Rydygiera 1.
2. Przedmiotem umowy jest:
a. dostawa fabrycznie nowego aparatu tomografu komputerowego według specyfikacji rodzajowej zawartej w załączniku nr 3 do niniejszej umowy,
b. instalacja fabrycznie nowego aparatu ............ dostarczonego Zamawiającemu, tj. adaptacja pomieszczeń, montaż i uruchomienie w Ośrodka Radioterapii w Pile, ul. Rydygiera 1
c. wykonanie kompletnej dokumentacji w tym wykonanie projektów osłon biologicznych/stałych bunkra dla tomografu komputerowego (SANEPID oraz Państwowa Agencja Atomistyki) wraz z uzyskaniem pozytywnej opinii SANEPID-u.
d. Przeprowadzenie przez Wykonawcę, po wykonaniu instalacji - testów odbiorczych i specjalistycznych zgodnie z obwieszczeniem Ministerstwa Zdrowia z dnia 3 kwietnia 2017r w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie warunków bezpiecznego stosowania promieniowania jonizującego dla wszystkich rodzajów ekspozycji medycznych.
e. przeprowadzenie przez Wykonawcę szkoleń pracowników Zamawiającego w zakresie właściwej obsługi i konserwacji aparatu, w terminie wynikającym z niniejszej umowy, dla 5 osób w terminie 3 dni.
f. dostawa wszystkich niezbędnych akcesoriów koniecznych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z treścią niniejszej umowy oraz treścią SIWZ obowiązującej w przedmiotowym postępowaniu.
g. odblokowanie urządzenia po wygaśnięciu gwarancji, w szczególności, przekazania wszelkich niezbędnych do tego dostępów oraz kodów serwisowych, co zostanie potwierdzone oddzielnym protokołem odblokowania urządzenia.

3. 1. Cena przedmiotu zamówienia wynosi:
Cena netto : ………………….zł. (słownie złotych: …………………………………… ),
Cena brutto: …………..zł (słownie …………………………………………………...),
z tym że na powyżej wskazaną cenę przedmiotu zamówienia składa się kwota ……… netto zł ze stawką podatku VAT w wysokości 8% stanowiąca kwotę ………… brutto, a także kwotę ……….. netto zł ze stawką podatku VAT 23% stanowiącą kwotę ……….. brutto.

W tym:
a) cena za zakup aparatu
netto ....................PLN (słownie .......................................)
brutto ....................PLN (słownie .......................................)
ze stawką podatku VAT .....% w wysokości ..........................PLN

b) cena za dostawę aparatu
netto ....................PLN (słownie .......................................)
brutto ....................PLN (słownie .......................................)
ze stawką podatku VAT .....% w wysokości ..........................PLN

c) cena za instalację: tj. adaptację pomieszczeń, montaż i uruchomienie aparatu
netto: ................. PLN, (słownie .....................................)
brutto ................. PLN (słownie .......................................)
ze stawką podatku VAT .....% w wysokości ..........................PLN

d) cena za szkolenie personelu:
netto: ................. PLN, (słownie .....................................)
brutto ................. PLN (słownie .......................................)
ze stawką podatku VAT .....% w wysokości ..........................PLN

W kwocie brutto zawarte są wszelkie opłaty wynikające z polskiego prawa podatkowego
i celnego.

4. Wykonawca oświadcza, że przedmiot zamówienia objęty niniejszą umową w szczególności urządzenie tomograf komputerowy do planowania radioterapii z opcją wirtualnej symulacji oraz bramkowaniem oddechowym spełnia wymogi określone w przepisach obowiązującego prawa i jest dopuszczony do używania na terenie RP, w szczególności spełnia wymogi ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 175).

§ 2
1. Określona w § 1 ust. 3 cena przedmiotu zamówienia nie może zostać podwyższona przez cały okres obowiązywania umowy. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmiany wartości przedmiotu zamówienia (umowy) wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa,

§ 3
1. Strony umowy ustalają, że wykonanie umowy odbędzie się w następujących terminach:
Termin zakupu i dostawy - max 8 tygodni ( tj. 56 dni ) od dnia podpisania umowy tj. do dnia ……………………
Termin instalacji; tj. adaptacji pomieszczeń, montaż i uruchomienie – max 10 tygodni (tj. 70 dni)
od dnia podpisania umowy tj. do dnia ………………….

Termin przeszkolenia – max 2 tygodnie ( tj. 14 dni) od daty instalacji urządzenia tj. do dnia
………….

Jeżeli terminy realizacji przedmiotu umowy określone powyżej przypadają w dni wolne od pracy, mogą one nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.

2. Za „wykonanie umowy” strony przyjmować będą należyte wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w § 1 ust. 1 umowy oraz dostarczenie przez Wykonawcę kompletnej dokumentacji określonej w §1 ust. 1 lit c wraz z wymaganym zezwoleniem odpowiedniego organu na użytkowanie aparatu w Pracowni Tomografii Komputerowej Ośrodka Radioterapii WCO w Pile, ul. Rydygiera 1.
3. Terminy ustalone w ust. 1 ulegają przesunięciu w przypadku:
a) Przestojów i opóźnień z przyczyn za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający oraz zawinionych przez Zamawiającego,
b) Działania siły wyższej mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót,
c) Wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,

§ 4
1. Wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie zapłacone Wykonawcy przez Zamawiającego w trzech ratach: pierwsza zapłata po dostarczeniu kompletnego aparatu ................. i obustronnym podpisaniu protokołu zakupu i dostawy; druga zapłata jako wynagrodzenie ryczałtowe po przeprowadzeniu instalacji tj. adaptacji pomieszczeń, montażu i uruchomieniu aparatu oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie od właściwego organu i obustronnym podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego, trzecia zapłata – po przeprowadzeniu szkolenia personelu i obustronnym podpisaniu protokołu szkolenia.
2. Kwota wynagrodzenia - pierwsza rata zapłacona będzie Wykonawcy najpóźniej w terminie 60 dni od daty złożenia faktury w siedzibie zamawiającego po podpisaniu protokołu zakupu i dostawy aparatu z wynikiem pozytywnym. Protokół, o którym mowa w zdaniu poprzednim warunkuje wystawienie faktury; – druga rata zapłacona będzie Wykonawcy najpóźniej w terminie 60 dni od daty złożenia faktury w siedzibie zamawiającego po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego potwierdzającego należyte wykonanie instalacji tj. adaptacji pomieszczeń, montażu, uruchomieniu urządzenia oraz uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie od właściwego organu oraz przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnej decyzji odpowiedniego organu dopuszczającego do użytkowania Pracownię Tomografii Komputerowej; – trzecia rata zapłacona Wykonawcy najpóźniej w terminie 60 dni od daty złożenia faktury za przeprowadzone szkolenie. Protokół, o którym mowa w zdaniu poprzednim warunkuje wystawienie faktury. Wykonawca wskaże w treści faktur podatek VAT.
3. Należności wynikające z faktur VAT przekazana będzie na konto bankowe Wykonawcy ujawnione w treści faktury VAT.

§ 5
1. Strony ustalają, że ostateczne przekazanie przedmiotu zamówienia po dokonaniu instalacji dokonane zostanie na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego podpisanego przez obie strony.
2. Strony ustalają, że przedmiot zamówienia uważany będzie za przekazany po podpisaniu ostatecznego protokołu zdawczo-odbiorczego bez zastrzeżeń przez Zamawiającego i Wykonawcę według następujących zasad:
a) Jeżeli w trakcie odbioru zostaną stwierdzone usterki lub wady dające się usunąć, to Zamawiający może odmówić odbioru oraz podpisania protokołu odbioru i wyznaczyć dodatkowy termin do ich usunięcia,
b) Wszelkie czynności dokonania odbioru, jak i terminy wyznaczone na usunięcie wad i usterek zawarte będą w protokole zdawczo-odbiorczym podpisanym przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy,
c) O fakcie usunięcia wad i usterek Wykonawca Zawiadamia pisemnie, żądając jednocześnie wyznaczenia terminu odbioru w zakresie uprzednio zakwestionowanym jako wadliwym,
d) Zamawiający w trakcie czynności odbioru może przerwać te czynności, jeśli stwierdzone wady i usterki uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu zamówienia do czasu ich usunięcia,
e) Zamawiający zobowiązuje się przystąpić do odbioru przedmiotu zamówienia niezwłocznie w ciągu 24 godzin od zawiadomienia go na piśmie o osiągnięciu gotowości przez Wykonawcę (z wyłączeniem soboty i niedzieli oraz świąt).
f) Nieuzasadniona nieobecność Zamawiającego podczas procedury odbiorowej lub nieuzasadniona odmowa podpisania protokołu dają Wykonawcy prawo jednostronnego podpisania protokołu odbioru.

§ 6
1. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu niżej wymienione warunki gwarancji i napraw serwisowych przedmiotu zamówienia:
a) Okres gwarancji i obsługi serwisowej – wynosi ………….. m-cy liczone od dnia realizacji, tj. podpisania protokołu zdawczo-odbiorczy potwierdzającego należyte wykonanie umowy.
b) W okresie gwarancji wymaga się prowadzenia minimum jednego przeglądu gwarancyjnego rocznie lub w ilości wg zaleceń producenta, wliczonych w cenę oferty. Termin wykonania przeglądu zostanie każdorazowo ustalony pomiędzy stronami. W razie nieprzeprowadzenia planowanych przeglądów w ustalonym terminie Wykonawca zapłaci karę 0,1% wartości umowy za każdy dzień zwłoki, nie więcej niż 10% wartości całkowitej umowy.
c) Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max 24 godz. od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni robocze od poniedziałku do piątku.
d) Podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej max 2 dni robocze od momentu zgłoszenia awarii, od poniedziałku do piątku, o ile naprawa w formie zdalnej nie przyniesie oczekiwanych rezultatów
e) Czas na usuniecie awarii w okresie gwarancji (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia awarii – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 5 dni robocze – bez części zamiennych, do 7 dni roboczych - z częściami zamiennymi, liczone od poniedziałku do piątku.
f) W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający naliczy Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto przedmiotu zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia, jednak nie więcej niż 10% wartości całkowitej brutto umowy.
g) Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy aparatu – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 7 dni roboczych (pon.-pt.) od momentu zgłoszenia awarii.
h) W przypadku 3-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element (podzespół) na nowy. Jeśli natomiast 3 krotna naprawa elementu nie doprowadzi do prawidłowego stanu użytkowego przedmiotu zamówienia Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy wolny od wad.
i) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia serwisu gwarancyjnego autoryzowanego przez producenta dla oferowanego przedmiotu zamówienia, tj. zapewnienia usług serwisowych i oryginalnych części dla dostarczonego przedmiotu zamówienia.
j) Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne aparatu, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, oraz zaistnieje okoliczność braku możliwości naprawy przedmiotu umowy przez Wykonawcę Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy. W przypadku okoliczności określonych wyżej przedłużeniu ulega okres gwarancji o pełen okres niesprawności dostarczonego aparatu.

2. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta aparatu, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
3. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.

§ 7

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia lub zwłoki w realizacji Przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% wartości brutto, o której mowa w §1 ust. 3 pkt. 1 niniejszej umowy niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia lub zwłoki licząc od terminu określonego w § 3 ust. 1, łącznie nie więcej niż 10% wartości umowy brutto
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę realizacji postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości: 5 % łącznej wartości brutto umowy,
2. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy., Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości: 5 % łącznej wartości brutto umowy, o której mowa w §1 ust. 3 pkt. 1 .
3. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 14 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
4. Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania ponad wysokość kar umownych tj. do pełnej wysokości poniesionej szkody.
Wykonawca ponosi bez ograniczeń umownych odpowiedzialność w zakresie, w jakim bezwzględne przepisy prawa nie pozwalają na zmianę lub ograniczenie odpowiedzialności odszkodowawczej. W pozostałym zakresie łączna odpowiedzialność odszkodowawcza Wykonawcy wynikająca z niniejszej umowy lub pozostająca z nią w związku, niezależnie od podstaw prawnych dochodzonego roszczenia (w tym z tytułu kar umownych) ograniczona jest do wartości umowy netto.


§ 8

1. Do kontaktów w sprawie realizacji umowy w tym podpisania protokołów wyznacza się:
- ze strony Zamawiającego:
mgr inż. Bartosz Pawałowski, Kierownik Pracowni Dozymetrii Aparatury Medycznej,
tel. 61/88 50 552; e-mail: bartosz.pawalowski@wco.pl
- ze strony Wykonawcy: ……………………………………………………………
tel.: ……………………, faks: …………………………… e-mail: ………………………………….
2. Strony zobowiązują się do wzajemnego powiadamiania o każdej zmianie adresu swojej siedziby. W razie nie uczynienia tego, przyjmuje się, że korespondencja przesłana na adres wskazany umową została stronie prawidłowo doręczona.
3. W przypadku zmian w stanie prawnym Wykonawcy, wpływających na realizację umowy, Wykonawca zobowiązuje się powiadomić o tym niezwłocznie Zamawiającego.



§ 9
1. Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy i rozwiązania jej ze skutkiem natychmiastowym w przypadku gdy Wykonawca nie wykonuje umowy lub wykonuje ją nienależycie, w sposób rażący naruszając istotne jej postanowienia po bezskutecznym upływie 30 dniowego terminu, wyznaczonego w wezwaniu do zaprzestania naruszeń lub usunięcia ich skutków skierowanego przez Zamawiającego do Wykonawcy.
2. Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w Kodeksie Cywilnym, a także w przypadku powzięcia wiadomości o wystąpieniu istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
W takim przypadku odstąpienia od umowy Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu prawidłowego wykonania tej części umowy, która została wykonana do chwili odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Dopuszcza się zmiany postanowień umowy w zakresie określonym w art. 144 ustawy PzP.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego o ile przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. nr 1986 z poz. późn. zm) nie stanowią inaczej.
6. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
7. Integralną częścią niniejszej umowy jest dokumentacja przetargowa, w tym w szczególności specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta Wykonawcy.
8. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.



Załącznik nr 1 do umowy – UMOWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W IMIENIU ADMINISTRATORA (POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH)
Załącznik nr 2 do umowy – formularz cenowy
Załącznik nr 3 do umowy - specyfikacja rodzajowa aparatu
Załącznik nr 4 do umowy – protokół koordynacyjny

ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA










































ZAŁĄCZNIK NR 1 DO UMOWY

UMOWA
PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W IMIENIU ADMINISTRATORA
(POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH)


zawarta dnia (zwana dalej Umową) pomiędzy


(dane podmiotu, który mowę zawiera)

zwany w dalszej części Umowy Podmiotem przetwarzającym, reprezentowana przez



a


Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;

zwany w dalszej części Umowy Administratorem, reprezentowana przez
inż. Magdalenę Kraszewską – Z-cę Dyrektora ds ekonomicznych,
dr Mirellę Śmigielską – Głównego Księgowego,

§ 1
Powierzenie przetwarzania danych osobowych

1. W związku z zawarciem i realizacją Umowy nr 22/2019 z dnia ………………. dotyczącej
Dostawy Tomografu komputerowego zawartej przez Strony, Wielkopolskie Centrum Onkologii jako Administrator w rozumieniu art. 4 pkt 7) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE z 4 maja 2016 r. seria L 119) – zwanego dalej RODO przekazuje …………………………………………………………. jako Podmiotowi przetwarzającemu w trybie art. 28 RODO z uwzględnieniem właściwych przepisów ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 186 ze zm., dalej UPP) przetwarzanie w jego imieniu danych osobowych (zwane powierzeniem w dalszej części niniejszej Umowy) na zasadach i w celu określonym w niniejszej Umowie.
2. Rozpoczęcie przetwarzania danych osobowych nastąpi z dniem ………………………… i będzie realizowane przez okres obowiązywania Umowy, chyba że Administrator zażąda uzupełnienia środków technicznych lub organizacyjnych stosowanych przez Podmiot przetwarzający zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.
3. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych danych osobowych zgodnie z niniejszą Umową, RODO oraz innym przepisami prawa powszechnie obowiązującego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą.
4. Podmiot przetwarzający oświadcza, że stosuje środki bezpieczeństwa spełniające wymogi RODO.

§ 2
Zakres i cel przetwarzania danych
1. Podmiot przetwarzający będzie przetwarzał powierzone na podstawie Umowy dane w celu
……………………………………………………………………….. Powierzone przez Administratora dane osobowe przetwarzane będą przez Podmiot przetwarzający wyłącznie na polecenie Administratora oraz wyłącznie w celu zawartej i realizowanej Umowy
2. Podmiot przetwarzający będzie przetwarzał powierzone na podstawie niniejszej Umowy:
 dane osobowe pacjentów w zakresie takich danych jak:
 nazwisko i imię (imiona),
 data urodzenia,
 oznaczenie płci,
 adres zamieszkania,
 numer PESEL,
 oznaczenie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych ze wskazaniem komórki organizacyjnej, w której udzielono świadczeń zdrowotnych,
opis stanu zdrowia pacjenta lub udzielonych mu świadczeń zdrowotnych,
 obrazy diagnostyczne
 inne informacje lub dane pacjenta, w zakresie niezbędnym do należytego wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w pkt. 1 Umowy,
celem wykonania na danych operacji niezbędnych do wykonana celu Umowy:
organizowanie, porządkowanie, przechowywanie.
 dane osobowe pracowników/personelu w zakresie takich danych jak:
 nazwisko i imię,
 tytuł zawodowy,
 uzyskane specjalizacje,
 nazwa komórki organizacyjnej
 numer prawa wykonywania zawodu,
 login,
 dawki napromieniania,
 informacje o zdolności pracownika do pracy,
 inne informacje lub dane, w zakresie niezbędnym do należytego wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 2 pkt. 1 Umowy.
celem wykonania na danych operacji niezbędnych do wykonana celu Umowy:
………………………………………………………………………..
 dane osobowe stażystów w zakresie takich danych jak:
 nazwisko i imię (imiona),
 imiona rodziców,
 datę urodzenia,
 adres miejsca zamieszkania,
 wykształcenie,
 przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
 innych danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie w zakresie niezbędnym do należytego wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w pkt. 1 Umowy, jeżeli obowiązek ich podania wynika z przepisów prawa lub z wyrażonej zgody osoby na ich przetwarzanie,
celem wykonania na danych operacji niezbędnych do wykonana celu Umowy:
……………………………………………………………………….. Powierzone Podmiotowi przetwarzającemu do przetwarzania dane osobowe:
 nie obejmują żadnej z kategorii danych wskazanych w art. 9 RODO,
 obejmują szczególne kategorie danych wskazanych w art. 9 RODO:
W zakresie danych dotyczących zdrowia……
 obejmują dane osobowe dzieci,
 nie obejmują danych osobowych dzieci.
3. Zakres danych osobowych wymienionych w pkt. 3 jest maksymalnym katalogiem danych, które mogą być przetwarzane w związku z realizacją Umowy. W rzeczywistości dane mogą być przekazywane przez Administratora w mniejszym zakresie bez uszczerbku dla postanowień Umowy. Zakres danych może ulec zmianie w przypadku zmiany aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3
Obowiązki Podmiotu przetwarzającego
1. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się dołożyć należytej staranności przy przetwarzaniu powierzonych mu danych osobowych.
2. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się, przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych, zabezpieczyć je poprzez wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa danych odpowiadający ryzyku związanemu z przetwarzaniem danych osobowych, o których mowa w art. 32 RODO.
3. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usług przez Podmiot przetwarzający w tym rozpoczęcia przetwarzania powierzonych Podmiotowi przetwarzającemu danych osobowych jest przekazanie Administratorowi jednoznacznego oświadczenia o wdrożeniu środków technicznych i organizacyjnych mających na celu zapewnienie adekwatnego poziomu bezpieczeństwa tych danych z uwzględnieniem zakresu świadczonych przez Podmiot przetwarzający usług. W oświadczeniu przekazanym Administratorowi winny znaleźć się informacje o wdrożeniu:
a) pseudonimizacji i szyfrowania danych osobowych;
b) zdolności do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania;
c) zdolności do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego;
d) prowadzeniu regularnego testowania, mierzenia i oceniania skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.
4. Wymogi i oświadczenie wynikające z punktu poprzedzającego mogą być uznane za zrealizowane przez Podmiot przetwarzający, jeżeli Administrator zaakceptuje przedłożony przez Administratora Danych:
a) zatwierdzony kodeks dobrych praktyk w rozumieniu art. 40 RODO oraz oświadczenie o spełnianiu wymogów wynikających z tego kodeksu,
b) certyfikat w rozumieniu art. 42 RODO wydany przez podmiot certyfikujący, kryteria certyfikacji oraz oświadczenie Podmiotu przetwarzającego o dalszej realizacji kryteriów certyfikacji,
c) dokument dobrych praktyk wydany przez organ nadzorczy, Europejską Radę Ochrony Danych Osobowych lub inny organ nadzorczy w rozumieniu art. 51 RODO oraz oświadczenie o spełnieniu wymogów wynikających z dobrych praktyk.
W przypadku posiadania przez Podmiot przetwarzający wyżej wymienionych dokumentów w innym języku niż język polski, Podmiot przetwarzający zobowiązany jest do przedłożenia Administratorowi ich przysięgłego tłumaczenia na język polski lub co najmniej ich wersji angielskiej z tłumaczeniem na język polski.
5. Pomimo spełnienia przez Podmiot przetwarzający wymogów, o których mowa w dwóch punktach poprzedzających, Administrator, uwzględniając kryteria przewidziane w art. 32 ust. 1 RODO może zażądać od Podmiotu przetwarzającego, przed przystąpieniem przez Podmiot przetwarzający do przetwarzania danych osobowych, przyjęcia w odpowiednim, uzgodnionym przez strony, terminie dodatkowych uzgodnionych środków technicznych lub organizacyjnych celem adekwatnego zabezpieczenia powierzonych Podmiotowi przetwarzającemu danych osobowych. W przypadku złożenia takiego żądania przez Administratora, Podmiot przetwarzający nie jest uprawniony do rozpoczęcia przetwarzania danych i w konsekwencji rozpoczęcia realizacji usług, o których mowa w Umowie do momentu realizacji zgłoszonego żądania. Administrator potwierdzi prawidłową implementację dodatkowych środków technicznych lub organizacyjnych i możliwość rozpoczęcia przez Podmiot przetwarzający realizacji usług niezwłocznie po zakomunikowaniu Administratorowi przesz Podmiot przetwarzający jego gotowości i faktu wdrożenia wymaganych, dodatkowych środków technicznych lub organizacyjnych.
6. Realizacja niniejszej Umowy przez Podmiot przetwarzający, w tym jeżeli dotyczy przetwarzanie powierzonych Podmiotowi przetwarzającemu danych osobowych pacjenta winno pozostawać w zgodzie z UPP, w tym:
a. nie może powodować zakłócenia udzielania świadczeń zdrowotnych przez Administratora, w szczególności w zakresie zapewnienia, bez zbędnej zwłoki, dostępu do danych zawartych w dokumentacji medycznej pacjentów Administratora,
b. Podmiot przetwarzający zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentami WCO uzyskanych w związku z realizacją Umowy. Zobowiązanie to trwa nadal także po śmierci pacjenta.
7. Przed dopuszczeniem do przetwarzania powierzonych danych osobowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od podpisania Umowy, Podmiot przetwarzający jest uprawniony i jednocześnie zobowiązany do:
a. udzielenia pisemnych upoważnień i poleceń do przetwarzania danych osobowych wszystkim osobom, które zostaną przez niego dopuszczone do ich przetwarzania z uwzględnieniem rozwiązań zawartych w niniejszej Umowie,
b. przeszkolenia osób uczestniczących w operacjach przetwarzania powierzonych danych w zakresie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym z uprawnieniem do przetwarzania danych osobowych wyłącznie zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy,
c. zobowiązania na piśmie do zachowania w tajemnicy, o której mowa w art. 28 ust 3 lit b RODO, przetwarzanych powierzonych danych osobowych i sposobów ich zabezpieczenia, przez osoby, które upoważni do przetwarzania danych osobowych w celu realizacji niniejszej Umowy, zarówno w trakcie zatrudnienia ich w Podmiocie przetwarzającym, jak i po jego ustaniu. Zobowiązanie do zachowania w tajemnicy powierzonych danych dotyczących pacjenta obowiązuje osobę upoważnioną również po śmierci pacjenta.
8. Fakt wydania upoważnienia przetwarzania danych osobowych Podmiot przetwarzający odnotowuje w prowadzonej przez siebie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
9. W przypadku zmiany osób dedykowanych ze strony Podmiotu przetwarzającego do realizacji Umowy, Podmiot przetwarzający zobowiązany jest do uprzedniego przedsięwzięcia w stosunku do tych osób czynności, o których mowa w niniejszej Umowie przed dopuszczeniem ich do przetwarzania powierzonych danych osobowych.
10. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do pomocy Administratorowi w niezbędnym zakresie wywiązywać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdziale III RODO.
11. Podmiot przetwarzający uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje pomaga Administratorowi Danych wywiązywać się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO.
12. Podmiot przetwarzający, w myśl art. 33 ust. 2 RODO, zobowiązany jest bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 24 godzin od stwierdzenia naruszenia, zawiadomić Administratora o naruszeniu ochrony danych osobowych, które nastąpiło w Podmiocie przetwarzającym – niezależnie od tego czy naruszenie to skutkowało ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. Zgłoszenie winno zawierać przynajmniej elementy, o których mowa w art. 33 ust. 3 RODO
13. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się prowadzić rejestr kategorii czynności przetwarzania dokonywanych w imieniu Administratora dla powierzonych danych, który udostępnia Administratorowi na każde jego żądanie.
14. Podmiot przetwarzający nie jest uprawniony do udostępniania danych osobowych osobom trzecim, a każde żądanie udostępnienia danych osobowych skierowane bezpośrednio do Podmiotu przetwarzającego winno być niezwłocznie przekazane Administratorowi, chyba że Podmiot przetwarzający jest obowiązany do udostępnienia danych osobowych na żądanie uprawnionego organu działającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
15. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do zwrócenia Administratorowi wszelkich danych osobowych powierzonych przez Administratora w ciągu 7 dni roboczych od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy. Podmiot przetwarzający jest zobowiązany do usunięcia wszelkich istniejących kopii w powyższym terminie, chyba że prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego nakazuje przechowywanie tych danych osobowych. W powyższym terminie Podmiot przetwarzający zobowiązany jest również złożyć Administratorowi pisemne oświadczenie o wykonaniu zobowiązania przewidzianego niniejszym punktem.
16. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Administratora o jakimkolwiek postępowaniu, w szczególności administracyjnym lub sądowym, dotyczącym przetwarzania przez Podmiot przetwarzający danych osobowych określonych w niniejszej Umowie, o jakiejkolwiek decyzji administracyjnej lub orzeczeniu dotyczącym przetwarzania tych danych, skierowanych do Podmiotu przetwarzającego w zakresie dotyczącym wyłącznie danych osobowych powierzonych przez Administratora.
17. Podmiot przetwarzający, bez zbędnej zwłoki, zobowiązuje się do poinformowania Administratora o wszelkich planowanych, o ile są wiadome, lub realizowanych kontrolach i inspekcjach dotyczących przetwarzania w Podmiocie przetwarzającym danych osobowych, w szczególności prowadzonych przez organ nadzorczy, w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych powierzonych przez Administratora

§ 4
Inspektor Ochrony Danych
Podmiot przetwarzający oświadcza, iż ma / nie ma* powołanego Inspektora Ochrony Danych:
.……………………………………………………………………………………………..
.

§ 5
Prawo do kontroli

1. Administratorowi zgodnie z art. 28 ust. 3 lit. h) RODO przysługuje prawo do kontroli prawidłowości przetwarzania przez Podmiot przetwarzający powierzonych mu danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Administrator realizuje przysługujące mu prawo kontroli poprzez:
a) żądanie złożenia pisemnych (również w ramach korespondencji e-mail) i ustnych wyjaśnień:
1) w przypadku żądania pisemnych wyjaśnień Podmiot przetwarzający zobowiązany jest udzielić odpowiedzi Administratorowi nie później niż w terminie 48 godzin od dostarczenia złożenia żądań (dopuszczalna jest korespondencja e-mail),
2) w przypadku żądania ustnych wyjaśnień Podmiot przetwarzający zobowiązany jest natychmiast udzielić odpowiedzi Administratorowi, jeżeli pytanie zostało zadane w trakcie normalnych godzin pracy Podmiotu przetwarzającego w dniu roboczym; w przypadku gdy udzielenie odpowiedzi jest utrudnione z uwagi na wymóg sprawdzenia pewnych okoliczności odpowiedź winna nastąpić pisemnie (dopuszczalna jest korespondencja e-mail) nie później niż w terminie 48 godzin od dostarczenia złożenia żądań,
b) żądania dostarczenia poświadczonej kopii lub skanu dokumentacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych przez Podmiot przetwarzający, w szczególności upoważnień do przetwarzania danych osobowych zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych i sposobów zabezpieczeń lub obowiązujących u Podmiotu przetwarzającego polityk ochrony danych w zakresie dotyczącym zabezpieczenia danych przetwarzanych w imieniu Administratora – realizacja niniejszego obowiązku winna nastąpić nie później niż w terminie 48 godzin od dostarczenia złożenia żądań,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzanie oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe na następujących zasadach:
1) inspekcja może nastąpić za uprzednim co najmniej 7 dniowym pisemnym powiadomieniem (dopuszczalna jest korespondencja e-mail) Podmiotu przetwarzającego o planowanym przeprowadzeniu inspekcji,
2) powiadomienie winno wskazywać osobę lub osoby ze strony Administratora uprawnione do przeprowadzenia inspekcji, dzień roboczy przeprowadzenia inspekcji oraz godzinę rozpoczęcia inspekcji,
3) Podmiot przetwarzający obowiązany jest umożliwić Administratorowi przeprowadzenie inspekcji we wskazanym przez Administratora terminie,
4) Strony dopuszczają przeprowadzenie nie więcej niż jednej inspekcji w okresie 6 miesięcy, chyba że ostatnia inspekcja wykazała naruszenie postanowień zawartej Umowy lub postanowień obowiązujących przepisów prawa.
5) Koszty kontroli, o której mowa w § 5 ponosi Administrator
2. Podmiot przetwarzający ma obowiązek zastosować się do wskazań Administratora mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa danych osobowych. Administrator dopuszcza wniesienie przez Podmiot przetwarzający wniosków dotyczących poprawy bezpieczeństwa. Przekazanie przez Administratora uwag zobowiązuje Podmiot przetwarzający, w terminie 7 dni roboczych od otrzymania zawiadomienia od Administratora, do wskazania Administratorowi sposobu oraz terminu usunięcia uchybień lub poprawy stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, przy czym termin ten nie może być jednak dłuższym niż 21 dni roboczych.

§ 6
Współdziałanie przy kontroli organu nadzorczego
1. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się współdziałać z Administratorem w przypadku wszczęcia przez organ nadzorczy postępowania kontrolnego u Administratora, o ile w zakresie kontroli będą również powierzone dane.
2. Na żądanie Administratora osoba wyznaczona przez Podmiot przetwarzający stawi się w wyznaczonym na przeprowadzenie kontroli miejscu i czasie. W przypadku zapowiedzi kontroli ze strony organu nadzorczego, przy której wymagana jest obecność Podmiotu przetwarzającego, Administrator powiadomi Podmiot przetwarzający o dacie i porach tej kontroli z odpowiednim wyprzedzeniem i niezwłocznie po tym, jak Administrator sam uzyska informację w tym względzie.

§ 7
Dalsze powierzenie przetwarzania danych osobowych i przekazanie danych do państwa trzeciego
1. Podmiot przetwarzający może powierzyć dane osobowe objęte niniejszą Umową do dalszego przetwarzania Podwykonawcom (podwykonawca przetwarzający dane) Podwykonawcy mogą przetwarzać dane osobowe wyłącznie w celu realizacji czynności , w odniesieniu do których dane osobowe zostały przekazane Podmiotowi przetwarzającemu i nie mogą przetwarzać danych osobowych w żadnych innych celach . W przypadku powierzenia danych Podwykonawcom, będą oni podlegać pisemnym zobowiązaniom w zakresie ochrony danych, zapewniających co najmniej taki sam poziom ochrony, jaki określono w niniejszej Umowie. W szczególności Umowa podpowierzenia przetwarzania danych winna zapewniać, że Podwykonawca spełnia te same gwarancje i obowiązki, jakie zostały nałożone na Podmiot przetwarzający w niniejszej Umowie i uprawniać Administratora do bezpośredniego przeprowadzenia pełnej kontroli przetwarzania danych osobowych przez Podwykonawcę, któremu Podmiot przetwarzający powierzył dalsze przetwarzanie danych osobowych.
2. Podmiot przetwarzający, przed rozpoczęciem przetwarzania, przesyła Administratorowi w formie pisemnej, w tym formie elektronicznej wykaz Podwykonawców, którym ma zamiar powierzyć przetwarzanie danych w celu realizacji niniejszej umowy, dając tym samym Administratorowi możliwość wyrażenia sprzeciwu. Administrator niniejszym upoważnia Podmiot przetwarzający do zlecania czynności Podwykonawcom ujętym w przesłanym Administratorowi wykazie.
3. Zlecenie czynności lub zastąpienie Podwykonawcy dodatkowym podmiotem jest każdorazowo zatwierdzane przez Administratora zgodnie z pkt 1 § 7 wzoru Umowy.
4. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń przez Administratora, przedstawi on Podmiotowi przetwarzającemu informacje o przyczynach zastrzeżeń. Po zgłoszeniu zastrzeżeń przez Administratora odnośnie wyboru przez Podmiot przetwarzający Podwykonawcy, Podmiot przetwarzający może według własnego uznania:
a) zaproponować innego Podwykonawcę w miejsce odrzuconego Podwykonawcy lub
b) podjąć działania w celu rozwiązania problemów zgłoszonych przez Administratora, które wyeliminują jego zastrzeżenia
5. Jeżeli Podwykonawca nie wywiąże się ze spoczywających na nim obowiązków w zakresie ochrony danych, Podmiot przetwarzający ponosi odpowiedzialność wobec Administratora za takie zachowanie Podwykonawcy jak za własne działania lub zaniechania zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy.
6. Przekazanie powierzonych danych do państwa trzeciego może nastąpić wyłącznie po spełnieniu wymogów wynikających z pkt 1 § 7 wzoru Umowy, chyba, że obowiązek taki nakłada na Podmiot przetwarzający prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega Podmiot przetwarzający. W takim przypadku przed rozpoczęciem przetwarzania Podmiot przetwarzający informuje Administratora o tym obowiązku prawnym, o ile prawo to nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny.
7. W przypadku zlecenia przez Podmiot przetwarzający czynności Podwykonawcy z państwa trzeciego (spoza UE/EOG), do Podmiotu przetwarzającego stosuje mechanizmy przesyłania danych zgodne z art. 44 i nast. RODO. W szczególności, Podmiot przetwarzający w wystarczający sposób zabezpiecza wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w taki sposób, aby przetwarzanie danych spełniało wymagania RODO, zapewnia ochronę praw zainteresowanych osób, których dane dotyczą, prowadzi rejestr transferów danych i dokumentację stosownych zabezpieczeń.
8. W przypadku, gdy Podmiot przetwarzający zapewnia wystarczające zabezpieczenia np. na mocy standardowych klauzul umownych zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej Nr 2010/87/UE lub standardowych klauzul ochrony danych zgodnie z art. 46 („standardowe klauzule ochrony danych”), Administrator niniejszym udziela Podmiotowi przetwarzającemu pełnomocnictwa do zawarcia takich standardowych klauzul ochrony danych w imieniu i na rzecz Administratora. Ponadto, Administrator udziela Podmiotowi przetwarzającemu wyraźnej zgody na reprezentowanie odpowiedniego Podwykonawcy przy zawieraniu takich standardowych klauzul ochrony danych.

§ 8
Odpowiedzialność
1. Podmiot przetwarzający jest odpowiedzialny za udostępnienie lub wykorzystanie danych osobowych niezgodnie z treścią niniejszej Umowy, a w szczególności za udostępnienie powierzonych do przetwarzania danych osobowych osobom nieupoważnionym.
2. Podmiot przetwarzający odpowiada za szkody spowodowane przetwarzaniem gdy nie dopełnił obowiązków, które RODO nakłada bezpośrednio na Podmiot przetwarzający, lub gdy podmiot działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Administratora lub wbrew tym instrukcjom.
3. Administrator i Podmiot przetwarzający odpowiadają w stosunku do osób zainteresowanych oraz w stosunku do siebie nawzajem w sposób opisany w art. 82 RODO.
4. W przypadku podniesienia jakichkolwiek roszczeń art. 82 RODO wobec Administratora przez osobę zainteresowaną Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do wspierania Administratora przy obronie przed tymi roszczeniami, na ile będzie to możliwe.
5. W przypadku, w którym Administrator zostanie zobowiązany prawomocną decyzją lub prawomocnym wyrokiem właściwego sądu do zapłaty kary pieniężnej, odszkodowania, zadośćuczynienia lub jakiejkolwiek innej kwoty z tytułu naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych lub w związku ze szkodą lub krzywdą wyrządzoną w związku z naruszeniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jeśli takie naruszenie lub szkoda (krzywda) wynikać będą z naruszenia przez Podmiot przetwarzający lub jego Podwykonawcę postanowień Umowy, Podmiot przetwarzający odpowiada względem Administratora na zasadach ogólnych przepisów RODO lub przepisów Kodeksu Cywilnego.
6. W przypadku, w którym Podmiot przetwarzający zostanie zobowiązany prawomocną decyzją lub prawomocnym wyrokiem właściwego sądu do zapłaty kary pieniężnej, odszkodowania, zadośćuczynienia lub jakiejkolwiek innej kwoty z tytułu naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych lub w związku ze szkodą lub krzywdą wyrządzoną w związku z naruszeniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jeśli takie naruszenie lub szkoda (krzywda) wynikać będą wyłącznie z naruszenia przez Podmiot przetwarzający lub jego Podwykonawcę postanowień Umowy wskutek zastosowania się do pisemnych poleceń Administratora, Administrator odpowiada względem Podmiotu przetwarzającego w pełnej wysokości, niezależnie od jakichkolwiek ograniczeń odpowiedzialności przewidzianych w Umowie i zobowiązany jest zwrócić Podmiotowi przetwarzającemu wszelkie koszty poniesione przez Podmiotowi przetwarzającemu, w tym w szczególności zwrócić kwotę wypłaconego odszkodowania, zadośćuczynienia lub kary pieniężnej.

§ 9
Zasady zachowania poufności

1. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, danych, materiałów, dokumentów i danych osobowych otrzymanych od Administratora i od współpracujących z nim osób oraz danych uzyskanych w jakikolwiek inny sposób, zamierzony czy przypadkowy, w formie ustnej, pisemnej lub elektronicznej, zwanych dalej danymi poufnymi.
2. Podmiot przetwarzający oświadcza, że w związku ze zobowiązaniem do zachowania w tajemnicy danych poufnych nie będą one wykorzystywane, ujawniane ani udostępniane bez pisemnej zgody Administratora w innym celu niż wykonanie postanowień niniejszej Umowy, chyba że konieczność ujawnienia posiadanych informacji wynika z obowiązujących przepisów prawa lub niniejszej Umowy.
3. Strony zobowiązują się do dołożenia wszelkich starań w celu zapewnienia, aby środki łączności wykorzystywane do odbioru, przekazywania oraz przechowywania danych poufnych gwarantowały zabezpieczenie danych poufnych w tym w szczególności danych osobowych powierzonych do przetwarzania, przed dostępem osób trzecich nieupoważnionych do zapoznania się z ich treścią.

§ 10.
Zdalny dostęp[
1. Zleceniobiorca zezwala na zdalny dostęp Zleceniobiorcy/Wykonawcy do systemu informatycznego o nazwie:


zgodnie z niniejszymi zasadami:
a) dostęp jest realizowany tylko dla osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych, którego imienną listę Zleceniobiorca/Wykonawca przedstawia Kierownikowi Działu Informatyki Zleceniodawcy w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy,
b) każdorazowo przy zmianie personelu Zleceniobiorcy/Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Zleceniobiorca/Wykonawca będzie zobligowany do dostarczenia ewentualnej aktualizacji listy imiennej osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych oraz zdalnego dostępu do tych danych,
c) dostęp z użyciem szyfrowanego protokołu …………………………………………………………………………
wyłącznie ze stałego(ych) adresu(ów) IP Zleceniobiorcy/Wykonawcy:
………………………………………………………………………………………………………………………………………….
d) zestawienie połączenia będzie następowało po uzyskaniu zgody Działu Informatyki Zleceniodawcy, w celu uzyskania której Zleceniobiorca/Wykonawca każdorazowo będzie się zwracał w postaci elektronicznej na adres informatycy@wco.pl lub telefonicznie na numer 61/88 50 636, 61/88 50 869,
e) zestawienie połączeń będzie następowało w godzinach pracy Działu Informatyki Zleceniodawcy tj. w dni robocze, od godz. 08:00 do 16:00, a po godzinach pracy automatycznie zamykane z zastrzeżeniem punktu d. niniejszego ustępu,
f) w szczególnych przypadkach, jeżeli będą za tym przemawiały przesłanki merytoryczne, zestawienie połączenia będzie mogło nastąpić po godzinach pracy Działu Informatyki Zleceniodawcy lub w trybie ciągłym, przy czym każdorazowo w takich okolicznościach Strony uzgodnią szczegóły otwarcia i zamknięcia połączenia,
g) wykonanie połączenia zostanie każdorazowo odnotowane w dzienniku połączeń – Ewidencja zdalnych połączeń prowadzonym przez Dział Informatyki Zleceniodawcy (za wyjątkiem połączeń w trybie ciągłym).




§ 10
Rozwiązanie umowy
1. Administrator może rozwiązać niniejszą Umowę ze skutkiem natychmiastowym, gdy Podmiot przetwarzający:
a) pomimo zobowiązania go do usunięcia uchybień stwierdzonych podczas kontroli nie usunie ich w wyznaczonym terminie,
b) przetwarza powierzone dane osobowe niezgodnie z niniejszą Umową,
c) powierzył przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi bez zgody Administratora.

§ 11
Postanowienia końcowe
2. Dni robocze na potrzeby niniejszej Umowy oznaczają dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu Cywilnego oraz RODO oraz właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą.
5. Sądem właściwym dla rozpatrzenia sporów wynikłych z niniejszej Umowy będzie sąd właściwy dla siedziby powoda.
6. Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej ze stron.


Administrator Podmiot przetwarzający
(podpis i pieczęć) (podpis i pieczęć)

« Powrót do szczegółów zamówienia