Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników do oznaczeń morfologii krwi obwodowej oraz reticulocytów wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych.

Numer zamówienia:

350/80/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pytania 29-11-2017

Poznań, dnia 2017-11-29
EZ/350/80/2017/………869……..
wg rozdzielnika
do uczestników i zainteresowanych

Dotyczy: przetargu nieograniczonego 80/2017 - Zakup i dostawa odczynników do oznaczeń morfologii krwi obwodowej oraz reticulocytów wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w załączeniu przesyła odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

PYTANIE:
I. Dotyczy SIWZ, Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia, pkt 5.2:
Prosimy o uzupełnienie zapisu poprzez dodanie wyrażenia: „z wyłączeniem krwi kontrolnej, dla której termin ważności jest zgodny z harmonogramem dostaw materiału kontrolnego dostępnym na stronie www....................pl”.
Wykonawca wskazuje, iż krew kontrolna jest materiałem o krótkim okresie ważności ze względu na rodzaj materiału, dostarczana jest zgodnie z harmonogramem tak, aby Zamawiający miał zawsze ważną krew, skalkulowana jest w ilości uwzględniającej zarówno ważność jak i ilość wymaganą przez Zamawiającego. Obecnie nie ma na rynku dostępnej krwi kontrolnej o dłuższym okresie ważności, ani tożsamym z terminem ważności odczynników.
Jeżeli tak, prosimy o odpowiednią modyfikację Wzoru umowy (Załącznik nr 5 do SIWZ) §4 ust. 2.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na dodanie proponowanego zapisu:
zamawiający koryguje w SIWZ pkt III .5.2 :
jest:
5.2. Wymagany termin ważności przedmiotu zamówienia nie może być krótszy niż 6 miesięcy w momencie dostawy
winno być:
5.2. Wymagany termin ważności przedmiotu zamówienia nie może być krótszy niż 6 miesięcy w momencie dostawy z wyłączeniem krwi kontrolnej, dla której termin ważności jest zgodny z harmonogramem dostaw materiału kontrolnego dostępnym na stronie www....................pl


oraz koryguje się w umowie §4 ust. 2.
jest:
2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 6 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy.
winno być:
2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 6 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy, z wyłączeniem krwi kontrolnej, dla której termin ważności jest zgodny z harmonogramem dostaw materiału kontrolnego dostępnym na stronie www....................pl.

PYTANIE:
II. Dotyczy SIWZ, Rozdział IV. Termin wykonania zamówienia:
Prosimy o wykreślenie zwrotu „telefonicznie” i usunięcie możliwości składania zamówień telefonicznie. Wskazana forma składania zamówień jest nieodpowiednia z uwagi na brak możliwości po stronie Wykonawcy weryfikacji poprawności składanych zamówień i osoby składającej zamówienia.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę na usunięcie możliwości składania zamówień telefonicznie. Skreśla się słowo telefonicznie.
w siwz jest:
IV. Termin wykonania zamówienia
 Umowa na okres 48 m-cy - od daty podpisania.
 Dostawy sukcesywnie zgodnie z zamówieniami bieżącymi składanymi elektronicznie
 Termin dostawy odczynników maksymalnie do 5 dni roboczych [można zaoferować minimalnie 2 dni] od złożenia zamówienia telefonicznie, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej
 Termin dostawy urządzenia dzierżawnego – max 6 tygodni od podpisania umowy.
 W ofercie należy przedstawić termin realizacji zamówienia.
 Dostawy w godzinach 8:00 do 14:00 do Magazynu WCO.
winno być:
IV. Termin wykonania zamówienia
 Umowa na okres 48 m-cy - od daty podpisania.
 Dostawy sukcesywnie zgodnie z zamówieniami bieżącymi składanymi elektronicznie
 Termin dostawy odczynników maksymalnie do 5 dni roboczych [można zaoferować minimalnie 2 dni] od złożenia zamówienia faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej
 Termin dostawy urządzenia dzierżawnego – max 6 tygodni od podpisania umowy.
 W ofercie należy przedstawić termin realizacji zamówienia.
 Dostawy w godzinach 8:00 do 14:00 do Magazynu WCO.

PYTANIE:
III. Dotyczy SIWZ, Formularz ofertowy – Załącznik nr 1, pkt 12:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby termin usunięcia wad i usterek, w przypadku awarii sprzętu, liczony był w dniach roboczych?
Jeżeli tak, prosimy o odpowiednią modyfikację Wzoru umowy (Załącznik nr 5 do SIWZ) §5 ust. 15.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę, aby termin usunięcia wad i usterek, w przypadku awarii sprzętu, liczony był w dniach roboczych.
W SIWZ załącznik nr 1 formularz ofertowy – pkt 12 - poprawia się treść
jest:
12. Oświadczamy, iż w ramach ceny ofertowej zapewnimy pełną opiekę serwisową na dzierżawiony aparat. Pełna opieka serwisowa rozumiana jest, jako utrzymywanie dzierżawionego automatu w całkowitej sprawności. Zobowiązujemy się do niezwłocznego usunięcia wad i usterek automatów stanowiących przedmiot dzierżawy. W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną przez nas usunięte w ciągu 48 godzin od dnia powiadomienia, zobowiązujemy się zapewnić Zamawiającemu możliwość korzystania z automatu zastępczego o równoważnych parametrach lub pokryjemy koszty badania w innej jednostce. Oświadczamy także, iż Zamawiający ma prawo w ramach umowy dzierżawy pomniejszyć czynsz należny Wykonawcy proporcjonalnie za okres, w którym Zamawiający nie mógł korzystać z przedmiotu dzierżawy.
winno być:
12. Oświadczamy, iż w ramach ceny ofertowej zapewnimy pełną opiekę serwisową na dzierżawiony aparat. Pełna opieka serwisowa rozumiana jest, jako utrzymywanie dzierżawionego automatu w całkowitej sprawności. Zobowiązujemy się do niezwłocznego usunięcia wad i usterek automatów stanowiących przedmiot dzierżawy. W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną przez nas usunięte w ciągu 2 dni roboczych od dnia powiadomienia, zobowiązujemy się zapewnić Zamawiającemu możliwość korzystania z automatu zastępczego o równoważnych parametrach lub pokryjemy koszty badania w innej jednostce. Oświadczamy także, iż Zamawiający ma prawo w ramach umowy dzierżawy pomniejszyć czynsz należny Wykonawcy proporcjonalnie za okres, w którym Zamawiający nie mógł korzystać z przedmiotu dzierżawy.
oraz w umowie koryguje się §5 ust. 15
jest:
15.W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną usunięte w ciągu 48 godzin od powiadomienia o ich wystąpieniu, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do zapewnienia Zamawiającemu (Dzierżawcy) możliwości korzystania z systemu back-up, z wykorzystaniem równoważnych odczynników w stosunku do wydzierżawionego analizatora. Czynsz opłacany przez Zamawiającego w ramach umowy dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający nie mógł korzystać z przedmiotu dzierżawy.
winno być:
15. W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną usunięte w ciągu 2 dni roboczych od powiadomienia o ich wystąpieniu, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do zapewnienia Zamawiającemu (Dzierżawcy) możliwości korzystania z systemu back-up, z wykorzystaniem równoważnych odczynników w stosunku do wydzierżawionego analizatora. Czynsz opłacany przez Zamawiającego w ramach umowy dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający nie mógł korzystać z przedmiotu dzierżawy.

PYTANIE:
IV. Dotyczy SIWZ, Opis Przedmiotu Zamówienia – Załącznik nr 3, Tabela: Parametry graniczne dla analizatorów WBC-5DIFF, pkt 13 oraz Tabela: Parametry graniczne dla analizatora WBC-5DIFF (back-up), pkt 10:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby czas reakcji serwisu wynosił 24 h w dni robocze? Wykonawca wskazuje, iż w dni wolne od pracy i święta zapewnia telefoniczny dostęp serwisu.
ODPOWIEDŹ: Tak, zmawiający wyraża zgodę aby czas reakcji serwisu wynosił 24 h w dni robocze. [ dni robocze rozumiane pn-pt]
dokonuje się poprawy zapisu w załączniku nr 3.
tabela „Parametry graniczne dla analizatorów WBC-5DIFF” - pkt 13
jest:
13 Czas reakcji serwisu (przyjazd inżyniera serwisowego) maksimum 24 h od zgłoszenia awarii.
winno być:
13 Czas reakcji serwisu (przyjazd inżyniera serwisowego) maksimum 24 h w dni robocze od zgłoszenia awarii.

tabela „Parametry graniczne dla analizatora WBC-5DIFF” – pkt 10
jest:
10 Czas reakcji serwisu (przyjazd inżyniera serwisowego) maksimum 24 h od zgłoszenia awarii.
winno być:
10 Czas reakcji serwisu (przyjazd inżyniera serwisowego) maksimum 24 h w dni robocze od zgłoszenia awarii.


PYTANIE:
V. Dotyczy SIWZ, Opis Przedmiotu Zamówienia – Załącznik nr 3, Tabela: Parametry oceniane dla analizatorów WBC-5DIFF, pkt 4 oraz Tabela: Parametry oceniane dla analizatora WBC-5DIFF (back-up), pkt 4:
Prosimy o doprecyzowanie czy Zamawiający dopuszcza rozwiązanie w którym populacja niedojrzałych granulocytów jako IG (parametr na wyniku), jest frakcją promielocytów, mielocytów i metamielocytów, Brak różnicowania.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający dopuszcza rozwiązanie, w którym populacja niedojrzałych granulocytów jako IG (parametr na wyniku), jest frakcją promielocytów, mielocytów i metamielocytów, bez konieczności ich różnicowania.

PYTANIE:
VI. Dotyczy SIWZ, Wzór umowy – Załącznik nr 5 do SIWZ:
§3 ust. 3: Prosimy o modyfikację niniejszego postanowienia poprzez dodanie zwrotu w następującym brzmieniu: „dotyczy pierwszej dostawy”, biorąc pod uwagę fakt, iż ulotki w języku polskim są to do dokumenty, które nie ulegają częstym zmianom.
Ponadto, zgodnie z treścią Formularza ofertowego, pkt 8 (Załącznik nr 1 do SIWZ), Zamawiający wymaga aby Wykonawca oświadczył, iż posiada m.in. ulotki, które zobowiązuje się dostarczyć na każde wezwanie Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę - z zastrzeżeniem konieczności dostawy ulotek w języku polskim przy każdej pierwszej dostawie nowego produktu.
dokonuje się zmian w umowie §3 ust. 3:
jest:
3. Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika – dotyczy dostawy nowego produktu
winno być:
3. Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika – powyższy zapis dotyczy każdorazowo dostawy nowego produktu.

PYTANIE:
§5 ust. 13: Prosimy o uzupełnienie postanowienia poprzez dodanie zapisu w brzmieniu:
„za wyjątkiem okoliczności, gdy konieczność dokonania napraw powstała z winy Dzierżawcy na skutek nieprawidłowej eksploatacji przedmiotu dzierżawy. Wówczas koszty napraw i części zamiennych pokrywa Dzierżawca”.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający wyraża zgodę.
dokonuje się zmian w umowie §5 ust. 13:
jest:
13. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do zapewnienia w ramach ceny umowy pełnej opieki serwisowej na dzierżawione urządzenie. Przez pełną opiekę serwisową Zamawiający rozumie utrzymywanie dzierżawionego analizatora w całkowitej sprawności, w tym wymianie części zużywalnych oraz usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających ich prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.

winno być:
13. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do zapewnienia w ramach ceny umowy pełnej opieki serwisowej na dzierżawione urządzenie - za wyjątkiem okoliczności, gdy konieczność dokonania napraw powstała z winy Dzierżawcy na skutek nieprawidłowej eksploatacji przedmiotu dzierżawy. Wówczas koszty napraw i części zamiennych pokrywa Dzierżawca.
Przez pełną opiekę serwisową Zamawiający rozumie utrzymywanie dzierżawionego analizatora w całkowitej sprawności, w tym wymianie części zużywalnych oraz usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających ich prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
PYTANIE:
§ 7 ust. 1: Czy Zamawiający wyrazi zgodę aby termin zapłaty za realizację przedmiotu umowy wynosił do 30 dni licząc od daty wystawienia faktury?
Wykonawca wskazuje, iż nadmierne wydłużanie terminów płatności jest kosztowne, a koszty te muszą być przenoszone na Klientów przedsiębiorcy, wśród których jest również Zamawiający. Z uwagi na przyjętą praktykę regulowania faktur w terminie
2 tygodni, odstępować od tej zasady winno się jedynie z ważnych powodów.
Jeżeli tak, prosimy o odpowiednią modyfikację Formularza ofertowego, pkt 13 (Załącznik nr 1 do SIWZ).
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody.

PYTANIE:
§ 7: Prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu:
„Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego”.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie.

PYTANIE:
§ 8 ust. 1 lit. b) i ust. 3: Prosimy o modyfikację ww. postanowień Wzoru umowy w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości pozostałej do realizacji umowy, nie zaś od łącznej wartości brutto przedmiotów umowy
Wykonawca wskazuje, iż w sytuacji gdy umowa dotyczy świadczeń ciągłych, a dostawa odczynników będzie w znaczącej mierze realizowana w sposób prawidłowy, odstąpienie do umowy może dotyczyć niewielkiej partii odczynników, w konsekwencji zastrzeżenie kary umownej naliczanej od wynagrodzenia brutto umowy na dostawę będzie miało charakter rażąco zawyżony. W takiej sytuacji nie budzi wątpliwości dysproporcja między poniesioną szkodą a wysokością kary umownej.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

PYTANIE:
§ 8: Prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu: „W wypadku przekroczenia terminu zapłaty Wykonawca będzie uprawniony do naliczania odsetek ustawowych zgodnie z ustawą o terminach zapłaty w transakcjach handlowych z dnia 8 marca 2013 r. za każdy dzień opóźnienia w zapłacie.”
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający wyraża zgodę.
Dokonujemy, zmian w § 8:
po pkt 7 - dodaje się pkt 8 - o brzmieniu:
pkt 8. W wypadku przekroczenia terminu zapłaty Wykonawca będzie uprawniony do naliczania odsetek ustawowych zgodnie z ustawą o terminach zapłaty w transakcjach handlowych z dnia 8 marca 2013 r. za każdy dzień opóźnienia w zapłacie.

PYTANIE:
§ 9: Prosimy o doprecyzowanie, czy osoba wskazana ze strony Zamawiającego jako odpowiedzialna za realizację umowy jest osobą odpowiedzialną za składanie zamówień. Czy zamówienia podpisane/zatwierdzone wyłącznie/tylko przez tą osobę mają być realizowane?
Jeżeli tak, prosimy o wskazanie kilku osób w celu uniknięcie sytuacji braku realizacji (wstrzymania) zamówienia z powodu nieobecności przedstawiciela Zamawiającego i podpisania zamówienia przez inną osobę.
ODPOWIEDŹ: Tak zamawiający potwierdza ze osoba odpowiedzialna za realizację zamówienia jest tym samym odpowiedzialna za składanie zamówień. W przypadku nieobecności wyznaczone jest formalne zastępstwo.


Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna











Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643, …644; fax …698

« Powrót do szczegółów zamówienia