Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa, montaż i uruchomienie dodatkowych jedenastu dysków 19.2TB 2.5In NVMe FCM do posiadanej przez Zamawiającego macierzy IBM Storwize V7000 (Gen3).

Numer zamówienia:

350/116/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 03.02.2021
EZ/350/106/2020/116



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 106/2020
dotyczy: Zakup i dostawa radiofarmaceutyku 18F-FDG dla Pracowni PET Zakładu Medycyny Nuklearnej Wielkopolskiego Centrum Onkologii.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
Do §5 ust. 4 projektu umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie zapisu dotyczącego obowiązku informowania o zmianie przepisów powszechnie obowiązujących mających wpływ na cenę, z uwagi na fakt, że informacje te są ogólnie dostępne i wprowadzane odpowiednim aktem prawnym?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

PYTANIE
Do §6 ust. 1 lit. a wzoru umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na naliczanie ewentualnej kary umownej za opóźnienie w dostawie zamówionych przedmiotów umowy w wysokości 100,00 zł za każdą godzinę opóźnienia licząc od godziny 08.30, jednak nie więcej niż 1000,00 zł za jednodniową dostawę?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

PYTANIE
Do treści §6 ust. 3 wzoru umowy prosimy o dodanie słów zgodnych z przesłanką wynikająca z treści art. 552 Kodeksu cywilnego: "... z wyłączeniem powołania się przez Wykonawcę na okoliczności, które zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego uprawniają Sprzedającego do odmowy dostarczenia towaru Kupującemu.".
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i wprowadza proponowany zapis do projektu umowy.

PYTANIE
Do §9 ust. 4 wzoru umowy: W treści wzoru umowy, w §8 ust. 4 po lit. i prosimy o dodanie lit. j, k w brzmieniu:
„j) związanych z wystąpieniem skutków COVID-19,
k) wystąpienia dekoniunktury lub innych nieprzewidzianych okoliczności, niezależnych od żadnej ze Stron (gospodarcze, ekonomiczne, polityczne, społeczne, atmosferyczne itp.), które wpłyną na okoliczności realizacji umowy”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania podanej zmiany.
Ewentualne skutki wpływu COVID 19 na przebieg zamówień publicznych są uregulowane w przepisach ustawy z dnia 02.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ( Dz.U z 2020r. poz. 374).
W kwestii wpływu na toczące się postępowanie Zamawiający będzie się kierował aktualnie obowiązującymi przepisami z uwzględnieniem §8 umowy.

PYTANIE
Do §9 ust. 4 lit. i projektu umowy: Czy w przypadku wstrzymania produkcji lub wycofania z obrotu przedmiotu umowy i braku możliwości dostarczenia zamiennika leku w cenie przetargowej (bo np. będzie to raziło rażącą startą dla Wykonawcy), Zamawiający wyrazi zgodę na sprzedaż w cenie zbliżonej do rynkowej lub na wyłączenie tego produktu z umowy bez konieczności ponoszenia kary przez Wykonawcę?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie tego produktu z umowy bez ponoszenia kary tylko w przypadku przesłania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zaistnienie powyższego faktu.
W związku z tym dopisuje się dodatkowo 4 zdanie o poniższej treści w §9 ust. 4 lit. i projektu umowy.
W przypadku wstrzymania produkcji lub wycofania z obrotu przedmiotu umowy i braku możliwości dostarczenia zamiennika leku w cenie przetargowej ( np. będzie to raziło rażącą startą dla Wykonawcy), dopuszcza się możliwość wyłączenia tego produktu z umowy bez ponoszenia kary tylko w przypadku przesłania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zaistnienie powyższego faktu.





UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.





Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



Mgr inż. Magdalena Kraszewska










Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia