Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników z immunoreagentami i z dzierżawą aparatów do barwień immunohistochemicznych wraz z utylizacją odpadów medycznych.

Numer zamówienia:

350/105/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt 27

Poznań, dnia 2021-01-05
EZ/350/105/2020/_____________



Wg rozdzielnika: do uczestników i zainteresowanych


Dotyczy: przetargu nieograniczonego 105/2020 - Zakup i dostawa odczynników z immunoreagentami i z dzierżawą aparatów do barwień immunohistochemicznych wraz z utylizacją odpadów medycznych;

Wielkopolskie Centrum Onkologii odpowiada na zadane pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Załącznik nr 1 do specyfikacji:
pkt.6 termin realizacji
1. Prosimy o zmianę terminu dla pakietu nr 2 w zakresie dostawy i uruchomienie ANALIZATORA DO BADAŃ w terminie do 40 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
ODPOWIEDŹ: Ad.1 Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu w zakresie dostawy i uruchomienie ANALIZATORA DO BADAŃ w terminie do 40 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.

2. Prosimy o możliwość wydłużenia terminu dostaw sukcesywnych ODCZYNNIKÓW dla pakietu nr 2 w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych (zgodnie z informacjami zawartymi w zał. Nr 5 spec. tech i wzorze umowy)
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na możliwość wydłużenia terminu dostaw sukcesywnych ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych.

3. Prosimy o zgodę na składanie zamówień sukcesywnych dla pakietu nr 2 drogą elektroniczną- mailem (nie faksem)
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na składanie zamówień sukcesywnych drogą elektroniczną- mailem (nie faksem).

Załącznik nr 2
Formularz cenowy dla pakietu nr 2
4. Prosimy o możliwość dodania wierszy od pozycji 71 formularza cenowego pozwalające na wykazanie numerów katalogowych, nazw, wielkości i ilości opakowań oraz ceny poszczególnych odczynników i materiałów eksploatacyjnych do badań immunohistochemicznych?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na dodania wierszy od pozycji 71 formularza cenowego pozwalające na wykazanie numerów katalogowych, nazw, wielkości i ilości opakowań oraz ceny poszczególnych odczynników i materiałów eksploatacyjnych do badań immunohistochemicznych.

Załącznik nr 4 do specyfikacji.
UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 105/2020
Par 2. Dot. pakietu nr 2
5. Zwracamy się z prośbą, aby gospodarka odpadami pozostawała po stronie Zamawiającego, tak jak wymagają tego przepisy, przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów odbioru i utylizacji na podstawie refaktury ( łącznie z kosztem pojemników)
Uzasadnienie: Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), uwzględniającymi zmiany wprowadzone ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r., poz. 1403), wytwórca odpadu, którym jest Zamawiający, zobowiązany jest do właściwego gospodarowania odpadami, w tym ponoszenia kosztów takiego gospodarowania, a także do ewentualnego zlecenia wykonania obowiązku gospodarowania odpadami wyłącznie podmiotom posiadającym odpowiednie uprawnienia oraz zezwolenia. Wykonawca nie jest podmiotem profesjonalnie świadczącym usługi gospodarowania odpadami, a w szczególności nie posiada uprawnień i zezwoleń na prowadzenie tego typu działalności. Tym samym nie może świadczyć usług gospodarowania odpadami w imieniu lub na zlecenie Zamawiającego. Zlecenie przez Zamawiającego, będącego wytwórcą odpadów, usług gospodarowania odpadami do Wykonawcy nie jest zgodne z brzmieniem ustawy o odpadach i może narazić Zamawiającego na konsekwencje wynikające z tej ustawy.

ODPOWIEDŹ: Par.2 dot. pakietu nr 2
Zamawiający wyraża zgodę, aby gospodarka odpadami pozostała po stronie Zamawiającego, przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do poniesienia kosztów odbioru i utylizacji odpadów oraz dostarczenia pojemników do utylizacji na podstawie refaktury wystawionej przez Zamawiającego.

6. W wypadku utrzymania wymogu zapewnienia przez Wykonawcę, usług odbioru i utylizacji odpadów i braku zgody Zamawiającego na gospodarowanie odpadami przez Zamawiającego tak jak wymagają tego przepisy przy jednoczesnym pokryciu kosztów odbioru i utylizacji tych odpadów przez Wykonawcę, rozumiemy, że Zamawiający przyjmuje do wiadomości I będzie stosować się w zakresie przygotowania odpadów do obowiązującego go Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (tj. odpowiedniego pakowania, przechowywania transportowania na terenie szpitala oraz przekazania firmie utylizacyjnej)
Uzasadnienie: Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), uwzględniającymi zmiany wprowadzone ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r., poz. 1403), wytwórca odpadu, którym jest Zamawiający, zobowiązany jest do właściwego gospodarowania odpadami, w tym ponoszenia kosztów takiego gospodarowania, a także do ewentualnego zlecenia wykonania obowiązku gospodarowania odpadami wyłącznie podmiotom posiadającym odpowiednie uprawnienia oraz zezwolenia. Wykonawca nie jest podmiotem profesjonalnie świadczącym usługi gospodarowania odpadami, a w szczególności nie posiada uprawnień i zezwoleń na prowadzenie tego typu działalności. Tym samym nie może świadczyć usług gospodarowania odpadami w imieniu lub na zlecenie Zamawiającego. Zlecenie przez Zamawiającego, będącego wytwórcą odpadów, usług gospodarowania odpadami do Wykonawcy nie jest zgodne z brzmieniem ustawy o odpadach i może narazić Zamawiającego na konsekwencje wynikające z tej ustawy.
ODPOWIEDŹ: Zgodnie z odpowiedzią powyżej – gospodarka odpadami po stronie Zamawiającego.

7. Czy Zamawiający zgodzi się na wysyłanie zamówień dla pakietu nr 2 drogą elektroniczną na formularzu przygotowanym przez Wykonawcę?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na wysyłanie zamówień dla drogą elektroniczną na formularzu przygotowanym przez Wykonawcę.


Par 3/b dot. pakietu 2
8. Prosimy o zmianę terminu dla pakietu nr 2 w zakresie dostawy i uruchomienie ANALIZATORA DO BADAŃ w terminie do 40 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na o zmianę terminu w zakresie dostawy i uruchomienie ANALIZATORA DO BADAŃ w terminie do 40 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.

Par 3/c dot. pakietu 2
9. Prosimy o ujednolicenie zapisów odnośnie wymaganych terminów dostaw sukcesywnych ODCZYNNIKÓW dla pakietu nr 2 w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych (zgodnie z zał. nr 5 specyfikacja techniczna).
ODPOWIEDŹ: Zamawiający ujednolica zapisy odnośnie wymaganych terminów dostaw sukcesywnych ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych (zgodnie z zał. nr 5 specyfikacja techniczna).

Par 4 pkt 2
Dot. pakietu 2
10. Prosimy o ujednolicenie zapisów związanych z wymogami terminu ważności dostarczanych produktów zgodnie z formularzem ofertowym pkt 7 (Okres przydatności do użycia odczynników: minimum 4 miesiące od daty dostaw).
ODPOWIEDŹ: Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dostarczenia wszystkich zamawianych odczynników z terminem ważności minimum 6 miesięcy zgodnie z pkt.32 w zał. Nr 5 spec. Tech.

W umowie - modyfikacja:
Jest:
§ 4 ust 2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej, jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Przedmiotów umowy z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.

Winno być:
§ 4 ust 2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej, jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 6 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Przedmiotów umowy z terminem ważności krótszym niż 6 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.


11. W przypadku poz. 70 wymienionej w zał. nr 2 do SIWZ prosimy o termin ważności min 2 miesiące (szkiełka kontrolne dla HER, 2) ponieważ jest materiał biologiczny z krótszym niż pozostałe materiały i odczynniki terminem ważności.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na krótszy termin ważności w przypadku poz. 70 wymienionej w zał. nr 2 do SIWZ.

Załącznik nr 5
Specyfikacja techniczna Pakiet nr 2 Pkt 1
12. Czy Zamawiający wymaga żeby aparaty umożliwiały wykonanie barwień immunohistochemicznych od etapu odparafinowywania do etapu wybarwienia jąder komórkowych hematoksyliną na pokładzie 1 aparatu?
ODPOWIEDŹ: Ad. 12. TAK, wymaga.
Pkt 3.
13. Czy Zamawiający wymaga dostarczenia fabrycznie nowych aparatów?
ODPOWIEDŹ. Zamawiający wymaga fabrycznie nowych aparatów. Rok produkcji najpóźniej 2020.

Pkt 12.
14. Czy Zamawiający dopuści przeciwciała RTU na min. 50 oznaczeń z jednego opakowania, pochodzące od dwóch producentów kompatybilne z jednym systemem wizualizacji ?
ODPOWIEDŹ: TAK. Zamawiający wyraża zgodę.

Pkt 19 i 32
15. Prosimy o ujednolicenie zapisów związanych z wymogami terminu ważności dostarczanych produktów zgodnie z formularzem ofertowym pkt 7 („Okres przydatności do użycia odczynników: minimum 4 miesiące od daty dostaw”)
ODPOWIEDŹ: Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dostarczenia wszystkich zamawianych odczynników z terminem ważności minimum 6 miesięcy zgodnie z pkt.32 w zał. Nr 5 spec. Tech.

W formularzu ofertowym - modyfikacja:

Jest:
7. Oferujemy termin ważności: Okres przydatności do użycia odczynników: minimum 4 miesiące od daty dostawy.

Winno być:
7. Oferujemy termin ważności: Okres przydatności do użycia odczynników: minimum 6 miesiące od daty dostawy.


16. W przypadku poz 70 wymienionej w zal nr 2 do SIWZ prosimy o termin ważności min 2 miesiące (szkiełka kontrolne dla HER, 2) ponieważ jest to materiał biologiczny z krótszym niż pozostałe materiały i odczynniki terminem ważności
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na krótszy termin ważności w przypadku poz. 70 wymienionej w zał. nr 2 do SIWZ.

17. Prosimy o wyrażenie zgody na to, aby w przypadkach pilnych badań immunohistochemicznych Zamawiający mógł wyrazić telefonicznie zgodę na przyjęcie odczynnika z terminem ważności krótszym niż wymagany 4 miesięcy
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na to, aby w przypadkach pilnych badań immunohistochemicznych Zamawiający mógł wyrazić telefonicznie zgodę na przyjęcie odczynnika z terminem ważności krótszym niż wymagany 6 miesięcy

Pkt 24
18. Czy dla pakietu nr 2 Wykonawca powinien zapewnić finansowanie uczestnictwa w programie zewnętrznej kontroli, jakości NORDIQC lub UKNEQAS w ramach barwień immunohistochemicznych dla panelu piersiowego?
ODPOWIEDŹ: TAK. Wykonawca powinien zapewnić finansowanie uczestnictwa w programie zewnętrznej kontroli, jakości NORDIQC lub UKNEQAS w ramach barwień immunohistochemicznych dla panelu piersiowego
Pkt 28
19. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na roczny przegląd techniczny, wykonany przez certyfikowany serwis zewnętrzny?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody na roczny przegląd techniczny, wykonany przez certyfikowany serwis zewnętrzny.

Pkt 30
20. Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o doprecyzowanie, jakiej ilości próbek wymaga podczas trwania całego kontraktu?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do udostępnienia 1 próbki do każdego nowego wprowadzonego na rynek odczynnika.

Pkt 31
21. Prosimy o zgodę na przesyłanie zamówień sukcesywnych za pośrednictwem poczty elektronicznej na formularzu przygotowanym przez Wykonawcę (bez opcji faksu) i jednocześnie ujednolicenie zapisów dotyczących formy zamówień z załącznikiem nr 1 do SIWZ pkt 3 oraz załącznikiem nr 4 do SIWZ pkt 4
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na składanie zamówień sukcesywnych drogą elektroniczną- mailem (nie faksem).

Pkt 38
22. Zwracamy się z prośbą, aby gospodarka odpadami pozostawała po stronie Zamawiającego, tak jak wymagają tego przepisy, przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów odbioru i utylizacji na podstawie refaktury ( łącznie z kosztem pojemników)
Uzasadnienie: Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), uwzględniającymi zmiany wprowadzone ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r., poz. 1403), wytwórca odpadu, którym jest Zamawiający, zobowiązany jest do właściwego gospodarowania odpadami, w tym ponoszenia kosztów takiego gospodarowania, a także do ewentualnego zlecenia wykonania obowiązku gospodarowania odpadami wyłącznie podmiotom posiadającym odpowiednie uprawnienia oraz zezwolenia. Wykonawca nie jest podmiotem profesjonalnie świadczącym usługi gospodarowania odpadami, a w szczególności nie posiada uprawnień i zezwoleń na prowadzenie tego typu działalności. Tym samym nie może świadczyć usług gospodarowania odpadami w imieniu lub na zlecenie Zamawiającego. Zlecenie przez Zamawiającego, będącego wytwórcą odpadów, usług gospodarowania odpadami do Wykonawcy nie jest zgodne z brzmieniem ustawy o odpadach i może narazić Zamawiającego na konsekwencje wynikające z tej ustawy.
załącznik nr 4 do specyfikacji
ODPOWIEDŹ: Załącznik nr 5 pakiet nr 2 pkt 38 nr 22
Zamawiający wyraża zgodę, aby gospodarka odpadami pozostała po stronie Zamawiającego, przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do poniesienia kosztów odbioru i utylizacji odpadów oraz dostarczenia pojemników do utylizacji na podstawie refaktury wystawionej przez Zamawiającego.

Załącznik nr 5. Parametry oceniane
Pakiet nr 2
Pkt 1
23. Prosimy o wyrażenie zgody na przyznanie max ilości pkt Ważność odczynników w momencie dostawy - minimum 4 miesięcy-zgonie z zapisem z formularza ofertowego pkt 7
ODPOWIEDŹ: Zamawiający dokonał zmiany - ważność odczynników wymagana jest min 6 m-cy od daty dostawy. Za ważność odczynników zamawiający nie przyznaje punktów w ocenie oferty. Oferta zostanie odrzucona w przypadku terminu ważności innego niż „minimum 6 miesięcy od daty dostawy”

Pkt 3
24. W związku z okresem świątecznym prosimy o wydłużenie czasu do 21.01. 2021 lub 14 dni przed otwarciem ofert, jeśli termin otwarcia zostanie przesunięty o min tydzień na: wykonanie i dostarczenie do oceny 10 barwień immunohistochemicznych barwionych w innym ośrodku.
ODPOWIEDŹ: W chwili obecnej wyznaczony jest termin składania ofert do 28.01.2021. Jeśli termin ten zostanie wydłużony - termin złożenia próbek do oceny będzie równoznaczny z ostatecznym terminem składania ofert.
Dotyczy załącznik nr 4 do specyfikacji
25. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy w formie elektronicznej przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego przez Wykonawcę?
W obecnej sytuacji epidemii Urząd Zamówień Publicznych zachęca zamawiających do komunikowania się z wykonawcami za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu. Potwierdzenie tej zasady znajduje się w art. 78(1) kodeksu cywilnego, który zrównuje kwalifikowany podpis elektroniczny z podpisem własnoręcznym.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Umowę należy zawrzeć w formie papierowej – korespondencyjnie, – przy czym jako pierwszy podpisuje Wykonawca kolejno Zamawiający - egzemplarz umowy Wykonawcy zostaje odesłany pocztą.
26. Czy Zamawiający wyraża zgodę na dodanie we wzorze umowy następującego postanowienia?
Poza zmianami umowy dopuszczonymi w art.144 ust.1 Pzp dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy, mając na uwadze aktualną pandemię wirusa SARS-CoV-2, związaną z tym sytuację globalnego zagrożenia zdrowia oraz dynamicznie zmieniające się okoliczności zewnętrzne, na które Wykonawca nie ma wpływu (w tym ograniczenia nakładane przez państwa dotknięte pandemią), stanowiące okoliczność o charakterze tzw. siły wyższej, Strony zgodnie postanawiają, że w czasie trwania pandemii dokonywanie napraw Urządzenia będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemiologicznej w kraju i za granicą oraz związanych z tą sytuacją okoliczności, w tym w szczególności od dostępności części zamiennych do Urządzenia, dostępności zdolnych do przeprowadzenia naprawy inżynierów serwisowych i faktycznej możliwości bezpiecznego dla pacjentów, personelu Kupującego oraz inżynierów serwisu Wykonawcy przeprowadzenia naprawy Urządzenia w miejscu jego funkcjonowania. Strony niniejszym akceptują, że czas naprawy może ulec przedłużeniu, a sama naprawa może zostać odroczona w czasie.
Z uwagi na wyjątkowość sytuacji, jaką jest wybuch pandemii SARS-CoV-2, oraz dynamicznie zmieniające się okoliczności zewnętrzne, na które Wykonawca nie ma wpływu, w tym: potencjalnie ograniczoną dostępność wybranych usług związaną z nagłym i niemożliwym do przewidzenia zwiększeniem światowego zapotrzebowania na wyroby medyczne do diagnostyki in vitro oraz podejmowane przez państwa dotknięte epidemią – w tym Polskę – środki profilaktyczne i zaradcze, takie jak: zamknięcie granic i ograniczenie międzynarodowego transportu, zwiększone kontrole na lotniskach i granicach, a także inne dodatkowe obowiązki nakładane na producentów i dystrybutorów produktów w sektorze ochrony zdrowia, stanowiące okoliczność o charakterze tzw. siły wyższej, złożone przez Zamawiającego zamówienia mogą nie zostać zrealizowane lub mogą zostać zrealizowane w późniejszym terminie. Wykonawca zobowiązuje się informować Zamawiającego niezwłocznie i na bieżąco o wszelkich trudnościach związanych ze zrealizowaniem zamówionych usług.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie. Projekt umowy zawiera paragraf nr 9 mówiący o okolicznościach siły wyższej itp..

27. par. 2 ust. 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie zdania: „Zmniejszenie nie może przekraczać 20% całkowitej wartości umowy”?
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie.

28. par. 3 ust. 3 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby w miejsce drukowanych dokumentów dostarczone zostały dokumenty w formie elektronicznej (CD, email, strona internetowa)?
ODPOWIEDŹ: Tak.

29. par. 4 ust. 7 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby uprawnienie do rozwiązania umowy przysługiwało po bezskutecznym pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonania umowy z wyznaczeniem dodatkowego terminu, nie krótszego niż 5 dni roboczych?
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie.

30. par. 6 ust. 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na to, aby termin płatności był liczony od daty wystawienia faktury?
Uzasadnienie: Utrzymanie zapisu w obecnej postaci spowoduje, iż niemożliwe może być dokładne określenie terminu płatności.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie.

31. par. 7 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie postanowienia w brzmieniu: „Zamawiający może w każdym czasie odstąpić od żądania zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.’’
ODPOWIEDŹ: Tak.

32. par. 7 ust. 1 lit. b Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację niniejszego postanowienia wzoru umowy w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości wynagrodzenia brutto dotyczącego niezrealizowanej części umowy?
Uzasadnienie:
Jeśli dostawa towaru będzie w znaczącej mierze realizowana w sposób prawidłowy, a dla przykładu odstąpienie do umowy będzie dotyczyć niewielkiej partii towaru, to zastrzeżenie kary umownej naliczanej od ogólnej wartości całej umowy na dostawę będzie miała charakter rażąco zawyżony. W takiej sytuacji budzi wątpliwości dysproporcja między poniesioną szkodą a wysokością kary umownej.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie.

33. par. 7 ust. 3-4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę niniejszego postanowienia tak, aby skorzystanie z zakupu interwencyjnego wykluczało zastosowanie kar umownych?
Uzasadnienie:
Zamawiający przyznaje sobie prawo do sankcjonowania za to samo przewinienie dwa razy. Zastrzeżenie kary umownej ma cel odszkodowawczy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Kara umowna ma na celu naprawienie szkody poniesionej przez Zamawiającego, ale nie może być nadmierna i nie może dążyć do przewyższenia poniesionej szkody. Poprzez dokonanie zakupu interwencyjnego następuje naprawienie szkody.
Ponadto, czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację tego postanowienia poprzez dodanie w jego treści, że Zamawiający może skorzystać z prawa do wykonania zastępczego „po bezskutecznym upływie przynajmniej 5- dniowego dodatkowego terminu wyznaczonego Wykonawcy do realizacji zobowiązania”?
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie.


Uwaga!
Dodatkowa informacja do Specyfikacji.
Wszystkie powyższe [tzw. ogólne] odpowiedzi, które zadane są do pakietu nr 2 od tej chwili dotyczą również pakietu nr 1

I tak:
• Termin w zakresie dostawy i uruchomienie ANALIZATORA DO BADAŃ w terminie do 40 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
• Termin dostaw sukcesywnych ODCZYNNIKÓW w trakcie trwania umowy - maksymalnie do 10 dni roboczych.
• Dostarczenia wszystkich zamawianych odczynników z terminem ważności minimum 6 miesięcy
• Zamawiający wymaga fabrycznie nowych aparatów. Rok produkcji najpóźniej 2020.
• Jest - pakiet 1-specyfikacja techniczna poz. 35: Zamawiający wymaga być pierwszym użytkownikiem systemuIHC/ISH
- powinno być: Zamawiający wymaga być pierwszym użytkownikiem systemu IHC/ISH . Zamawiający wymaga nowego systemu - rok produkcji najpóźniej 2020,
• Jest - pakiet 2-specyfikacja techniczna poz. 36: Zamawiający wymaga być pierwszym użytkownikiem aparatów.
- powinno być: Zamawiający wymaga być pierwszym użytkownikiem aparatów. Zamawiający wymaga nowego systemu - rok produkcji najpóźniej 2020,



Z poważaniem,
Mgr inż. Magdalena Kraszewska

Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych
























Opracował: Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698 zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia