Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa opatrunków

Numer zamówienia:

350/109/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania, zmiana terminu

Poznań, dnia 25.02.2021
EZ/350/109/2020/174



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 109/2020
dotyczy: Zakup i dostawa opatrunków


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
Pakiet 42 pozycja 2
Czy Zamawiający w pakiecie 42 w pozycji 2 ma na myśli poliuretanowy opatrunek wyspowy w rozmiarze 6cm x 10cm?

ODPOWIEDŹ
Tak, zamawiający ma na myśli opatrunek o rozmiarze 6 x 10 cm ( omyłkowo w tekście zamawiający zawarł rozmiar 3 x 10 cm. ).

PYTANIE
Pakiet Nr 6: sterylny opatrunek o właściwościach tamowania krwawienia tętniczego i żylnego: włośniczkowych, opatrunek hemostatyczny
Czy Zamawiający dopuści hemostatyczny, resorbowalny kompres kolagenowy z niezdenaturowanego, liofilizowanego kolagenu typu I pochodzenia bydlęcego. Jest szybko działającym miejscowym środkiem tamującym krwawienie. Zatrzymuje przepływ krwi w ciągu 2 do 6 minut, w zależności od intensywności krwawienia. Biały kompres pakowany pojedynczo w sterylne opakowania. Opakowanie handlowe zawiera 10 szt kompresów.
Oferujemy następujące rozmiary:

7x5x0.6 cm (opakowanie 10 szt.) dla poz. 1
10x7x0.4 cm (opakowanie 10 szt.) dla poz. 2

ODPOWIEDŹ
Nie, nie dopuści. Zamawiający wymaga gąbki żelatynowej o podanych w opisie wymiarach.

PYTANIE
Pytanie nr 1 – dotyczy Pakiet nr 33
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie serwety gazowej jałowej 4 warstwowej z elementem RTG i tasiemką. Przytaczany ”element RTG” to nic innego, jak taśma poliestrowa wszyta w brzeg serwety, kontrastująca w promieniach RTG, koloru niebieskiego - zastępuje ona nitkę RTG, a jej zastosowanie jest coraz powszechniej stosowane na blokach operacyjnych. Produkt w opakowaniu folia/papier.


ODPOWIEDŹ
Tak, zamawiający dopuści zastosowanie w wyrobie poliestrowa taśmę wszytą w brzeg serwety jako znacznik RTG, jednak wymaga serwety 8 warstwowej.

PYTANIE
dotyczy Pakiet nr 47 poz. 1-6
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów gazowych jałowych o poniższych wymiarach wykrojów:
- poz. 1 – 19,3 x 12 cm;
- poz. 2 – 29 x 17,5 cm;
- poz. 3 – 39 x 22,5 cm;
- poz. 4 – 38,5 x 43 cm;
- poz. 5 – 19,3 x 12 cm;
- poz. 6 – 39 x 22,5 cm.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuści kompresy gazowe jałowe o wymiarach, które będą gwarantowały max. 10% różnicę ( +/-) w powierzchni wykroju gazy. W związku z tym zamawiający może dopuścić tylko po. 3 i 6. W pozostałych przypadkach ( poz. 1, 2, 4, 5 ) powierzchnia gazy o podanych przez oferenta wymiarach jest znacznie zaniżona. Skutkiem tego jakość kompresów ( nawet przy wymaganej ilości warstw i rozmiarów ) będzie zaniżona.

PYTANIE
dotyczy Pakiet nr 47 poz. 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów gazowych jałowych w opakowaniu zbiorczym a’ 120 sztuk?

ODPOWIEDŹ
Tak, dopuści.

PYTANIE
dotyczy Pakiet nr 47 poz. 1-6
Czy Zamawiający odstąpi od wymogu przedstawienia dokumentu potwierdzającego walidację procesu sterylizacji lub wyrazi zgodę na zastąpienie w/w dokumentu oświadczeniem?

ODPOWIEDŹ
Nie, nie odstąpi. Walidacja procesu sterylizacji dla danego asortymentu jest niezwykle ważnym i wymaganym dokumentem potwierdzającym jakość warunków procesu sterylizacji u producenta. Ma to zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa naszych pacjentów.

PYTANIE
Czy Zamawiający oczekuje w pakiecie nr 16 pozycji 1, aby produkt posiadał działanie przeciwzrostowe udokumentowane minimum 3 badaniami na ludziach działanie przeciwzrostowe o minimum 50% skuteczności (przedmiot zamówienia dotyczy leczenia ludzi, liczą się nie tylko aspekty ekonomiczne, ale również humanitarne, a w szczególności, że organizm ludzki różnie reaguje na stosowane leki w zależności od stanu zdrowia pacjenta w oparciu o wyrok KIO 11.04.2017 / KIO 580/17 z dnia 11.04.2017)?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga, aby zaoferowany produkt posiadał udokumentowane działanie przciwzrostowe ( zawarł do w opisie ), dopuszcza badania na ludziach i wymaga aby działanie przeciwzrostowe miało udokumentowane min. 50% skuteczności.



PYTANIE
pakiet nr 1, poz 3
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie tamponów o wymiarach 7,5 x 1,5 x 3,0 mm, spełniające wszystkie pozostałe parametry określane przez Zamawiającego?

ODPOWIEDŹ
Tak, dopuści.

PYTANIE
pakiet nr 1 poz. 4
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie tamponów zatokowych o wymiarach 3,5x0,9x1,2mm, spełniające wszystkie pozostałe parametry określane przez Zamawiającego?

ODPOWIEDŹ
Nie, nie dopuści, proponowane wymiary znacznie odbiegają od wymaganych.

PYTANIE
pakiet nr 15 poz.1,2,3 4
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie tamponów w opakowaniu zawierających 20 szt tamponów? Każdy tampon pakowany jest w oddzielny i sterylny blistr z terminem ważności minimum 3 lata.

ODPOWIEDŹ
Tak, dopuści.

PYTANIE
Pakiet nr 10
Pozycje 1-2. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania piankowego pod tracheostomię w rozmiarze 8 x 8 cm?

ODPOWIEDŹ
Nie, nie dopuści. W poz. 1 wymaga opatrunku o wym. 10 x 10 cm, a w poz. 2 wymaga opatrunku o wym. 15 x 15 cm.

PYTANIE
Pakiet nr 32
Pozycja 1. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania serwetę jałową, gazową, z nitką radiacyjną w rozmiarze 45 x 45 cm, 4 warstwową, 17 nitkową, zapakowane w opakowanie typu papier-folia z jedną etykietą samoprzylepną zawierającą identyfikacje wyrobu – pozostałe parametry zgodne z opisem SIWZ?

ODPOWIEDŹ
Nie, nie dopuści. Zamawiający wymaga serwety 50 x 50 cm, 10 warstw oraz opakowania z 2 etykietami.

PYTANIE
Pakiet nr 32
Pozycja 2. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania serwetę jałową, gazową, z nitką radiacyjną w rozmiarze 45 x 45 cm, 4 warstwową, 17 nitkową, zapakowane w pojedyncze opakowanie typu papier-folia z jedną etykietą samoprzylepną zawierającą identyfikacje wyrobu – pozostałe parametry zgodne z opisem SIWZ?


ODPOWIEDŹ
Pakiet 32 posiada tylko 1 pozycję.

PYTANIE
Czy Zamawiający w Pakiecie 9 dopuści:
op.= 100szt.?
W PRZYPADKU ZGODY PROSIMY O WSKAZANIE SPOSOBU PRZELICZENIA.

ODPOWIEDŹ
Tak, dopuści. Przeliczenie to 4000 op.

PYTANIE
Czy w celu miarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 6 ust. 1:

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:

a) zwłoki w realizacji zamówienia Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 0,2% kwoty brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki niezrealizowanej w terminie części zamówienia łącznie nie więcej niż 10% wartości brutto części zamówienia niezrealizowanej w terminie;

b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % wartości brutto niezrealizowanej części umowy,

c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, określonym w § 9 ust. 1 niniejszej umowy:
- 5 % wartości brutto niezrealizowanej części umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego. W paragrafie 6 Kary dla Zamawiającego i Wykonawcy ustanowione są na równym poziomie.

PYTANIE
Czy Zamawiający uzupełni projekt umowy o zapis, że na podstawie art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług udziela Wykonawcy zgody na wystawianie i przesyłanie faktur, duplikatów faktur oraz ich korekt, a także not obciążeniowych i not korygujących w formacie pliku elektronicznego PDF na wskazany przez siebie adres poczty e-mail, ze wskazanych w umowie adresów poczty e-mail Wykonawcy?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający w projekcie umowy w paragrafie 5 pkt. 7 zawarł sposób przesyłania faktur w formie elektronicznej. Dodatkowo dodaje się adres faktury@wco.pl.



W związku z udzielonymi odpowiedziami zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.

Składanie ofert do dnia 16.03.2021r. do godz. 08.00
Otwarcie ofert w dniu 16.03.2021r. o godz. 12.00






UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.







Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



Mgr inż. Magdalena Kraszewska



























Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia