Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
Świadczenie usługi prania.
Numer zamówienia:
350/118/2020
« Powrót do szczegółów zamówieniazalacznik do pisma z dnia 16-02-2021
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAPrzedmiot zamówienia :
Pakiet I – Pranie i maglowanie asortymentu będącego własnością Zamawiającego zgodnie z zakresem określonym w zał. nr 1. w Poznaniu.
Lokalizacja:
Wielkopolskie Centrum Onkologii, ul Garbary 15 w Poznaniu,
Hostel Wielkopolskiego Centrum Onkologii , ul. Łąkowa 3 w Poznaniu,
Pakiet II – Pranie i maglowanie asortymentu będącego własnością Zamawiającego zgodnie z zakresem określonym w zał. nr 1. w Kaliszu.
Lokalizacja:
Zakład Radioterapii w Kaliszu, ul. Kaszubska 12,
Pakiet III – Pranie i maglowanie asortymentu będącego własnością Zamawiającego zgodnie z zakresem określonym w zał. nr 1. w Pile.
Lokalizacja:
Zakład Radioterapii w Pile, ul. Rydygiera 3.
Szczegółowy opis pakietów
1. Wielkopolskie Centrum Onkologii, ul Garbary 15 w Poznaniu,
Hostel Wielkopolskiego Centrum Onkologii , ul. Łąkowa w Poznaniu,
1. Zakład Radioterapii w Kaliszu, ul. Kaszubska 12,
2. Zakład Radioterapii w Pile, ul. Rydygiera 3.
Zakres usługi:
1. Pranie i maglowanie bielizny, odzieży ochronnej i roboczej będącej własnością Zamawiającego wraz z jej naprawą obejmującą: przyszywanie guzików, kieszeni, zszywanie rozprutych szwów, estetyczne termiczne łatanie niewielkich dziurek, przyszywanie tasiemek, zszywanie mankietów, przyszywanie uszkodzonych zamków w odzieży, która je posiada, obrębianie dziurek, skracanie rękawów bluz, fartuchów, nogawek spodni itp. oraz wywabianie plam, usługę prasowania lub maglowania i transportu do i od Zamawiającego,
2. pranie mopów, ścierek do sprzątania
3. pranie pozostałego asortymentu.
Zasady na jakich Wykonawca będzie świadczył usługi prania
4. Usługa będzie wykonywana zgodnie z wymogami sanitarno- epidemiologicznymi obowiązujących w pralniach wykonujących usługi na rzecz jednostek ochrony zdrowia z zastosowaniem środków piorąco- dezynfekujących skutecznych na bakterie B, grzyby F, wirusy V, prądki Tbc, spory w tym Clostridium Difficile oraz robaki- insekty. Dezynfekcja w procesie prania od 40 C do 90 C. Stosowane środki w procesie prania, dezynfekcji i wybielania nie mogą niszczyć tkaniny.
5. Asortyment pralniczy musi być poddawany maglowaniu i prasowaniu.
6. Asortyment taki jak materace p/odleżynowe, koce , poduszki kołdry wymagający szczególnego postępowania - wykonawca będzie postępował zgodnie z zaleceniami producenta.
7. Czas realizacji usługi od momentu odbioru brudnego asortymentu od Zamawiającego do momentu przekazania czystego do Zamawiającego nie może przekraczać od 24 do 72 godzin. Czas wykonanej usługi nie powinien przekraczać 24 godziny- bielizna płaska z oddziałów, mopy i ścierki do sprzątania. Odzieży fasonowej 48 godzin, a w przypadku materacy, kołder, poduszek i innych udogodnień- 72 godziny.
8. Transport bielizny i pozostałego asortymentu odbywać się będzie z uwzględnieniem podziału na transport „czysty” i transport „brudny” co oznacza że odbierany asortyment do prania nie będzie równocześnie przewożony z asortymentem czystym, chyba że środek transportu posiada oddzielne komory przewozowe- najpierw dokonuje się rozładunku czystej bielizny a następnie dokonuje załadunku brudnej bielizny. Transport na koszt i ryzyko Wykonawcy, zgodnie z przepisami sanitarno –epidemiologicznymi.
9. Bielizna brudna przeznaczona do wysłania do prania będzie gromadzona w pomieszczeniach magazynowych brudnego prania działu DOPT w Poznaniu, w Pikle i w Kaliszu, zapakowana w nieprzemakalne worki tekstylne dostarczone przez wykonawcę oraz zapakowana w kontenerach- środkach transportowych zamykanych dostarczonych również przez wykonawcę. Środki transportowe powinny być szczelne i poddane codziennej dezynfekcji. Środki transportowe powinny być gromadzone w pomieszczeniu magazynowym brudnego asortymentu w odpowiedniej ilości aby przez cały tydzień zapewniły możliwość gromadzenia całego prania.
10. Wykonawca codziennie powinien dostarczać wraz z dostarczeniem czystego prania worki nieprzemakalne, szczelnie zamykane lub zawiązywane.
11. Osoba dostarczająca/ odbierająca bieliznę jest zobowiązana do przestrzegania zasad epidemiologicznych obowiązujących w WCO.
12. Odbiór brudnego asortymentu będącej własnością Zamawiającego odbywać się będzie z magazynu brudnej bielizny DOPT:
- od poniedziałku do piątku w godzinach 1400- 1700
- w soboty w godzinach od 1100- 1400. (Pakiet I)
13. Czysta bielizna przywożona z pralni będzie poskładana i zafoliowana asortymentowo, opisana komórkami szpitala. Dostawa czystego asortymentu będącej własnością Zamawiającego odbywać się będzie:
- od poniedziałku do piątku w godzinach 1400 – 1700,
- w soboty w godzinach od 1100-1400.
Dostawa czystej bielizny ma następować bezpośrednio do magazynu czystej bielizny – pomieszczeń DOPT od poniedziałku do soboty. Czysta odzież ochronna z pralni do WCO powinna być dostarczona do magazynu czystej bielizny – pomieszczeń DOPT na wieszakach zabezpieczona folią lub dodatkowym pokrowcem, posegregowana komórkami szpitala . (Pakiet I).
14. Po zwiezieniu ze środka transportu przez pracownika pralni i zważeniu czystego prania, bielizna zostaje rozwieziona przez pracownika pralni na poszczególne oddziały szpitala. (Pakiet I)
15. Odbiór brudnego i dostawa czystego asortymentu będącego własnością Zamawiającego z Zakładu Radioterapii w Kaliszu, ul. Kaszubska 12 ma odbywać się 1 x w tygodniu, w poniedziałki, w godzinach od 800-1400. (Pakiet II).
16. Odbiór brudnego i dostawa czystego asortymentu będącego własnością Zamawiającego z Zakładu Radioterapii w Pile, ul. Rydygiera 3 ma odbywać się 1 x w tygodniu, w poniedziałki, w godzinach od 800-1400. . (Pakiet III).
17. Odbiór brudnego i dostawa czystego asortymentu będącego własnością Zamawiającego odbywać się będzie przy użyciu transportu Wykonawcy w ramach jego wynagrodzenia, zgodnie z przepisami sanitarno –epidemiologicznymi.
18. Transport, załadunek i wyładunek (od i do pomieszczeń WCO, w których przechowywana jest czysta i brudna bielizna) zapewnia Wykonawca. Samochód Wykonawcy będzie podjeżdżał w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
19. Wykonawca powinien mieć możliwość zastosowania komory dezynfekcyjnej do materacy, poduszek, kołder i udogodnień dla pacjentów typu kliny wg potrzeb Zamawiającego.
20. Przed skierowaniem asortymentu do prania zdawana bielizna będzie ważona przez pracowników Zamawiającego. Ustalony sposób wagi stanowić będzie podstawę rozliczenia. Urządzenia ważące będą własnością zamawiającego. (Pakiet I)
21. W Zakładzie Radioterapii w Pile i w Zakładzie Radioterapii w Kaliszu przy przekazywaniu asortymentu czystego dokonuje się przeliczenia ilościowego. Przy przekazywaniu brudnego asortymentu do każdego worka z brudną bielizną będzie dołączona lista ze spisem zawartości worka. Asortyment jest ważony u Wykonawcy. (Pakiet II, Pakiet III).
22. Wykonawca musi posiadać system lub program monitorujący ruchy całego asortymentu wraz z możliwością wydruków z tych procesów oraz który umożliwia bezpośrednią łączność z poszczególnymi komórkami Zamawiającego w celu przesyłania codziennych zamówień ilościowo asortymentowych np. pocztą mailową
23. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia codziennej elektronicznej ewidencji zdawczo-odbiorczej i raz w miesiącu do udostępnienia Zleceniodawcy miesięcznego raportu w formie elektronicznej np. drogą e-mail.
Wzory dokumentów oraz ich obieg Zamawiający uzgodni z Wykonawcą przed podpisaniem umowy.
24. Ze strony Zamawiającego za zamówienia i ocenę jakości asortymentu w oddziale odpowiedzialne są Pielęgniarki Oddziałowe. (Pakiet I).
25. W Zakładzie Radioterapii w Pile i w Zakładzie Radioterapii w Kaliszu za zamówienia i ocenę jakości asortymentu odpowiedzialny jest administrator budynku. (Pakiet II, Pakiet III)
26. Wykonawca musi posiadać system znakowania asortymentu pozwalający na bieżącą weryfikację ilości, terminów prania, ruchów całego asortymentu wraz z możliwością wydruków z tychże procesów.
27. Zamawiający ma prawo :
• kontrolować sposób postępowania z bielizną po kontakcie z cytostatykami, insektami, wirusami, bakteriami, grzybami i sporami.
• raz na miesiąc do pobrania wymazu bakteriologicznego z pranej przez Wykonawcę bielizny. W przypadku dodatniego wyniku badania jego kosztami zostanie obciążony Wykonawca.
Wynagrodzenie:
1. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy na świadczenie usług, będzie ustalona na podstawie iloczynu wagi (wyrażonej w kg) wypranej i dostarczonej bielizny i ceny za 1 kg prania, zgodnie formularzem cenowym.
2. Wykonawca oświadcza, iż cena za 1 kg asortymentu przez okres trwania umowy nie zostanie podwyższona
3. Zapłata następować będzie przelewem na rachunek Wykonawcy w okresach miesięcznych z dołu w ciągu 60 dni licząc od daty otrzymania faktury VAT przez Zamawiającego, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa lub do wykorzystania limitu finansowego.
Pozostałe warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo wizytacji w siedzibie Wykonawcy przed podpisaniem umowy, celem sprawdzenia warunków w jakich usługa będzie realizowana.
5. W trakcie trwania umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli w zakresie prowadzonego procesu usług pralniczych, stosowania środków piorących i dezynfekujących, przeprowadzonych procesów dezynfekcyjnych sprzętów i środków transportu.
6. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty dokumentów:
- Certyfikat RABC PN: EN 14065,
- Oświadczenie o tym, ze pralnia ma barierę higieniczną,
- Opinie Inspektora sanitarnego, że pralnia i transport bielizny spełnia wymogi techniczno-sanitarne na wykonanie usługi prania i transportu bielizny szpitalnej,
- karty środków piorących używanych w pralni.
- Oświadczenie o posiadaniu statystyki parametrów prania i dezynfekcji umożliwiającą sprawdzenie warunków prania i dezynfekcji dowolnej partii bielizny (np. wydruki Washtronica lub aktualne raporty walidacji urządzeń).
- Oświadczenie, że środki piorąco – dezynfekujące używane w procesie prania są dopuszczone do obrotu i stosowania na terenie RP zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. ustawą o wyrobach medycznych, ustawą o kosmetykach i ustawą o produktach biobójczych oraz, że zostaną one dostarczone w ciągu 48 godz. na każde życzenie zamawiającego. Sposób i środki dezynfekcji bielizny powinny uwzględniać ochronę bielizny przed zniszczeniem ( dezynfekcja również w niskich temperaturach np. 40 o C , 60 o C).
- Oświadczenie Wykonawcy o opracowanej i wdrożonej technologii postępowania z bielizną z kontaktu z cytostatykami.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację i usunąć wady przedmiotu zamówienia bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w przeciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia reklamacji faxem lub mailem.
8. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
9. Wykonawca zabezpiecza ciągłość usługi prania w sytuacji awaryjnych występujących u Wykonawcy na własny koszt zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu asortyment zastępczy.
10. W przypadku jeśli środki stosowane przez Wykonawcę powodowałyby reakcję alergiczną u pacjentów lub personelu Zamawiający ma prawo wymagać zmiany preparatów piorąco- dezynfekujących.
11. W przypadku zniszczenia lub zagubienia asortymentu Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek zakupienia brakującego asortymentu wg zaleceń i opisu Zamawiającego na własny koszt.
Uwagi:
Bielizna może być zaplamiona świeżą krwią, zanieczyszczona wydzielinami, maściami, lekami w tym cytostatykami, wydzielinami, wydalinami, barwionymi środkami do dezynfekcji skóry, zarodnikami (Clostridium diffcilae), pasożytami (typu pchły, wszy) i ich jajami itp. Mopy są mokre i mogą być zabrudzone piaskiem. Do prania mopów wymagana jest odrębna pralnica. Uszkodzona bielizna, musi być naprawiana chyba, że stan zniszczenia (uszkodzenia ) sugeruje jej kasację. Taki asortyment musi być osobno zafoliowany i oznakowany na folii „do kasacji”.
Pozostałe uwagi dotyczące wszystkich pakietów
Zamawiający wymaga aby kontenery do przewozu ubrań i fartuchów spełniały poniższe wymagania:
- na kółkach,
- szczelnie zamykane,
- po złożeniu kontenery stanowią pojemnik na brudną odzież oraz fartuchy
Powyższe jako wyposażenie obsługujące dostawy wykonawca określi i zabezpieczy na czas wykonania zamówienia.
Zamawiający zastrzega, że szacunek ilościowy przedmiotu zamówienia został określony wyłącznie w celu oszacowania łącznej ceny za realizację zamówienia w całym okresie objętym umową.
Zamawiający zastrzega, iż liczba zamawianego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia uzależniona jest od bieżących potrzeb, jednak łączna wartość zrealizowanych zamówień nie może przekroczyć wartości umowy wynikającej ze złożonej oferty.
Niedopuszczalne jest dostarczanie asortymentu nie będące własnością zamawiającego.
Załącznik 1. Asortyment bielizny ,odzieży i innych wyrobów przekazywanych do prania (własność zamawiającego).
Tab. nr 1 Asortyment będący własnością Zamawiającego – miesięczne zapotrzebowanie
Lokalizacja Rodzaj asortymentu Szacunkowa Ilość w skali miesiąca w kg
Pakiet I - WCO Poznań ( Garbary+ Hostel) Odzież ochronna i robocza pracowników + inny asortyment ( np. ścierki, koce) 1400 kg
mopy 4000 kg
inny asortyment
4000 kg
Pakiet II - ZR Kalisz Odzież ochronna i robocza pracowników 5 kg
mopy 54 kg
inny asortyment 5 kg
Pakiet III - ZR Piła
Odzież ochronna i robocza pracowników, 5 kg
bielizna pościelowa,
4 kg
mopy, 85 kg
inny asortyment
5 kg
Załącznik nr 2 Formularze cenowe
Cena usługi prania, naprawy, maglowania i transportu dla bielizny będącej własnością Zamawiającego.
Pakiet I
Do obliczenia wartości rocznej należy przyjąć 64 800 kg/rok bielizny –
Formularz cenowy /wzór/
Pranie Cena netto prania
1 kg w PLN Cena brutto prania
1 kg w PLN Podatek VAT % Wartość netto prania
12 miesięcy w PLN Wartość brutto prania
12 miesięcy w PLN Podatek VAT % Wartość netto prania za 36 miesięcy/
w PLN Wartość brutto prania za 36 miesięcy/
w PLN Podatek VAT %
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Odzież ochronna i robocza pracowników+
inny asortyment
mopy
Łączna wartość
............................., dnia ......................... r. .........................................................
podpis i pieczęć imienna osoby(osób)
uprawnionej(ych) do reprezentowania
Wykonawcy
Pranie Cena netto prania
1 kg w PLN Cena brutto prania
1 kg w PLN Podatek VAT % Wartość netto prania
12 miesięcy w PLN Wartość brutto prania
12 miesięcy w PLN Podatek VAT % Wartość netto prania za 36 miesięcy/
w PLN Wartość brutto prania za 36 miesięcy/
w PLN Podatek VAT %
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Odzież ochronna i robocza pracowników
Mopy
Inny asortyment
Łączna wartość
Pakiet II
Do obliczenia wartości rocznej należy przyjąć 768 kg/rok bielizny –
Formularz cenowy /wzór
............................., dnia ......................... r. .........................................................
podpis i pieczęć imienna osoby(osób)
uprawnionej(ych) do reprezentowania
Wykonawcy
Pakiet III
Do obliczenia wartości rocznej należy przyjąć 1188 kg/rok bielizny –
Formularz cenowy /wzór
Pranie Cena netto prania
1 kg w PLN Cena brutto prania
1 kg w PLN Podatek VAT % Wartość netto prania
12 miesięcy w PLN Wartość brutto prania
12 miesięcy w PLN Podatek VAT % Wartość netto prania za 36 miesięcy/
w PLN Wartość brutto prania za 36 miesięcy/
w PLN Podatek VAT %
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Odzież ochronna i robocza pracowników,
bielizna pościelowa
mopy
inne
Łączna wartość
............................., dnia ......................... r. .........................................................
podpis i pieczęć imienna osoby(osób)
uprawnionej(ych) do reprezentowania
Wykonawcy
« Powrót do szczegółów zamówienia